Lusitana schreef:1 is een is een regel opstellen, maar twee is controle uitvoeren. Gaan ze Anky en andere topsporters ook bekeuren als hun paarden niet 4 uur per dag (los) buitenkomen, of houden ze die een handje boven het hoofd?
En wat dacht je van hengsten? Ook allemaal maar gezellig in de wei bij elkaar? Of die hebben helemaal geen bestaansrecht meer?
En wat te doen met paarden die agressief zijn bij andere paarden? Toch maar een paar paarden per week aan opofferen want ja, alleen mag niet, dus aan we maar kijken welke paardjes niet worden verwond en ondertussen worden de anderen maar opgeofferd? (en voor die denken dat het altijd wel meevalt, ik heb een paard gehad met een gat van 25x30cm in haar hals, en dat was een oud bijna blind paard dat zich niet eens kon verdedigen en zeker niks gedaan had om een aanval uit te lokken en zo kan ik er nog wel ene paar noemen).
Het idee is leuk, maar men moet wel realistisch blijven en inzien dat niet elke situatie en elk paard hetzelfde is.
En niet aan het hoofd vastzetten, nou dan doe je toch gewoon een halsband om? Als je meerdere paarden in een loopstal hebt (al is het maar een dagdeel), zul je wel wat moeten met etenstijd. Of vakken, of vastzetten.
Ze kunnen zich beter houden aan het per geval blijven bekijken van waar het mis gaat.
ooh, ik ben het toch zó met jou eens!! absoluut!