Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 07:51

Babootje schreef:
Paardenfann4 schreef:
Door wie wordt er een startbonus van 25000 per cliënt gegeven? Wij zitten al jaren in deze branche en hier heb ik nog nooit van gehoord. De tarieven zijn ook erg naar beneden gegaan de laatste jaren, alleen voor de zeer moeilijke gevallen die 1 op 1 begeleiding nodig hebben krijg je nog een redelijk tarief. De rest valt best wel tegen.

Dat is een subsidie voor het opstarten van een zorgboerderij. Niet voor een lopend bedrijf. Is ook een nieuwe regeling begreep ik. En eenmalig. Daarnaast zijn er natuurlijk de vaste dagbestedingstarieven.

Sorry (had verkeerd gelezen), het is niet per client maar per aanvraag en 1-malig
https://www.fondswervingonline.nl/nieuw ... eperkingen

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 16:57

Rizette schreef:
Annemiekev schreef:
Wat zouden ze doen als je contact opneemt over een paard wat al dik een jaar staat voor €9000 en je stelt voor hem te adopteren voor €3000…..
Gaan ze dan voor een forever home of toch laten staan voor die €9000

Ik denk dat je hem nog meteen onder de snelbinders meekrijgt. Tenzij ze er zelf graag mee rijden.

_O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 19:18

Ze hebben op Youtube een video geplaatst hierover.
Ergens gaat er in je bedrijf wat mis wanneer je zoveel op FB moet leunen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:01

Ik meen te herinneren dat hun beleidsplan voornamelijk gericht was op het werven van donaties en giften via FB/insta.

Ging een tijd geleden al om een paar ton, ben benieuwd hoe ze dat nu gaan ondervangen.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:47

Maar moeten ze niet aan allerlei regels voldoen voor een dag opvang, ik ben gastouder geweest en daar zaten al best wel veel regels aan.
Of is dat bij een prive instelling anders?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 21:57

Wie van al die commentaargevers heeft ooit werkelijk zelf met PzB te maken gehad? Ik wel, heb een pony geadopteerd en jaren later twee pony's aan hen afgestaan voor een goed huis. Ze hebben een prima huis voor dat tweetal gevonden, waarmee ik nog steeds zielsblij ben. Ze steken echt veel tijd in alles, en ik vind het absoluut redelijk dat ze geld vragen voor adoptiepaarden; anders kunnen ze gewoon niet blijven bestaan. Paarden/onderhoud en dierenartsen zijn nu eenmaal erg kostbaar.

Dit hele gedoe met de socials is heel erg vervelend, maar met voldoende steun komen ze daar vast wel weer overheen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:13

Mischien even het topic doorlezen

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:42

Hevonen schreef:
Wie van al die commentaargevers heeft ooit werkelijk zelf met PzB te maken gehad? Ik wel, heb een pony geadopteerd en jaren later twee pony's aan hen afgestaan voor een goed huis. Ze hebben een prima huis voor dat tweetal gevonden, waarmee ik nog steeds zielsblij ben. Ze steken echt veel tijd in alles, en ik vind het absoluut redelijk dat ze geld vragen voor adoptiepaarden; anders kunnen ze gewoon niet blijven bestaan. Paarden/onderhoud en dierenartsen zijn nu eenmaal erg kostbaar.

Dit hele gedoe met de socials is heel erg vervelend, maar met voldoende steun komen ze daar vast wel weer overheen.

Dat ze geld vragen is ook het probleem niet. Maar 5000 euro voor een paard wat nooit je eigendom wordt? Bovendien, als het gezonde paarden zouden zijn die afgestaan worden dan zouden ze helemaal die hoge dierenartskosten niet hebben. Maar waarom zou iemand een gezond, makkelijk verkoopbaar paard gratis afstaan aan een stichting?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:55

Hevonen schreef:

Inderdaad even het topic doorlezen. Zijn meerdere ervaringen uit eigen hand. Ik ben er ook 1 van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:08

Hevonen heeft al eerder gepost en weet dus prima van het bestaan van het topic en alles er omheen.

