Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:11

rocymax schreef:
Toch klopt de site weer niet, want de foto die ze plaatsen bij het artikel "Hoog bezoek"is niet van de huidige minister van cultuur. Onduidelijk artikel ook, zonder naamvermelding, en onduidelijk gebabbel van een natuurgebied naar het strand, daar gaat de minister van cultuur helemaal niet over.
Waarom blijft alles daar zo ontzettend vaag en onduidelijk?

die stomme Ollanders geloven toch alles zomaar!?

Blackminx

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:15

Als je duidelijkheid wilt, ga het dan met eigen ogen zien!!!!!!! Echt erg jullie!!!!! En Ollanders, wat zijn dat.........

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:28

Ceriadwen schreef:
rocymax schreef:
Toch klopt de site weer niet, want de foto die ze plaatsen bij het artikel "Hoog bezoek"is niet van de huidige minister van cultuur. Onduidelijk artikel ook, zonder naamvermelding, en onduidelijk gebabbel van een natuurgebied naar het strand, daar gaat de minister van cultuur helemaal niet over.
Waarom blijft alles daar zo ontzettend vaag en onduidelijk?

die stomme Ollanders geloven toch alles zomaar!?

Jij komt ook écht in ieder topic iets positiefs brengen.... pfffft, get a life !

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:08

Deze stichting staat toch in NL ingeschreven en dan heeft die spaanse minister wel interesse dat er meer locaties geopend worden door prive mensen :+ , dan was ik toch wel even boos geworden en hem hierop aangewezen dat de staat hier wat aan moet doen en de wetten verandert moeten worden maar helaas zoals rocymax al zegt gaat de minister van cultuur hier niet over is trouwens niet de man van de foto die is bekend zat aangezien de minister van cultuur op dit momento niet echt geliefd is in Spanje

Blackminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:33

Cassidy schreef:
Mooie binnenkomer Blackminx, welkom op Bokt. Niemand ontkent dat het werk wat ze doen waardevol is. Maar je kunt niet alles redden. Dus zal er gekozen moeten worden. De indruk krijgen we niet uit de berichten van de afgelopen jaren, maar misschien komt daar verandering in. Het is mooi om te zien hoe de paarden zijn opgeknapt in onderstaand filmpje, paarden afkomstig van de horrorboerderij. Ik zie echter aan het eind van het filmpje ook een paard op drie benen langskomen. Misschien een knieprobleem, misschien OCD of een chip oid, wie zal het zeggen. De vraag is: wat is er nodig om dit dier op te knappen, als dat al kan. En als er een operatie nodig is, wie gaat dat betalen? Zouden er voor de kosten van een operatie niet meer dieren geholpen kunnen worden? Wat is er uiteindelijk met dat dier gebeurt? Of staat hij er nog steeds?

http://www.youtube.com/watch?v=LPNH3nWM424

Het paardje wat zo slecht liep op de film, daarbij is helaas Wobbler syndroom gediagnostiseerd. Hij is ongeveer een week nadat de film gemaakt is geeuthaniseerd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:46

Ach wat sneu....en wat hebben ze ervoor gegeven om hem bij die horrorboerderij vandaan te krijgen?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:09

Cassidy schreef:
Ach wat sneu....en wat hebben ze ervoor gegeven om hem bij die horrorboerderij vandaan te krijgen?

Niks !

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:13

Hoe weet je dat netje?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:14

Als hij niets heeft gekost bij aanschaf, dan is dat alleen maar goed ook. Zou anders de snelste kapitaalvernietiging zijn. Maar dan vraag ik me een ding af: hebben ze alle paarden voor niets hebben meegekregen? Want zo te horen is de eigenaar van de horrorboerderij echt een handelaar geweest, en hij is daarna op oude voet doorgegaan? Er was toch een ander paard dat ze hebben moeten laten gaan van die boerderij, die witte schimmel met dat gebroken been?

In het filmpje dat Laura laat zien bij die horrorboerderij wordt er geroepen dat het afhankelijk is van het geld wat ze op kunnen halen hoeveel paarden ze kunnen redden? Ik vermoed dat dit aanschafkosten zijn geweest en niet wat ze ophalen voor onderhoud?

Als dat paardje met Wobbler niets heeft gekost bij aanschaf, vraag ik me af wat het gekost heeft om hem een waardig einde te geven. Of mag je dat ook niet vragen?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:34

Ik heb begrepen dat ze die paarden toen niet gekocht hebben, maar voor meer informatie zul je dit moeten vragen aan de Stichting lijkt me...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:36

Netje schreef:
Ik heb begrepen dat ze die paarden toen niet gekocht hebben, maar voor meer informatie zul je dit moeten vragen aan de Stichting lijkt me...

Je lijkt anders zelf genoeg info te hebben als je roept dat ze die Wobbler en dat Schimmeltje niet hebben hoeven kopen. Beetje flauw om dan naar de Stichting te verwijzen, vind je niet?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:47

Ach als we het over flauw gaan hebben dan lust ik er nog wel een paar. Er is in dit topic al zoveel onzin verkondigd zonder dat er ook maar ergens iets gecheckt werd.... Soms moet je gewoon dit soort stichtingen een tijd lang volgen (en dan ook gewoon lezen) om te weten wat nou wel en niet waar is. En heb geen zin in die zelfde discussie 10 keer te herhalen, geloof wat je wilt geloven ... (of verdiep je erin).

