Arabesk schreef:Mensen zijn gewoon teveel gewend aan het beeld van keurig gekamde paardjes die zomer én winter in korte vacht staan. Het beeld van wat 'normaal' is, is tamelijk vertroebeld in NL
Een paard met een dek op buiten is niks abnormaals aan. En paarden die met dik haar tot hun knieeen in de blubber, zonder schuilstal en droog stuk grond, en zonder kwalitatief goed ruwvoer een beetje ondervoed staan te wezen op een braakliggend terrein tussen een snelweg en een spoorbaan... Daar is niets natuurlijks aan en mag ook zeker geen 'normaal' beeld worden.
Dan moeten mensen met een minimum inkomen maar een andere hobby zoeken.
joyce B schreef:Toch lees is op de website van PN dat je best een stuk van je wei op kunt offeren en dat het niet erg is als dat zwart wordt van de modder, want in het voorjaar trekt dat wel weer bij... Dt het hebben van een veenwei een smoesje is omdat er eenvoudig best wat van te maken is.
Op elke ondergrond/bodem kun je een stuk draineren en voorzien van een dikke laag zand zodat dat droog blijft in de winter. Afhankelijk van je bodem kost dat een paar centen, zeker als je het geheel nog wilt voorzien van deugdelijke afrastering etc. Maar als je dat niet op kunt brengen, of geen pensionstal kunt betalen waar ze dat voor elkaar hebben dan moet je geen paard houden.
joyce B schreef:Wel staat op hun site dat "een beetje bibberen" geen kwaad kan...
Ondenkbaar dat ik het bij mijn paarden zo ver laat komen dat ze gaan 'bibberen'. Niet omdat ik ze zo graag verwen, maar zij hebben hun energie nodig om te herstellen na zware inspanning, en voor het werk wat zij doen. En zij mogen die energie niet verspillen aan het warmhouden van hun eigen lichaam. Wie in de wintermaanden toch geen zin heeft om te rijden en er liever maar een beetje naar staat te kijken moet vooral lekker zijn paard "een beetje laten bibberen' in de winter...