Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:42

Karl66 schreef:
Laat het nou gewoon aan de rechter over hoe er beslist wordt.

En wat de voorstanders betreft, zou ik gauw stoppen met het verdedigen. Het enige wat er gebeurt is dat jullie steeds meer informatie geven waaruit blijkt dat er meer aan de hand is dan jullie zelf willen toegeven. Nou zijn er opeens een aantal paarden die achter elkaar overleden aan verschillende ziektes. Hoeveel verschillende toevalligheden komen er in dit geval ondertussen al bij elkaar?


Waar haal jij vandaan dat ze dood zijn gegaan aan verschillende ziektes? staat er niet hoor.
En dat was ruim een jaar geleden, dus ik denk niet dat je dat er nog bij kan halen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:43

Karl66 schreef:
Laat het nou gewoon aan de rechter over hoe er beslist wordt.

En wat de voorstanders betreft, zou ik gauw stoppen met het verdedigen. Het enige wat er gebeurt is dat jullie steeds meer informatie geven waaruit blijkt dat er meer aan de hand is dan jullie zelf willen toegeven. Nou zijn er opeens een aantal paarden die achter elkaar overleden aan verschillende ziektes. Hoeveel verschillende toevalligheden komen er in dit geval ondertussen al bij elkaar?


Hier ben ik het helemaal mee eens. Het wordt er niet beter op.
Bovendien worden er hier beschuldigingen geuit: broodfok (waarvan ik dan toevallig wel zeker weet dat dit niet plaats heeft gevonden), dode paarden door te weinig voer, waarvoor je echt wel opgepakt kan worden in verband met laster als je zulke uitspraken niet kunt bewijzen.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:45

filou schreef:
1. Die veulens hoefden niet op het beton te liggen, daar kozen ze voor ze konden gewoon naar binnen om op het stro te gaan liggen (neem aan dat je niet binnen ben gaan kijken)
2. Dat er ene paar paarden achter elkaar gestorven zijn lag niet aan het niet eten krijgen maar aan ziektes elk paard kan ziek worden.. (ik wete niet waar je dat op basseert, heb je het aan wanda gevraagd ofzo?)
3. Dat ananouska misschien dood gaat ligt niet aan wanda, want als je dan eerst eens alles gaat lezen, lees je ook dat ze op advies van DA elke dag een zalfje op het oog smeerde en haar behandelde met antibiotica en dat ze volgende week geopereerd zou worden aan haar oog, maar nu nog te zwak was om geopereerd te worden doordat ze net een veulen heeft gehad en doordat haar been was gebroken nog erg op krachten moest komen én omdat het oog nog te gewollen was om geopereerd te worden.


Misschien toch eerst even lezen wat je geschreven hebt voor je het plaatst? Haha!

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:46

Ik denk dat het tijd wordt voor een slotje.. er komen steeds meer beschuldigingen die uit de duim worden gezogen. Als je ze niet kan bewijzen.

En juist omdat die paarden die toen zijn overleden er nu vast ook bijgehaald worden zeg ik niet waar ze dood aan zijn gegaan, maar daar was zeker wel een dierenarts bijgeweest, ik heb er zelf bijgestaan met de dierenarts naast me dus je mag me niet geloven als je wil maar het is toch echt zo. Dit staat er buiten

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:46

pfff ik ben zeker 3 uur bezig geweest zo'n beetje alles door te lezen.

Sluit me aan bij degene die het oog probleem niet accepteren.
Dit paard had op zijn minst idd op een kliniek moeten staan of apart in een stal /weiland.
Dat geld ook voor de overige 'zieke' dieren.
Alle zieke dieren in 1 wei voor een betere verzorging en controle.
Dat paard met tandproblemen had in mijn ogen allang op speciaal voer gemoeten.


Foto's maken heeft geen zin , ik denk dat de eigenaresse niet zit te wachten op dat soort mensen die het nog even komen 'bekijken'.
Al zou ik het best eens met eigen ogen willen zien voor een eigen onafhankelijk oordeel maar ook dit heeft geen zin meer omdat de slechte paarden al weg zijn.

