Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:58

shadowflower schreef:
FaberSmid schreef:
Super dat er vegatariër zijn die van zichzelf overtuigd zijn, dat die geen deel nemen aan dit leed door geen vlees te eten. Maar waar denkt u dan dat het leer van afkomstig is?
En dat de (drink)soep is vrij is van vlees, waar wordt soep van getrokken? Dat het met vissen anders gaat, dat de vissen die "netjes" terug geworpen worden of vrij gelaten, niet alsnog sterven door de drukverschil of stress?
Kom op mensen laten we nu zo schijnheilig doen en gericht commentaar leveren en wat ondernemen, of gewoon toe blijven kijken en uithuilen.
Het is in Nederland en zo ook Europa ook gaande, bedenk dat eerst voor u Canada en USA doet veroordelen.

ooit gehoort van smaakstoffen .... zijn er niet voor niks ... is gewoon de smaak van bouilion nagemaakt.

Ik drink het zelf overigens niet omdat je nooit zeker weet of het van een koe is of van smaakstoffen.

Laat ik nu net interessante informatie hebben van de producenten van de (drink)soep, waar men gewetenloos van geniet. Zoals u schrijft smaakmakers, maar waar wordt dat van gemaakt? Hoe komt het dat de runder, kippen en groenten bouillon"poeder" of fond dezelfde basis hebben en die afkomstig is van vlees? Wat men als smaakmaker omschrijft, omdat men niet deze waarheid wil weten maar smaakmaker gerust stelt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:59

FaberSmid schreef:
Hoezo is leer anders, is toch ook afkomstig van een geslacht dier?
Neemt u ook geen gebak en snoep met gelatine?

Je hebt drie keuzes:

1: proberen ALLES goed te doen.
2: proberen ZOVEEL MOGELIJK goed te doen.
3: NIETS goed doen.

Optie 1 is geweldig, maar op grote schaal wellicht niet echt haalbaar. Optie 3 vind ik geen optie, afgaande op de posts in dit topic is dit echter wel de keuze van velen.
Ik opteer voor optie 2 voor allen.

Ik vind het pure kolder dat iemand die zijn best doet zoveel mogelijk zaken goed te doen bij de poten afgezaagd wordt omdat diegene alleen maar recht van spreken zou hebben wanneer ze de rest van hun leven alleen karton eten.
De volkomen achteloze volproppers die stellen dat iedere individuele actie toch tot niets leidt trachten hiermee wellicht een latent schuldgevoel te verlichten.....

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:00

Jolliegirl schreef:
Het is niet alleen snoep en gebak Fabersmid.
ik heb een hele lijst gegeven, het zit ook in vla en in nougat enzo...

Klopt waren twee bekende voorbeelden. De meeste weten dat niet eens, waardoor bijvoorbeeld moslims ook vaak de dupe worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:01

ben het helemaal met je eens Ninx, nadat ik al jouw posten nog eens goed heb doorgelezen :)

FaberSmid : ohh oke, dat wist ik niet :) het zit echt in onwijs veel producten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:02

Jolliegirl schreef:
Amen Fabersmid.

Al moet ik zeggen, het veevervoer gaat steeds beter!
Waterinstalaties aan boord! :) zie je nu steeds vaker.
En met warm weer dat de beesten afgespoten worden.

Als die werken en gebruikt worden, er zijn ook goede transporteurs maar er zit ook net als slachthuizen en slagers slechte tussen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:03

Rosje_M2 schreef:
Fitch schreef:

Mensen die hier hun schouders voor op halen en negatievelingen die zeggen dat het 'toch niets uitmaakt' wens ik veel sterkte om met zichzelf te leven.

