Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:36

Calijn wou nog recreatief met hem rijden, richting het 1,10. :+

Moderatoropmerking:
Screenshot verwijderd van een reactie van Paard Zoekt Baas onder een Youtube-video. Hierin geven ze aan dat ze het paard niet meer wilden gebruiken om +1,40 te springen. Ze wilden met het paard richting de 1.10. Ze geven aan dat het er niet meer toe doet, omdat het paard volledig is afgekeurd.

Dit is een reactie onder die nieuwste video.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-02-25 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:40

De dierenarts reageert op beeld duidelijk afwijzend als ze zegt 'ja maar tot het L ofzo kan nog wel toch?'

En hier verkondigt ze dat daar wel groen licht voor was. Wat voor plaat heb je dan voor je hoofd zeg... :roll:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 11:53

BigOne schreef:
Moderatoropmerking:
Oorspronkelijke bericht verwijderd

Dat en toch ook wel iets van; We bepalen dat zelf wel. Net zoals in dat filmpje van Johnny. Dierenarts geeft het paard het stempel weidemaatje waarop Calijn zegt: "Dat zien we nog wel". Daarna werd het paard gewoon als rijpaard in het adoptiesysteem gegooid, wat dus niet goed ging.

Ook die arme kleine Owen met een vergaande aantasting van het hoefbeen (wat ze overigens zelf hebben vermeld) kan dat ook niet. En toch denken zij er dan anders over. En vervolgens werd de pony nog een tijdlang ge-etaleerd met donatieknop uiteraard.
Met het verhaal dat ze er alles aan deden, alles uit de kast haalden, ideeën over 3D printen van protese en kostte natuurlijk allemaal veel geld. En uiteindelijk - wat iedereen met een beetje ervaring natuurlijk allemaal al wist - is het arme dier ingeslapen na onnodig leed. Meer dan geld voor de hoefsmid foto's en pijnstillers heeft het dier niet gekost.
Dit is een chronisch probleem bij PZB. Die arrogantie. En het blijft maar doorgaan. Ik vind het echt wonderlijk dat dat kan.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 17:14, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: In overleg speculatie verwijderd. + zie moderatoropmerking

Sure_lee

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:27

Ik weet niet of het arrogantie is. Ik vind ze vooral heel simpel overkomen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:50

Nyaleti schreef:
Maar zij kunnen wonderen verrichten toch? Net zoals met dat shetje die duidelijk pijn heeft (niet Owen, die andere). Die heeft geen pijn want magische handjes ofzo?
Ze zullen ook wel gedacht hebben dat ze Boy hadden genezen...

Benji bedoel je denk ik.
Hebben ze die eigenlijk nog? Die heb ik al een tijdje niet meer voorbij zien strompelen in vlogs.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:14

Maar ze zijn toch ook 12 of iets? Naar mijn idee zijn dit jonge pennymeisjes. Is dat het 'management'van de stichting? Nee toch?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:23

Cayenne schreef:
Nyaleti schreef:
Maar zij kunnen wonderen verrichten toch? Net zoals met dat shetje die duidelijk pijn heeft (niet Owen, die andere). Die heeft geen pijn want magische handjes ofzo?
Ze zullen ook wel gedacht hebben dat ze Boy hadden genezen...

Benji bedoel je denk ik.
Hebben ze die eigenlijk nog? Die heb ik al een tijdje niet meer voorbij zien strompelen in vlogs.

Loopt er helaas nog, kijk maar op tiktok.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:24

Tancreda4 schreef:
Maar ze zijn toch ook 12 of iets? Naar mijn idee zijn dit jonge pennymeisjes. Is dat het 'management'van de stichting? Nee toch?

Zo te zien rijden ze zelf t wagentje...

Die ene is toch Calijn zelf? Die praat?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:21

Femke_Tweety schreef:
Moderatoropmerking:
Oorspronkelijke bericht verwijderd

Ik had ook nooit eerder een filmpje gezien van de dochter. Wel van Henk.

Ik snap nu ook de slechte manier van schrijven. Wat er niet in zit, komt er niet uit. (Schrijft degene die pas na 10 minuten film de opmerking over complicatie snapte :oo...). Ik ga dus met je laatste zin / conclusie mee.

Gewoon even een vraag, zonder oordeel. Ik zag dat Boy sprong zonder zijn voorbenen fatsoenlijk te vouwen of enigszins te basculeren (?). Kan dat al een indicatie zijn dat er wat niet goed zit of is dat (springen met lange voorbenen) gewoon zijn manier van springen? Nogmaals, open vraag, geen oordeel, viel me enkel op
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 10-03-25 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:30

Je ziet dat dat paard half struikelend over hindernissen gaat. Ik heb met tranen in mijn ogen gekeken, arm, arm dier ;(

Dit is ook voor mij het eerste filmpje wat ik heb gezien en de spreekfouten zijn nog erger dan de schrijffouten.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:29

Dus een paard wat artrose heeft in het SI gewricht, een peesklap & een peesblessure heeft wordt gewoon ‘doorverhandeld’?

