Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:33

fargo schreef:
Hij slaat absoluut niet, hij tikt hem kort met het handvat aan maar niet als in een slag maar meer als een aankloppen ook absoluut niet hard of zo om hem inderdaad soort van weer bij te brengen....

Ik had het inderdaad opgevat als 'echt slaan'. Dat is niet het geval..
Wat je zegt, klopt.

_Pleasure_

Re: Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:38

Ik denk dat een applaus wel heel gepast kan zijn, vooral als het ingetogen geklap is. Om steun te betuigen aan Lamaze...

Hij probeert idd ws om zijn paard uit die stuip te halen, om een reflex te krijgen, maar het is al te laat...Je kunt daar niks doen helaas, en dat is juist zo sneu, die onmacht...ik denk dat niemand weet wat hij of zij zou doen in zo'n situatie...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:43

Sterregoud, dat is een prachtig filmpje zeg, wat een Tribute!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:45

Wow wat heftig! Vind het knap hoe rustig Eric bij zijn paard blijft staan en (voor het oog) niet totaal in paniek schiet :(:) En idd een mooi gebaar voor het paard!
Heel erg tragisch, strekte voor de betrokkenen!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:46

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:54

Paard wordt niet geslagen, ruiter slaat de teugels over zn hals heen ;(

Vreselijk... maar voor het paard een prachtige dood, echt in het harnas gestorven.
Ons paard overleed ook aan een hartstilstand, maar die was al 28...

Sterkte voor iedereen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:55

sterregoud schreef:
Wat verdrietig , veel sterkte voor de eigenaars, en alle betrokkenen.

Dit is een heel mooie tribute voor Hickstead:

http://www.youtube.com/watch?v=XPNwWwUn ... e=youtu.be

OOhhhh wat mooi....of het komt doordat ik de afgelopen 4 maanden zelf veel emotionele gebeurtenissen achter de rug heb....maar ik blijf huilen als ik dit zie met zo'n mooie gekozen muziek nummer erbij....idd, stand up for the champion!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:57

denk dat iedereen zo zit te huilen omdat je je dit zo goed kunt voorstellen, heb dit ook altijd als ik bij de dierenarts zit en iemand komt met een hond of kat om in te laten slapen, zit meteen mee te huilen, t is gewoon verschrikkelijk

KimberleyBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:58

R.I.P. Hickstead #kippenvel

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:00

Miepie77 schreef:
denk dat iedereen zo zit te huilen omdat je je dit zo goed kunt voorstellen, heb dit ook altijd als ik bij de dierenarts zit en iemand komt met een hond of kat om in te laten slapen, zit meteen mee te huilen, t is gewoon verschrikkelijk

Blij dat er meer mensen zijn die daar zoveel moeite mee hebben...voel me op mijn 47ste soms een beetje een weekdier dat ik daar zo emotioneel van word.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:01

jeetje wat erg Y;( -O-

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:05

NatasjavE schreef:
Jolliegirl schreef:
het applaus is te zien in het lange filmpje.. terwijl het paard nog ligt barst het kabaal los... allemaal geklap...
Respect....

Persoonlijk vindt ik dat geklap dus respectloos. Echt ik snap niet dat mensen kunnen klappen als er net iemand(of in deze dan een dier) is doodgegaan.

Alleen stilte vindt ik dan respectvol....

Maar goed...dat is mijn mening.

Inderdaad, helemaal mee eens..

Klappen als er iemand/een dier dood ligt te gaan, ik snap dat niet?

En het feit dat Eric gelijk "getroost" word met een nieuw paard eerlijk gezegd ook niet..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:06

Onassa schreef:
Miepie77 schreef:

Blij dat er meer mensen zijn die daar zoveel moeite mee hebben...voel me op mijn 47ste soms een beetje een weekdier dat ik daar zo emotioneel van word.

:(:) Je bent niet de enige hoor. ;)

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:11

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie!!

Cayenne schreef:
Ik heb het zelf meegemaakt dat mijn paard voor m'n ogen plotseling stierf en geloof me, je bent volledig in shock en weet even niet meer wat je doet of zegt. Ik weet alleen nog dat ik erbij stond en maar bleef vragen waarom ze niet meer op stond. (Die van mij lag ook zo te stuiptrekken.)
Op zo'n moment ben je gewoon verlamd van shoch en compleet machteloos. Ik denk niet dat je Eric ook maar iets kunt verwijten.

