muppetmayo schreef:Ok dank je wel voor je antwoord.
Feit dat een halsriem laag hoort te zitten, heb ik puur van de foto's die meestal op bokt staan. Die zitten allemaal laag, vandaar.
Waarom ik dat hoge vreemd vind? Puur gebaseerd op het feit dat het voor mij niet fijn lijkt.
Mijn neusriem van mijn hoofstel zit voor mijn gevoel niet strak, dus knijpt niks dicht. Het bit zit niet in de weg daar mijn paard volgens mij door zijn neus ademt.
Vandaar mijn idee dat de halsriem het paard behoorlijk wat lucht ontneemt. Het lijkt (!!!) op de foto's, en vrijdag in het echie, alsof de luchtpijp werd dichtgeknepen.
Bedankt voor je antwoord!
Dat ziet er wel zo uit en ik heb ook inderdaad soms veel gewicht in mijn handen. Maar dat heb ik met neusriem en bit ook heel vaak met hem, hij loopt nu eenmaal graag. Maar heb je hem vrijdag zwaar horen ademen? Had ie het benauwd? Heb je een moment gedacht dat ie om zou vallen?? Liep ie waggelend door de arena en had je de behoefte hem aan de beademing te gaan zetten?
Misschien moet je gewoon wennen aan deze nieuwe manier van optoming en rijden.
Ik vrees dat er tegen deze rijmethode net zoveel onwetendheid en aversie is, als vanuit het bitwereldje naar het bitloos rijden toe. En zo ben ik weer terug bij het originele topic
Laatst bijgewerkt door CattleBitch op 13-07-09 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt