de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

March

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:18

Yvette26 schreef:
Dat is bekend ja! Maar zijn ze in beslag genomen of is L..tsma nog steeds de wettelijke eigenaar?Ik ben namelijk heel benieuwd wat er nou met die paarden gaat gebeuren! Of loop ik nu te hard van stapel Lachen

Die uitspraken worden waarschijnlijk pas gedaan na het onderzoek, tot dat blijven het volgens mij zijn 'eigendommen'.

CoriienRN

peerke en diesel54 hebben ook mee gereden een schimmel en een friese merrie Haha! SUPER GAAF EN EEN DIKKE PLUIM IN JULIE KONTJES EN IN DIE VAN JULLIE PAARDJES Ja
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 03-11-06 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

hildede

LuvdaTossa schreef:
MissToseland schreef:
ja maar het was al ver van te voren bekend dat het zulk weer zou worden.
en met zulk weer loopt het daar gewoon onder
het is puur nalatigheid
geen ongeluk!
Die man verwaarloosd zijn paarden al jaren!
Dit moest er ooit van komen, zeggen alle paardenliefhebbers hier in tzummarum

Ach hoe vaak wordt er niet een weeralarm afgegeven, terwijl het best wel meevalt? De paarden waren dinsdag gedreven naar een hoger gelegen stuk, maar zijn uit paniek daar vanaf gegaan. De eigenaar heeft dit echt niet gedaan met voorbedachte rade.

De paarden komen in het nieuws, maar hoeveel schapen verdrinken er wel niet op de plaatsen rond de kust? Daar hoor ik nooit een kip over.

En over die paardenliefhebbers, waarom heeft nooit iemand daar dan een stokje voor gestoken? Iedereen kijkt lijdzaam toe hoe paarden verwaarloosd worden? Daarbij zagen de paarden er redelijk goed uit, kon ook niet een extreem kreupele ontdekken.

ben altijd blij dat er een nuchter persoon tuusen zit(wordt het geen poppekast) de dierenbescherming haalt volgen mij alleen de bekeuringen op ,en verders niets..... Slapen

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:19

Mooi

Julia_

ik ben nieuw ;]

LuvdaTossa

MissToseland schreef:
PARDON
hoe vaak is er wel niet de dierenbescherming gebeld, maar werd er niks gedaan?
tss
ik weet wel beter dan joulaten we het leuk houden

Ik ken de DB, we hebben er hier in de buurt iets soortgelijks gehad. Meestal kun je zelf door praten meer bereiken dan door het bellen van de DB. Ik heb het van dichtbij mee gemaakt. Erover praten kan iedereen, maar goed ze zijn gered Haha!

Ik ben blij dat je het beter weet dan mij Haha!

why

Het verbaaste me inderdaad hoe fit ze nog waren dat ze het land op kwamen gerend. Was wel blij dat we toch de omheining hadden weggehaald, en dat de ruiters ze de goede kant opkregen. Het was in werkelijkheid zo mega om te zien!! Na drie dagen werken in de kou en wind voor de paarden heb ik echt staan huilen dat ze allemaal aan wal waren.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:21

hildede schreef:
ben altijd blij dat er een nuchter persoon tuusen zit(wordt het geen poppekast) de dierenbescherming haalt volgen mij alleen de bekeuringen op ,en verders niets..... Slapen

Mss moet juist hier eens naar gekeken worden. Bijv dat de DB meer rechten krijgt en daadwerkelijk kan ingrijpen. Ze kunnen door alle regels zo weinig, dat mag van mij veranderen.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:22

Dat geloof ik graag ja.. Iedreen die heeft meegeholpen al die dagen heeft idd wel een dikke pluim verdiend! Ook alle andere personen die als eerste ter plekke waren!!!!!!

fargo

Top hoor dat ze het gered hebben, ik zag inderdaad 4 ruiters in het water en 2 die van rechts op de dijk aansloten om de paarden de dijk op te drijven. Wat een gaaf gezicht he en wat een opluchting dat ze over zijn. Nu maar hopen dat ze het allemaal gaan halen, want het verblijf van 3 dagen en deze overtocht zijn vast een flinke aanslag geweest op de allerzwaksten.
Hoop dat er vanavond nog flink veel over nagepraat wordt op tv.

terorita

liannes schreef:
unamie schreef:
geweldig dit Go jij! Go jij!
en gelukkig voor die arme dieren dat ze daar weg zijn
petje af voor de 4 stoere ruiters die het klusje toch maar mooi hebben geklaard Cool

6 ruiters zelfs Bloos

petje af voor jullie,
jullie zijn de helden van de dag

jullie zijn de helden van BOKT

Marigold

die oortjes ook allemaal, toen ze op het land kwamen, allemaal de oortjes strak naar voren!
echt ik ben helemaal hyper van blijdschap en ontroering, nogsteeds Bloos

why, blijf je een beetje op bokt rondhangen?
zodat je ons op de hoogte kan houden?
ook de komende weken enzo?

