Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:56

Dat denk ik ook. :P

johnvt

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:09

Ik ben druk doende met de gemeente om gedeeltelijk te saneren zodat het paarden gedeelte weer open kan daarna en zolang ik officieel nog niets weet zet ik hier dus bewust weinig tot niets neer. Kan wel melden dat ik
morgen een gesprek heb met een wethouder over de gang van zaken hier en hoe hier mee verder te gaan.

Uiteraard zijn jullie eigendommen hierin het gebeuren mkeegenomen met het saneer bedrijf die hier dan aan de slag moet gaan.

John

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:10

En een beller is voor mij geen probleem, wordt niet zo gauw gek

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 05:46

John, succes vandaag!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:48

John succes vandaag, is het nog wel een beetje te doen met dit weer op de camping?

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:12

Het gesprek is redelijk goed verlopen alhoewel deze wethouder natuurlijk niet alleen kan beslissen op plannen zo snel mogelijk gedeeltelijk te saneren met een woning daarbij voor ons.

Op de camping is het nog redelijk uit te houden, zeg erwel bij met deze regen buien we toch wel hier en daar in het nat liggen of het in de nachten best koud kan zijn.

Met Devil is het nog aardig te doen maar geeft ook wel aan hier en daar het een beetje zat te zijn.

Nou tot zover

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:15

Fijn dat het gesprek redelijk goed verlopen is.
Hopelijk kan er snel een deel gesaneerd worden.

En hopelijk blijft het nu lekker droog, zitten jullie niet in de plassen :P

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:42

Goed om te horen John..
het is inderdaad balen van de regen..
we houden de site in de gaten voor nieuwe ontwikkelingen ;)
We weten dat je er voor de volle 1000% voor gaat en verder kunnen we niet meer doen dan afwachten op goed nieuws..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:17

Hopelijk gaat het lukken, als B&W de plannen goedkeuren. Succes!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:32

John, droog kamperen is nog een hele kunst! Vooral met die stortbuien van tegenwoordig.
Een nat bed is het ergste, dat voorkom je door elke dag en bij elke bui te controleren of je luchtbed/matje, slaapzak, kussen enzo, niets raken van het tentdoek. Verder: opnieuw even de scheerlijnen, haringen nalopen, zonodig naspannen, want dan blijft het doek strak, zodat er genoeg tussenruimte tussen binnen- en buitentent blijft.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:26

Ik heb mijn rekening binnen inmiddels... :( jullie ook?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:28

Van het reinigen?
Valt dus tegen aan het boze poppetje te zien.
Ik heb niets laten reinigen aangezien de richtprijs belachelijk hoog was.
150,- voor twee hoofdstellen en een leren halster.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:37

Ja ik wist het al hoor...maar als je voor je kast staat met al je spulletjes ...wil je het gewoon weer mee nemen :o
Het is allemaal toch van je paardje...en ja dan heb ik mischien teveel laten reinigen...maar het zijn gewoon mijn spullen!
Met zorg uit gekozen voor Mandy die ik net had.. :o

Het heeft mij net zoveel gekost als ik eraan uitgegeven had!

Maar ik ben weer blij met mijn spulletjes voor Mandy,en we gaan weer verder...wordt vervolgd...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:43

ik heb mn rekening ook binnen inderdaad....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:18

Nee, nog niet binnen. Marion, de kosten kan je natuurlijk op de verantwoordelijke(n) verhalen, hopelijk is er genoeg verantwoordelijkheidsgevoel aanwezig, zo dat de kosten vergoed gaan worden! Het is veel geld, maar ik begrijp, dat als je net weer een paardje hebt en weer wat spulletjes, dat je die gewoon wilt hebben! Ik vond het ook raar, het zijn jouw spullen, maar je moet ervoor betalen om ze terug te krijgen. Heel dubbel gevoel!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:01

horsii schreef:
Van het reinigen?
Valt dus tegen aan het boze poppetje te zien.
Ik heb niets laten reinigen aangezien de richtprijs belachelijk hoog was.

150,- voor twee hoofdstellen en een leren halster.

iedereen kan voor zichzelf uitmaken of het belachelijk hoog is.
De spullen die ik heb laten reinigen had ik niet nieuw kunnen kopen voor 250 euro...
Heel vervelend dat niet iedereen alles terug heeft kunnen krijgen of inderdaad veel geld voor relatief weinig spullen moest betalen.
Maargoed dat is een afweging die je zelf moet maken.

Ik ben in iedergeval erg blij dat ik de mogenlijkheid had om wat spullen terug te halen voor een schijntje van de nieuwprijs( zelfs een schijntje voor 2dehands prijs)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:14

