Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:02

geerke schreef:
Ayasha@Je had het bij het rechte eind...jammergenoeg |(

Inderdaad, maar dit is toch wat "men" (uitzonderingen daar gelaten) wilde zien?
Dat hectische geshow... Tsja, en daar betaald ie nu de prijs voor. :) En Rath betaald mee. Of dat nu geheel eerlijk is of niet doet er niet meer toe. Er is er van dit hele verhaal maar eentje beter geworden en da's gal. :)

Jannepauli

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:09

Wat wordt hier weer een kolder uitgespogen door onze belgische vriendin - je zou bijna denken dat ze zowel in de Harskamp én bij de familie Rath 24/7 aanwezig is geweest. Schei eens uit met dit geratel en vooral met de gotspe dat je sommige schrijvers trakteert op ' moet ik dat maar aannemen'.. Ja, ik zou zeggen dat als we jouw insinuaties moeten verduren, je dan ook maar de speculaties van anderen moet aannemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:15

Ach mijn allergrootste bokt-liefde is er weer! Lieve schat wat heb ik jou gemist! :)
Niemand moet het met me eens zijn of moet iets van me aan nemen dus nee, ik voel me ook niet verplicht dingen van anderen aan te nemen. :D
Ik heb tenminste het fatsoen er bij te zetten dat het om een eigen mening/redenering gaat. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:20

Jannepauli schreef:
Wat wordt hier weer een kolder uitgespogen door onze belgische vriendin - je zou bijna denken dat ze zowel in de Harskamp én bij de familie Rath 24/7 aanwezig is geweest. Schei eens uit met dit geratel en vooral met de gotspe dat je sommige schrijvers trakteert op ' moet ik dat maar aannemen'.. Ja, ik zou zeggen dat als we jouw insinuaties moeten verduren, je dan ook maar de speculaties van anderen moet aannemen.

maar word er dan voorzichtig en zuinig omgegaan met top dressuurpaarden?Volgens mij zijn de trainingen nogal zwaar....er zijn er ook maar weinig die het volhouden.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:22

Tuurlijk is dat paard klinisch en rontgenologisch gekeurd bij aankoop. Alleen de uitkomst van dat rapport is niet gepubliceerd :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:24

R12312 schreef:
Tuurlijk is dat paard klinisch en rontgenologisch gekeurd bij aankoop. Alleen de uitkomst van dat rapport is niet gepubliceerd :D

mag toch aannemen dat de prijs met een paar miljoen was gezakt als het raport heel dramatisch was geweest?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:36

And so the hounds of the internet are let loose and began baying.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:36

geerke schreef:
R12312 schreef:

mag toch aannemen dat de prijs met een paar miljoen was gezakt als het raport heel dramatisch was geweest?

Waarom, hij loopt er 90% mee, boeien wat er uit die foto's komt.

Zelfde als London, die wint zat, die rontgenfotos waren ook niet zo mooi.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:41

Sowieso is wat-ie nu heeft ten eerste niet op rontgen én niet op echo te zien, maar alleen met een MRI. Hij heeft - naar verluid - botoedeem, ook wel botontsteking genoemd, en dat is vocht ín (het merg van) het bot (en geen vocht of ontsteking in het gewricht). (Als je een gezonde marathonloper onder de MRI legt, zie je datzelfde oedeem in de ruggengraat overigens, dus dat oedeem is voor meerdere interpretaties vatbaar, althans bij mensen)
En ten tweede kan het ook niet er al 5 jaar zitten, en kan er dus geen sprake van zijn geweest bij de aankoopkeuring.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:43

R12312 schreef:

Zelfde als London, die wint zat, die rontgenfotos waren ook niet zo mooi.

Inderdaad, t zal Schockemöhle een worst wezen hoe hij er van binnen uit ziet, alsie nog maar zaad kan produceren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:37

Matthias kan beter zijn andere paard opzadelen, daar heeft hij ook veel meer een klik mee (althans zo lijkt het )

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:42

Totilas niet meer terug in de sport:

https://www.facebook.com/totilascom?fref=nf
Officiele statement op de officiele FB-pagina van Totilas:

Official statement - Offizielles Statement
(für deutsche Version bitte runterscrollen)
After the last week and the now circulating speculations about Totilas’ future, we - as a family - would like to take a stand on this matter:
How much the international dressage sport owes to this horse is almost impossible to put into words. Never before has a dressage horse moved and thrilled these masses - no matter if horse-enthusiast or not, young or old.
As already known from various sources, the examination last weekend showed that Totilas has an edema in the bone. This is being treated in the best possible way by a superb team of veterinarians.
Resulting form this new injury we collectively came to the decision against the active sport. Totilas will not come back into the competitive dressage sport in the future!
His injury is going to heal on his home yard Schafhof, given all the time it needs. This will also give him a gentle transition into his athletic retirement.
Provided that it is possible he will continue being available for breeding via the service station of Paul Schockemöhle.
We really hope for the understanding of all those people, that are moved by this horse as much as we are. Also we would like to take the opportunity to thank all the admirers and fans for their support during all this time.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:48

Citaat:

