Dit is nog een vergelijkingsfoto van hetzelfde paard (vlekje op het hoofd):

Media is vandaag benaderd met dit recente materiaal. Er zijn ter plaatse ook opnames gemaakt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wijslander schreef:Boete wordt thuisgestuurd dus bedrag nog niet bekend. Amy of er in de nacht bewaakt wordt weet ik niet.
[ [url=m/olzovn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Media is vandaag benaderd met dit recente materiaal. Er zijn ter plaatse ook opnames gemaakt.
damian23 schreef:Ik las op facebook dat de politie heeft aangegeven dat de boetes door SBB niet terecht zijn.
Heckrunderen en Koniks worden id niet genoemd in de wet die SBB gebruikt om te beboeten. Dus in bezwaar gaan tegen de boetes!!!
terpentijn schreef:Ik begrijp uit de berichten dat men niet (meer) dichtbij de grote grazers (behalve de Koniks) ka komen omdat die stukken van de OVP zijn afgesloten? Dus dan wordt het moeilijkom daarvan beelden te maken.
Staatsbosbeheer https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurge ... kelijkheid schreef:Het Oostvaardersbos, De Driehoek en het Kotterbos doen in de wintermaanden dienst als rustgebied voor de edelherten, heckrunderen en konikpaarden uit de Oostvaardersplassen. De gebieden zijn dan beperkt toegankelijk voor het publiek.
sterregoud schreef:Wijslander schreef:Boete wordt thuisgestuurd dus bedrag nog niet bekend. Amy of er in de nacht bewaakt wordt weet ik niet.
[ [url=m/olzovn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh fijn ! Weet je ook wanneer het uitgezonden wordt ?
Amyyy schreef:@damian, waar staat dat de boetes ongeldig zijn? Ik kan het zo snel even niet vinden. Maar ik denk ook inderdaad dat als je bezwaar maakt tegen de boete, deze inderdaad niet geldig is.
@sterregoud: dit lees ik op facebook: 'Vanavond zijn we bij het programma Hallo Nederland op Omroep Max om 18.30 uur op NPO2!! '
Gypsy schreef:Charming, ik denk niet dat ze nog veel praatjes hebben om eerlijk te zijn. En anders niets wat je met een paar muisjes niet op kunt lossen. Dat dier op de onderste foto ziet er niet uit alsof het de lente gaat halen, dus wat dan erger is....
8nnemiek schreef:Als er nu eens iemand met een drone over het gebied zou vliegen om te filmen.. Als ik in de buurt had gewoond dan had ik dat direct gedaan.
Rijksoverheid https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -met-drone schreef:Vergunning voor vluchten boven Natura 2000 gebieden
Voor vluchten boven Natura 2000 gebieden (beschermde natuurgebieden) heeft u een vergunning nodig. U kunt deze aanvragen bij de provincie.
Hilary schreef:damian23 schreef:Ik las op facebook dat de politie heeft aangegeven dat de boetes door SBB niet terecht zijn.
Heckrunderen en Koniks worden id niet genoemd in de wet die SBB gebruikt om te beboeten. Dus in bezwaar gaan tegen de boetes!!!
Staatsbosbeheer https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurge ... kelijkheid schreef:Het Oostvaardersbos, De Driehoek en het Kotterbos doen in de wintermaanden dienst als rustgebied voor de edelherten, heckrunderen en konikpaarden uit de Oostvaardersplassen. De gebieden zijn dan beperkt toegankelijk voor het publiek.
Wijslander schreef:Deze foto's zijn trouwens ook van de
laatste 2 dagen. Er is al veel hooi gratis beschikbaar gesteld, maar voeren levert een boete op inderdaad. De eerste is vandaag al uitgedeeld.
[ [url=m/zBEOm2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ufkdMh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CIgC3c.jpg]Afbeelding[/url] ]
safina schreef:Begrijp me niet verkeerd: ik vind het begrijpelijk dat mensen zich zorgen maken over de situatie. Doe ik namelijk ook. Maar ik zie dat er een soort massahysterie lijkt te ontstaan en dat heel veel ongefundeerde aannames de wereld in geslingerd worden die men gewoon voor waar aanneemt zonder even kritisch na te denken over of het wel klopt. En dat mensen vooral heel erg geneigd zijn om op zoek te gaan naar info die hun beeld bevestigt en hun ogen sluiten voor info die het nuanceert. En dat lijkt me helemaal nergens goed voor. Daar komen m'n kritische opmerkingen vandaan. Niet omdat ik vind dat als dieren lijden, daar niets aan gedaan hoeft te worden ofzo.