prompter schreef:Ik heb getemd Babootje, dat doe ik niet snel maar dit is echt onder de gordel.
Wat is onder de gordel?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:_San87_ schreef:Het is letterlijk wat je zelf zegt. Jij vindt het geen dierenmishandeling wanneer de mondhoek scheurt tijdens het rijden. Dat zeg je LETTERLIJK.
Wel jammer dat je op de persoon gaat spelen, ipv op de bal. Zegt ook wel wat, denk ik.
Ja dat zeg ik inderdaad, Omdat ik uit ERVARING weet dat dat soms gebeurt ook al heb je een zachte hand.
En ik ben zeker niet de enige. Misschien overheen gelezen. Ook van de ervaring van Pol013? Belangrijk is de context. Waarom gebeurt dat en wat doe je ermee.
Babootje schreef:prompter schreef:Je opmerking naar Mkango. Zó niet chique
Wat vind je van de opmerking van Mkango? Die mag wel? Als je zelf zo hoog van de toren blaast moet je ook naar je zelf kijken (vind ik).
Babootje schreef:prompter schreef:Je opmerking naar Mkango. Zó niet chique
Wat vind je van de opmerking van Mkango? Die mag wel? Als je zelf zo hoog van de toren blaast moet je ook naar je zelf kijken (vind ik).
MyWishMax schreef:Ik heb gelukkig hele andere ervaringen. Jij hebt het erover dat het bij jonge paarden regelmatig voorkomt of erbij hoort. Echt dikke onzin, op geen enkele stal heb ik het regelmatig voor zien komen. Een uitzondering waar dan aan gewerkt werd of een extreme uitzondering zoals pol als voorbeeld had. Maar dat waren het, uitzonderingen en niet meerdere per jaar oid.
En dat is niet vanwege te weinig ervaring
prompter schreef:En als we de mondhoeken er af halen, blijven de zweepstriemen en spoorwonden ook nog gewoon over. Hier trouwens ook nog nooit kapotte mondhoeken meegemaakt.
prompter schreef:En als we de mondhoeken er af halen, blijven de zweepstriemen en spoorwonden ook nog gewoon over. Hier trouwens ook nog nooit kapotte mondhoeken meegemaakt.
Babootje schreef:prompter schreef:En als we de mondhoeken er af halen, blijven de zweepstriemen en spoorwonden ook nog gewoon over. Hier trouwens ook nog nooit kapotte mondhoeken meegemaakt.
Een de zweepstriemen kunnen ook geen incident zijn?
Als in het beleerproces een paard "terug" is en je weet dat steigeren en omklappen het gevolg kan zijn. Dan moet ie vooruit. Met het kaliber hengsten die er staan kan ik me dat voorstellen. En dan helpen zachte handschoentjes echt niet. Dan moet het paard gewoon vooruit. Anders wordt het gevaarlijk
Zweepstriemen op de bil of een gebroken rug? Keuze is niet heel moeilijk. Is dat dierenmishandeling als het een functie heeft? (Paard gaat vooruit) Als je zonder reden blijft doorslaan, ja natuurlijk wel. Maar hoe ga je dat dan meten/laten zien? Ik geloof echt niet dat al die stalruiters die daar werken en op goed niveau zijn geschoold zomaar zonder reden een paard een paar striemen op zn bil bezorgen.
Veronica2 schreef:Eventjes in het algemeen: Helgstrand heeft primair bezwaar tegen het FEIT dat iemand onder valse voorwendselen in zijn bedrijf is geweest en daar ZONDER toestemming opnamen heeft gemaakt van personeel en paarden, waarvan ook een deel paarden dat toebehoort aan klanten van Helgstrand. Vervolgens zijn die ILLEGAAL verkregen beelden gemanipuleerd en bewerkt met als doel om zijn bedrijf, hem en zijn personeel in een kwaad daglicht te stellen. Het is een regelrechte poging tot afbraak van zijn bedrijf en ik denk dat hij volledig in zijn recht staat om daar bezwaar tegen te hebben.
Babootje schreef:prompter schreef:En als we de mondhoeken er af halen, blijven de zweepstriemen en spoorwonden ook nog gewoon over. Hier trouwens ook nog nooit kapotte mondhoeken meegemaakt.
Een de zweepstriemen kunnen ook geen incident zijn?
Als in het beleerproces een paard "terug" is en je weet dat steigeren en omklappen het gevolg kan zijn. Dan moet ie vooruit. Met het kaliber hengsten die er staan kan ik me dat voorstellen. En dan helpen zachte handschoentjes echt niet. Dan moet het paard gewoon vooruit. Anders wordt het gevaarlijk
Zweepstriemen op de bil of een gebroken rug (je eigen dan he?) Keuze is niet heel moeilijk. Is dat dierenmishandeling als het een functie heeft? (Paard gaat vooruit) Als je zonder reden blijft doorslaan, ja natuurlijk wel. Maar hoe ga je dat dan meten/laten zien? Ik geloof echt niet dat al die stalruiters die daar werken en op goed niveau zijn geschoold zomaar zonder reden een paard een paar striemen op zn bil bezorgen.
Ninx schreef:Veronica2 schreef:Eventjes in het algemeen: Helgstrand heeft primair bezwaar tegen het FEIT dat iemand onder valse voorwendselen in zijn bedrijf is geweest en daar ZONDER toestemming opnamen heeft gemaakt van personeel en paarden, waarvan ook een deel paarden dat toebehoort aan klanten van Helgstrand. Vervolgens zijn die ILLEGAAL verkregen beelden gemanipuleerd en bewerkt met als doel om zijn bedrijf, hem en zijn personeel in een kwaad daglicht te stellen. Het is een regelrechte poging tot afbraak van zijn bedrijf en ik denk dat hij volledig in zijn recht staat om daar bezwaar tegen te hebben.
Eenvoudige vraag: hoe kun je mishandeling dan wel aantonen?
Veronica2 schreef:Nog simpeler: waarom moet dat?
Veronica2 schreef:Eventjes in het algemeen: Helgstrand heeft primair bezwaar tegen het FEIT dat iemand onder valse voorwendselen in zijn bedrijf is geweest en daar ZONDER toestemming opnamen heeft gemaakt van personeel en paarden, waarvan ook een deel paarden dat toebehoort aan klanten van Helgstrand. Vervolgens zijn die ILLEGAAL verkregen beelden gemanipuleerd en bewerkt met als doel om zijn bedrijf, hem en zijn personeel in een kwaad daglicht te stellen. Het is een regelrechte poging tot afbraak van zijn bedrijf en ik denk dat hij volledig in zijn recht staat om daar bezwaar tegen te hebben.