Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ikima schreef:Toydoll, ik heb een paar jaar naast een westernstal gestaan met mijn paard, wat ik daar zag daar werd ik echt niet vrolijk van. Paarden liepen alsof hun laatste uur geslagen was, nergens eens een oortje naar voren of een keer een "fris" paard. Dit waren allemaal robots, ook op stal stonden ze triest in een hoekje naar de muur te staren met het hoofd naar beneden, nooit een hoofdje over de deur om te zien wat er buiten de 3x3 aan ruimte gebeurd. Er zat totaal geen leven in die paarden, dan kan je ze nog zoveel voer geven en dik in het stro zetten, ze hadden geen karakter en ziel meer.
Alleen maar dagelijks in de bak lopen en het liefst een uur lang rondjes lopen op dezelfde volte en om ze wakker te schudden een sliding of spin. Bosrit? Neuh dat doe je niet, lekker in de stoffige binnenbak blijven sjokken onder het toeziend oog van zo'n figuur als in het filmpje.
liljebo schreef:Wat er volgens mij werkelijk fout is, is het feit dat dit soort mensen, met de trainingsmethoden zoals in het filmpje, de top bereikt.
Als dit geen bekers opleverde, was het allang geen gemeengoed meer
Ikima schreef:Bosrit? Neuh dat doe je niet, lekker in de stoffige binnenbak blijven sjokken onder het toeziend oog van zo'n figuur als in het filmpje.
Toydoll schreef:Een dressuur ruiter op hoog nivo zie ik ook nooit een bosrit maken hoor (lager vaak ook niet). Die dieren komen ook nooit buiten (straks loopt ie een schrammetje op....)
Cayenne schreef:Toydoll schreef:Een dressuur ruiter op hoog nivo zie ik ook nooit een bosrit maken hoor (lager vaak ook niet). Die dieren komen ook nooit buiten (straks loopt ie een schrammetje op....)
Dat is wel erg generaliserend. De paarden van bijv Hans Peter Minderhoud en Imke Schellekens-Bartels komen gewoon buiten en die laatste gaat ook regelmatig met haar paarden naar het bos, en zo zijn er nog wel een heel aantal
stef schreef:liljebo schreef:Wat er volgens mij werkelijk fout is, is het feit dat dit soort mensen, met de trainingsmethoden zoals in het filmpje, de top bereikt.
Als dit geen bekers opleverde, was het allang geen gemeengoed meer
Of is het in het algemeen zo dat het steeds extremer MOET om in de top mee te kunnen draaien?