bello2005 schreef:je kijkt toch zeker wel vaker dan 1 keer in je spiegels..
dan had ze het zeker moeten zien..
en ik geloof niet dat je niets voelt aan je auto.. en dat je niets hebt gehoord..
kan gewoon niet..
Dus dan is ze expres doorgereden....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abeltje77 schreef:jawel, dat zegt ze wel.
ze zegt, het kán niet dat die mevrouw het niet gemerkt heeft. Maw: ze heeft het wel gemerkt.
En ze is nog 3 km doorgereden.
Dus dan zou ze zijn doorgereden terwijl ze wist dat het paard er hing. Dan is ze toch expres doorgereden volgens niekkielvis?
ziamara schreef:Abeltje77 schreef:jawel, dat zegt ze wel.
ze zegt, het kán niet dat die mevrouw het niet gemerkt heeft. Maw: ze heeft het wel gemerkt.
En ze is nog 3 km doorgereden.
Dus dan zou ze zijn doorgereden terwijl ze wist dat het paard er hing. Dan is ze toch expres doorgereden volgens niekkielvis?
Neeee, dat ze in het vervolg wat beter moet opletten.
Niet dat als ze een (wat ik aanneem) iets hoort dat ze denkt 'oh zie ik straks wel' want het LIJKT mij niet dat een paard geruisloos uit de trailer valt.
En dat ze niet voelt dat de auto geremd word door iets.
Tenminste dat neem ik aan dat ze dit bedoelt
loulou schreef:F_Orumster schreef:Nou, ik vind het wel logisch, je voelt al als een paard een fikse trap geeft of onrustig staat te doen.
zoals ik eerder al zei: jij rijdt waarschijnlijk in een gewone personenauto.
als je een wat grotere combinatie rijdt, dan voel je echt niks hoor. ik gaf het voorbeeld al eerder, maar als ik in de bakwagen van mijn
vriend rij met de trailer erachter dan zie ik de trailer niet eens. voelend doe ik al helemaal niks. ik zie alleen in de bochten de schaduw van de trailer, dat is mijn enige controle dat hij er nog achter hangt.
nou heeft zij misschien niet met een bakwagen gereden, maar kan me voorstellen dat je met zo'n grote combinatie veel minder voelt.
ga er eerst zelf eens mee rijden voordat je oordeelt.
F_Orumster schreef:Ongelukken komen nu eenmaal voort uit fouten.
En veel fouten denk ik van "hoe kun je".
Als je alleen al kijkt naar het spiegelgebruik van velen... Hoevaak heb je wel niet dat iemand zomaar van baan wisselt (met name naar linkerbaan) en daarbij bijna een ongeluk veroorzaakt...
Ik denk dan, welke idioot kijkt nou niet in zn spiegels & schouder?
Het blijft gewoon een domme fout, zoals ook hier een ongeluk uit dommiteit voortkomt.
Dat is NIET HETZELFDE als iets expres doen en dat zeg ik ook helemaal niet.
F_Orumster schreef:Voor mijn gevoel zegt het iets over de kunde van de chauffeur, of je iets dergelijks voelt. Evenals het niet checken van spiegels voor je van baan wisselt, doen die mensen niet express maar zijn gewoon minder alert achter eht stuur dan zou moeten.
Dus ik geloof het wel als ze zegt dat ze het niet gevoeld heeft, maar betwijfel dan wel haar kwaliteiten als bestuurder. Dat noem ik wel een dommiteit, ja. Deed ze het express, lijkt me absoluut niet. Is het ontzettend k*t voor haar, JA. Moet ze gestraft worden, nee, ik denk dat ze wel gestraft is door dit en voortaan dubbel alert is.
F_Orumster schreef:Ik rij idd in een personenauto, maar mijn pa is vrachtwagenchauffeur en die voelt zijn lading ook verschuiven indien dat gebeurd.
sflj schreef:Precies!
Loulou, als jij niks voelt ben jij geen goede chauffeur! Als ik met de vrachtwagen over een egel rij, voel ik dat nog!
Brainless schreef:F_Orumster schreef:Ik rij idd in een personenauto, maar mijn pa is vrachtwagenchauffeur en die voelt zijn lading ook verschuiven indien dat gebeurd.
.... en dan neem ik aan dat hij gelijk op de vluchtstrook stopt om te kijken of er lading uit de vrachtwagen is gevallen??!!
Daar gaat het hierom...
Iedereen zegt dat hij zijn paard voelt bewegen en dat deze chauffeur het ook had moeten voelen.
Mss heeft zij wel wat gevoeld, maar dacht dat het niet ernstig was.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hun paard een trap voelen geven in de trailer gelijk stoppen om te kijken of hij nog wel rechtop in de trailer staat!!!
VivaLaVida schreef:trouwens, toen ik mijn haf ging ophalen vanuit de opfok hadden wij zo'n jeep ervoor staan:
het was dat ik gestommel hoorde, maar wij voelden niks in de auto.. toen ik toch maar ging kijken (paarden stommelen natuurlijk wel vaker) hing hij al over de voorstang heen, alleen zijn achterbenen nog in het 'vak' zeg maar. met de stang onder zijn buik ... Dan denk je ook: dat merk je toch? Nou blijkbaar niet..