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:23

Zo ik heb alle filmpjes even bekeken. Wat een prachtig gezicht en ook hier liepen de tranen over m'n wangen toen de paarden besloten achter de lokpaarden aan te gaan. En bij het ene paard wat het zo verschrikkelijk zwaar had.....

Voor degene op de lokpaarden, echt petje af!! Geweldig gedaan en ik vind jullie toppers!! Het was een riskante aktie, maar de liefde voor dieren straalt van deze aktie af. Voor mij verdienen jullie een dikke pluim en mogen jullie zeer beslist in het zonnetje gezet worden!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:23

Ik geloof ook niet dat de eigenaar de paarden daar met voorbedachte rade heeft laten staan (al was het alleen maar omdat ze dood niets opleveren Knipoog )
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je de paarden met mooi weer nog wat langer buiten laat staan. MAAR, ik vind wel dat, als je paardjes op zo'n stuk land staan, en je wil ze langer laten staan dan eigenlijk mag, je er voor moet zorgen dat je in geval van een stormwaarschuwing ze er snel af kan halen. Dat is je verantwoordelijkheid tegenover die paarden vind ik.
Ik hoop iig dat er mensen zijn die hier wat van leren, zodat het niet nog een keer gebeurd.

En ik vind het trouwens net zo erg als het met schapen of koeien gebeurd hoor..maar gebeurd het dan ook regelmatig dat er tientallen schapen (oid) vast zitten op een eilandje?? Want als dit 1 paard was geweest had het ook echt geen nieuwswaarde gehad Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:24

Boargemaster bliid mei rêding, 03/11/2006

Boargemaster Wil van den Berg fan
Ferwerderadiel is tige bliid no't de
goed hûndert hynders feilich oan wâl
kommen binne. Freedtemiddei slaggen
fjouwer ruters deryn om de hynders fan
de dôbe nei de kant ta te begelieden.

De hynders rinne de kommende nacht yn
in stik greide by de seedyk. Dêr kinne
de bisten bykomme fan de skrik.
Sneontemoarn wurde de bisten ophelle
troch de eigner, boer Lootsma út
Tsjummearrum

Bron: Omroep Fryslan

Staat hier nou dat de 'besten' morgen terug gaan naar de eigenaar??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:24

OK dan!
Pluim voor idereen die hier aan bijgedragen heeft!

En dat filmpje vind ik ook echt heel mooi, wat een kuddegedrag!
Ik moet zeggen dat de meeste paarden zo op het eerste gezicht gelukkig best fris ogen!

hildede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:25

why schreef:
Het verbaaste me inderdaad hoe fit ze nog waren dat ze het land op kwamen gerend. Was wel blij dat we toch de omheining hadden weggehaald, en dat de ruiters ze de goede kant opkregen. Het was in werkelijkheid zo mega om te zien!! Na drie dagen werken in de kou en wind voor de paarden heb ik echt staan huilen dat ze allemaal aan wal waren.

Het verbaaste me inderdaad hoe fit ze nog waren dat ze het land op kwamen gerend

het zijn overlevers hebben ze geleerd

lesilla

kan iemand vertalen Haha!

Alanta

Jongens wat een avontuur, de tranen stroomden mij over de wangen bij het zien van het filmpje!! Ook de ruiters met de lokpaarden, diep respect voor jullie!!
Is het trouwens wel goed afgelopen met de laatste die aan wal kwam??

Emori

nee de beesten Knipoog
dus ze gaan gewoon weer naar hem toe?
Verward mijn god

Marigold

manie schreef:
Boargemaster bliid mei rêding, 03/11/2006

Boargemaster Wil van den Berg fan
Ferwerderadiel is tige bliid no't de
goed hûndert hynders feilich oan wâl
kommen binne. Freedtemiddei slaggen
fjouwer ruters deryn om de hynders fan
de dôbe nei de kant ta te begelieden.