Normaal blijf ik onder mijn meeleessteen maar dit slaat echt alles. Er zijn paarden die om mindere blessures worden ingeslapen.

Ook hoe ze praat over dat ze nooit meer kan springen (want dat is natuurlijk het aller belangrijkste van dit alles) geen goed woord voor over, sorry. Als je wedstrijdambities of rijden boven het welzijn van je paard staat gaat er iets niet helemaal goed.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:41

Ik snap niet dat ze dan zelf een sportpaard koopt? Zijn zat gezonde paarden te vinden waar zij haar ambitie kan vervullen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:45

Volgens mij heeft ze ook nog twee jonge paarden staan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:13

Trouwens, los van de paarden vraag ik me ook af wat ze met hun katten doen.
Om de haverklap hebben ze weer nieuwe katten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:23

Misschien mag je die ook wel 1 adopteren voor 1000,- ? :+

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:51

Cayenne schreef:

En om de haverklap zijn ze katten kwijt of er is wat mee.
Heel bijzonder ook weer.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:10

Sure_lee schreef:

Ja dit vooral. Ik zal een poosje terug een vlog te kijken (dat doe ik dus ook nooit weer) en mijn dochter van 15 zat met een schuin oog mee te kijken. Ze zei op een gegeven moment: 'Wie zijn die tokkies?'
Ik heb gezegd dat je mensen niet moet 'labelen' en een opvoedkundig praatje gehouden maar stiekem dacht ik 'je hebt een punt'.. :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:25

Majabeestje schreef:
Sure_lee schreef:

Ja dit vooral. Ik zal een poosje terug een vlog te kijken (dat doe ik dus ook nooit weer) en mijn dochter van 15 zat met een schuin oog mee te kijken. Ze zei op een gegeven moment: 'Wie zijn die tokkies?'
Ik heb gezegd dat je mensen niet moet 'labelen' en een opvoedkundig praatje gehouden maar stiekem dacht ik 'je hebt een punt'.. :')

:') :') :')

Ik weet gewoon niet wat ik hier verder nog over moet zeggen. Ze schieten zichzelf hier zo ontiegelijk mee in de voet. Ik hoop dat dit er voor zorgt dat bij meer mensen de ogen open gaan, want dit is echt... Tja ik weet het niet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:40

AmyJamess schreef:
Cayenne schreef:

En om de haverklap zijn ze katten kwijt of er is wat mee.
Heel bijzonder ook weer.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege speculatie.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 25-08-24 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht verwijderd.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 06:24

Ik heb me al voorbereid op het ergste en dat is niet meer kunnen springen... Wat een uitspraak.

De dierenarts heeft 4 jaar geleden aangegeven dat er geen enkele garantie is dat dit paard nog goed gaat lopen en zelfs recreatie teveel kan zijn. Ze blijft drammen en heeft het hele paard naar de gort gereden vior haar eigen plezier.

Dat is niet waar een stichting voor moet staan. En nu medelijden vragen omdat het paard weer de zoveelste behandeling en revalidatie in moet. Echt zum kotsen is dit.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:48

Wat ik dus heel bijzonder vind.... ze maken die vlogs zelf. Ze plaatsen zelf de reactie van de Da in die vlog.
Vervolgens gaan ze dus toch springen met dat paard. De samenvatting die ze geeft in het telefoongesprek komt ook al niet overeen met wat de Da zegt. Ze hadden die reacties van de Da er ook uit kunnen laten of zo kunnen plakken dat hij bevestigend reageert op wat zij vraagt.
Als je op deze manier dingen interpreteert en niet snapt dat dit echt niet oke is dan gaat er echt iets niet goed. Ik kan er dus niet bij dat er nog zoveel steun is voor deze stichting waarbij mensen die zo simpel zijn de ' baas' zijn.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:57

Dat is het ergste sure_lee. Ze heeft zelf niet door hoe onrealistisch haar wereld is. Na doordrammen bij de DA die steeds blijft zeggen nee maar we kunnen behandelen en dan nog geen garantie belt ze haar vader met de boodschap: ja als we de rug kraken en inspuiten dan kan die gewoon door voor de sport en anders gaat die weg voor recreatie. Dat is gewoon je wil doorzetten.

Het feit dat ze van deze boodschap dat Boy (eindelijk) definitief kapot gereden heeft het gevoel krijgt dat de hele wereld haar tegen zit terwijl ze 8 paarden voor haarzelf heeft, de duurste setjes bij elkaar kan scoren en door hele fanclubs op handen wordt gedragen toont gewoon hoe weinig realiteitszin ze heeft. Is het omdat ze toch echt simpel is of is het omdat in de opvoeding wat fout is gegaan? Ze is erg privileged om het modern te zeggen

LightningggJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:03

Het filmpje komt op mij over alsof zij het grote slachtoffer is, hoe erg ze het wel niet vind dat ze niet meer kan springen en hoeveel pech ze wel niet heeft. Geen greintje medeleven met dat arme paard. Ik schaam mij in haar plaats.