Ik ben het wel met je eens. Ook goed dat je erbij plaatst dat het niet om alle slachterijen gaat. Ik vind alleen dat je een beetje moet oppassen met zinnen zoals de laatste. Je plaatst nu een heleboel mensen onterecht in een hokje. Ik begrijp dat jij hun standpunt absoluut niet kunt plaatsen, maar dat ze over deze kwestie zo denken maakt het nog geen slechte personen in het geheel, toch? :)

Toch vind ik dat Fitch een punt heeft. Mensen die maar voor de k*t zijn k*t weg leven en raak consumeren en nooit aan morgen denken hebben toch een beetje een verstoorde gewetensfunctie. Hetgeen wellicht terug te voeren is op onze achterlijke huidige maatschappij...
Evengoed vind ik die achteloosheid, het gebrek aan interesse in hetgeen er verorberd erg zorgelijk... je zou denken dat 'dierenliefhebbers' op Bokt iets eerder geraakt zouden zijn door die materie.
Die dierenliefde blijkt dan toch schone schijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:05

FaberSmid schreef:
Jolliegirl schreef:
Amen Fabersmid.

Al moet ik zeggen, het veevervoer gaat steeds beter!
Waterinstalaties aan boord! :) zie je nu steeds vaker.
En met warm weer dat de beesten afgespoten worden.

Als die werken en gebruikt worden, er zijn ook goede transporteurs maar er zit ook net als slachthuizen en slagers slechte tussen.

De realiteit is dat de snelheid waarmee gewerkt moet worden om al die gretige monden van al die dikke gretige mensen met hun hand op de knip (het mag niks kosten!) dit soort ellende in de hand werkt.
Je kunt dieren niet op een diervriendelijke wijze houden/ slachten wanneer ze onderdeel zijn van zo'n onmogelijke industrie.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:05

Ninx schreef:
FaberSmid schreef:

Je hebt drie keuzes:

Optie 1 is geweldig, maar op grote schaal wellicht niet echt haalbaar. Optie 3 vind ik geen optie, afgaande op de posts in dit topic is dit echter wel de keuze van velen.

Ik vind het pure kolder dat iemand die zijn best doet zoveel mogelijk zaken goed te doen bij de poten afgezaagd wordt omdat diegene alleen maar recht van spreken zou hebben wanneer ze de rest van hun leven alleen karton eten.
De volkomen achteloze volproppers die stellen dat iedere individuele actie toch tot niets leidt trachten hiermee wellicht een latent schuldgevoel te verlichten.....

Zoals u schrijft is dat aan ieder zelf, ik laat nu bewust de negatieve kant zien. Omdat dit naar mijn idee te eenzijdig gericht is tegen Canada en USA, door dit nieuwsbericht. Terwijl het in jullie land en Europa net zo gaande is.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:06

Jolliegirl schreef:
ben het helemaal met je eens Ninx, nadat ik al jouw posten nog eens goed heb doorgelezen :)

FaberSmid : ohh oke, dat wist ik niet :) het zit echt in onwijs veel producten

Dat heb ik ook moeten leren, geloven en overtuigingen kunnen veel leren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:27

FaberSmid schreef:
Zoals u schrijft is dat aan ieder zelf, ik laat nu bewust de negatieve kant zien. Omdat dit naar mijn idee te eenzijdig gericht is tegen Canada en USA, door dit nieuwsbericht. Terwijl het in jullie land en Europa net zo gaande is.

Ik denk dat we het is essentie met elkaar eens zijn in dat geval... In NL gebeurt net zoveel ellendigs onder de druk van de 'veelvraat' mens...

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:25

Ninx schreef:
FaberSmid schreef:

Je hebt drie keuzes:

juistem..
immers; if nothing matters, there is nothing to save.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:27

Ninx schreef:
Yamcha schreef:
Zou 't helpen, Ninx?

Daar moet je in blijven geloven, anders wordt je gek.
Je moet blijven hopen dat mensen voldoende gevoel in hun donder hebben, en over voldoende geweten te beschikken om dit niet eeuwig te laten voortduren...

Overtuig me dan maar af en toe, ja? Soms heb ik er erg veel moeite mee om dat te geloven. Dan help ik jou, want als ik bij jou zo tussen de regels doorlees, lees ik dezelfde twijfel.

