Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:39

bello2005 schreef:
je kijkt toch zeker wel vaker dan 1 keer in je spiegels..
dan had ze het zeker moeten zien..
en ik geloof niet dat je niets voelt aan je auto.. en dat je niets hebt gehoord..
kan gewoon niet..

Dus dan is ze expres doorgereden.... :?

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:30

nikkielvis schreef:
bello2005 schreef:
je kijkt toch zeker wel vaker dan 1 keer in je spiegels..
dan had ze het zeker moeten zien..
en ik geloof niet dat je niets voelt aan je auto.. en dat je niets hebt gehoord..
kan gewoon niet..

Dus dan is ze expres doorgereden.... :?

Zegt ze toch niet?

Abeltje77

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:39

jawel, dat zegt ze wel.

ze zegt, het kán niet dat die mevrouw het niet gemerkt heeft. Maw: ze heeft het wel gemerkt.

En ze is nog 3 km doorgereden.

Dus dan zou ze zijn doorgereden terwijl ze wist dat het paard er hing. Dan is ze toch expres doorgereden volgens niekkielvis?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:43

Oh, ik zie het al, er is nog niks aan de discussie veranderd sinds gister :')

En er worden nog steeds beschuldigingen geuit :P Ook dat is nog niet veranderd.. :+ *pakt popcorn en gaat weer meelezen* :D

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:45

Abeltje77 schreef:
jawel, dat zegt ze wel.

ze zegt, het kán niet dat die mevrouw het niet gemerkt heeft. Maw: ze heeft het wel gemerkt.

Dus dan zou ze zijn doorgereden terwijl ze wist dat het paard er hing. Dan is ze toch expres doorgereden volgens niekkielvis?

Neeee, dat ze in het vervolg wat beter moet opletten.
Niet dat als ze een (wat ik aanneem) iets hoort dat ze denkt 'oh zie ik straks wel' want het LIJKT mij niet dat een paard geruisloos uit de trailer valt.
En dat ze niet voelt dat de auto geremd word door iets.

Tenminste dat neem ik aan dat ze dit bedoelt ;)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:51

ziamara schreef:
Abeltje77 schreef:
jawel, dat zegt ze wel.

Neeee, dat ze in het vervolg wat beter moet opletten.
Niet dat als ze een (wat ik aanneem) iets hoort dat ze denkt 'oh zie ik straks wel' want het LIJKT mij niet dat een paard geruisloos uit de trailer valt.
En dat ze niet voelt dat de auto geremd word door iets.

Tenminste dat neem ik aan dat ze dit bedoelt ;)

Maar vind je het zelf niet raar om te zeggen dat ze in het vervolg beter op moet letten.
En er staat duidelijk je kan niet niets voelen of horen....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:52

Ik heb niet alle 22 pagina's gelezen, alleen het nieuwsbericht en de 1e pagina.

Vind het niet ondenkbaar dat ze het niet gemerkt heeft. Als het paard recht achter de trailer meegesleept is dan zie je dat toch niet? De auto en de trailer zitten er immers voor. En ja, ze zal vast wel iets gevoeld hebben maar je denkt er niet gelijk aan dat je paard eruit gevallen is lijkt me.

Bij mij gaat er echt niet in dat ze express doorgereden is, waarom zou ze dat in godsnaam doen? :?

Maar echt een vreselijk ongeluk zeg, bah ;(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:56

loulou schreef:
F_Orumster schreef:
Nou, ik vind het wel logisch, je voelt al als een paard een fikse trap geeft of onrustig staat te doen.

zoals ik eerder al zei: jij rijdt waarschijnlijk in een gewone personenauto.

als je een wat grotere combinatie rijdt, dan voel je echt niks hoor. ik gaf het voorbeeld al eerder, maar als ik in de bakwagen van mijn
vriend rij met de trailer erachter dan zie ik de trailer niet eens. voelend doe ik al helemaal niks. ik zie alleen in de bochten de schaduw van de trailer, dat is mijn enige controle dat hij er nog achter hangt.
nou heeft zij misschien niet met een bakwagen gereden, maar kan me voorstellen dat je met zo'n grote combinatie veel minder voelt.
ga er eerst zelf eens mee rijden voordat je oordeelt.

