Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:quarterH schreef:cer: het probleem is de REDEN waarom deze goede ruiters/sponsors/paardeigenaren niet willen. de bron van he tprobleem zeg maar. dat moet aangepakt worden en er moet dan niet gezegt worden 'nou dan niet'. want zo komen we er nooit.
True, maar dan moet daar iets mee gedaan worden door mensen die daar iets aan kunnen doen. Een plan of iets? Een vergadering? Maar dat probleem is dan denk groter dan nu alleen de WEG, maar t komt nu wel naar voren waarschijnlijk?
horseyfries schreef:.....
Wat ik me dan ook afvraag: waarom zijn andere landen zoals België en Duitsland zo succesvol? ...
quarterH schreef:lovely, nogmaals wij hebben ons te voegen naar de regels van onze internationale verbonden in usa!! daar komen dus ook de regelementen van goedgekeurde shows vandaan.
tuurlijk, knhs kan zelf reiningwedstrijdjes gaan organiseren maar deze zullen dan niet aangesloten zijn bij de nRHA en dus 0 toegevoegde waarde hebben voor ons om daar te starten (geld/punten tellen niet mee, waar komen de judges vandaan? welke regels hanteer je?enz enz enz).
quarterH schreef:wij hebben volgens mij totaal geen moeite met hoe onze sport nu georganiseerd is bij bv de drha, het zijn goede wedstrijden waar je eigenlijk nooit iets negatiefs over hoort, de mensen die er daadwerkelijk rijden zijn er eigenlijk wel tevreden mee volgens mij, dus waarom willen jullie het zo nodig veranderen? wij hebben er volgens mij geen problemen mee.....
(...)
In duitsland, italie en Belgie is onze sport veel groter, er zijn meer goede ruiters, de selecties hiervan zijn beter geregeld (daadwerkelijk de besten gaan)
CounTree schreef:horseyfries schreef:.....
Wat ik me dan ook afvraag: waarom zijn andere landen zoals België en Duitsland zo succesvol? ...
Profs worden succesvol en vervolgens krijgen ze interessante paarden ter training aangeboden.
Uiteindelijk gaan dan de toppaarden naar de topprofs.
...bekijk de lijst van de rankings NRHA. Wie staat er op 1? Bernard Fonck, een Belgische ruiter met een paard in eigendom van een Nederlandse eigenaar. In de topsport kijkt een eigenaar van een paard niet in eerste instantie naar de nationaliteit van de ruiter, maar naar de kwaliteit van ruiter en paard. Diezelfde topruiter brengt het paard dan uit op NRHA wedstrijden. Blijkt het een winnende combi, dan is de kans groot dat het paard nog ff mag blijven.![]()
Zo presteert het ene paard bij de ene toptrainer super en bij de andere toptrainer/ruiter net iets minder.
Een wereldpaard wil nog niet zeggen dat elke ruiter meteen in de top kan presteren, maar het kan door bepaalde omstandigheden een ruiter wel een eind op WEG helpen
Jammer is dat de weg naar de WEG toe zo krom is verlopen. Hopelijk trekt men er leering uit. En heeft Nederland volgende keer nog steeds de toppaarden en middelen.
Immers eigenaar van betreffende nr. 1 paard heeft ook een Nederlandse wereldruiter in dienst en "helaas die blijft thuis" door al dit kromme gedoe.
Lovely schreef:quarterH schreef:lovely, nogmaals wij hebben ons te voegen naar de regels van onze internationale verbonden in usa!! daar komen dus ook de regelementen van goedgekeurde shows vandaan.
tuurlijk, knhs kan zelf reiningwedstrijdjes gaan organiseren maar deze zullen dan niet aangesloten zijn bij de nRHA en dus 0 toegevoegde waarde hebben voor ons om daar te starten (geld/punten tellen niet mee, waar komen de judges vandaan? welke regels hanteer je?enz enz enz).
