cherie78 schreef:Wat ik dan weer echt "hilarisch" vind, is dat ook de "klassieke" methode niet meer blijkt te werken bij paarden die LDR gereden zijn (geweest)
Dat er al veel langer over nagedacht is, door de exploitanten van Totilas, om toch de LDR-methode te gaan gebruiken, was al duidelijk door artikelen een tijdje geleden om te gaan trainen bij Sjef Janssen.
Een medaille blonk teveel en niet te vergeten de investering die gedaan is.
Wellicht een soort Unicef voor paarden gaan oprichten?
murphy102 schreef:Wat Totilas betreft:
Persoonlijk denk ik dat Rath geen andere keus heeft dan dit paard op de manier te rijden zoals hij altijd ook door Gal is gereden, dus in LDR/Rollkur, wil hij überhaupt geen flater slaan in Londen.
Het trieste is dat dat dus betekent dat Rath van zijn klassieke manier af moet stappen, want Totilas is helemaal de weg kwijt als hij op die manier gereden wordt: hij is immers als een "machine" gereden.
En daarom heeft Rath kennelijk geen andere keus -behalve stoppen met dit paard- dan Totilas op deze manier te gaan rijden. En ja, dat is triest, want dan gooi je je principes overboord.
En kennelijk is de druk van buitenaf zo groot dat er écht iets moet veranderen.
Totilas "herkent" de trainingsmethode weer en daarom gaat het nu zoveel "beter".
Om die reden waren er ook geen Duitse kandidaten te vinden om dit paard te WÍLLEN rijden.
En ik geef ze geen ongelijk, want zij hebben dit aan zien komen.
Maar hier heeft Totilas toch geen boodschap aan?
Ik denk nog steeds dat Totilas wel "klassiek" omgevormd zou kunnen worden.
Helemaal terug naar de basis etc.
Maar dan is de investering in Totilas natuurlijk wel om "zeep" en geen blinkende medaille meer