Reddingsactie Friese paarden mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Reddingsactie Friese paarden mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:27

@ dees daan
Ik zou er niet over prakkeseren mijn paarden het water in te sturen waar een kudde van 100 paarden gestresst, moe en uitgeput staan. Je kan niet onder water kijken wat er gebeurd...dat men wil helpen prima, maar dan moet je wel zorgen voor een goed en verantwoord plan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:28

Ddees schreef:
De beelden zijn inderdaad schokkend. Ik ben benieuwd wanneer ze de paarden weer veilig op droog land hebben en of de dieren terug gaan naar de eigenaar.
een aantal jaren geleden is hier in de buurt ongeveer hetzelfde gebeurd, alleen dan met koeien. De boer was gewaarschuwd dat de Maas buiten zijn oevers zou gaan en dat de koeien van de uiterwaarden af moesten, ook zijn stal zou onderwater lopen als de voorspellingen klopte. Maar de boer had zijn koeien niet naar hoger gelegen weilanden gebracht. Zelfs niet toen de Maas al behoorlijk buiten zijn oevers was. Tenslotte zijn er meer dan 50 koeien verdronken in de stal. Ze stonden vastgebonden en konden geen kant op. De boer heeft een boete gehad, maar de boerderij mocht hij gewoon voortzetten en nieuwe dieren kopen. Ik vind dat dat niet moet kunnen. Als je zo met dieren omgaat, heb je geen recht om boer te zijn, ook al verdien je je geld aan de dieren.

Zo dat wist ik niet joh! Wat erg zeg!! En dan dat ze nog vast stonden, vreselijk moet dat zijn geweest voor die dieren!!!

En hij had zeker nooit meer dieren mogen houden!!! En een boete vind ik toch echt niet genoeg om zo iemand te straffen!!!

HorseGurl13

RUBYWHITE schreef:
Overigens er gaat steeds het verhaal rond dat de paarden voor 15okt weg moest maar het fryske gea gaf de boer immers zelf toestemming dat ze er langer mochten lopen ivm veel gras.

Nee, ik weet zeker dat ze (oké niet 15 oktober) maar tussen 15 oktober en 1 november er weg moesten Knipoog Deze boer was ook door het fryske gea gewaarschuwd (aantal xeren) voor de zware storm maar heeft dit genegeerd. Hij mocht ze in principe net wat langer laten staan maar dan eigenlijk wel op eigen risico Knipoog

RUBYWHITE

dees_daan schreef:
RUBYWHITE schreef:
Overigens er gaat steeds het verhaal rond dat de paarden voor 15okt weg moest maar het fryske gea gaf de boer immers zelf toestemming dat ze er langer mochten lopen ivm veel gras.

dat heb ik idd ook al een paar keer gezegd, maar niemand leest t volgens mij Knipoog

men speculeert liever dan feiten lezen Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:29

HorseGurl13 schreef:
RUBYWHITE schreef:

Nee, ik weet zeker dat ze (oké niet 15 oktober) maar tussen 15 oktober en 1 november er weg moesten Knipoog Deze boer was ook door het fryske gea gewaarschuwd (aantal xeren) voor de zware storm maar heeft dit genegeerd. Hij mocht ze in principe net wat langer laten staan maar dan eigenlijk wel op eigen risico Knipoog

Fryske Gea geeft net zelf toe voor onbepaalde tijd verlenging te hebben gegeven zonder enige verplichting Knipoog

MJ_

ik denk niet dat het nodig is dat nog meer mensen zich er mee gaan bemoeien. Laat de mensen die het gebied kennen het nu maar oplossen. Individuele acties zullen de situatie er echt niet beter op maken.

Ik snap echt niet dat er mensen seriues met hun paard naar toe willen

Anoniem

RUBYWHITE schreef:
@ dees [naam]
Ik zou er niet over prakkeseren mijn paarden het water in te sturen waar een kudde van 100 paarden gestresst, moe en uitgeput staan. Je kan niet onder water kijken wat er gebeurd...dat men wil helpen prima, maar dan moet je wel zorgen voor een goed en verantwoord plan.

ja, ze gaat ook niet zomaar het water in, denk dat de rest dat ook niet wil, daarom denk ik, als je er bent, dat er dan met iedereen word overlegd hoe ze dit gaan doen, anders lopen ze allemaal een andere kant op en dat schier ook niet op..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:30

RUBYWHITE schreef:
Fryske Gea geeft net zelf toe voor onbepaalde tijd verlenging te hebben gegeven zonder enige verplichting Knipoog

Als eigenaar heb je dan IMO nog steeds de verplichting om goed voor je dieren te zorgen als er noodweer c.q. hoog water wordt voorspeld.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:30

ik heb het ook gehoord

@ marigold

als jij er later altijd achter kwam tsja.. dan ben jij daarin lateer ontwikkeld.
maar horsygurl.. gaat heus geen dingen zeggen die niet waar zijn.

en de Fryske gea... laat ook heus geen paarden in de drek staan. hun gebieden zien er altijd super goed uit. dus ik denk ook niet dat de paarden te kort kregen.
ze zijn gewoon stom geweest dat ze terug liepen
en tuurlijk hadden ze eerder weggekunt. maar het weer was nog prachtig de paarden bij ons stonden ook tot de storm nog elke dag en nacht buiten en nu heelaas binnen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:31

RUBYWHITE schreef:
@ dees daan

Ik ben het hier mee eens!! Het kan ook heel gevaarlijk zijn en denk toch dat je dit werk beter over kunt laten aan proffessionele mensen! Overigens is het wel een goed idee om te helpen, maar dan op een veilige manier!!

