Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:12

xxCYNNxx schreef:
gezien hoe erg die vermagerd is ( en dat terwijl hij juist in de zomermaanden los gelopen heeft) denk ik dat die pony heel blij is dat hij weer terug is bij mensen. Waar die beschutting heeft en volop eten en drinken.

Want die pony is echt niet een beetje mager, die is gewoon uitgehongerd. Op de eerste foto's die gepost waren, leek het idd erg mee te vallen. Ja ribben zijn goed zichtbaar, maar voor de rest leek het mee te vallen. Maar op die foto waar het meisje zelf met haar pony staat in een weiland, zie je goed hoe mager die wel niet is. En dan zie je toch wel dat het dier graatmager is.

Die had het uiteindelijk echt niet gered. Die had de winter nog niet eens gehaald als de herfst zo nat blijft als die tot nu toe is.

Dus ik denk dat die pony veel te blij is om stoere verhalen aan zn weidegenoten te vertellen. Misschien krijgen ze wel een verhaal vol ontberingen en tegenslag :P Die weidegenoten lopen nooit weg nu :+

Misschien heeft ie wormen. Dat zou z'n magerheid verklaren terwijl hij toch gewoon lekker heeft kunnen eten.

Ketly

Re: Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:15

Wat een speculaties weer :+ Pony komt er heus wel gewoon weer bovenop en vind hem ook echt niet uitgemergeld. Ziet er helder uit dus met wat voer en liefde ziet hij er vast binnen enkele weken weer beter uit.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:37

Nee ik heb het filmpje gezien waarbij zijn eigenaresse hem voor de eerste keer ziet.. Denk dat die foto daar een still van is.. Op het filmpje vind ik hem er iig een stuk beter uit zien dan op die foto. Daar is hij wel mager ja, maar nog steeds niet uitgemergeld

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:31

Waarom is die pony eigenlijk Blacky genoemd,want hij is bruin. Gelukkig is hij nu al terug,maar bij het zoeken zou iemand die hem niet kent misschien specifiek naar een zwarte gezocht hebben.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:40

anjali schreef:
Waarom is die pony eigenlijk Blacky genoemd,want hij is bruin. Gelukkig is hij nu al terug,maar bij het zoeken zou iemand die hem niet kent misschien specifiek naar een zwarte gezocht hebben.

Joh waar maak je je druk om :+
Ken genoeg paarden met vlekken die “stippie “ heten. Er stonden gewoon foto’s bij de zoek advertentie

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:47

Hij heet zo omdat hij genetisch gezien gewoon zwart is _O- ..........bruin is een verdunning van zwart! Daar is over nagedacht :D

Maar ik ken ook witte hondjes die Blacky heten en waarvan de baasjes geen idee hebben wat het betekent. Als het beestje maar een naam heeft, toch.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:49

Op haar fb staan nog wat nieuwe foto´s..ook een heerlijk bakje vol teken haha, brr.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:58

Ik snap best dat deze pony is afgevallen, maar het valt mij alles mee.
Hij is in zijn eentje gevonden, dus heeft 4 maanden moeten survivallen zonder beschutting, ook niet van soortgenoten.
Chapeau voor deze taaie rakker.

Nickietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:06

anjali schreef:

Black heet eigenlijk voluit "Un Black Imprévu"

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:09

senna21 schreef:
Ik snap best dat deze pony is afgevallen, maar het valt mij alles mee.
Hij is in zijn eentje gevonden, dus heeft 4 maanden moeten survivallen zonder beschutting, ook niet van soortgenoten.
Chapeau voor deze taaie rakker.

https://www.facebook.com/DeDrieVijvers/ ... =3&theater

Vind dit niet echt meevallen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:22

Ik heb ze magerder gezien, ik zie ook nog bespiering.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:29

Ik heb ook magerder gezien, maar dat betekent niet dat deze niet heel mager is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:46

anjali schreef:

Alsjeblieft zeg, niet zo zeuren. Het beestje is terug. Fijn!
En ja, omdat hij bruin is in plaats van zwart zijn ze hem bij het zoeken de afgelopen maanden vast allemaal voorbij gelopen in het bos. :+ En dat had de fokker natuurlijk allemaal moeten voorzien toen hij hem als veulen zijn naam gaf. :=

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:30

anjali schreef:

Mijn witte (zwart geboren) pony heette ook Ginger :P

Maar wat een bijzonder verhaal! Super fijn voor eigenaar en pony dat hij weer terug is :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:01

safina schreef:
anjali schreef:

Alsjeblieft zeg, niet zo zeuren. Het beestje is terug. Fijn!
En ja, omdat hij bruin is in plaats van zwart zijn ze hem bij het zoeken de afgelopen maanden vast allemaal voorbij gelopen in het bos. :+ En dat had de fokker natuurlijk allemaal moeten voorzien toen hij hem als veulen zijn naam gaf. :=

Stel dat dit paard zou zijn gevonden\gestolen en op een paardenmarkt beland zijn. Dan werd hij moeilijk herkend. Als een mens vermist is,is het ook belangrijk een zo nauwkeurig mogelijk signalement te geven.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:31

Anjali, ik moet heel erg lachen om jou _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:40

anjali schreef:

Dat zal de reden zijn dat het zo lang heeft geduurd voor de pony gevonden is. Had hij nou Brownie geheten, dan was hij binnen een week terug geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:51

anjali schreef:
Stel dat dit paard zou zijn gevonden\gestolen en op een paardenmarkt beland zijn. Dan werd hij moeilijk herkend. Als een mens vermist is,is het ook belangrijk een zo nauwkeurig mogelijk signalement te geven.

Een naam heeft toch niks met een signalement te maken ? :?

Bij een vermist persoon maakt het toch ook niet uit hoe die mens noemt :+

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:57

En toch is het een stomme naam voor een bruine. :+ Maar wel fijn dat ze hem gevonden hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:25

Pandora2 schreef:
anjali schreef:

Bij mensen kun je vaak aan de naam ook de kleur zien.Dan weet je waarnaar je moet zoeken.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:28

Pandora2 schreef:
anjali schreef:

Bij mensen kun je vaak aan de naam ook de kleur zien.Dan weet je waarnaar je moet zoeken.[/quote]

:')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:54

Jolien87 schreef:
anjali schreef:

Dat zal de reden zijn dat het zo lang heeft geduurd voor de pony gevonden is. Had hij nou Brownie geheten, dan was hij binnen een week terug geweest.

Daar ging mijn koffie, bedankt hè. :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:30

Bij een signalement zit meestal een foto en een beschrijving. Beetje stom moest je alleen op een naam afgaan. Het is heus niet dat de pony met een naambordje rond zijn hals liep met in grote duidelijke letters BLACKY zodat iedereen kon zien dat hij het was.

Met een naam als Michael of Ben of Tom kan je ook van over de hele wereld komen, ongeacht je kleur.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 11-10-19 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:30

Ik heb een bruine hond gehad die Witje heette.Hij heette al zo toen ik hem overnam en ondanks dat we het wat vreemd vonden heeft hij zijn naam mogen houden.Gaf ook altijd leuke reactie's op het hondeveld als je Witje ..witje.. roept en en komt een bruine hond aanrennen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:57

Anjali ik mag toch aannemen dat je niet serieus bent, en grapjes aan het maken bent?