Wat erg dat jij dit ook mee hebt moeten maken, kan me niets ergers voorstellen...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:13

Oh op dat gebied ben ik dan ook een weekdier hoor. Zeker als je dan al die mooie foto's ziet. Zijn schitterende carrière.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:17

Miracle_ schreef:
NatasjavE schreef:

Persoonlijk vindt ik dat geklap dus respectloos. Echt ik snap niet dat mensen kunnen klappen als er net iemand(of in deze dan een dier) is doodgegaan.

Alleen stilte vindt ik dan respectvol....

Maar goed...dat is mijn mening.

Inderdaad, helemaal mee eens..

Klappen als er iemand/een dier dood ligt te gaan, ik snap dat niet?

En het feit dat Eric gelijk "getroost" word met een nieuw paard eerlijk gezegd ook niet..

Klappen voor wat voor een fantastisch dier hij was wel. Maar, ik denk dat het filmpje een beetje door elkaar is gedraaid, op http://www.equidiawatch.fr kan je alles herbekijken, en daar hoor je ze niet klappen..

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:17

Miracle_ schreef:
Alsof sterven in het harnas meerwaarde heeft voor zo'n dier. Ik begrijp die uitspraak eerlijk gezegd niet. Zo'n beest slaapt toch veel liever in zijn eigen weiland in, naar mijn idee.....

Alsof het nodig is dat JIJ mijn gevoelens of uitspraken moet begrijpen ... of dat een meerwaarden is voor iemand!

Dit paard had altijd plezier in zijn werk en ik zie het dier dan zo een snelle dood hebben terwijl hij iets doet dat hij graag deed dan weken, dagen, of uren weg kwijlen in zijn eigen weiland of stal nav ziekte of pijn.

Een groot verlies voor zijn eigenaren, zijn ruiter, zijn grooms, en het fokkerij.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:19

Geen woorden voor......... :n
Wat een groot gemis voor Eric en zijn grooms. ;(

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:20

Peterina schreef:
Miracle_ schreef:

Alsof het nodig is dat JIJ mijn gevoelens of uitspraken moet begrijpen ... of dat een meerwaarden is voor iemand!

Dit paard had altijd plezier in zijn werk en ik zie het dier dan zo een snelle dood hebben terwijl hij iets doet dat hij graag deed dan weken, dagen, of uren weg kwijlen in zijn eigen weiland of stal nav ziekte of pijn.

Een groot verlies voor zijn eigenaren, zijn ruiter, zijn grooms, en het fokkerij.

Ben ik het wel mee eens, hij is gestorven met heel veel fans om hem heen, niet dat hij dat gemerkt heeft maar toch...hij heeft tot zijn laatste secondes datgene kunnen doen wat hij graag deed en bijzonder getalenteerd in was.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:32

Echt een verlies voor de sport, Hickstead heeft altijd een bijzonder plekje bij mij gehad... Geweldig dier! Ik heb gisteren echt met tranen over mijn wangen naar het filmpje zitten kijken, en wat moet het ook voor Eric een schrik zijn geweest.....

Heb het zelf een keer van dichtbij meegemaakt met een manegepony.... Die zat ik in galop en kletterde op 6 jarige leeftijd plotseling in elkaar. Dezelfde stuiptrekkingen, waarschijnlijk een hersenbeschadiging of hartstilstand geweest. Dat beeld vergeet je nooit meer :(:)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:33

verschrikkelijk om zo je paard moeten te zien! echt heel erg

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:38

Het filmpje zorgt hier voor tranen, dat prachtige paard.

Iedereen die deze prachtige vent kende veel sterkte, het is vreselijk om je paard zo te verliezen helaas weet ik hoe het voeld.

Hickstead rust zacht jongen

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:39

Jeetje, net terug van vakantie en ik zie dit topic.
Wat een verlies zeg! Zowel voor de ruiter, de sport en iedereen die van springen houdt.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:41

Jeemie...wat vreselijk om je paard zo te verliezen!....
Veel sterkte voor zijn ruiter en de mensen er omheen, wat een enorm verlies zowel emotioneel als sportief.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:46

Echt verschrikkelijk.

Ik had gisteren het filmpje bekeken en ik ben er nog steeds van onder de indruk.
Vreselijk verlies voor Eric Lamaze, zijn team en heel de hippische wereld.