Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spaansepony schreef:Deze paarden stonden te koop op Belgische marktplaats. Ik had ook informatie opgevraagd over deze 2. Maar ozb was net voor, dat ze zulke dieren kopen en opknappen en plekje voor zoeken is dan alleen maar fijn. Maar ze zijn niet “gered” maar duidelijk (gelukkig dan maar) gekocht.
Tinkermuts schreef:Even een gedachten kronkel van mij, is dit niet een beetje hetzelfde idee als de broodfok financieren.....door het kopen van deze dieren van een louche handelaar of mensen die niet goed voor hun paarden zijn , werk je dan niet mee aan het instandhouden hiervan, spekken van de knip van zulk volk.....deze lui kopen van de centjes wel weer andere paarden....
Axel_Valerie schreef:DuoPenotti schreef:Dat vind ik ook. Snap de kritiek in deze niet. Anders wel maar hier niet.Moderatoropmerking:Bericht verwijderd vanwege speculatie
Tinkermuts schreef:Even een gedachten kronkel van mij, is dit niet een beetje hetzelfde idee als de broodfok financieren.....door het kopen van deze dieren van een louche handelaar of mensen die niet goed voor hun paarden zijn , werk je dan niet mee aan het instandhouden hiervan, spekken van de knip van zulk volk.....deze lui kopen van de centjes wel weer andere paarden....
MarjanB schreef:Ja dus eigenlijk ook eerst gered via iemand anders en ze gaan er nu mee lopen pronken..
Femke_Tweety schreef:Je koopt voor bar weinig geld een paar magere paarden.
Bedelt om geld, want de paardjes zijn zo zielig.
Met dat bij elkaar gebedelde geld voer je die dieren tot ze geld waard zijn.
En verkoopt met vette winst.
Prima handel, winst aan alle kanten.
De kosten om er spek op te krijgen liggen bij een ander, de winst van dat spek bij jou.
Dat is jezelf spekken op kosten van een ander....