Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sclimpre schreef:Dit is dus nu net een omheining die je niet moet zetten om een wolf tegen te houden.
Ideaal om over te klimmen.
Sclimpre schreef:Ja, ik snap jouw ergernis wel. Maar als je 2 stroomdraden ertegen zet ben je toch al een stuk geruster. En als er op een bepaald moment in jouw buurt een foute hond is zijn jouw dieren daar ook tegen beschermd. Of mensen die met kwade bedoelingen over je omheining willen klimmen ga je toch ook eens flink laten schrikken.
Nu is de wolf in de aandacht, maar dat is niet de enige mogelijke bedreiging.
Resistance schreef:Sclimpre schreef:Ja, ik snap jouw ergernis wel. Maar als je 2 stroomdraden ertegen zet ben je toch al een stuk geruster. En als er op een bepaald moment in jouw buurt een foute hond is zijn jouw dieren daar ook tegen beschermd. Of mensen die met kwade bedoelingen over je omheining willen klimmen ga je toch ook eens flink laten schrikken.
Nu is de wolf in de aandacht, maar dat is niet de enige mogelijke bedreiging.
Met 2 stroomdraden hou je echt geen wolf tegen.
Citaat:Dat is toch gewoon onderhoud? Je moet toch ieder jaar alles al vervangen.
Citaat:Ik kan ook niet begrijpen dat op landelijk en regionaal niveau wordt meegegaan in die bewakingshonden, terwijl er ook allerlei beleid is tegen gevaarlijke honden. Daarin zie misschien nog wel een groter risico dan de wolf zelf, vooral voor mensen
Popstra schreef:Die speciale Honden die een kudde tegen wolven moeten kunnen beschermen dienen zelf al vanaf pup zijnde in die kudde te leven.
tienus63 schreef:Ik moest eigenlijk beetje gniffelen om dit artikel
https://www.facebook.com/13373579332259 ... 33977/?d=n
Grote grazers en wild kunnen zich behoorlijk goed verdedigen tegen een wolf.
Dan zeggen ze weer dat een wolf voornamelijk reeën pakt dan dat een ree zich behoorlijk kan verdedigen.
Tja, dan gaan die beesten toch voor de gemakkelijke weg.
Alle vee wat in afgesloten weides loopt.
tamary schreef:Tja, als ik de economische term EROEI (energy returned on energy invested) op hoe een wolf een prooi kiest plak, staan mensen ook raar te kijken, maar dat is wel de rekensom die een roofdier net zo goed maakt als een econoom.
Schaap vangen kost nu eenmaal minder energie, kleiner risico op verwondingen en levert meer energie op dan ree, zeker als je het hebt over een veel gebruikt ras als texelaar van 70-90kg, ree is 16-35kg.