Ik weet uit een persoonlijke ontmoeting dat Arabesk ook niet te spreken was over de bedrijfsvoering van het bedrijf. In de tijd dat zij er was ging het prima totdat ze weg was en de eigenaresse het weer zelf moest doen.
Tijdens dit gesprek was er nog iemand aanwezig die het bedrijf ook kende. Deze had ook niet veel goede woorden over het bedrijf.
Er werd gesuggereerd dat de eigenaar maar voerde wanneer het haar uitkwam en dat ze teveel hooi op haar vork neemt/nam.
Ik heb toen ook met verbazing naar het verhaal zitten luisteren.

Op de foto's van 10 augustus kan ik alleen maar zeggen dat deze paarden er gewoon en gezond uitzien .

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:50

hoe veel kan een paard eigenlijk overkomen in korte tijd :

-een gebroken been ?
- een veulen krijgen
- broodmager zijn/worden
- oog eruit
- in beslag name

ik heb al jaren meerdere paarden maar heb geen van deze dingen uberhaupt meegemaakt. en een merrie die te zwak is na een geboorte is al geen goed nieuws lijkt me... meestal zijn merries na een aantal dagen echt wel weer goed op de been..

stug verhaal hoor. maar goed wanda zal ook zeggen: ja je hebt gelijk...ze is ws te kortzichtig of onbekwaam om zelf vast te stellen dat er iets niet goed is...

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:52

Karl66 schreef:
Laat het nou gewoon aan de rechter over hoe er beslist wordt.

En wat de voorstanders betreft, zou ik gauw stoppen met het verdedigen. Het enige wat er gebeurt is dat jullie steeds meer informatie geven waaruit blijkt dat er meer aan de hand is dan jullie zelf willen toegeven. Nou zijn er opeens een aantal paarden die achter elkaar overleden aan verschillende ziektes. Hoeveel verschillende toevalligheden komen er in dit geval ondertussen al bij elkaar?


wask ook aant denken Verward

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:54

vanitymay schreef:
hoe veel kan een paard eigenlijk overkomen in korte tijd :

-een gebroken been ?
- een veulen krijgen
- broodmager zijn/worden
- oog eruit
- in beslag name

ik heb al jaren meerdere paarden maar heb geen van deze dingen uberhaupt meegemaakt. en een merrie die te zwak is na een geboorte is al geen goed nieuws lijkt me... meestal zijn merries na een aantal dagen echt wel weer goed op de been..

stug verhaal hoor. maar goed wanda zal ook zeggen: ja je hebt gelijk...ze is ws te kortzichtig of onbekwaam om zelf vast te stellen dat er iets niet goed is...


Zal ik je vertellen hoe het is gegaan?

Ze was gedekt toen ze gewoon in perfecte staat was, tijdens de zwangerschap is ze gevallen en heeft ze haar been gebroken. Tijdens de periode om te genezen is ze vreselijk afgevallen. Toe moest het veulen geboren worden, dat heef tontzettend veel energie gekost doordat ze al zwak was door haar been. Ongeveer een week daarna is ze met haar oog in een tak blijven hangen.
Ze heeft gewoon altijd ongeluk.

Veel mensen zeggen waarom laat je zo'n zwak paard nog dekken... ze mankeerde nog niets toen ze gedekt werd. Dat is allemaal tijdens haar zwangerscahp gebeurt.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:57

Ik vraag me af of die wanda wel eerlijk tegen haar werknemers etc heeft gezegd dat ze eerder langsgeweest zijn. Het kan toch zijn dat ze dit heeft stilgehouden. De db haalt niet zomaar elk paard op wat er minder uit ziet. Hier gaat normaal veel meer vooraf!

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:57

maar filou je vind het dus echt normaal hoe die dieren eruit zien? ben ik nou echt gek ofzo? we hebben het toch wel over de zelfde fotos neem ik aan?
we hebben het toch niet over een oude zieke pony ofzo? heupbotten hoor je niet te zien 90 %van de dieren op die fotos staan in hun onderbroek...!

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:59

vanitymay schreef:
maar filou je vind het dus echt normaal hoe die dieren eruit zien? ben ik nou echt gek ofzo? we hebben het toch wel over de zelfde fotos neem ik aan?
we hebben het toch niet over een oude zieke pony ofzo? heupbotten hoor je niet te zien 90 %van de dieren op die fotos staan in hun onderbroek...!