Ik rij idd in een personenauto, maar mijn pa is vrachtwagenchauffeur en die voelt zijn lading ook verschuiven indien dat gebeurd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:00

Ongelukken komen nu eenmaal voort uit fouten.
En veel fouten denk ik van "hoe kun je".
Als je alleen al kijkt naar het spiegelgebruik van velen... Hoevaak heb je wel niet dat iemand zomaar van baan wisselt (met name naar linkerbaan) en daarbij bijna een ongeluk veroorzaakt...
Ik denk dan, welke idioot kijkt nou niet in zn spiegels & schouder?
Het blijft gewoon een domme fout, zoals ook hier een ongeluk uit dommiteit voortkomt.
Dat is NIET HETZELFDE als iets expres doen en dat zeg ik ook helemaal niet.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:19

F_Orumster schreef:
Ongelukken komen nu eenmaal voort uit fouten.
En veel fouten denk ik van "hoe kun je".
Als je alleen al kijkt naar het spiegelgebruik van velen... Hoevaak heb je wel niet dat iemand zomaar van baan wisselt (met name naar linkerbaan) en daarbij bijna een ongeluk veroorzaakt...
Ik denk dan, welke idioot kijkt nou niet in zn spiegels & schouder?
Het blijft gewoon een domme fout, zoals ook hier een ongeluk uit dommiteit voortkomt.
Dat is NIET HETZELFDE als iets expres doen en dat zeg ik ook helemaal niet.

Ben het met je eens dat ongelukken vaak voortkomen uit fouten.
Maar dat heeft vaak met een inschattingsfout te maken.
Om nou gelijk te zeggen dat het dommiteit is vind ik wat ver gaan.
Mensen rijden inderdaad vaak gevaarlijk en denken er nog even tussen te kunnen.
Maar blijf van mening dat wij niet in haar schoenen staan.
En dus niet kunnen bepalen waar de fout zit.
Of ze het gevoelt heeft, sterker nog of ze iets gevoelt heeft.
Dit blijft allemaal speculeren.
Wie weet wordt er later meer over bekend maar nu is het alleen maar giswerk.

Mijn pa is ook vrachtwagenchauffeur en die voelt ook als zijn lading schuift.
Maar je weet niet wat zei voelt en in wat voor combinatie ze heeft gereden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:28

Voor mijn gevoel zegt het iets over de kunde van de chauffeur, of je iets dergelijks voelt. Evenals het niet checken van spiegels voor je van baan wisselt, doen die mensen niet express maar zijn gewoon minder alert achter eht stuur dan zou moeten.
Dus ik geloof het wel als ze zegt dat ze het niet gevoeld heeft, maar betwijfel dan wel haar kwaliteiten als bestuurder. Dat noem ik wel een dommiteit, ja. Deed ze het express, lijkt me absoluut niet. Is het ontzettend k*t voor haar, JA. Moet ze gestraft worden, nee, ik denk dat ze wel gestraft is door dit en voortaan dubbel alert is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:33

Tallie1979 schreef:
Oh, ik zie het al, er is nog niks aan de discussie veranderd sinds gister :')

En er worden nog steeds beschuldigingen geuit :P Ook dat is nog niet veranderd.. :+ *pakt popcorn en gaat weer meelezen* :D

Ik sluit me even aan bij Tallie! :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:33

F_Orumster schreef:
Voor mijn gevoel zegt het iets over de kunde van de chauffeur, of je iets dergelijks voelt. Evenals het niet checken van spiegels voor je van baan wisselt, doen die mensen niet express maar zijn gewoon minder alert achter eht stuur dan zou moeten.
Dus ik geloof het wel als ze zegt dat ze het niet gevoeld heeft, maar betwijfel dan wel haar kwaliteiten als bestuurder. Dat noem ik wel een dommiteit, ja. Deed ze het express, lijkt me absoluut niet. Is het ontzettend k*t voor haar, JA. Moet ze gestraft worden, nee, ik denk dat ze wel gestraft is door dit en voortaan dubbel alert is.