De hynders rinne de kommende nacht yn
in stik greide by de seedyk. Dêr kinne
de bisten bykomme fan de skrik.
Sneontemoarn wurde de bisten ophelle
troch de eigner, boer Lootsma út
Tsjummearrum

Bron: Omroep Fryslan

Staat hier nou dat de 'besten' morgen terug gaan naar de eigenaar??

geloof het wel ja! Koe
dat zou toch wel niet hoop ik???

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:26

Echt geweldig dat alles goed is gegaan!
en echt super van de ruiters OK dan!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:26

Marigold schreef:
hoe het met dat laatste paard is weet ik niet, bij een update post ik het hier gelijk.
de DA op tv frielsnad zei dus dat dat paard is meegegaan naar een stal, om bij te komen.
het was ook een mager, volgens mij ouder paard.

als de mensen uit tsummarum en omgeving ons (bokt) op de hoogte zouden willen houden wan ontwikelingen, ook straks als het nieuws weer 'vergeten' is, zou ik ze heel dankbaar zijn!
dan openen we een toppic dat er speciaal over gaat!

Zo te zien vond ik het er eerder uitzien als een jaarling.
Zat geen spiertje aan, en nog aardig in de groei als je het mij vraagd!!
Zo zag het er uit op rtl7. Knipoog
De natte kou heeft wel wat geeist van de paardjes, maar verder zagen ze er helemaal niet ongezond of ziek uit.
Maar hier kan je zo wel uren over discuseren.
Het belangrijkste is dat de paardjes nu weer droge grond hebben onder hun voetjes, en veilig aan wal staan.
Verwijderd van het water Knipoog

En natuurlijk de meiden van bokt ook veilig na die onzekere reddingsaktie, want dat had ook anders kunnen lopen. Bloos OK dan! Go jij! Go jij!
Ook paarden in nood maken rare sprongen. Bloos
Alle respect voor jullie, want HELDEN zijn jullie zeker.
Jezelf en je paardje waren op dat moment zeker wel in gevaar, ik schrok hevig toe 1 van jullie kopje onder ging, mijn hart sloeg over. Verward
Gelukkig goed afgelopen Ach gut
Maar als je dan de beelden een paar keer ziet, dan zie je de voorste paarden jullie vol vertrouwen volgen, en dat is een heerlijk gezicht.
De oortjes stonden naar voren, en dat spreekt voor zich.
Tuurlijk heb je er altijd in zo´n kudde onzekere en bange paarden lopen, jeetje dit was ook niet niks Huilen
Vechten voor het leven, lopen of verzuipen Ach gut
Je moet hier ook niet verder meer over nadenken.
Ik hoop dat alle paardjes een goed onderkomen gaan krijgen.
Helaas kan ik er niet nog 1 bij nemen, dat kan ik niet bekostigen, maar ik weet zeker dat er veel mensen zijn die graag zo´n paardje willen hebben. Ja

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:27

steeffie schreef:
Ik geloof ook niet dat de eigenaar de paarden daar met voorbedachte rade heeft laten staan (al was het alleen maar omdat ze dood niets opleveren Knipoog )
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je de paarden met mooi weer nog wat langer buiten laat staan. MAAR, ik vind wel dat, als je paardjes op zo'n stuk land staan, en je wil ze langer laten staan dan eigenlijk mag, je er voor moet zorgen dat je in geval van een stormwaarschuwing ze er snel af kan halen. Dat is je verantwoordelijkheid tegenover die paarden vind ik.
Ik hoop iig dat er mensen zijn die hier wat van leren, zodat het niet nog een keer gebeurd.

En ik vind het trouwens net zo erg als het met schapen of koeien gebeurd hoor..maar gebeurd het dan ook regelmatig dat er tientallen schapen (oid) vast zitten op een eilandje?? Want als dit 1 paard was geweest had het ook echt geen nieuwswaarde gehad Knipoog

Maar goed, evacueer maar eens 100 paarden binnen een dag Ziek Is ook niet gemakkelijk.

Een vriend van mijn vader die bij de zeedijk woont is eens 80 schapen verloren aan een snel opkomende storm. Geen tijd en ruimte voor een evacuatie, ze zijn allemaal dood aangespoeld. Dat gaat met schapen nog sneller natuurlijk, als hun vacht eenmaal een aanraking heeft met water zijn ze snel verloren.

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:27

super knap gedaan hoor dames!!!.
Ik hoop dat deze paardjes een nieuw en veilig huisje krijgen want de slacht verdienen ze zeker niet!.
Ik zou willen dat ik er 1 kon kopen, maar ik denk dat mijn ouders dan gek worden Dromen