Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:52

Achterom schreef:
Cayenne schreef:
Verhuurd? Dat klinkt helemaal schimmig..

Welnee :n
Dagbesteding is vaak heel lastig kostendekkend te krijgen, de deelnemers hebben vaak meer begeleiding nodig dan eigenlijk kan op basis van het tarief. Ook zijn benodigde materialen en ruimtes niet of nauwelijks te bekostigen.
De inkomsten vanuit de werkzaamheden worden dan gebruikt voor bijvoorbeeld extra begeleiding, of om de kosten van de materialen en ruimtes te dekken.[/quotEr zijn veel zorgboerderijen die het financieel heel goed doen en echt goed winst maken, idd met ploegjes tuinen onderhouden of schoonmaken of andere werkzaamheden doen. Het is echt geen liefdewerk oud papier.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:30

Daihyo schreef:
Het geeft wel de kans om eens te gaan kijken hoe de paarden erbij staan, hoeveel er staan en vragen te stellen.

Ik weet zeker dat ik niet welkom ben. Maar ik heb dat al een keer op een andere manier bekeken :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:16

Verhuurd? Dat klinkt helemaal schimmig..
[/quote][/quote]
Welnee :n
Dagbesteding is vaak heel lastig kostendekkend te krijgen, de deelnemers hebben vaak meer begeleiding nodig dan eigenlijk kan op basis van het tarief. Ook zijn benodigde materialen en ruimtes niet of nauwelijks te bekostigen.
De inkomsten vanuit de werkzaamheden worden dan gebruikt voor bijvoorbeeld extra begeleiding, of om de kosten van de materialen en ruimtes te dekken.[/quotEr zijn veel zorgboerderijen die het financieel heel goed doen en echt goed winst maken, idd met ploegjes tuinen onderhouden of schoonmaken of andere werkzaamheden doen. Het is echt geen liefdewerk oud papier.[/quote]
Er zitten hemelsbrede verschillen in de aanpak en verdienste van zorgboerderijen. Maar er zijn er zeker bij die het financieel heel goed doen. Dat ze klagen over financien hoort erbij. Dan kunnen ze al profit organisatie toch vrijwiligers verwachten van NL doet en anderen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:03

Een professioneel zorgbedrijf is iets totaal anders dan een bedrijf wat goedkope hulpjes wil inzetten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:20

senna21 schreef:
Een professioneel zorgbedrijf is iets totaal anders dan een bedrijf wat goedkope hulpjes wil inzetten.

Er komen nogal wat professionele zorgbedrijven in het nieuws en niet allemaal op zo´n positieve manier. En dan kan het op papier zelfs allemaal nog kloppen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook deugd. En goedkope hulpjes inzetten gebeurt (bijna) overal.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:33

Ik heb op meerdere paardenbedrijven rondgelopen waar ook mensen met een beperking werden ingezet. Werd daar prima voor ze gezorgd en mee omgegaan met goede begeleiders, maar kreeg de indruk dat er ook vanuit de stallen financieel een flink voordeel op zat ten opzichte van het moeten inhuren van vaste krachten. Ze kregen letterlijk geld toe ipv dat ze betaalde krachten in moesten huren. In dat geval dus win-win voor beide partijen en niet per definitie slecht.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:35

Eef_Bam schreef:
Ik heb op meerdere paardenbedrijven rondgelopen waar ook mensen met een beperking werden ingezet. Werd daar prima voor ze gezorgd en mee omgegaan met goede begeleiders, maar kreeg de indruk dat er ook vanuit de stallen financieel een flink voordeel op zat ten opzichte van het moeten inhuren van vaste krachten. Ze kregen letterlijk geld toe ipv dat ze betaalde krachten in moesten huren. In dat geval dus win-win voor beide partijen en niet per definitie slecht.