Kijk nu zijn we er.
Ik vind dit al heel anders overkomen... :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:49

Als je een goed zware en sterke auto hebt, dan merk je zoiets echt niet aan de auto als je erin rijdt. Radio aan? Grote kans dat je het niet hoort.
Je moet het dan al in de spiegels gezien hebben. En zelfs dan vraag ik me af of je zoiets altijd opmerkt. Mensen nemen selectief waar. Als je je concentreert op het ene, dan zie je het andere niet.

Hoe vaak gooit het witte team de bal over?
http://www.youtube.com/watch?v=2pK0BQ9CUHk

Andere variant, zelfde vraag:
http://www.youtube.com/watch?v=vJG698U2Mvo

Hoe vaak wordt het broodbakje overgepakt:
http://www.youtube.com/watch?v=IilHT17D7Xo
Laatst bijgewerkt door germie op 17-06-10 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:58

germie: good point!

Ik vind eerlijk gezegd mensen die roepen dat ze altijd beter opletten en zo'n fout nooit zouden kunnen maken veel gevaarlijker. Die hebben niet eens door hoeveel te missen en verkeerd doen.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:13

F_Orumster schreef:
Ik rij idd in een personenauto, maar mijn pa is vrachtwagenchauffeur en die voelt zijn lading ook verschuiven indien dat gebeurd.

.... en dan neem ik aan dat hij gelijk op de vluchtstrook stopt om te kijken of er lading uit de vrachtwagen is gevallen??!!

Daar gaat het hierom...
Iedereen zegt dat hij zijn paard voelt bewegen en dat deze chauffeur het ook had moeten voelen.
Mss heeft zij wel wat gevoeld, maar dacht dat het niet ernstig was.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hun paard een trap voelen geven in de trailer gelijk stoppen om te kijken of hij nog wel rechtop in de trailer staat!!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:38

sflj schreef:
Precies!
Loulou, als jij niks voelt ben jij geen goede chauffeur! Als ik met de vrachtwagen over een egel rij, voel ik dat nog!

ik voel waarschijnlijk ook dat ik over een egel rijdt, maar mevrouw is ook niet over haar paard heen gereden. paard zat achter haar auto. ik voel het ook als de lading in de vrachtwagen verschuift, daarnaast hoor ik dat ook. maar als het achter de vrachtwagen hangt vindt ik het een ander verhaal.

waarschijnlijk ben jij ook een veel betere chauffeur met een vrachtwagen, want ik rijdt hooguit 6x per jaar met dat ding ;)
maar daar gaat het mij ook niet om. ik wilde mensen die alleen een een personenauto rijden duidelijk maken dat een grote combinatie anders aanvoelt dan gewoon een auto met trailer. in mijn eigen auto voel ik ook elke pas die mijn paard zet. in zo'n grote combinatie voel je dit waarschijnlijk niet. en dan is het nog een verschil of je er elke dag mee rijdt of 1 x in de maand.

die vrouw is er waarschijnlijk kapot van dat dit gebeurd is, dus ik vindt het niet netjes dat iedereen begint te speculeren over hoe slecht ze wel niet gereden heeft en zelfs dat ze het expers heeft gedaan.

maar ik zie dat jij het in je laatste post al een stuk anders geforumleerd hebt, hoop dat de rest er ook zo over denkt ;)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:49

Ik vind het echt heel erg wat hier gebeurd is maar wat ik niet snap is hoe is dat paard blijven hangen? En wat betreft over die vrouw ik vind idd dat ze misschien niet goed opgelet heeft maar zowiezo voelt een auto al zwaarder als er een trailer achter hangt en dat paard voel je er niet uitvallen je zou het misschien wel kunnen horen maar dat heeft zij niet gedaan .. Maarja dat paard kan toch niet aan dat touwtje waar hij aanvast stond blijven hangen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:12

pol013 schreef:
germie: good point!

