Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Ja, dat las ik ook.![]()
![]()
Fout antwoord; ze hadden nog geen ANBI status. En hoefden ze nog niet te publiceren. Maar ja, een jaarrekening maken moet natuurlijk altijd en publiceren is alleen maar netjes naar je donateurs.
Citaat:Paard zoekt baas paardenopvang
In 2019 en 2020 zijn alle kosten betaald voor Paard Zoekt Baas uit de stichting Zinloos geweld tegen Dieren. Paard Zoekt Baas is een initiatief van deze stichting die al meer dan 22 jaar strijd tegen dierenleed. Paard zoekt Baas moest als tegenprestatie paarden omniet aan aannemen. het kan zijn dat je eerdere verzoeken om donaties hebt gezien, deze gingen naar de stichting zinloos geweld tegen dieren. Vanaf 2020 moest Paard Zoekt Baas op eigen 'benen' komen te staan en zelf zorgen voor Financieele middelen. Verder wil ik het hier bij laten er zijn reeds meer dan voldoende antwoorden gegeven met betrekking tot de financieel vraagstukken Groeten, Henk
kiki1976 schreef:Of heb ik het verkeerd, naar mijn idee valt een donatie onder schenkbelasting
Daphne__ schreef:Babootje schreef:Ja, dat las ik ook.![]()
![]()
Fout antwoord; ze hadden nog geen ANBI status. En hoefden ze nog niet te publiceren. Maar ja, een jaarrekening maken moet natuurlijk altijd en publiceren is alleen maar netjes naar je donateurs.
Op facebook kun je heel makkelijk zien dat in 2019 én 2018 al om donaties gevraagd werd
assie schreef:@Babootje: Je vraagt mij waar ik denk dat het geld heen gaat.
assie schreef:Maar vooruit: na dit hele verhaal een kleine wens/mening: wat mij betreft geeft dhr Ten Napel direct openheid van zaken, plaatsen ze een mooi organogram van de verbonden partijen op hun site en publiceren ze niet alleen de jaarrekening van PZB van 2021, maar ook die van de verbonden partijen en van eerdere jaren. Daarnaast communiceren ze voortaan netjes vanuit de correcte rechtspersoon zodat iedereen weet met wie ze zaken doen. Dat kan al zo simpel zijn als een zinnetje op de site met daarbij een verwijzing naar het organogram.
assie schreef:En dat brengt me weer terug bij de openheid die ik nu al zó vaak heb benoemd. Dat MOETEN ze NIET.
kiki1976 schreef:Paard zoekt baas als reactie waar de eerdere jaarverslagen zijn ivm donatiesCitaat:In 2019 waren we nog niet bezig met het vragen van donaties, dat is de reden dat er geen jaarstukken zijn van 2019. 2020 hebben we een start gemaakt met het proberen te gaan werven van donaties, mensen attendeerden ons erop dat we geen bankrekening nummer op de site hadden staan en dat ze niets konden doneren terwijl ze dit wel wilden. over 2020 staan de gegevens sinds 2020 gewoon op de website van Paard Zoekt Baas.
Babootje schreef:O he, ik mag ineens weer reageren. Spooky.
Maar nu is het hele vragenrondje verdwenen...
@Manzano. Dat denk ik dus niet.
In het vragenrondje ook verwarring over de adoptieprijs van Valley. Het cushing paard. Was het nu 4900 of 3500?.
Daar was PZB zelf open over. Het paard blijkt eerst geadopteerd te zijn voor 4900 terug gekomen en nu voor een lagere prijs aangeboden voor 3500. Schaamteloos...
Als dat lukt vangen ze dus voor dit zieke oudere paard 8300 euro. Dit soort acties zitten niet eens in mijn analyse. Ik vraag me echt af hoe vaak dit gebeurt.
kiki1976 schreef:Paard zoekt baas als reactie waar de eerdere jaarverslagen zijn ivm donatiesCitaat:In 2019 waren we nog niet bezig met het vragen van donaties, dat is de reden dat er geen jaarstukken zijn van 2019. 2020 hebben we een start gemaakt met het proberen te gaan werven van donaties, mensen attendeerden ons erop dat we geen bankrekening nummer op de site hadden staan en dat ze niets konden doneren terwijl ze dit wel wilden. over 2020 staan de gegevens sinds 2020 gewoon op de website van Paard Zoekt Baas.
darkadia schreef:Zag op gegeven moment took een reactie van Henk waarin hij zei verder niet meer op de financiële vragen te reageren want dat hij er genoeg over had verteld….
Babootje schreef:De mensen die tikkies hebben gehad kunnen natuurlijk nog wel nagaan welke bankrekening daarbij hoort.