EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:33

Olympia! Foei met je quotes. Nu lijkt het of ik mensen alternatievelingen noem......
Gelukkig zet je het eronder. Hahahahhah

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:34

Als jullie het zo graag over die rijstijl van Edward willen hebben l*l daar dan aub ergens anders over, pb bijv. want ik word er een beetje gek van als ik dat steeds moet lezen terwijl er ook mensen zijn die normaal reageren en niet off-topic gaan!

Ayasha
Blogger

Re: EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:35

Lees t dan niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:35

Nee Ayasha, je noemde mijn sarcastische opmerking onnozel en jij benoemd zaken als aanleuning terwijl je als je die mening dus hebt, je het geen aanleuning moet noemen. Daar had ik het over.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:36

gabixcoen schreef:
Als jullie het zo graag over die rijstijl van Edward willen hebben l*l daar dan aub ergens anders over, pb bijv. want ik word er een beetje gek van als ik dat steeds moet lezen terwijl er ook mensen zijn die normaal reageren en niet off-topic gaan!

Ik ben het inderdaad met je eens. Het gaat hier over zijn uitsluiting, hoe hij daar mee om gaat en over deze proef. Niet over zijn rijstijl in het algemeen.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:38

gabixcoen schreef:

Ehm,het gaat in dit topic over het uitbellen vanwege bloed in de mond van zijn paard, wat wil jij horen dan?Stom paard dat ie dat doet? Als je er gek van wordt om 't te moeten lezen,wat moet dat paard dan wel niet worden van het dagelijks ondergaan van die marteling? Tip: je móet niks lezen hoor :-)

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:40

freeride schreef:
gabixcoen schreef:

Ehm,het gaat in dit topic over het uitbellen vanwege bloed in de mond van zijn paard, wat wil jij horen dan?Stom paard dat ie dat doet? Als je er gek van wordt om 't te moeten lezen,wat moet dat paard dan wel niet worden van het dagelijks ondergaan van die marteling? Tip: je móet niks lezen hoor :-)

Ik wil graag reacties lezen over zijn uitsluiting, niet over zijn rijstijl. En misschien zijn er nog filmpjes of is er nieuws wat ik dan graag wil lezen! :j
Daarom wil ik het graag bijhouden, marteling.. please! _O-

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:41

Er wordt gewoon erg uitgeweken en afgeweken van het onderwerp. Ik vind het geen drama, maar offtopic is het wel.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:02

Moderatoropmerking:
Na overleg hebben wij besloten het topic weer te openen. Wel willen wij vragen om ontopic te blijven. Dit houdt in dat jouw antwoord relevant moet zijn aan het onderwerp van het topic, in dit geval dus het uitbellen van Edward Gal tijdens de Grand Prix Special. Uiteraard zijn jullie vrij om een nieuw topic te openen om te discussiëren over trainingen. Offtopic berichten zullen vanaf nu verwijderd worden.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:52

chanicha schreef:
Ik ben toch benieuwd dat als Gal goud of zilver had gewonnen of er dan ook zo gereageerd zou worden.
Eergisteren hoorde of las ik zulk commentaar namelijk niet, toen werd hij de hemel in geprezen en nu zijn paard extreem gespannen was wordt hij afgebrand.

Helemaal mee eens. Het is en blijft Bokt.. :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:57

Ik brand hem absoluut niet af, dus behoor niet tot die personen, maar weet ook niet of hij gewonnen zou hebben vandaag.
Sowieso vind ik dat de verkeerde vandaag gewonnen heeft, maar dat is een ander verhaal.
Een podiumplek had ik hem gegeven.

1. Voor mij Sprehe
En dan mochten Gal en Dujardin het uitvechten voor 2 en 3, maar helaas is dit geen werkelijkheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:52

xAntoinettex schreef:
chanicha schreef:
Ik ben toch benieuwd dat als Gal goud of zilver had gewonnen of er dan ook zo gereageerd zou worden.
Eergisteren hoorde of las ik zulk commentaar namelijk niet, toen werd hij de hemel in geprezen en nu zijn paard extreem gespannen was wordt hij afgebrand.

Helemaal mee eens. Het is en blijft Bokt.. :+

Ik iig wel. :+ kan me nl niks schelen wie wint.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:05

Ik vind Edward Gal een zeer goede ruiter. Maar ik vraag me wel af of je er verstandig aan doet om een dergelijk instabiel en gevoelig paard in te zetten op dit niveau.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 17-08-15 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:29

Jannepauli schreef:
Ik vind Edward Gal een zeer goede ruiter. Maar ik vraag me wel af of je er verstandig aan doet om een dergelijk instabiel en gevoelig paard in te zetten op dit niveau.

Eens. Maar ik geloof dat hij op de een of andere manier de voorkeur heeft voor van die gevoelige types. Sisther was natuurlijk ook zo'n gekkenhuis.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:00

Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als hij de teugels losgelaten had....
Zijn er hier mensen die serieus denken dat Fritsie dan ontspannend stappend het terrein had verlaten? Dat geloof je toch niet serieus he, hoop ik.......