Ik vind eerlijk gezegd mensen die roepen dat ze altijd beter opletten en zo'n fout nooit zouden kunnen maken veel gevaarlijker. Die hebben niet eens door hoeveel te missen en verkeerd doen.....

Ben ik met je eens en ook wat germie betreft! :j

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:55

Hoezo gevaarlijker? :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:04

Nou ik reed een tijd terug achter een busje met aanhanger, en die klep was opengegaan.... die stuiterde op de grond elke x, de vonken sprongen er vanaf. En een herrie!! en hij had niks door. Wij toeteren, lichten flitsen, maar hij zag het gewoon niet!!!!
Uiteindelijk verloor hij zijn halve lading (rollen gaas e.d) en die konden wij maar net ontwijken. Na een hele tijd zag hij eindelijk ons geflits en toen stopte hij.. Mijn pa kwaad op hem! had hij de muziek hard aan :+ en sommige mensen kijken dus blijkbaar niet in hun spiegels nee...

trouwens, degene van stal heeft ook weleens stuk of 5 balen hooi verloren op de openbare weg.. en niks doorhebben :P Dat hoor je dan wel niet vallen maar is wel gevaarlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:08

trouwens, toen ik mijn haf ging ophalen vanuit de opfok hadden wij zo'n jeep ervoor staan:
Afbeelding

het was dat ik gestommel hoorde, maar wij voelden niks in de auto.. toen ik toch maar ging kijken (paarden stommelen natuurlijk wel vaker) hing hij al over de voorstang heen, alleen zijn achterbenen nog in het 'vak' zeg maar. met de stang onder zijn buik ... Dan denk je ook: dat merk je toch? Nou blijkbaar niet..

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:04

Brainless schreef:
F_Orumster schreef:

.... en dan neem ik aan dat hij gelijk op de vluchtstrook stopt om te kijken of er lading uit de vrachtwagen is gevallen??!!

Daar gaat het hierom...
Iedereen zegt dat hij zijn paard voelt bewegen en dat deze chauffeur het ook had moeten voelen.
Mss heeft zij wel wat gevoeld, maar dacht dat het niet ernstig was.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hun paard een trap voelen geven in de trailer gelijk stoppen om te kijken of hij nog wel rechtop in de trailer staat!!!

:j +:)+

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:54

Daar hebben wij allemaal gelukkig geen last van wij weten gelijk waarneer het fout zit we hebben een camera in de trailer hangen :D

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:19

VivaLaVida schreef:
trouwens, toen ik mijn haf ging ophalen vanuit de opfok hadden wij zo'n jeep ervoor staan:
Afbeelding

het was dat ik gestommel hoorde, maar wij voelden niks in de auto.. toen ik toch maar ging kijken (paarden stommelen natuurlijk wel vaker) hing hij al over de voorstang heen, alleen zijn achterbenen nog in het 'vak' zeg maar. met de stang onder zijn buik ... Dan denk je ook: dat merk je toch? Nou blijkbaar niet..

hier heb je gelijk in in jeep zitten ook hele goede shok dempers.
Toen wij een paard voor een vriendin gingen ophalen was dat paar ook in een hele rare positie gekomen
En dat hadden wij ook niet gevoeld.
het wass idd het lawaai.
Zo iets zou iemand die een hart voor paarden heeft nooit express doen.
Volgende x zou ze wel iets beter moeten opletten,
maar helaas gebeurt is gebeurt :(:)