Ben trouwens benieuwd of het gaat werken met die tamme paarden, ik denk het eigenlijk niet!! Ik HOOP dat alles snel goedkomt en dat het water nog meer daalt!!
Weet iemand of dit al het geval is

Anoniem

miss_jumpy schreef:
ik denk niet dat het nodig is dat nog meer mensen zich er mee gaan bemoeien. Laat de mensen die het gebied kennen het nu maar oplossen. Individuele acties zullen de situatie er echt niet beter op maken.

ik wel, als het veilig is, en het water wat gezakt is, dan zou ik wel helpen..
en ik zeg ALS het veilig is..

reeskees

dees_daan schreef:
RUBYWHITE schreef:

dat heb ik idd ook al een paar keer gezegd, maar niemand leest t volgens mij Knipoog

hij mocht ze langer laten grazen, maar dan wel op eigen verantwoording... want het contract (neem aan dat dat schriftelijk is) loopt tot 15 oktober

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:32

miss_jumpy schreef:
sjorsie schreef:
even ter info :HorseGurl13 is 13 jaar oud en wil graag meepraten Boos!

lijkt me niet nodig om daar zo'n boos hoofd bij te trekken want ook mensen van 13 mogen een mening hebben en meepraten.

idd, bovendien loopt me profiel dus achter en ben ik al een hele tijd niet meer 13! Ookal kon jij dat dan misschien niet ruiken maar toch Knipoog En ik weet niet waar jij woont, en ook niet of jij het nieuws actief volgt. Ik dus wel en weet ook wel zo ongeveer hoe en wat! En ik kan goed luisteren dus naar zal het em niet aanliggen! Bovendien mag ik ook meepraten. En vind ik dat jij gewoon niet zulke stomme reacties moet plaatsen Knipoog Zo kun je het ook bekijken!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:32

miss_jumpy schreef:

het is een actie die daar voorbereid word.
de telefoontjes komen vanuit het ramp gebied

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:33

Karin schreef:
RUBYWHITE schreef:

Als eigenaar heb je dan IMO nog steeds de verplichting om goed voor je dieren te zorgen als er noodweer c.q. hoog water wordt voorspeld.

zeker...maar er wordt geroepen dat de dieren voor 15-10 weg MOESTEN...dat is dus niet zo...

ik ben t met jullie eens dat t op eigen risico is etc. maar de feiten worden weer gegeven.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:33

slimmerik schreef:

Alsjeblieft geen stomme acties.......dan kunnen ze beter de bereden politie inschakelen. Dat zijn tenminste stress bestendige paarden en ruiters Knipoog

die paarden wel maar of dat bij de ruiters ook het geval is Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:34

Karin schreef:
RUBYWHITE schreef:

Ben ik het mee eens..... Maar 100 paarden in een paar uur verplaatsen is ook niet te doen IMO.... Bovendien zegt eigenaar dat paarden door vreemde mensen met schijnwerpers verjaagd zijn van hoger gelegen stuk waar eigenaar ze naar toe gedreven had..... Er zitten twee kanten aan het verhaal... Maar aangezien eigenaar al diverse keren met DB in aanraking is geweest, spreekt dat in mijn ogen niet in zijn/haar voordeel.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:34

XUlyssesX schreef:
miss_jumpy schreef:

het is een actie die daar voorbereid word.
de telefoontjes komen vanuit het ramp gebied

oke, dan is het een ander verhaal!

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:35

even ter info :HorseGurl13 is 13 jaar oud en wil graag meepraten Boos!
[/quote]

lijkt me niet nodig om daar zo'n boos hoofd bij te trekken want ook mensen van 13 mogen een mening hebben en meepraten.
[/quote]

Maar weer ontopic denk ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:36

ik zou er ook echt niet zomaar heen gaan en het water inlopen, ze moeten eerst maar zorgen dat al dat prikkeldraad enz weg is, anders gaat er niemand het water in met zijn of haar paard lijkt mij.. ik iig niet.. maar als alles goed geregeld is..
en er geen gevaren zijn, dan snap ik niet waarom niet..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:36

terorita schreef:
slimmerik schreef:

Alsjeblieft geen stomme acties.......dan kunnen ze beter de bereden politie inschakelen. Dat zijn tenminste stress bestendige paarden en ruiters Knipoog

die paarden wel maar of dat bij de ruiters ook het geval is Clown

Wel joh.....hardstikke koewle kikkers... Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:40

mogen ze wel hun kikvors pakkie's aan doen,
anders word hun "werkpakkie" nat

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:40

haha

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:45

Klopt het nou dat dit een opfokbedrijf betreft? Dat hoorde ik net van een kennis. Dus dat er niet één eigenaar is van de paarden maar een heleboel? Dan baal je toch wel als je daar je paard in de opfok hebt staan zeg!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:45

Het lijkt me niet verstandig om daar een beetje met je paard aan te komen, om de anderen te redden. Als iedereen een beetje zelf plannen gaat bedenken dan komt het ook niet goed. Als ze paarden nodig hebben dan vragen ze daar wel om.. Ze zeiden nog op tv, ga niet naar de dijk te kijken... Ook al ga je erheen, je mag de dijk ook al niet meer op...
Btw, een vreind van me is daar de hele avond/nacht bezig geweest, ze haalden een veulen uit een boot.. Legde hem in zijn trailer en is trillend in zijn armen gestorven...
Zo zielig... Huilen