Het hoeft zeker niet slecht te zijn. Maar bij bedrijven met een foute mentaliteit wordt het een ander verhaal.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:19

Rizette schreef:
Het hoeft zeker niet slecht te zijn. Maar bij bedrijven met een foute mentaliteit wordt het een ander verhaal.

hetgeen waar ik twijfels over heb is of dit is omdat er steeds meer mensen afhaken als vrijwilliger.. en of ze wel in staat zijn die mensen normaal te begeleiden. Ik denk persoonlijk dat ze hier alleen voor in aanmerking komen als de dagbestedingsclienten een eigen begeleider mee hebben...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:14

Eef_Bam schreef:

Die ken ik ook nog wel, maar dat waren meer wat we vroeger noemden de "Melkert" banen.
Mensen die nog wel redelijk zelfstandig kunnen functioneren.
Mensen op de dagbesteding zijn een stukje slechter; die moeten gewoon goed begeleid.

Stripe000

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:03

Bij mij in de buurt stond een paard van paard zoekt baas, is bij hen geadopteerd.
Heb meerdere meldingen gemaakt over de slechte verzorging van dat paard. Speelt al twee jaar. Nu is het dier pas opgehaald door hen, na dus vele meldingen , niet alleen van mij , ook door anderen.
Ze hebben het dier eerder nooit gecontroleerd, dier stond er eenzaam en erg slecht bij. Dat steekt wel, hoog doen dat ze paarden redden, maar vervolgend geredde paarden niet controleren en meldingen aan hun laars lappen.
Als wij geen melding hadden gedaan had het dier nog hier gestaan in erbarmelijke omstandigheden. Nu is hij een maand of zo weg maar daar wordt niks over gedeeld door hun.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:54

Stripe000 schreef:
Bij mij in de buurt stond een paard van paard zoekt baas, is bij hen geadopteerd.
Heb meerdere meldingen gemaakt over de slechte verzorging van dat paard. Speelt al twee jaar. Nu is het dier pas opgehaald door hen, na dus vele meldingen , niet alleen van mij , ook door anderen.
Ze hebben het dier eerder nooit gecontroleerd, dier stond er eenzaam en erg slecht bij. Dat steekt wel, hoog doen dat ze paarden redden, maar vervolgend geredde paarden niet controleren en meldingen aan hun laars lappen.
Als wij geen melding hadden gedaan had het dier nog hier gestaan in erbarmelijke omstandigheden. Nu is hij een maand of zo weg maar daar wordt niks over gedeeld door hun.

Ja maar serieus. Als je al bijna over de jaren heen zo'n 1000 paarden hebt geplaatst hoe wil je die allemaal nalopen of het goed gaat?. Dan is een dagtaak al niet genoeg als je er goed over nadenkt.
Ik heb ook erg het gevoel dat het gewoon "verkocht" is "verkocht" is en dat er alleen een "piep"systeem functioneert en dan alleen nog als het heel erg is. Want zoveel plek hebben ze ook niet om paarden terug te halen.

Ben benieuwd trouwens: Is er nog iemand naar de open dag geweest?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:02

Babootje schreef:

Die is nog niet geweest. Is zondag 7 april.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:09

Babootje schreef:
Stripe000 schreef:

Ja maar serieus. Als je al bijna over de jaren heen zo'n 1000 paarden hebt geplaatst hoe wil je die allemaal nalopen of het goed gaat?. Dan is een dagtaak al niet genoeg als je er goed over nadenkt.
Ik heb ook erg het gevoel dat het gewoon "verkocht" is "verkocht" is en dat er alleen een "piep"systeem functioneert en dan alleen nog als het heel erg is. Want zoveel plek hebben ze ook niet om paarden terug te halen.

Maar bij een melding toch wel?
Het is toch nog hun eigendom, dus zijn ze behoorlijk nalatig als dat 2 jaar gaat duren.

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:03

Axel_Valerie schreef:
StalNollie schreef:
Moderatoropmerking:
Oorspronkelijke afbeelding verwijderd

Groepsuitje!!

