Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:35

Gini schreef:
bethje31 schreef:
Ze kunnen voor het echte laagvliegwerk ook een ander gebied keizen wat iets minder dichtbevolkt is misschien.
Ik vindt persoonlijk dat je paard altijd naar je moet luisteren ook in enge situaties maar jullie weten allemaal dat bij heel veel ruiters en paarden gewoon niet het geval is.

Dit laagvlieggebied is al zo oud. Waarom zijn zij diegene die zich moeten verplaatsen terwijl de manege pas opgericht is?
Dat zou makkelijk zijn. Dan verplaatsen ze zich vijf kilometer, begint daar weer iemand een pensionstal, kunnen ze het laagvlieggebied weer kilometers opschuiven totdat.... Never ending circle.
Het is gewoon de mentaliteit geworden dat alles maar moet wijken. Bouwen in overstromingsgebied, bouwen rond luchthavens, bouwen rond industrieterreinen en naderhand gaan klagen wanneer er overlast is.

Exact. Ik ga hier helemaal in mee (met Gini). Het einde is zoek. Het is een vicieuze cirkel waar je nooit meer uit komt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:49

Gini schreef:
bethje31 schreef:
Ze kunnen voor het echte laagvliegwerk ook een ander gebied keizen wat iets minder dichtbevolkt is misschien.
Ik vindt persoonlijk dat je paard altijd naar je moet luisteren ook in enge situaties maar jullie weten allemaal dat bij heel veel ruiters en paarden gewoon niet het geval is.

Dit laagvlieggebied is al zo oud. Waarom zijn zij diegene die zich moeten verplaatsen terwijl de manege pas opgericht is?
Dat zou makkelijk zijn. Dan verplaatsen ze zich vijf kilometer, begint daar weer iemand een pensionstal, kunnen ze het laagvlieggebied weer kilometers opschuiven totdat.... Never ending circle.
Het is gewoon de mentaliteit geworden dat alles maar moet wijken. Bouwen in overstromingsgebied, bouwen rond luchthavens, bouwen rond industrieterreinen en naderhand gaan klagen wanneer er overlast is.

Juist.
Omdat wij paarden willen houden, moet alles maar wijken;) (zo kan je het dus ook zien)
En wederom ze doen het juist bewust in bevolkt gebied.
Nederlanders klagen te veel.

Ariebren: Ik zou de paarden alvast maar binnen zetten in een geluids dichte stal....Anders schrikken ze zich een hoedje met zo'n grote vogel boven hun :+
En dan gebeuren er ongelukken...

magda_90

Re: Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:58

Vergeet dan niet om in dat geval ook Hart van Nederland te bellen. :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:06

Gini schreef:
Annelies, niemand hier weet hoe het gegaan is. Wie weet schrok het paard wel van een konijn in de berm net toevallig toen die helikopters overkwamen. Wie weet was het paard al nerveus en heftig en kon de persoon het paard eigenlijk al niet zo goed meer houden en waren de helikopters gewoon de druppel.
Niemand weet exact hoe het gegaan is, dus stop met dat de hele tijd te zeggen. Iedereen zegt wat die denkt, dat Ariebren dat soms radicaler en alwetender doet dan een ander, dat is zo, maar dank je nu echt dat je oude vos zijn streken afleert. Heel vaak zit in zijn berichten ook de pijnlijke waarheid verstopt.
Neem nu het laatste, hoeveel mensen nemen hun paard nog net onder het hoofd vast? Het zijn er heel veel, verbazingwekkend veel. En als ze dan al lengte laten in het touw, hoeveel van die mensen pakken in spannende situaties toch even wat korter vast?

En de enige juiste manier is het touw zo lang mogelijk te laten?
Denk je dat echt of praat je Ariebren gewoon na omdat die alwetend is? :O
Radicaal heb ik totaal geen problemen mee maar de manier waarop het gebracht wordt is gewoon irritant, dingen gaan invullen is niet eerlijk tegenover de betrokkenen en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
En hier is ook echt niet alle schuld bij defensie óf alle schuld bij de manegehouder, er zijn ook tussenwegen. En zo zijn er ook tussenwegen voor een oplossing.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:11

zoutenootjes schreef:
bethje31 schreef:

Juist, hier ga ik echt in mee.
Ze doen niet voor niets laag vliegen in dichtbevolkte gebieden, maar dat is hier pas 5 keer uitgelegt ofzo :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:26

anneliesdj schreef:
Gini schreef:
Annelies, niemand hier weet hoe het gegaan is. Wie weet schrok het paard wel van een konijn in de berm net toevallig toen die helikopters overkwamen. Wie weet was het paard al nerveus en heftig en kon de persoon het paard eigenlijk al niet zo goed meer houden en waren de helikopters gewoon de druppel.
Niemand weet exact hoe het gegaan is, dus stop met dat de hele tijd te zeggen. Iedereen zegt wat die denkt, dat Ariebren dat soms radicaler en alwetender doet dan een ander, dat is zo, maar dank je nu echt dat je oude vos zijn streken afleert. Heel vaak zit in zijn berichten ook de pijnlijke waarheid verstopt.
Neem nu het laatste, hoeveel mensen nemen hun paard nog net onder het hoofd vast? Het zijn er heel veel, verbazingwekkend veel. En als ze dan al lengte laten in het touw, hoeveel van die mensen pakken in spannende situaties toch even wat korter vast?

