Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanne83 schreef:De aanleiding van het topic was toch ook het inrijden van groene paarden?
Hermelientje schreef:.
Ik heb een filmpje opgezocht wat buiten gemaakt is, zodat de kwaliteit wat beter is en waarin niet gebokt wordt, nl. deze:
https://www.youtube.com/watch?v=qse-I5RGGN8
midgie schreef:IK vind het niet kunnen je paard op zo,n manier zadelmak te laten maken , in een wild vreemde omgeving , een wild vreemde man die een enorme ego tripper is ,
Vind het nog dommer van de eigenaren van het paard om het op deze manier te laten doen, als je je eigen paard niet zadelmak kan maken koop dan geen jong dier,
Het ergste is dat er waarschijnlijk jonge 3 jarige paarden die nog niet uit gegroeid zijn al verpest worden voor de rest van hun leven, de dieren worden gebroken, dat is niet meer van deze tijd, wanneer gaan mensen dat eens inzien???
Vosje18 schreef:goede brief, mee eens. Jumping Amsterdam en wedstrijden in het algemeen is voor de meeste paarden geen feest. Gert is er een van de snelle actie. Waarom moet alles zo snel gebeuren met zoveel stress gepaard in een hal ramvol publiek? Zo respectloos naar het dier toe. Beetje populair lopen doen met de lachers op zijn hand, want het moet ook nog vermakelijk zijn. Niemand staat er bij stil hoe dit voor het paard moet zijn. Ik vind zijn methode wel echt passen bij de tijdsgeest. We hebben geen tijd om maanden of zelfs jaren lang met een paard naar het moment van berijden toe te werken. Het moet allemaal snel en meteen goed. Een kind van drie leer je toch ook niet in 5 minuten lezen met een liniaal ter correctie in de aanslag?
Zo paard onvriendelijk. Ongelooflijk, dat dit mag. (Over bit, sporen en zweep nog maar te zwijgen.)
geerke schreef:het zou ook helpen als sommige mensen gewoon braaf op een manege zouden blijven rijden,in plaats van een ingewikkelde jonge spaanse of Jazz paard aan te schaffen...
Ailill schreef:geerke schreef:het zou ook helpen als sommige mensen gewoon braaf op een manege zouden blijven rijden,in plaats van een ingewikkelde jonge spaanse of Jazz paard aan te schaffen...
Of mensen verdiepen zich iets beter in een PRE en/of gaan eens op onderzoek naar Jazz + nakomelingen, want echt waar - zeker vandaag de dag - er bestaan veel moeilijkere (eigenlijk eerder complex/slim/vlug) hengsten.
ariatje schreef:[
Hengsten beleren? Ik raad het je van harte aan! Wees gewaarschuwd, je raakt aan ze verslingert. Heb je ze eenmaal voor je gewonnen zijn het makke kuikens met een handige turbo-knop!