Het een sluit het ander niet uit, in andere takken heeft de KNHS ook een manier gevonden om internationaal samen te werken met andere bonden. Maar als je al zo in de nee-stand schiet, wordt het ook wel erg lastig om er een vruchtbare samenwerking uit te slepen.quarterH schreef:wij hebben volgens mij totaal geen moeite met hoe onze sport nu georganiseerd is bij bv de drha, het zijn goede wedstrijden waar je eigenlijk nooit iets negatiefs over hoort, de mensen die er daadwerkelijk rijden zijn er eigenlijk wel tevreden mee volgens mij, dus waarom willen jullie het zo nodig veranderen? wij hebben er volgens mij geen problemen mee.....
(...)
In duitsland, italie en Belgie is onze sport veel groter, er zijn meer goede ruiters, de selecties hiervan zijn beter geregeld (daadwerkelijk de besten gaan)
Er zijn geen problemen, behalve dat het allemaal sport in een notedopje is en er nu ineens blijkt dat er internationaal geen vuist gemaakt kan worden en er niet eens een fatsoenlijk team samengesteld kan worden. Als je het mij vraagt is het kiezen of delen: of blijven manouvreren op de smalle strook die de reiningsport nu is in NL; of de blik verbreden en de KNHS gebruiken om de sport meer bewegingsruimte en betekenis te geven.
Lovely schreef:Er zijn geen problemen, behalve dat het allemaal sport in een notedopje is en er nu ineens blijkt dat er internationaal geen vuist gemaakt kan worden en er niet eens een fatsoenlijk team samengesteld kan worden. Als je het mij vraagt is het kiezen of delen: of blijven manouvreren op de smalle strook die de reiningsport nu is in NL; of de blik verbreden en de KNHS gebruiken om de sport meer bewegingsruimte en betekenis te geven.
horseyfries schreef:......Ik vind dat het ophemelen van Nederlandse prestaties die ten eerste niet zo Nederlands zijn, Countree noemt bijv. een Belgische ruiter als "nederlandse verdienste", ten tweede is het maar net waarmee je vergelijkt of ze het niet zo slecht doen......
Lovely schreef:Er zijn geen problemen, behalve dat het allemaal sport in een notedopje is en er nu ineens blijkt dat er internationaal geen vuist gemaakt kan worden en er niet eens een fatsoenlijk team samengesteld kan worden. Als je het mij vraagt is het kiezen of delen: of blijven manouvreren op de smalle strook die de reiningsport nu is in NL; of de blik verbreden en de KNHS gebruiken om de sport meer bewegingsruimte en betekenis te geven.
Adrienne schreef:Voor wedstrijden organiseren en dergelijke hebben Reiners de KNHS totaal niet nodig. Verbreding van de sport zal dus ook echt niet uit die hoek gaan komen.
Adrienne schreef:Mmmm Reiners de KNHS nodig om de sport meer bewegingsruimte te geven en betekenis.. "Seriously![]()
![]()
"
Jij weet echt totaal niet waar je het over hebt. Het enige waar Reiners de KNHS voor nodig hebben is om mee te mogen doen aan door de FEI georganiseerde wedstrijd that's it! De FEI wil alleen via overkoepelende verenigingen werken, wat voor Nederlandse Reiners dus inhoud dat ze aan de KNHS vast zitten.
Voor wedstrijden organiseren en dergelijke hebben Reiners de KNHS totaal niet nodig. Verbreding van de sport zal dus ook echt niet uit die hoek gaan komen.
horseyfries schreef:Ik proef hier een beetje dat men louter geïnteresseerd is in de grote geld wedstrijden.
Vera schreef:Groot geld? Waar
98% van de reining/western ruiters zouden wel willen rijden voor het 'grote geld' maar hebben niet het geld / talent / mogelijheid / etc om dit te doen.
Dus we hebben het hier over 2% van de reiningruiters die de markt domineren......