Citaat:Moeten de LID dan verantwoording afleggen voor de manier waarop deze smid heeft gehandeld? En dan ook nog eens precies gaan uitleggen waarom?
Kom op zeg, dan kun je alles wel in twijfel gaan trekken. Wie zegt dat het niet zo is gegaan als in de beginpost is uitgelegd? Lijkt mij toch dat het er duidelijk staat?
Erg jammer dat mensen het nog steeds in twijfel trekken en het verhaal willen ontleden. Nu komt het een beetje als sensatiezoekerij over.
Wat voegt het voor jou toe dan?
Antwoord op je eerste vraag: nee, natuurlijk niet.
Maar je kan dit muggenziften vinden of niet:
Feit is dat op de site van de LID een uitleg staat over het fenomeen kluisteren waarbij dat kluisteren totaal verkeerd wordt neergezet. (Nu ook nog in grote dikgedrukte letters, viel mij op. Waarom dat dan ineens? )
De site wordt door heel veel leken bezocht: die lezen dit, nemen aan dat dit een uiteenzetting is van kluisteren, zoals dat altijd gebeurt... en vragen zich af wat paardenmensen in godsnaam voor bruten zijn! (En dat is niet zo gek....)
Het gaat hier niet om verantwoorden, maar om duidelijkheid scheppen of het hier om een actie van deze smid gaat, of om uitleg in het algemeen : mij was dat niet duidelijk.
Bij dit soort foutieve weergave van praktijken uit de paardenwereld is echt niemand gebaat. Bedenk zelf de tien redenen.
Overigens heb ik al een mailtje gestuurd of ze er nog eens naar willen kijken, hoor.