Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ddees schreef:De beelden zijn inderdaad schokkend. Ik ben benieuwd wanneer ze de paarden weer veilig op droog land hebben en of de dieren terug gaan naar de eigenaar.
een aantal jaren geleden is hier in de buurt ongeveer hetzelfde gebeurd, alleen dan met koeien. De boer was gewaarschuwd dat de Maas buiten zijn oevers zou gaan en dat de koeien van de uiterwaarden af moesten, ook zijn stal zou onderwater lopen als de voorspellingen klopte. Maar de boer had zijn koeien niet naar hoger gelegen weilanden gebracht. Zelfs niet toen de Maas al behoorlijk buiten zijn oevers was. Tenslotte zijn er meer dan 50 koeien verdronken in de stal. Ze stonden vastgebonden en konden geen kant op. De boer heeft een boete gehad, maar de boerderij mocht hij gewoon voortzetten en nieuwe dieren kopen. Ik vind dat dat niet moet kunnen. Als je zo met dieren omgaat, heb je geen recht om boer te zijn, ook al verdien je je geld aan de dieren.
RUBYWHITE schreef:Overigens er gaat steeds het verhaal rond dat de paarden voor 15okt weg moest maar het fryske gea gaf de boer immers zelf toestemming dat ze er langer mochten lopen ivm veel gras.
dees_daan schreef:RUBYWHITE schreef:Overigens er gaat steeds het verhaal rond dat de paarden voor 15okt weg moest maar het fryske gea gaf de boer immers zelf toestemming dat ze er langer mochten lopen ivm veel gras.
dat heb ik idd ook al een paar keer gezegd, maar niemand leest t volgens mij
HorseGurl13 schreef:RUBYWHITE schreef:Overigens er gaat steeds het verhaal rond dat de paarden voor 15okt weg moest maar het fryske gea gaf de boer immers zelf toestemming dat ze er langer mochten lopen ivm veel gras.
Nee, ik weet zeker dat ze (oké niet 15 oktober) maar tussen 15 oktober en 1 november er weg moestenDeze boer was ook door het fryske gea gewaarschuwd (aantal xeren) voor de zware storm maar heeft dit genegeerd. Hij mocht ze in principe net wat langer laten staan maar dan eigenlijk wel op eigen risico
RUBYWHITE schreef:@ dees [naam]
Ik zou er niet over prakkeseren mijn paarden het water in te sturen waar een kudde van 100 paarden gestresst, moe en uitgeput staan. Je kan niet onder water kijken wat er gebeurd...dat men wil helpen prima, maar dan moet je wel zorgen voor een goed en verantwoord plan.
RUBYWHITE schreef:Fryske Gea geeft net zelf toe voor onbepaalde tijd verlenging te hebben gegeven zonder enige verplichting
RUBYWHITE schreef:@ dees daan
Ik zou er niet over prakkeseren mijn paarden het water in te sturen waar een kudde van 100 paarden gestresst, moe en uitgeput staan. Je kan niet onder water kijken wat er gebeurd...dat men wil helpen prima, maar dan moet je wel zorgen voor een goed en verantwoord plan.
miss_jumpy schreef:ik denk niet dat het nodig is dat nog meer mensen zich er mee gaan bemoeien. Laat de mensen die het gebied kennen het nu maar oplossen. Individuele acties zullen de situatie er echt niet beter op maken.
Ik snap echt niet dat er mensen seriues met hun paard naar toe willen
dees_daan schreef:RUBYWHITE schreef:Overigens er gaat steeds het verhaal rond dat de paarden voor 15okt weg moest maar het fryske gea gaf de boer immers zelf toestemming dat ze er langer mochten lopen ivm veel gras.
dat heb ik idd ook al een paar keer gezegd, maar niemand leest t volgens mij
miss_jumpy schreef:sjorsie schreef:even ter info :HorseGurl13 is 13 jaar oud en wil graag meepraten
lijkt me niet nodig om daar zo'n boos hoofd bij te trekken want ook mensen van 13 mogen een mening hebben en meepraten.
miss_jumpy schreef:
Karin schreef:RUBYWHITE schreef:Fryske Gea geeft net zelf toe voor onbepaalde tijd verlenging te hebben gegeven zonder enige verplichting
Als eigenaar heb je dan IMO nog steeds de verplichting om goed voor je dieren te zorgen als er noodweer c.q. hoog water wordt voorspeld.
slimmerik schreef:
Alsjeblieft geen stomme acties.......dan kunnen ze beter de bereden politie inschakelen. Dat zijn tenminste stress bestendige paarden en ruiters
Karin schreef:RUBYWHITE schreef:Fryske Gea geeft net zelf toe voor onbepaalde tijd verlenging te hebben gegeven zonder enige verplichting
Als eigenaar heb je dan IMO nog steeds de verplichting om goed voor je dieren te zorgen als er noodweer c.q. hoog water wordt voorspeld.
XUlyssesX schreef:miss_jumpy schreef:
het is een actie die daar voorbereid word.
de telefoontjes komen vanuit het ramp gebied
terorita schreef:slimmerik schreef:
Alsjeblieft geen stomme acties.......dan kunnen ze beter de bereden politie inschakelen. Dat zijn tenminste stress bestendige paarden en ruiters
die paarden wel maar of dat bij de ruiters ook het geval is