Stormschade: 100 paarden vast in kwelder bij dijk (Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Stormschade: 100 paarden vast in kwelder bij dijk (Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:14

Ja, dat zal dat die ********* nu bezig is met "zijn" paarden te redden!!!! Dat ziet er beter uit ten opzichte van de rechter waarvoor hij mag gaan verschijnen! Doordat hij dit nu doet zal hij wel een beetje goodwill pogen te kweken bij de rechtbank! Als hij niet zou helpen, dan was het al helemaal schandalig geweest!

En daarnaast snap ik niet waarom er niet eerder met meer middelen zoals het leger is ingegrepen... het is al uren flink mis... maar nu komt het leger pas aan?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:15

ff offtopic....

als iemand wil quoten...doe het dan wel goed....zo wordt het heel onduidelijk!

Ann

Sommige mensen hebben persoonlijke ervaringen met deze man en baseren hun mening daarop. Ter info voor de mensen die hem de hand boven het hoofd (blijven) houden.

lonnie

laten we iig het topic gezellig houden, dan blijft hetopen en kunnen we allemaal het laaste nieuws volgen!

Anoniem

Bokkiej schreef:
het worden steeds meer paarden maar ik vind dat je niet mag gaan oordelen over iemand die je niet kent Knipoog

Maar k ken zelf ook zo'n boer. Heb daar zelf inmiddels overleden pony verzorgd, waar niets aan gedaan word, ze was gewoon half wild, groot stuk land, veels te dik, later werd ze er weggehaald en kreeg ze hoefbevangenheid en rolde in de sloot dus is ze ingeslapen. Maar zo gaat het denk ik wel bij meer boeren, het gaat om het geld.

ik weet uit ervaring dat verhalen heel snel erger gemaakt worden (niet van mijzelf) dan hoor je verhalen, en als je met de persoon zelf praat klopt er niks van, maar blijkbaar mag ik hier niet mijn mening geven want dan heb ik weer een boomstam voor me hoofd..

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:16

Srry maar je moet toch eerst toch wel even met ideetjes op komen borrelen. Ik vind dat ze wel GOED hulp verlenen en jullie niet zo moeten zeuren

geit

halllo mensen anders gaan we ff geen ruzie maken over de hoofden van heel wat paarden die gered moeten worden

(zo zeg je dat toch als er iemand dood is en mensen gaan ruzie maken Clown )

elllis

Ann schreef:
En dat was de 5e vertaling! Haha! Maar je bedoelingen zijn goed, hoera Knipoog

Bloos owwwwww jullie gaan ook zo hard Haha! Haha! Haha!

Oja ik ken hem wel tis mijn bijna buurman(mits de naam in het LC klopt ) ..........ach wat moet ik zeggen verbaasd me niets ......

Laat mijn superwelshje daar nu weg komen ...in welke staat laat zich raden .....
Laatst bijgewerkt door elllis op 01-11-06 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Neon schreef:
Ja, dat zal dat die ********* nu bezig is met "zijn" paarden te redden!!!! Dat ziet er beter uit ten opzichte van de rechter waarvoor hij mag gaan verschijnen! Doordat hij dit nu doet zal hij wel een beetje goodwill pogen te kweken bij de rechtbank! Als hij niet zou helpen, dan was het al helemaal schandalig geweest!

En daarnaast snap ik niet waarom er niet eerder met meer middelen zoals het leger is ingegrepen... het is al uren flink mis... maar nu komt het leger pas aan?

ehm vanmorge was nog niet eens bekend op wie de schade verhaald zou worden, daar gaaaaan we weer..

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:17

Neon schreef:

Burgemeester heeft daar toen pas toestemming voor gegeven.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:17

Zeker zijn ze nu goed bezig! maar vanmorgen was er nog niet veel actie geloof ik hè??? mja... en schade verhalen is belangrijker dan dieren helpen?

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:18

10 uur komt update, ik vertel het dan wel even als er echt nieuws is Knipoog En nou op houden te zeuren over die boer. Die politie en gedoe red hunzelf erwel mee Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:18

Ik moet wel zeggen, petje af voor het hele circus dat uit de kast wordt getrokken om deze dieren te helpen.
Ze staan daar toch maar met man en macht en er is niets te duur.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:19

Volgens mij is zo'n beetje iedereen het er wel mee eens dat die man fout gehandeld heeft, maar wat heeft het voor zin om al die discussies neer te zetten?!

Belangrijker is dat alle beesten veilig op het droge komen. Hoop dan ook echt dat ze snel veilig en warm in een stalletje staan.

Ann

dees_daan schreef:
ik weet uit ervaring dat verhalen heel snel erger gemaakt worden (niet van mijzelf) dan hoor je verhalen, en als je met de persoon zelf praat klopt er niks van, maar blijkbaar mag ik hier niet mijn mening geven want dan heb ik weer een boomstam voor me hoofd..