Hahahah humor
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-02-25 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:11

Babootje schreef:
Stripe000 schreef:

Ze geven zelf aan dat ze paarden die geadopteerd zijn controleren. Dat doen ze niet
Als ze dat zelfs na meerdere meldingen of niet doen dan is er in mijn ogen iets mis met de hele organisatie.
Dan moeten ze een stapje terug doen en minder paarden plaatsen, of niet pretenderen dat ze alle paarden die ze laten adopteren nog in d smiezen hebben.

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:15

Ik was vroeger echt gek op paard zoekt baas toen die sanne er ook nog bij was gewoon op youtube lol met je knol. maar nu hoor je eigenlijk alleen nog maar slechte dingen van hun.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:25

Stripe000 schreef:
Stripe000 schreef:

Ze geven zelf aan dat ze paarden die geadopteerd zijn controleren. Dat doen ze niet
Als ze dat zelfs na meerdere meldingen of niet doen dan is er in mijn ogen iets mis met de hele organisatie.
Dan moeten ze een stapje terug doen en minder paarden plaatsen, of niet pretenderen dat ze alle paarden die ze laten adopteren nog in d smiezen hebben.

Ik snap idd ook dat ze niet alles in de gaten kunnen houden. Maar ze hebben zelfs geen overzicht over welke er bij hen terug zijn gekomen of ingeslapen lijkt het… en dat ze blijkbaar bij meldingen dat het niet goed gaat, niet handelen… vind ik wel een kwalijke zaak als stichting die juist verwaarloosde dieren ook opvangt en herplaatst.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:33

Ken verschillende mensen die een paard van Paard zoekt Baas hebben en zij krijgen geen controle. Paard is bij 1 van hen bij levering door PZB ook uit de trailer gehaald op haar stalling. Deken werd er af gehaald en meegenomen en paard werd in haar handen gedrukt. PZB had geen enkele indruk van waar het paard zou komen te staan en of dat het een okay plek was. Men had duidelijk haast.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:01

Rizette schreef:
Ken verschillende mensen die een paard van Paard zoekt Baas hebben en zij krijgen geen controle. Paard is bij 1 van hen bij levering door PZB ook uit de trailer gehaald op haar stalling. Deken werd er af gehaald en meegenomen en paard werd in haar handen gedrukt. PZB had geen enkele indruk van waar het paard zou komen te staan en of dat het een okay plek was. Men had duidelijk haast.

Zelfde ervaring. Paard daar opgehaald, is daar op de trailer gezet en met eigenaresse mee naar huis. Pzb had echt 0 inzicht in waar het paard kwam te staan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:11

Ik ken iemand die daar een paard heeft weg gehaald, jaren terug. Mevrouw wilde gaan coachen met paarden. Ze had 0,0 verstand van paarden en ze zelfs nog nooit aangeraakt, op die ene keer na dat ze mee was naar mijn paard.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:51

Dreamboy schreef:
Ik ken iemand die daar een paard heeft weg gehaald, jaren terug. Mevrouw wilde gaan coachen met paarden. Ze had 0,0 verstand van paarden en ze zelfs nog nooit aangeraakt, op die ene keer na dat ze mee was naar mijn paard.

Oh hoe is dat afgelopen ?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:29

Eef_Bam schreef:
Dreamboy schreef:

Oh hoe is dat afgelopen ?

Ze had het geluk dat ze op een pensionstal terecht kwam waar ze goed begeleidt werd. En dat het een heel lief rustig paard was. Er werd niet mee gereden dus op zich is het gelukkig goed gegaan. Maar het had zoveel anders af kunnen lopen.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 18:19

Ik Ben Hier al Lang stille meelezer en zag dit op Facebook

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:04

Schaamteloos, maar hoop wel dat ze opknappen, wat mager zeg :oo

isamelle