Dat er tandartsen zijn die het wel doen geloof ik direct en heb ik ook niet gezegd dat het niet is.
Maar dan doen of het standaard is, nee.
Lees hier in dit kleine topic al bij hoeveel paarden het niet is gedaan. Dan is het dus niet standaard.
Dan is er nuance. Er zijn gebitsverzorgers/tandartsen die een bitseat vijlen, maar dit niet altijd aan de orde.
Spenk schreef:Ja maar jij en enkele anderen deden van dit ken ik niet dus gebeurt niet en onzin. En sommige halen namen van tandartsen erbij die het niet doen. Maar die doen het wel ze benoemen het letterlijk
Dus in plaats van het ontkennen kun je ook denken dit wist ik dus niet.

Maar het is zeker al een stap in de goede richting dat je je ervan bewust bent dat het bestaat. Het dan in de praktijk met verschillende paarden ook herkennen is nog wel iets anders. Nu, hoe minder paarden het hebben hoe beter natuurlijk, maar het is niet dat een bitseat een heel erg zeldzaam fenomeen is. Als je gewoon even vluchtig in de mond van je paard kijkt en je weet niet wat een bitseat is, is het niet iets wat meteen opvalt. Dus wanneer iemand zegt 'ik heb het nog nooit gezien', dan kan dat inderdaad zijn omdat die persoon het nog nooit gezien heeft (hallelujah), maar het kan ook zijn dat die persoon het 'fenomeen' niet kent en dus ook niet kan herkennen of niet met die intentie in de paardenmond heeft gekeken. 
Hier in de buurt is het gelukkig geen hype/ of normaal voor zover ik weet. (en ga checken)