Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:43

de curator is degene die het hardst lacht nu ben ik bang :D , die paarden gaan op deze manier echt te duur weg

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:45

sassefras schreef:
de curator is degene die het hardst lacht nu ben ik bang :D , die paarden gaan op deze manier echt te duur weg

Ik denk dat de curator zich op dit moment helemaal rijk aant rekenen is. Heeft alvast een nieuwe BMW besteld...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:45

jorika1986 schreef:
sassefras schreef:

Ik denk dat de curator zich op dit moment helemaal rijk aant rekenen is. Heeft alvast een nieuwe BMW besteld...

:roll:

google jij maar even op 'curator'

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:47

Isabonny schreef:
Die sponsoractie is iets van de Stg. Paard in Nood. Dat heeft niets te maken met de mensen die hier of elders op internet al gereageerd hebben dat ze zelf willen bieden omdat ze zelf een plekje vrij hebben voor deze leuke dame.

De Stichting Paard in Nood drijft de prijs op terwijl ze enerzijds weten dat er al een mogelijkheid om bepaalde dieren een goed thuis te bezorgen en ze anderzijds geen betere oplossing hebben. En daar proberen ze dan sponsors voor te vinden.
Het is belachelijk om een paard te gaan 'redden' (met andermans geld ook nog) dat geen redding nodig heeft omdat er in principe al prima mogelijkheden zijn!

mlenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:49

Vanaf het eerste uur dat deze veiling op internet verscheen kreeg ik tranen in mijn ogen. Zo sneu dat die beestjes na al die jaren trouwe dienst "geveild" gaan worden doordat ook deze instelling door wanbeleid failliet is gegaan. Ik hoop zo, ondanks alle mankementen die ze misschien hebben, dat er mensen zijn die ze nog een fijn plekje kunnen geven waar ze op een dierwaardige manier van hun ouwe dag kunnen genieten want dat hebben ze verdiend ! Vooral voor de oudjes moet er toch iemand met een goed hart te vinden zijn !! |(

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:50

Dat ben ik helemaal met je eens Shadow!!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:53

KimD schreef:
Ik heb de hele avond contact gehad met de PvvD, of in ieder geval diegene wat de FB beheert. Het interesseert ze niks dat ik op Doortje willen bieden, want dan moet ik zeggen "Ik bied meteen 600,- kaal." Dit is natuurlijk onzin want als ik haar voor €300,- kan winnen dan heb ik €300,- gespaard die ik aan haar welzijn kan besteden, maar dit willen ze niet horen. Zij willen 28 mensen hebben die zoveel % boven de vraagprijs bieden op ieder paard, als de paarden daarna maar bij SPIN terecht komen zodat die daar bemiddeld kunnen worden en dan zou ik haar via daar bemiddeld kunnen krijgen, maar dan staat ze onder contract en is ze niet mijn eigendom. Ik kon maar beter het geld doneren aan SPIN als ik iets wilde doen.

Heb het chatbericht bewaard, als die actie van hun ook compleet mis gaat, gaat de chat openbaar.

Van de ene kant belachelijk! Van de andere kant: Het is natuurlijk ook in hun eigenbelang dat ze dit voorstellen.
ALs jij gaat meebieden, dan drijft dat alleen de prijs op en dat kost hun dan (onnodig) extra geld. Zij bieden net zo graag mee omhoog, omdat ze niet weten wie er achter die biedingen zit en dus zo ver mogelijk willen gaan om het risico niet te lopen dat ze alsnog bij een handelaar terecht komt.

Amaris

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:55

Ik denk dat het hele 'handelaar' verhaal zwaar overtrokken is.

Welke handelaar wilt nou zijn handen branden aan paarden waarvan bekend is dat ze veel mankeren.

Dat hele 'slacht' verhaal slaat ook nergens op. Je krijgt die paarden niet voor minder dan de slachtprijs.

Allemaal sensatiezucht van die organisaties als je het mij vraagt.

Blêren en roepen en geen idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:06

Shadow0 schreef:
Isabonny schreef:
Die sponsoractie is iets van de Stg. Paard in Nood. Dat heeft niets te maken met de mensen die hier of elders op internet al gereageerd hebben dat ze zelf willen bieden omdat ze zelf een plekje vrij hebben voor deze leuke dame.

De Stichting Paard in Nood drijft de prijs op terwijl ze enerzijds weten dat er al een mogelijkheid om bepaalde dieren een goed thuis te bezorgen en ze anderzijds geen betere oplossing hebben. En daar proberen ze dan sponsors voor te vinden.
Het is belachelijk om een paard te gaan 'redden' (met andermans geld ook nog) dat geen redding nodig heeft omdat er in principe al prima mogelijkheden zijn!