2 geherplaatst ook, tja als er 1 al bij PzB vandaan komt, dan heb je toch ook geen keuze of je die laat herplaatsen of niet via hen, adoptiepaard moet retour als je er niet meer voor kan zorgen. Dus dat is makkelijk schermen. Paard is dus 2x geplaatst via hen, 1x bij jou, retour en weer bij een ander. Prima maar dat is ook het verdienmodel, naast het gebedel op social media.

Ik zeg nergens dat de intenties slecht zijn, die zijn in de basis zeker goed, alleen aan de uitvoering schort er heel veel en is het vooral ook financieel een erg schimmig bedrijf.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:33

Hevonen schreef:

Ik.
En niet positief.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:36

Er is wel meer dan facebook toch, YouTube ofzo.

Maar ik gok dat ze er niet geblokkeerd zijn, ze zijn al zolang actief op Facebook . Misschien storing ofzo

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:40

Kan zijn dat er veel meldingen bij FB binnen zijn gekomen dat de paarden geld kosten. Verhuren van dieren wat het eigenlijk is,alleen dan voor onbepaalde tijd, mag volgens mij even goed niet via FB toch? Stel dat veel mensen dat melden kunnen ze toch ook eruit gegooid worden?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:32

Zie nu een stuk in Binnenstebuiten op npo2. Benji word hier ook weer laten zien

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:34

Die heb ik al een tijd niet meer in video's gezien. Hij is er dus nog wel?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:34

Dacht dat ze m hadden laten inslapen? Stuk is dan dus al een tijd geleden opgenomen denk ik

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:35

Dit is van een tijdje terug. Een paar maanden geleden werd het opgenomen en is al eerder op tv geweest.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:07

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:20

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:26

Ik denk dat ze hopen dat die ander terug komt en er dan geen verwarring is in origineel en nieuw?
Maar dat ze aandacht voor die onzin krijgen zeg.
En ik vraag me af of het ook echt is zoals ze zeggen, foutje, of dat het gewoon is omdat ze als handel gezien worden en dat dat nu eerst bekeken gaat worden door meta

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:35

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 04-09-24 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:28

97 paarden op het terrein. Dat is echt belachelijk veel :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:30

en dat loopt wel op met die belachelijke prijzen en jezelf niet eens eigenaar word.
En de site ligt er pas net uit, dus dat er zoveel staan heeft daar dus niet mee te maken...
Zullen ze zelf nooit de link leggen dat ze er zo 80 kwijt zijn bij normale prijzen?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:34

Er staan altijd, maar een handje vol op de site voor "bruikleen" en je ziet af en toe een paar voorbij komen die er staan, de rest is totaal onzichtbaar. Waar komen die paarden vandaan, kopen ze die of krijgen ze die? Waarom is er niets van terug te vinden op hun kanalen over al die paarden. Zoveel paarden onderhouden op donaties is toch eigenlijk niet te doen lijkt mij? Waarom die paarden niet voor een laag bedrag weg doen zodat er meer doorstroom komt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:56

De paarden krijgen ze van particulieren om een goed adres te zoeken. Daar betalen ze niet voor.
Of de paarden komen van 1 van de opvangcentra. Die moeten ze kopen.

De paarden die ze krijgen van particulieren zijn meestal wel goed verzorgde dieren.
De paarden die van opvangcentra komen zijn ook al opgeknapt. De dierenarts heeft ze al gecontroleerd. De paarden die niet plaatsbaar zijn worden daar al ingeslapen.

De paarden die er komen zijn dus in de regel gezond genoeg om direct te herplaatsen. Soms kopen ze zelf een paard op de paardenmarkt die nog moet worden opgeknapt.
Dan blijft over wat PzB beweert de geestelijke achterstand/beschadiging waarvan paarden moeten herstellen die uit een slechte situatie komen.