Het is inderdaad voor iedereen zelf te bepalen maar ik vind persoonlijk 200,- e per uur exclusief monsters a lá 35,- e per stuk/per artikel bovenop de prijs waar je de spullen voor hebt aangeschaft wel echt belachelijk veel. En ik begrijp dat je je spullen niet nieuw had aan kunnen schaffen voor die prijs, maar om nou je eigen spullen terug te moeten kopen is ook wel errug krom.. :Y)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:20

maar je hebt je spullen niet terug moeten kopen.
Je hebt ze moeten laten reinigen omdat ze per definitie besmet waren met asbest.
Je had ook de keuze ze als verloren te beschouwen.
Wat ook veel mensen hebben gedaan.
Uiteindelijk kan je natuurlijk als je wil proberen de kosten te verhalen op de verantwoordelijke. Dan heeft het je qua centjes weinig gekost.
Ook kan je wachten tot alles gesaneerd is en dan je spullen ophalen.
Ik kon zolang niet wachten.
Natuurlijk is het belachelijk dat JIJZELF moet betalen om JOUW spullen terug te krijgen waar buiten jouw schuld om niet bij kan. Daar geef ik je 100% gelijk in :D
ik bedoel meer te zeggen dat ieder kan voor zichzelf uitmaken of het belachelijk veel geld is . Ja het is veel geld maar je kan kiezen of verloren laten gaan, ofverloren laten gaan en nieuw kopen of reinigen( en evt kosten terugvorderen.)
ik was wel heel blij dat er een mogelijkheid was om bepaalde spulletjes terug te halen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:27

Tuurlijk is de mogelijkheid fijn, ik hen handgemaakte Spaanse chaps. Die kan je moeilijk nieuw kopen voor die prijs, ,maar inderdaad raar om voor je eigen spullen te moeten betalen.
Het is ook nog steeds niet duidelijk of er werkelijk gesaneerd gaat worden en wanneer en hoelang dat duurt. Ik heb er in ieder geval nog niets officieels van gehoord. Ben nog steeds benieuwd.......

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:47

Princesspres schreef:
Natuurlijk is het belachelijk dat JIJZELF moet betalen om JOUW spullen terug te krijgen waar buiten jouw schuld om niet bij kan. Daar geef ik je 100% gelijk in :D
.../.... ik was wel heel blij dat er een mogelijkheid was om bepaalde spulletjes terug te halen.

Dat eerste bedoelde ik en dat tweede begrijp ik hartstikke goed :D

Ik MOEST mijn spullen op verloren laten zetten omdat (bijna) niets gereinigd kon worden inclusief mijn zadel..

Dat is pas "piep" ;)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 06:02

Ik heb ook nog geen rekening, ben erg benieuwd, hebben ze 20,00 euro voor de monsters gerekend? Want dan denk ik wel ongeveer te weten wat ik moet betalen.

Het is belachelijk duur idd Soph, en enige reden waarom ik ben gegaan is omdat ik mijn zadel kon laten reinigen. Daarom ook hoofdstellen ed meegenomen, maar ik had het heel erg gevonden als ik mijn barefoot niet meer had.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:01

Princesspres schreef:
maar je hebt je spullen niet terug moeten kopen.
Je hebt ze moeten laten reinigen omdat ze per definitie besmet waren met asbest.
Je had ook de keuze ze als verloren te beschouwen.
Wat ook veel mensen hebben gedaan.
Uiteindelijk kan je natuurlijk als je wil proberen de kosten te verhalen op de verantwoordelijke. Dan heeft het je qua centjes weinig gekost.
Ook kan je wachten tot alles gesaneerd is en dan je spullen ophalen.
Ik kon zolang niet wachten.
ik bedoel meer te zeggen dat ieder kan voor zichzelf uitmaken of het belachelijk veel geld is . Ja het is veel geld maar je kan kiezen of verloren laten gaan, ofverloren laten gaan en nieuw kopen of reinigen( en evt kosten terugvorderen.)
ik was wel heel blij dat er een mogelijkheid was om bepaalde spulletjes terug te halen.

Kiezen is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend.. :)
Ik heb het geld echt niet om mijn spullen te laten reinigen, en dan is ook nog alles van stof.. Dus dat is nog even veeeel duurder.
Een keuze had ik dus niet, ik heb gewoonweg het geld er niet voor.. Anders was de keuze snel gemaakt :)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:24

vero zo bedoel ik het helemaal niet . Dat weet je ook.
Ik bedoel niet dat het heel normaal is dat iedereen geld heeft om het te laten reinigen en ik bedoel ook zeker niet dat het goedkoop is/was
ik bedoelde alleen dat iedereen voor zichzelf kan uitmaken of het belachelijk veel geld was.
Als je een op maat gemaakt zadel heb liggen van 10.000 dan ben je denk ik blij dat je dat voor 200 kan laten reinigen.
belachelijk dat je dat eerst zelf moet betalen terwijl het niet jouw schuld is.
Maargoed wel voor 200 je spullen terug. Wat je evt. Laten nog zou kunnen verhalen.
Je moet het wel eerst hebben/

Maargoed heb dit nu al drie keer getracht uit te leggen, maar word gezien als een aanval :Y)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:57

Dan las ik het verkeerd :D Sorry. Maar vond t zo overkomen van, iedereen kon zelf kiezen.
En ik zag het niet als aanval hoor :P Begreep het dan gewoon verkeerd :j

En dat is ook helemaal zo, dat voorbeeld wat je geeft met t zadel.
Kijk als het bijvoorbeeld met mijn spullen zo had geweest, dat alles in 1 keer kon en 200 euro zou kosten, daar heb ik t ook niet nieuw voor.. Maar t gaat dan nog veel meer kosten dan dat |(

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:07

Pres, we zien niks van jou als aanval hoor :P We kennen je toch ;)