Amen , laat ze zich eens druk gaan maken over echt slechte gevallen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:09

Ik heb juist contact gehad met de SPIN, ze zeggen dat zij alleen de paarden onder de aandacht hebben gebracht en niet achter de inzamelingsactie zitten.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:15

Als ze wico voor 800 komen brengen wil ik hem wel. Goede verzorging gegarandeerd. Alleen hoeveel meer slijtage heeft hij al, met zo n beenstand. Die rapporten vertouw ik niet zo. Het zou sneu zijn als hij bij iemand komt die alleen naar zijn ooit gehaalde niveau kijkt en niet meer naar zijn huidige toestand.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:17

Wico heeft geen afwijkende beenstand volgens de keuring. Hij heeft flexie in zijn benen voor vanaf de knie als ik het goed begrepen heb

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:21

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:23

In mijn ogen niet correct in ieder geval. Als ik een zz paard koop wil ik hem recht op de benen, zowel om slijtage te voorkomen, als om betere beweging. Ik las ergens dat de paarden niet herkeurd mogen worden en een aantal rapporten zijn nogal oud. Dan vertouw ik er veel minder van. Maar het blijft een leuk paard om te zien.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:25

Hij is ook nog luchtzuiger he, die wil ik voor geen goud hebben.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:25

waarom niet wilma12?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:29

met een luchtzuiger is niet zoveel mis.. maar wel met de rest van de paarden.. :( wat een hoopje zielige paarden zeg..

hoe kan ingodsnaam die mok zo uit de hand lopen??

Enne, over stichting paard in nood: ze gaan uit zogenaamde liefde voor de paarden veel te ver, en laten paarden onnodig pijn lijden. maar dat is mijn mening.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:31

Blijf bella tetti een leuk dier vinden. Op de standfoto ook de enige die nog een beetje toont

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:38

Hij heeft flexie in zijn voorbenen waardoor idd lv erger dan rv niet in de juiste stand staat. Hij heeft een overvulling op zijn onderbenen voor. Hij heeft een 3 wat afkeur betekend vanwege botgroei/oneffenheid ocd operatie op 3 jarige leeftijd, en hij is een luchtzuiger(grotere kans koliek, slecht gebit, overnamegevoelig voor de andere paarden op stal). bovendien is dit rapport van langer geleden...

Hij is lange tijd niet gereden waardoor? Dat weet je niet, hij kan wel een ongeluk hebben gehad.
Dat kan je allemaal niet testen. Bovendien wordt hij nu aangeboden voor 750 euro, waar al 40% overheenkomt is al 1000 euro. Er zal op hem wel geboden worden tot een bedrag van wat 1000'en euros daar ben ik niet bang voor. Hij zal wel goed terecht komen als leerpaard oid.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:40

Kenzo is vroeger lichte tour geweest overigens. Oquendo-Utopia Z2 dressuur.
En sommige fokmerries zijn zo gek nog niet en iig prok gekeurd.
Laatst bijgewerkt door wilma12 op 23-01-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:41

ik dacht dat die zogenaamde gevolgen van luchtzuigen zo onderhand de wereld wel uit waren... maar niet dus blijkt.

Ik zou hem ook niet willen hoor. Maar niet wegens het luchtzuigen.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:42

femo schreef:
met een luchtzuiger is niet zoveel mis.. maar wel met de rest van de paarden.. :( wat een hoopje zielige paarden zeg..

hoe kan ingodsnaam die mok zo uit de hand lopen??

Enne, over stichting paard in nood: ze gaan uit zogenaamde liefde voor de paarden veel te ver, en laten paarden onnodig pijn lijden. maar dat is mijn mening.

Dat snap ik ook niet, neem aan dat dit hem ook heel erge pijn doet... Het lijkt wel wild vlees allemaal.. :(

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:48

Zo even wat pagina's doorspitten als er mensen serieus interesse over Oquendo's verleden willen weten moeten ze mij maar een pb sturen. Maar ik wil er wel bijzeggen de oude eigenaresse heeft hem verkocht toen hij bijna 10 was dus wat er tussentijds is geweest kwa blessures oid kan ik niet zeggen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:56

Stille meelezer vanaf het begin.

Wat ik mij afvraag........... vorige jaren stonden er ook met regelmaat paarden op BVA, en dan écht goede sportpaarden tegen flinke prijzen hoor.
Alle aandacht die er nu in wordt gestoken....... ik vraag mij af of dat handig is.

En daarnaast: báh wat een walgelijke lui van de PVDD en de Stichting Paarden in Nood :r Kunnen die nou écht niet verder denken dan het simpele plaatje die ze zichzelf altijd voor ogen houden?! 400 euro voor een Belg bij de slacht?! 8)7 Paarden die vanalles mankeren aanraden als 'leuk beginnerspaard'?! 8)7 Die hebben echt 't goed wies kapot!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:09

wilma12 schreef:
en hij is een luchtzuiger(grotere kans koliek, slecht gebit, overnamegevoelig voor de andere paarden op stal). .

Absolute onzin, niet waar en zal het ook niet worden. Het enige wat waar kan zijn is het slechtere gebit. Als je het luchtzuigen toestaat op bepaalde plekken die aangepast zijn met bijvoorbeeld rubber is de schade aan het gebit minimaal.

Hiervoor hoef je het paardje dus niet te laten staan!