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:04

Dat wou ik net zeggen, wij kunnen natuurlijk niet zeggen of dat hij de teugels wat korter neemt omdat hij voelt dat Undercover weer meer aanspant, of dat Undercover weer gekker wordt omdat hij de teugels korter neemt. Hij voelt veel meer dan dat wij kunnen zien.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:09

Amandavd schreef:
Sanne96 schreef:
dat is nogal een verschil, thuis rijden of op een groot toernooi...

Inderdaad, thuis rijden in de bak of op een groot terrein met mensen, muziek, entourage etc, etc dat is niet te vergelijken.

Jullie denken dat hij 'm thuis niet met de kin letterlijk op de borst rijdt? :+ in dat filmlje is hij 'lekker' aan het inrijden lijkt het.

Ik ga verder niet oordelen waar het op de tong bijten vandaan komt, dat kun je gewoon niet met zekerheid zeggen. Het hele gebeuren is jammer in vele opzichten...
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 17-08-15 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:15

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:22

Neonlight schreef:
Volgens Edward had ie trouwens op de lip gebeten en niet op de tong, tenminste, dat zegt ie in een interview: http://nos.nl/artikel/2052284-gal-bomba ... -veel.html.
Op de tong bijten is voor mij een bekend fenomeen, op de lip echter niet.

Dat kan ook gewoon verkeerde journalistiek en geen quote zijn. Of zegt hij het ook in het filmpje (laden duurt bij mij een eeuwigheid dus nog niet gezien.

Als je paard niet tegen applaus kan, zit je denk ik in de verkeerde sport met dat paard?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:26

Over begrijpend lezen gesproken? Was meer aan de hand dan een applausje.. ( zie ook de link die ik al eerder plaatste)

Waar ik het dan weer niet mee eens bent is dat je dit niet kan oefenen. Carl Hester had wel een applausprobleem en heeft dat wel geoefend. Met een steeds grotere groep mensen uitnodigen. Die juist stonden te applaudisseren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:34

Lusitana schreef:
Neonlight schreef:
Volgens Edward had ie trouwens op de lip gebeten en niet op de tong, tenminste, dat zegt ie in een interview: http://nos.nl/artikel/2052284-gal-bomba ... -veel.html.
Op de tong bijten is voor mij een bekend fenomeen, op de lip echter niet.

Dat kan ook gewoon verkeerde journalistiek en geen quote zijn. Of zegt hij het ook in het filmpje (laden duurt bij mij een eeuwigheid dus nog niet gezien.

Als je paard niet tegen applaus kan, zit je denk ik in de verkeerde sport met dat paard?

Ik heb het gister gekeken, hij zegt zelf letterlijk dat Undercover op z'n lip heeft gebeten. Ik heb het een keer gehad met een paard, die zat zich zo op te fokken en beet toen net op het randje van de onderlip. Bloedde als een rund, maar het was een heel klein wondje. Ik kan me voorstellen dat dat hier ook gebeurd is.

Hij zegt trouwens ook dat het niet alleen het applaus was. Bij de prijsuitreiking donderdag was er voor Undercover teveel bombarie, waardoor hij van slag is geraakt. Toen hij binnenkwam zaterdag, was er nog luid applaus en rumoer voor Hans-Peter. Normaal gesproken zou Undercover daar niet zo op reageren, maar door alle heisa van de prijsuitreiking bouwde hij zaterdag met het applaus teveel spanning op. De interviewer vraagt dan nog of hier niet op te trainen is, en dan zegt Edward dat dat erg moeilijk gaat, omdat je de setting thuis niet kan nabootsen. Thuis rijdt hij altijd met muziek aan, maar daar is Undercover heel rustig. Edward wil wel kijken of hij bij komende wedstrijden en hopelijk volgend jaar Rio een ander paard voor de prijsuitreiking kan gebruiken omdat Undercover er gewoon erg slecht tegen kan.

Tot zover de kleine samenvatting van het filmpje.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:35

Klopt, maar kun jij 5000 man uitnodigen om te oefenen?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:37

Sammie schreef:
Over begrijpend lezen gesproken? Was meer aan de hand dan een applausje.. ( zie ook de link die ik al eerder plaatste)

Waar ik het dan weer niet mee eens bent is dat je dit niet kan oefenen. Carl Hester had wel een applausprobleem en heeft dat wel geoefend. Met een steeds grotere groep mensen uitnodigen. Die juist stonden te applaudisseren.

Binnenkort worden we uitgenodigd om met zijn alle naar Oosterbeek te komen omdat Undercover moet wennen aan applaus etc... :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:38

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:18

Ik vind Gal een goede ruiter in perfectie en controle. Hij weet een gespannen paard met extreme beweging doorgaans perfect door een proef heen te loodsen. Toch voelt het een beetje als de omgekeerde wereld; een gespannen paard controleren om een dressuurproef door te komen?
Terwijl de oorsprong van de dressuur eigenlijk de aanspanning vanuit de (mentale en fysieke) ontspanning moet zijn.
Waardoor ik me afvraag of deze paarden ooit wel op die manier gereden worden. Ook wat betreft het mentale aspect. In mijn ogen gaat dat namelijk niet samen met de trainingsmethode die uitgevoerd wordt. En krijg je dus paarden waarbij je een ruiter nodig hebt die die gespannenheid, wat zich ook in de beweging uit, perfect onder controle door de proef heen moet loodsen. En daar vind ik Gal dan weer de juiste persoon voor, die dat goed beheerst.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 17-08-15 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd