Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:07

Ik bedoel meer, dat ze zoveel mogelijk op de plek moeten blijven met de achterbenen, dus net wat jij zegt een zo klein mogelijke cirkel.
En ik doel op niemand, ik doel er alleen op, dat ik vind, dat er te hoog gepunt wordt terwijl er soms een fout wordt gereden en dit in basisproeven keihard word afgestraft.

En het gaat wel om onderdelen apart, want je kunt al langere tijd op internet zien, waar welke punten op gereden worden, dus zie je op onderdelen een 10, terwijl het misschien heel goed, maar niet perfect is of niet meer beter kan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:40

sarabande schreef:
Dat is makkelijk he, zo heb je altijd gelijk
Maar de propaganda vooraf had iets (understatement) minder gekund.
Wat de wereld wil dat hij weer glanst als voorheen en zolang dat niet zo is wellicht een beetje bescheidener opstellen, in plaats van een verkoopstand met Toot nummer 1 spullen bijvoorbeeld.

Wat de wereld wil! Ha, de wereld wil niks, das zo'n makkelijke loze niets zeggende kreet, die kun je altijd wel gebruiken. Er is nu eenmaal een anti Toot/Rath groepering, die besloten heeft dat wat de combi ook doet of niet doet: Het Is Nooit Goed. Als jehova's aan je voordeur, links en rechtsom draaien en kletsen om vooral je eigen mening als de enige waarheid te promoten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:51

Moderatoropmerking:
Zojuist weer een paar off topic berichten verwijderd. Nogmaals het verzoek om on topic te blijven.

anton1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:19

Wat en gezeur en commentaar allemaal! Ben benieuwd hoeveel van jullie een 5e plaats hebben behaald op een ek? :D

horseyfries

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:58

Wij rijden ook niet allemaal met Totilas en hadden ook niet aangekondigd dat we gingen starten waar Edward gestopt was, en hebben ook geen kledinglijn met NR. 1 uitgebracht.......
Oftewel: wie zijn billen brandt.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:06

*proest*
JA want als we allemaal Totilas hadden zouden we 5e eindigen :j En hij zei dat hij dat ging PROBEREN. Logisch dat je als topsporter niet voor minder gaat. Kledinglijn komt eerder van PS dan van Rath denk ik.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:21

anton1973 schreef:
Wat en gezeur en commentaar allemaal! Ben benieuwd hoeveel van jullie een 5e plaats hebben behaald op een ek? :D

Als alleen de mensen die 5e of hoger zijn geeindigd op een EK hier mogen reageren en meediscussieren, dan zou bokt opgedoekt kunnen worden. Bovendien zouden er dan niet eens juryleden zijn om de EK-proeven te beoordelen, aangezien ook die geen 5e plaats op een EK hebben behaald.

Sterker nog: als commentatoren en juryleden per definitie beter gepresteerd zouden moeten hebben dan de ruiters en amazones die zij beoordelen, dan zou er helemaal geen wedstrijdsport bestaan.

Ofwel: wat een ontzettend flauwe, en al 100x gebruikte uitspraak.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:25

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:37

Ayasha schreef:
*proest*
JA want als we allemaal Totilas hadden zouden we 5e eindigen :j En hij zei dat hij dat ging PROBEREN. Logisch dat je als topsporter niet voor minder gaat. Kledinglijn komt eerder van PS dan van Rath denk ik.

Misschien zou jij wel eerste eindigen! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:39

Ik zou niet eens tot aan de kür geraken meid _O- Kzou al blij zijn alsk em tussen de hekjes kon houden _O-

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:40

Ayasha schreef:
Ik zou niet eens tot aan de kür geraken meid _O- Kzou al blij zijn alsk em tussen de hekjes kon houden _O-

Maar Totilas is toch een robot? Gewoon op het knopje "binnen de hekjes blijven" drukken ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:41

gummie schreef:
Ayasha schreef:

Maar Totilas is toch een robot? Gewoon op het knopje "binnen de hekjes blijven" drukken ;)

Oooohhh nou dan moet et lukken! _O-

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:02

Ik heb al een mailtje naar PS gestuurd... *\o/* *\o/*

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:48

even voor de mensen die zeggen hoeveel druk er wel niet op rath staat en dat hij het misschien zelf niet echt wou maar dat het vooral van hem verwacht werd totilas te rijden:

Linsenhoff kwam zo'n twee weken geleden tot een overeenkomst met Paul Schockemohle. Rath: "Natuurlijk zei ik meteen ja. Het is een geweldig paard en wat Edward met hem heeft bereikt is fantastisch. Maar wanneer het er op aan komt zal niemand een paard als Totilas laten staan, ik dus ook niet. Dit is een geweldige kans voor mij."

Vera24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:49

Ik snap niet waarom Matthias gelijk wedstrijden met hem gaat rijden.
Ga eerst bijv, een jaartje ofzo trainen en een combi worden(wat het nooit zal worden) en dan kijken of je de wedstrijden aan kunt!
Maar nee hoor ze hebben geen geduld. ZUlke mensen verdienen niet zo'n paard!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:14

VMwis schreef:
Ga eerst bijv, een jaartje ofzo trainen en een combi worden(wat het nooit zal worden) en dan kijken of je de wedstrijden aan kunt!

Dat is topsport. Er zijn verwachtingen. PS koopt geen zo'n paard zodat Rath er een beetje thuis mee mag rijden.
Stel dat Rath geen wedstrijden zou starten. Dan zouden de commentaren nog erger zijn dan dat ze nu zijn. Rath start niet omdat het niet mag gezien worden hoe slecht het gaat... Die jongen zal nooit goed doen in de ogen van de zwartgallige edward toot fans.
Zelfs als hij in de 90% zou scoren zou het commentaar zijn dat er niet eerlijk werd gejureerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:35

VMwis schreef:

Als ie het toch nooit gaat worden kan ie er net zo goed gewoon voor gaan he :+

Vera24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:41

ChocoBesnier schreef:
VMwis schreef:

Dat is topsport. Er zijn verwachtingen. PS koopt geen zo'n paard zodat Rath er een beetje thuis mee mag rijden.
Stel dat Rath geen wedstrijden zou starten. Dan zouden de commentaren nog erger zijn dan dat ze nu zijn. Rath start niet omdat het niet mag gezien worden hoe slecht het gaat... Die jongen zal nooit goed doen in de ogen van de zwartgallige edward toot fans.
Zelfs als hij in de 90% zou scoren zou het commentaar zijn dat er niet eerlijk werd gejureerd.

Ik snap wat je bedoeld, maar ik zou liever goede scores hebben dan veel commentaar ;)
Het is maar hoe je het bekijkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:49

VMwis schreef:
ChocoBesnier schreef:

Ik snap wat je bedoeld, maar ik zou liever goede scores hebben dan veel commentaar ;)

Wat is er niet goed aan een score van 80% of meer? :oo.

Vera24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:06

[/quote]

Het is maar hoe je het bekijkt.[/quote]

Wat is er niet goed aan een score van 80% of meer? :oo.[/quote]

80% is super goed! Ik bedoel alleen dat ik het anders zou doen als ik toot had maarja iedereen weet het beter :P

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:42

Citaat:

Dat is het net. Gelijk hoe dat het zou zijn gegaan zou er commentaar geweest zijn. Stel dat hij in de 90% had gescoord dan zou het enkel aan Totilas hebben gelegen dat procent. Nu scoorde hij 80% (wat een super resultaat is) en dat is nu opeens slecht.

Moest ik Toot hebben zou ik er niet mee durven rijden. Wetend dat het zo'n topper is en ik als ruiter niet altijd even kundig. Haha

Vera24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:16

ChocoBesnier schreef:
Citaat:

Dat is het net. Gelijk hoe dat het zou zijn gegaan zou er commentaar geweest zijn. Stel dat hij in de 90% had gescoord dan zou het enkel aan Totilas hebben gelegen dat procent. Nu scoorde hij 80% (wat een super resultaat is) en dat is nu opeens slecht.

Moest ik Toot hebben zou ik er niet mee durven rijden. Wetend dat het zo'n topper is en ik als ruiter niet altijd even kundig. Haha

Zo kun je het ook zien :P
Ja ik snap je het ligt natuurlijk niet aan toot zelf. Maar toch zie ik liever edward erop rijden..
Idd ik zou het ook niet durven XD

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:37

ChocoBesnier schreef:

ik geloof dat als ik hem zou hebben ik hem gewoon in de wei zou zetten en er helemaal niet op ging zitten. Al was het alleen om al dat gezeik te voorkomen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:46

Famke160301 schreef:
secricible schreef:
Dat zegt echt helemaal niets, zowel bij Rath niet als bij Gal. Als die kinketting strak zit zal hij nauwelijks hellen, en als hij losser zit slaat hij direct helemaal door. Geen peil op te trekken i.m.o.

Kei fijn dat je dit even aanhaalt! Ben ik helemaal met je eens. Als een stang doorslaat geeft dit al aan dat de kinketting erg los zit en dus pas heel laat in zal werken. Heb je de kinketting superstrak, dan kun je wel zeggen: goh die stang blijft mooi verticaal, maar ondertussen ben je wel degelijk bezig je paardje te plagen, immers bij de geringste inwerking van de hand zal de stang al inwerken, en dat voelt zo'n paard echt wel. Bij een losse kinketting is de "slag" groter voordat de stang inwerkt en kan de stang dus ook veel meer horizontaal komen, terwijl t paard er helemaal geen last van heeft.

De hoek waarin de stang hangt is imo geen maatstaaf of er te hard wordt ingewerkt in de mond, de maatstaaf is voor mij, hoe strak zit die kinketting?

Hoe losser de kinketting zit, hoe eerder er druk achter de oren ontstaat bij het aanhalen van de stangteugel. Losse kinketting is helemaal niet vriendelijk hoor :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:37

ChocoBesnier schreef:

Ooh ja echt wel. Die kans liet ik me niet ontgaan. Ik zou er zeker wel mee gaan rijden.
De vraag is alleen of je er ook mee op wedstrijden wilt verschijnen. Lekker thuis rondrijden lijkt me super maar die druk die Matthias voelt.... ik zou niet in zijn schoenen willen staan. Het is namelijk nooit goed. Gaat het goed, dan is dat logisch want Toot is gewoon super. Gaat het minder dan ligt het aan Matthias.