Zelfde als London, die wint zat, die rontgenfotos waren ook niet zo mooi

Ben al een tijdje de discussie aan het volgen.
Maar wil toch de opmerking van R12312 bevestigen.
Paarden die al zoveel bewezen hebben, en gewoon correct door de baan gaan, maakt het geen fluit uit wat er uit de rx keuring komt.
Volgend de DA op een kliniek zou je versteld staan hoeveel toppers met KS (bijvoorbeeld) door de baan gaan of een andere bemerking. Paarden worden gewoon aan dezelfde prijs verkocht.
Het rx keuren en afkeuren is eerder iets van de (hoge) middenklasse paarden, voor de eerder recreatieve wedstrijdruiter of de topklasse jonge paarden die nog niet aan het werk zijn geweest. :j

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:56

Hoop niet dat ze het straks zo bont maken dat hij ingeslapen moet worden zoals Poetin -O-
Die is ook aan geld onderuitgegaan :(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:05

astridastrid schreef:
Totilas niet meer terug in de sport:

https://www.facebook.com/totilascom?fref=nf
Officiele statement op de officiele FB-pagina van Totilas:

Official statement - Offizielles Statement
(für deutsche Version bitte runterscrollen)
After the last week and the now circulating speculations about Totilas’ future, we - as a family - would like to take a stand on this matter:
How much the international dressage sport owes to this horse is almost impossible to put into words. Never before has a dressage horse moved and thrilled these masses - no matter if horse-enthusiast or not, young or old.
As already known from various sources, the examination last weekend showed that Totilas has an edema in the bone. This is being treated in the best possible way by a superb team of veterinarians.
Resulting form this new injury we collectively came to the decision against the active sport. Totilas will not come back into the competitive dressage sport in the future! As owners we just can't risk any further drops in the value of his sperm. His injuries have allready scared off plenty of breeders you know!
His injury is going to heal on his home yard Schafhof, given all the time it needs. This will also give him a gentle transition into his athletic retirement.
Provided that it is possible he will continue being available for breeding via the service station of Paul Schockemöhle.
We really hope for the understanding of all those people, that are moved by this horse as much as we are. Also we would like to take the opportunity to thank all the admirers and fans for their support during all this time.

Ik heb de zinnetjes maar toegevoegd die ze vergeten waren :Y)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:10

Wat een treurige reactie cowboy.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:18

Jammer dat we Totilas niet meer in de ring zullen zien. Ik hoop voor MAR dat hij met zijn andere
paard(en) successen zal boeken. Wat heeft hij een ellende over zich heen gehad, ook nu weer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:18

Pantykous schreef:

Hoezo? Het 'produkt Totilas' is toch pure business. Of dacht je dat een bende geld in het beestje is gestoken 'uit liefde voor de Duitse dressursport?'. Schockemohle wil geld verdienen. Simpel zat en niks mis mee.

Er dreigt nu een kink in de kabel te komen. Elke volgende blessure van Totilas, elke volgende twijfelachtige proef kost gewoon (dek-)geld. Dan is het zeker ook financieel gesproken slim om hem niet meer in te zetten en qua (dek-)geld te laten teren op zijn fantastische prestaties van een paar jaar geleden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:20

frensje schreef:
Jammer dat we Totilas niet meer in de ring zullen zien. Ik hoop voor MAR dat hij met zijn andere
paard(en) successen zal boeken. Wat heeft hij een ellende over zich heen gehad, ook nu weer.

Inderdaad. Ik gunde het hem echt met Totilas, ontzettend jammer! Hopelijk behaalt hij met Bretton Woods meer succes :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:20

Tot zover dus het Totilas-tijdperk.

Heb er gemengde gevoelens over.
Zou hem zo graag weer zien willen schitteren zoals vroeger maar ben ook zo blij dat er nu eindelijk voor het paard gelozen is.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 18-08-15 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:40

Ook hier gemengde gevoelens, ontzettend jammer dat zo'n mooie hengst zijn sportcarriere op deze manier moet beëindigen. Had MAR graag nog een paar mooie wedstrijden met hem zien rijden zodat hij op een hoogte punt alles af kon sluiten maar het mocht niet zo zijn.

Gelukkig hebben ze op sport gebied nu voor het beste voor het paard gekozen, hopelijk gaat de dek dienst niet ook te veel van hem verlangen,

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:48

Pantykous schreef:

Met ergens wel een punt van waarheid. Het hoge dekgeld, zijn vele blessures waardoor hij niet in de sport kon uitkomen zal hem inderdaad flink wat dekkingen gekost hebben. Was hij blijven schitteren zoals met Gal hadden er veel die hoge dekkosten met plezier betaald alleen heeft hij nooit meer geschitterd.

Al gunde ik MAR zijn moment van glorie ook wel. Het heeft alleen niet zo mogen zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:17

Hoe triest is dit..
Vanuit het standpunt van 'damage control' konden ze ook niet veel anders doen

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:23

petraaken schreef:
Pantykous schreef:

Met ergens wel een punt van waarheid. Het hoge dekgeld, zijn vele blessures waardoor hij niet in de sport kon uitkomen zal hem inderdaad flink wat dekkingen gekost hebben. Was hij blijven schitteren zoals met Gal hadden er veel die hoge dekkosten met plezier betaald alleen heeft hij nooit meer geschitterd.

Al gunde ik MAR zijn moment van glorie ook wel. Het heeft alleen niet zo mogen zijn.

Dank u. Dat was mijn punt. Je verwoordt het alleen wat handiger dan ik.....

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:47

Eindelijk heeft men eens een (voor het paard) verstándig besluit genomen.
Ze konden na dit fiasco en de onstane rel in de publieke opinie ook moeilijkanders... hem nogmaals in de competitie proberen te drukken was op een complete PR-ramp uitgelopen....