Leg mij eens uit wat er minder erg aan dit verhaal kan worden? Er zijn paarden verdronken omdat de eigenaar verzuimd heeft ze tijdig weg te halen. Hoe zwart/wit wil je dit verhaal hebben?

Natuurlijk mag je jouw mening geven, ik probeer alleen aan te geven waarom ik (en andere mensen) die niet delen.

@jacimitho, de rekening komt vanzelf bij de eigenaar terecht...

Bokkiej

jacimatho schreef:
Ik moet wel zeggen, petje af voor het hele circus dat uit de kast wordt getrokken om deze dieren te helpen.

Ja daarom!!!!
Nou begint iedereen te zeure: waarom niet eerder waarom niet dat!!
T is wel goed van hun! anders kom je zelf maar helpen als je het beter weet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:20

Neon schreef:
Zeker zijn ze nu goed bezig! maar vanmorgen was er nog niet veel actie geloof ik hè??? mja... en schade verhalen is belangrijker dan dieren helpen?

nee, ze wisten niet goed hoe ze het aan moesten pakken, iemand vertelde op het nieuws: de dieren staan nu iig nog dicht bij elkaar en geven elkaar warmte, als je er dan heengaat en ze raken in paniek en ze gaan zwemmen, dan ben je nog veel verder van huis, ze wouden eerst een goed plan hebben om ze te helpen en het niet erger te maken..
oh wat word ik hier moe van.. kijk eerst goed het nieuws, of vraag anderen maar oordeel niet zo snel

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:21

De reddingsactie gaat gewoon door hoor, ondanks deze discussie op internet, dus waarom hem stoppen? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:22

Ann schreef:
dees_daan schreef:

Leg mij eens uit wat er minder erg aan dit verhaal kan worden? Er zijn paarden verdronken omdat de eigenaar verzuimd heeft ze tijdig weg te halen. Hoe zwart/wit wil je dit verhaal hebben?

Natuurlijk mag je jouw mening geven, ik probeer alleen aan te geven waarom ik (en andere mensen) die niet delen.

@jacimitho, de rekening komt vanzelf bij de eigenaar terecht...

volgens mij denken jullie dat ik het echt voor hem opneem, nee ik zeg alleen dat je niet mag oordelen als je hem niet kent..

het verhaal kan bijna niet erger, maar je hebt niet met de eigenaar gepraat enz, hij heeft dit ook echt niet gewild, en je weet niet zeker dat het om geld gaat, tenzij hij dat gezegd heeft, of je hem heel goed kent, en dat vind ik wel erg! oordelen als je viavia een vaag verhaal hoord..

Bokkiej

Ja, maar dees, die kunnen ze niet kijken.
Het zijn idd niet erg makke paardjes lijkt mij omdat het zo'n mega kudde is!
Dus als je daar zo eve heen gaat dan raken ze in paniek en ja dan gaan ze zwemmen en dat is toch wel erg koud, nu staan ze wel veiliger. ( of het nu nog zo is weet ik niet, )

Nickeltje

Stijgt het water nog?
Misschien doorr vloed ofzo? Of omdat het er nog flink stormt? Hier in elk geval best wel namelijk...

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:23

ik weet het niet!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:24

Bokkiej schreef:
jacimatho schreef:

Ja daarom!!!!
Nou begint iedereen te zeure: waarom niet eerder waarom niet dat!!
T is wel goed van hun! anders kom je zelf maar helpen als je het beter weet Knipoog

Het gezeur onstaat uit verontwaardiging omdat het allemaal niet zo had gehoeven.
Niet zozeer over de mensen die zich daar nu uit de naad staan te werken.

elllis

Bokkiej schreef:
Ja, maar dees, die kunnen ze niet kijken.
Het zijn idd niet erg makke paardjes lijkt mij omdat het zo'n mega kudde is!
Dus als je daar zo eve heen gaat dan raken ze in paniek en ja dan gaan ze zwemmen en dat is toch wel erg koud, nu staan ze wel veiliger. ( of het nu nog zo is weet ik niet, )

Ehhhhhh ik denk dat de meeste van deze paarden niet of nooit door mensen handen zijn geweest ..... Knipoog

Neon

dees_daan schreef:
Neon schreef:

nee, ze wisten niet goed hoe ze het aan moesten pakken, iemand vertelde op het nieuws: de dieren staan nu iig nog dicht bij elkaar en geven elkaar warmte, als je er dan heengaat en ze raken in paniek en ze gaan zwemmen, dan ben je nog veel verder van huis, ze wouden eerst een goed plan hebben om ze te helpen en het niet erger te maken..
oh wat word ik hier moe van.. kijk eerst goed het nieuws, of vraag anderen maar oordeel niet zo snel

Sorry hoor!!! ik hou mn bek wel.... jeetje zeg....

En jij hebt het over niet oordelen over mensen die je niet kent???? Ik heb echt wel naar het nieuws gekeken! En ik blijf erbij dat het mij logisch lijkt dat de rekening van alle kosten regelrecht naar de eigenaar van de paarden gaat...