Ik heb nooit gezegd dat ik vind dat ze er goed uitzien. Ik vind alleen dat je ook naar de redens moet kijke hoe het komt en het niet alleen als smoesjes moet bekijken. Het is nou eenmaal gewoon zo

En trouwens 90% van de dieren?? DAn heb je inderdaaad anders foto's gezien dan ik
Laatst bijgewerkt door filou op 26-08-06 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

glowin
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: Aan de kust

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:00

smit_ilse schreef:
Ik vraag me af of die wanda wel eerlijk tegen haar werknemers etc heeft gezegd dat ze eerder langsgeweest zijn. Het kan toch zijn dat ze dit heeft stilgehouden. De db haalt niet zomaar elk paard op wat er minder uit ziet. Hier gaat normaal veel meer vooraf!


als je nog wat eerdere berichten leest zul je zien dat er al een discussie is geweest over waarschuwingen of geen waarschuwingen die door de DB worden gegeven. Waarschijnlijk is het dus zo dat ze niet eerder langs zijn geweest. Dus is het weer makkelijk om iemand voor oneerlijk uit temaken.
Laatst bijgewerkt door glowin op 26-08-06 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:01

ja en ik wordt al dik van een glas water... ja echt waar!!!

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:01

vanitymay schreef:
ja en ik wordt al dik van een glas water... ja echt waar!!!


oke dan

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:05

Ik vind eigenlijk dat mensen die aan deze discussie deelnemen hier niet opeens een schaduwaccount voor horen aan te maken. Misschien dat Sjoert hier iets mee kan?

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:12

als je nog wat eerdere berichten leest zul je zien dat er al een discussie is geweest over waarschuwingen of geen waarschuwingen die door de DB worden gegeven. Waarschijnlijk is het dus zo dat ze niet eerder langs zijn geweest. Dus is het weer makkelijk om iemand voor oneerlijk uit temaken.

Die discussie heb ik idd gelezen over het wel of niet. Degene die aan de kant van wanda staan beweren dat er nooit iemand gewaarschuwd heeft en daar reageer ik op. Niet over die discussie van welles nietes!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:30

Ik vind bepaalde foto's rond uit schokkend.
Paarden die iets onder de leden hebben worden niet zomaar zó mager. Dan waren ze waarschijnlijk al niet in een beste conditie.
Andere foto's zien er beter uit inderdaad, al zie ik maar weinig paarden strak glanzend in hun vel zitten, en dat zou rond deze tijd wel moeten. De paarden staan in de wei en ik denk dat de sterke paarden (gelukkig zal dat het meerendeel zijn) genoeg hebben aan wat ze krijgen om vrij goed te kunnen overleven.
Zodra ze wat mankeert, zal het fout gaan, want de minder goede conditie kost berooft de paarden van hun weerstand.

Ik geloof best dat die Wanda het beste met haar paarden voor heeft in haar hart. Ik denk dat het grote aantal paarden haar misschien boven de pet is gegroeit en dat het financieel niet haalbaar meer was om de paarden op een dusdanige manier te verzorgen en van medische zorg te voorzien, zoals dat eigenlijk zou moeten. Ook zou ik me voor kunnen stellen dat ze er moeite mee heeft om paarden weg te doen. Ik geloof in de goedheid van de mens.

Ik denk dat we er niet vanuit moeten gaan dat zo'n situatie ontstaat door de slechtheid van Wanda. Ik vind het heel zielig voor de paarden, maar ook voor de eigenaresse.
Ik denk dat ze in haar hart voor het vuur wil gaan voor haar dieren, maar dat ze de verkeerde weg heeft gekozen.
Laten we nu stoppen met alle wijzende vingers en beschuldigingen; het heeft geen zin.
Laten we gewoon afwachten wat de rechter ervan vindt.
Wanda mag blij zijn met zulke trouwe verdedigers, ik weet niet of ik het zo zou kunnen. Lachen

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:52

Jeetje mina zeg, ik heb weinig gegeten vanavond, maar het weinige dat ik gegeten heb kwam er bijna weer uit bij het zien van de foto's. Verd*mme zo ga je niet met dieren om, dit is gewoon verwaarlozing, en niet zomaar van even! Van mij hadden ze alles op mogen halen, als je geen 45 paarden aankunt moet je ze niet nemen.