Overigens voor degenen hier in dit topic die vonden dat er niks geregeld was bij de stichting:

http://www.paardinnoodspanje.nl/over-on ... hting.html

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:52

Bedankt voor het plaatsen van de website. Opvallend vind ik dat al de gedateerde documenten het datum dragen van 1-1-2014. De stichting bestaat toch al langer?

En aangezien ik vanwegen tijdgebrek geen moeite ga doen om te checken, maar jij en Blackminx duidelijk lijken te weten, vraag ik het ronduit ipv te speculeren. Dat daar geen duidelijke antwoorden op komen lijkt me dan toch ronduit een beetje verdacht. Of moet ik de antwoorden met een korreltje zout nemen? Weten jullie uiteindelijk toch niet wat jullie beweren te weten?

Blackminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:52

Cassidy schreef:
Bedankt voor het plaatsen van de website. Opvallend vind ik dat al de gedateerde documenten het datum dragen van 1-1-2014. De stichting bestaat toch al langer?

En aangezien ik vanwegen tijdgebrek geen moeite ga doen om te checken, maar jij en Blackminx duidelijk lijken te weten, vraag ik het ronduit ipv te speculeren. Dat daar geen duidelijke antwoorden op komen lijkt me dan toch ronduit een beetje verdacht. Of moet ik de antwoorden met een korreltje zout nemen? Weten jullie uiteindelijk toch niet wat jullie beweren te weten?

Ik zou het opnieuw moeten vragen maar volgens mij kost euthanasie en daarna destructie van het kadaver ongeveer 350 euro. Het exacte bedrag is mij wel verteld maar ik ben het weer vergeten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:59

Dus de Wobbler en de Schimmel kosten qua euthanasie en destructie al 700 Euro?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:02

Hier in Catalonië kost in laten slapen 60 euro en de Rendac tussen de 200 en 300 euro.
Ik neem aan dat dat in het zuiden iets goedkoper zal zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:18

Dat vind ik nog een heel bedrag, stel dat destructie 200 Euro is, 260 Euro voor inslapen en destructie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:56

Ach ja hier kost inslapen rond de 200 euro en destructie iets van 35 euro...Spanje heeft nog al een flinke routes te rijden voor zo een Rendac bedrijf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:03

jus, ik denk omtrent dieren inderdaad de cultuur in Spanje ernstig zou moeten veranderen, maar ik denk dat dat ijdele hoop is.

Kijk eens naar het stierenvechten, dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad.

Maar ze hebben meer dingen die echt wel niet meer van deze tijd zijn.....maar de Spanjaarden niet los willen laten....druk van buiten af heeft geen zin.

Dan kan je beter laveren om toch iets te kunnen doen....

Als ik bv kijk hoe men met Galgo e.d. omgaan... :r

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:05

russel schreef:
Ach ja hier kost inslapen rond de 200 euro en destructie iets van 35 euro...Spanje heeft nog al een flinke routes te rijden voor zo een Rendac bedrijf...

tjeempie...wat een kosten...... hier is reductie gewoon gratis en voor niks. inslapen meen ik rond de 80,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:08

Vond rendac, 35 euro eigenlijk wel spot goedkoop...en ook nog heel fijn smorgens vroeg..

Ik heb 3 spuiten gevraagd, was een erg pittig paard en het ging op een fijne manier met heel veel tijd en aandacht door mijn eigen DA, een toffe kerel...hij is bijna een uur bij mij op de dam geweest...dan vind ik het nooit te duur...de spuiten zijn nl erg duur....

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:20

die 35 is idd te verwaarlozen...had eigenlijk verwacht dat in Spanje ook het ophalen net zo geregeld zou zijn als hier. Hier is dit gratis omdat men anders de dieren overal maar in de grond stopt of anders, en om dat te voorkomen is dit dus kosteloos........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:38

Ja, ik opperde ook een groot gat op de wei, maar mocht niet van mijn lief ;( , lekker dicht bij ons...zijn ziel hier nog galopperend...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:04

Horrorboerderij was (is) iid een handelaar die in slacht/vleespaarden handelde , eerste Redding zijn de paarden iid betaald , nu gelukkig heeft een andere stichting aanklacht gedaan die toen ook de ezeltjes hebben gered en na veel tijd en werk zijn de paarden er weggehaald door politie en dierenbescherming en nu maar hopen dat die man niet opnieuw begint maar aangezien ze hun hele leven al in deze handel zitten lijkt me moeilijk voor ze iets anders te gaan doen zijn namelijk mensen ( als je ze zo mag noemen) die niet zo denken als normale dierenliefhebber en helaas dit ook niet gaan worden of ze moeten gehersenspoeld worden (die ze ook niet hebben )

In Spanje is verplicht een verzekering te hebben voor ophalen kadaver als je een stal hebt , die is niet zo duur , dus denk dat caballos luna die wel hebben

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:14

Denk ik ook Jus dat ze die hebben.