En de enige juiste manier is het touw zo lang mogelijk te laten?
Denk je dat echt of praat je Ariebren gewoon na omdat die alwetend is? :O

Ik praat Ariebren na omdat die alwetend is. :j

-O-

Jammer dat je alleen persoonlijk kunt sneren en niet inhoudelijk op mijn berichten antwoorden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:31

En dat zeg je tegen mij? En alle sneren van Ariebren stoor je je niet aan?
Ik zou niet weten wat ik inhoudelijk aan jouw berichten moet toevoegen, wil je dat ik mijn mening ga geven over de lengte van het halstertouw? Lijkt me hier niet echt aan de orde.
Serieus, stel concrete en redelijke vragen dan wil ik daar gerust opin gaan. ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:56

Ik heb meer berichten geschreven dan enkel die over de lengte van het halstertouw. Zo zie je maar hoe selectief er gelezen wordt. Wie vuur wil stoken, zal altijd een lucifer vinden. Wie de hond wil slaan, vindt licht een stok. En nog meer van dat.
Ariebren sneert niet persoonlijk. Hij poneert radicale stellingen, dat wel, maar geen persoonlijke sneren, nee. Waarom zo gefocust op Ariebren trouwens? Persoonlijke vete uit het verleden ofzo?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:04

Even serieus, is deze discussie nogsteeds aan de gang, hoopte dat het na 22 bladzijdes allemaal wel duidelijk was, of de een nu de ander napraat of niet, maakt toch niet uit? :')

Oefenen is nodig boven land, level 'boven zee' etc alleen is niet genoeg om mensenlevens te kunnen redden, ze moeten bij bebouwing trainen, punt.
Als andere dan te *** zijn om hun paard onder controle te houden of hun paard binnen te laten als zoiets komt, is niet defensie haar schuld.
Laat ze toch oefenen, sinds wanneer zijn paarden belangrijker dan mensenlevens...? :+

Gini, inderdaad lees ook nergens persoonlijke sneren, ik geef toe Ariebren komt vaak hatelijk over (zal die ook wel zijn) maar gelijk heeft die.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:41

Gini schreef:
Ik heb meer berichten geschreven dan enkel die over de lengte van het halstertouw. Zo zie je maar hoe selectief er gelezen wordt. Wie vuur wil stoken, zal altijd een lucifer vinden. Wie de hond wil slaan, vindt licht een stok. En nog meer van dat.
Ariebren sneert niet persoonlijk. Hij poneert radicale stellingen, dat wel, maar geen persoonlijke sneren, nee. Waarom zo gefocust op Ariebren trouwens? Persoonlijke vete uit het verleden ofzo?

Nee hoor, ik heb niets tegen Arie.
Hoewel hij in sommige topic's wel erg kort door de bocht is.
Ik hou wel van dat directe en een nuchtere kijk, maar om er maar vanuit te gaan dat alle anderen fout zijn gaat me nogal te ver.
Arie is dan wel niet persoonlijk naar jou en mij toe, wel richting de manegehouder en begeleider van het paard, die hier niet kunnen reageren :)*
Dus dan voel ik me wel geroepen om namens hun even bij Arie op de rem te trappen.

Overigens heb ik ook al veel meer berichten geplaatst, die heb jij blijkbaar ook niet gelezen ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:50

Ik heb toch al een paar keer 'annelies' getypt of gequote dacht ik, dus ik denk dat ik toch al wel meerdere keren op jou gereageerd heb.

Zo kan ik jouw reden ook wel omdraaien: er zijn veel mensen die persoonlijk worden richting defensie.
Die kunnen hier ook niet reageren.

Maar goed, dit leidt helemaal nergens naar. Als jij je geroepen voelt om Ariebren terug te fluiten, doe dan maar, ga ik me verder niet mee bemoeien. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:22

Gini schreef:
Zo kan ik jouw reden ook wel omdraaien: er zijn veel mensen die persoonlijk worden richting defensie.
Die kunnen hier ook niet reageren.

Klopt, dat is toch ook niet de bedoeling.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 07:34

Tjeetje, discussie nog aan de gang?

Ik woon tegenover het vliegveld Volkel. Precies onder de landingsbaan.Je wilt niet weten wat hier allemaal laag overheen komt.
Grote vliegtuigen, straaljagers, enz. Ik heb nu ongeveer 12 jaar paarden. Weet je: ze wennen er maar aan.
Ze kijken nog niet op als er een overheen komt, en soms vliegen ze zo laag dat je in de cockpit kunt kijken en kan zwaaien naar de piloot.
En een herrie!!!! Als je aan de telefoon zit moet je hem neerleggen want je verstaat niets.
Ik heb nog nooit geen problemen gehad.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:57

Vrouwke, het is ook goed om de andere kant te horen. Dus een bokker met ervaring bij Gilze Rijen, en nu een met ervaring bij Volkel.
Ik heb ooit wedstrijd gereden vlakbij vliegbasis Valkenburg ZH. Was ook niet een probleem. Hooguit bij het voorlezen van het proefje, even wachten tot het weer verstaanbaar was.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:37

Ik sta ongeveer 300-400 meter van vrouwke vandaan met mijn pony, dus ik hoor ze net zo goed en de paarden ook.
Ik heb nog nooit een paard te keer zien gaan als er iets over komt vliegen..

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:00

Fijn om de andere kanten te horen :). Zo zie je maar dat je niet moet zeuren en moet doen met wat je hebt. Of je nu rustig woont of op bij een vliegveld of oefengebied