Nummus

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:36

Zijn mensen die wel vlees eten trouwens de optie 3 mensen?

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:40

Ik heb de foto's en filmpjes niet gezien gelukkig. Nou hoef ik ook niet overtuigd te worden want ik ben al jaren happy vega.
Dat van gelatine wist ik niet, dus vanaf vandaag eet ik ook geen (voor zover het te achterhalen is) gelatine meer. De dingen waar het inzit zijn toch vaak ongezond, dus dat is niet echt een offer.

In principe heb ik niets tegen slachten. Ik ben zelfs de laatste excursie naar van Veen in Nijkerk meegeweest en daar ging het er keurig en zeer diervriendelijk aan toe.
Maar zoals anderen ook al gezegd hebben gaat het er helaas in andere slachthuizen en dan vooral in het buitenland zeer slecht aan toe en is de enige maniet om dit te stoppen te zorgen dat de vraag naar goedkoop vlees vele malen lager wordt.

het argument dat het een druppel op een gloeiende plaat is vind ik absoluut niet opgaan. In mijn eigen omgeving ken ik meerdere mensen die vegetarier geworden zijn of alleen nog maar biologisch vlees zijn gaan eten doordat ze erachter kwamen waar kiloknaller-vlees vandaan kwam. En als die mensen ook weer anderen confronteren heeft het toch een soort sneeuwbal effect.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:48

Ninx schreef:
FaberSmid schreef:

Je hebt drie keuzes:

Fantastisch verwoord!

Beter inconsequent IETS doen, dan consequent NIETS doen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:49

Moderatoropmerking:
Houden jullie het wel een beetje ontopic hier? Het gaat hier om de manier van slachten, en niet over half gefrituurde vissen enz. Zo kunnen we namelijk wel het hele rijtje opgaan noemen en welk leed er nog meer in de wereld afspeeld, maar nogmaals, daar gaat het in dít topic niet over.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:49

Heeft iemand de filmpjes voor mij?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:50

Ik heb de filmpjes waar het in deze topic over gaat ook niet bekeken en dat hoeft voor mij ook niet, want het is al gruwelijk genoeg over wat er daar gaande is.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:53

Nemurin schreef:
Zijn mensen die wel vlees eten trouwens de optie 3 mensen?

Optie 3 niet, eet wel vlees. Kan dan vlees bij een bepaald slachthuis afnemen, gelovige zoals moslims gaan toch ander met hun vee om en zo ook het slachten. Geen verdoving door hersendood, maar het slachten op zich kan diervriendelijker zijn mits correct gedaan.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:55

Storm76 schreef:
Houden jullie het wel een beetje ontopic hier? Het gaat hier om de Canadese manier van slachten, en niet over half gefrituurde vissen enz. Zo kunnen we namelijk wel het hele rijtje opgaan noemen en welk leed er nog meer in de wereld afspeeld, maar nogmaals, daar gaat het in dít topic niet over.

Half gefrituurde vissen, hoe komt men daar op?
Dit topic is dus alleen om het slachten in Canada te veroordelen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:56

love_nadesh schreef:
Heeft iemand de filmpjes voor mij?

Als je beetje gelezen had, zou je weten dat de filmpjes verwijderd zijn. ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:02

Ik vind mijzelf ook geen optie 3 hoor FaberSmid. Ik eet dan wel vlees maar doe het wel zo bewust mogelijk. :)

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:09

ik heb ze wel gekeken,
Is dit wat die mensen willen, onschuldige lieve paardjes zo aan hun einde laten komen.
VRESELIJK,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik zit gewoon op me stoel te janken om die beelden.

Adanka_Paula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:09

Ik heb het eerste stukje van het filmpje gekeken, meer kon ik echt niet aan.
Bij zoiets krijg ik nou echt de neiging om naar Canada te gaan en die mannen eens lekker te prikken met dat elektrische ding.
Vreselijk, zulke mensen moesten levenslang krijgen.
:( :(

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:10

als je weet dat je er niet tegen kan zou ik niet kijken