Snoekiej schreef:Nee hier wordt je blij van
Wat ziet dat paard er zielig uit en wat zullen die 5000 mensen op de tribune een medelijden met hem hebben

Jongens waar hebben we het over...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoekiej schreef:Nee hier wordt je blij van
CattleBitch schreef:En wat is er anders als de adem afsnijden door ijzer in de mond, snijdende riemen op de neus, of een platte brede band op de hals...
Whinnylando schreef:CattleBitch schreef:Verder kondig ik vast het Nederlands Kampioenschap Hoofdstelloos Rijden aan, welk in mei 2009 wordt gereden in Eersel-NB. Daar zal ik dan met liefde en plezier met alle deelnemers in discussie gaan, maar hier niet. Gaat allemaal maar vast oefenen zou ik zeggen, want met zoveel know how zal het een grote opkomst worden...
Hey dit lijkt me leuk om te zien, alleen.... ik kon 2 maanden geleden niet, wanneer is het?
CattleBitch schreef:Whinnylando schreef:Ik ben een complete leek in bitloos/hoofstelloos rijden, maar het paard ziet er wel vrolijk uit Cattle.
Hij vind het geweldig.... Echt waar. Vrijdag niet zo, maar geen bos, geen hindernissen, telkens het zelfde rondje... borring...
muppetmayo schreef:Ok dank je wel voor je antwoord.
Feit dat een halsriem laag hoort te zitten, heb ik puur van de foto's die meestal op bokt staan. Die zitten allemaal laag, vandaar.
Waarom ik dat hoge vreemd vind? Puur gebaseerd op het feit dat het voor mij niet fijn lijkt.
Mijn neusriem van mijn hoofstel zit voor mijn gevoel niet strak, dus knijpt niks dicht. Het bit zit niet in de weg daar mijn paard volgens mij door zijn neus ademt.
Vandaar mijn idee dat de halsriem het paard behoorlijk wat lucht ontneemt. Het lijkt (!!!) op de foto's, en vrijdag in het echie, alsof de luchtpijp werd dichtgeknepen.
Bedankt voor je antwoord!
RedPassion schreef:CattleBitch schreef:En wat is er anders als de adem afsnijden door ijzer in de mond, snijdende riemen op de neus, of een platte brede band op de hals...
Ik neem toch aan dat je als uitgangspunt wilt hebben dat je de adem sowieso niet afsnijdt, met welke optoming dan ook?
Verder vraag ik me -serieus- af hoe je als ruiter correct wilt zitten als je je hand zo dicht bij de hals wilt hebben, want dat is waar het op neerkomt als je de neckrope zo hoog hebt zitten. Dan zit jij te ver naar voren of moet het paard het hoofd (te) hoog oprichten, anders gaat het m.i. niet.
Arabesk schreef:
Arabesk schreef:nou hier alvast wat beelden van onze Anky (?) op 1.05 min
op normale snelheid al niet om aan te zien