kinsealy

Berichten: 606
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Het hoge noorden

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:25

Helemaal mee eens!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:30

Ik heb het niet zo op met de dierenbescherming, naja meer met mensen die de dierenbescherming bellen...
Mijn ubergzonde pony vonden ze verwaarloosd omdat zijn weiland vertrapt was Clown
(hij kreeg 2 keer per dag voer en had een enorm stuk tegels om wel droog op te staan en kon zelfs zijn stal in als hij dat wou. Afdak had hij ook. Gut wat zielig Clown )
Dus ik vind het moeilijk om te oordelen of iets wel of niet verantwoord is. Bij inname moet er idd meer 'stront aan de knikker zijn',

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:35

Welshcobfan schreef:
Ik heb het niet zo op met de dierenbescherming, naja meer met mensen die de dierenbescherming bellen...
Mijn ubergzonde pony vonden ze verwaarloosd omdat zijn weiland vertrapt was Clown
(hij kreeg 2 keer per dag voer en had een enorm stuk tegels om wel droog op te staan en kon zelfs zijn stal in als hij dat wou. Afdak had hij ook. Gut wat zielig Clown )
Dus ik vind het moeilijk om te oordelen of iets wel of niet verantwoord is. Bij inname moet er idd meer 'stront aan de knikker zijn',


Heb jij de foto's gezien? ( 2e pagina) hoeveel meer stront wil je zien?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:43

True Knipoog
Ze had gewoon teveel dieren en te weinig handen...

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:15

Yvonnelind schreef:
Ik vind bepaalde foto's rond uit schokkend.
Paarden die iets onder de leden hebben worden niet zomaar zó mager. Dan waren ze waarschijnlijk al niet in een beste conditie.
Andere foto's zien er beter uit inderdaad, al zie ik maar weinig paarden strak glanzend in hun vel zitten, en dat zou rond deze tijd wel moeten. De paarden staan in de wei en ik denk dat de sterke paarden (gelukkig zal dat het meerendeel zijn) genoeg hebben aan wat ze krijgen om vrij goed te kunnen overleven.
Zodra ze wat mankeert, zal het fout gaan, want de minder goede conditie kost berooft de paarden van hun weerstand.

Ik geloof best dat die Wanda het beste met haar paarden voor heeft in haar hart. Ik denk dat het grote aantal paarden haar misschien boven de pet is gegroeit en dat het financieel niet haalbaar meer was om de paarden op een dusdanige manier te verzorgen en van medische zorg te voorzien, zoals dat eigenlijk zou moeten. Ook zou ik me voor kunnen stellen dat ze er moeite mee heeft om paarden weg te doen. Ik geloof in de goedheid van de mens.

Ik denk dat we er niet vanuit moeten gaan dat zo'n situatie ontstaat door de slechtheid van Wanda. Ik vind het heel zielig voor de paarden, maar ook voor de eigenaresse.
Ik denk dat ze in haar hart voor het vuur wil gaan voor haar dieren, maar dat ze de verkeerde weg heeft gekozen.
Laten we nu stoppen met alle wijzende vingers en beschuldigingen; het heeft geen zin.
Laten we gewoon afwachten wat de rechter ervan vindt.
Wanda mag blij zijn met zulke trouwe verdedigers, ik weet niet of ik het zo zou kunnen. Lachen


Hear, hear, ik denk ook dat dat de mening is van de meeste mensen hier. En dan is het feit dat er ingegrepen is misschien niet leuk, maar op de lange termijn wel het beste.

dollemina

Berichten: 878
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:23

Een gebroken been Verward
Ik heb iets gemist. Het wordt tijd dat ik bij ga lezen.
Ik had eigenlijk af verwacht dat nu iedereen zijn zegje wel gedaan had in dit topic.
Ga even terug lezen.

Temeraire

Berichten: 3543
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:30

Yvonnelind: Je hebt helemaal gelijk wat mij betreft Lachen
Laten we nu maar verder kijken hoe het loopt, de argumenten worden er toch niet sterker meer op hier Lachen
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen! Ik hoop op een goede uitkomst voor de paarden.