FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:45

Mijn top 3 was;

1 Sprehe
2 Minderhout
3 Beatrice

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:45

FriesWytske schreef:
Mijn top 3 was;

1 Sprehe
2 Minderhout
3 Beatrice

_/-\o_

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:48

Haha nou ik ben net onderweg naar huis en de Duitsers om ons heen waren echt NIET blij. Er werd niet geklapt en ze waren heel snel weg. Dat vond ik een beetje onsportief.

Ik vond Valegro ook niet geweldig. Ik vond zelf Beatriz echt heel erg goed vandaag :j Was ik echt van onder de indruk.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:52

Zag trouwens zojuist herhaling van Rath
dat hij afstapt van Totilas na de proef.
Nu op NPO 1 een samenvatting.
Rath werpt bij het weg stappen direct een blik op linker achterbeen.... Dus hij heeft wel degelijk wat gevoeld naar mijn mening.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:54

MiniMouse schreef:
Rath werpt bij het weg stappen direct een blik op linker achterbeen.... Dus hij heeft wel degelijk wat gevoeld naar mijn mening.

Dat stukje heb ik inderdaad gisteravond teruggezien bij Studio Sport. Viel mij ook op! Maar misschien heeft iemand het toen ook wel tegen hem gezegd al toen hij de ring uit kwam..

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:58

Naath86 schreef:
MiniMouse schreef:

Dat stukje heb ik inderdaad gisteravond teruggezien bij Studio Sport. Viel mij ook op! Maar misschien heeft iemand het toen ook wel tegen hem gezegd al toen hij de ring uit kwam..

Dat zou ook kunnen idd.
Maar met een paard met zulke gangen voel je mij zo'n grote afwijking echt wel.
Maar ok , ik wil daar hier geen discussie over hoor haha! Maar die blik van hem op dat been viel me zojuist gewoon op, in die herhaling :)

Ik had Sprehe idd ook op 1 gezien.
Die fouten van Dujardin hadden niet gemogen boven de proef van Sprehe.
Ben ook heel blij dat HP zo'n vooruitgang boekt met Johnson! Top!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:00

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:05

Ik weet serieus niet zo goed wat ik moet zeggen of ik het ermee eens ben ja of nee. Charlotte had idd dure fouten toch vond ik de proef over het algemeen of naja valegro er weer wat mooier uit zien dat Desperados omdat ik Desperados soms wat hectisch vind bewegen. Maar goed dat wil niet zeggen dat ze niet beter is maar dat is echt puur wat ik over het algemeen mooier eruit vind zien.

Vind die bescheidenheid van Sprehe haar wel erg strelen. Vind ik heel mooi. Totaal niet rondlopen van ik ben de beste.

Verder vond ik op zich dat Diederik wel iets hoger had mogen worden gescoord eerlijk gezegd. Dat vond ik wel. Die vond ik persoonlijk wat magertjes

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:08

Het is en blijft natuurlijk jurysport, maar ik hoop toch van harte dat er bij de OS een kundigere jury komt te zitten. Of dat dit groepje nog een bijscholing krijgt. Ik kan me in veel scores echt niet vinden. Dujardin op 1, ik ga met de rest mee. Dat had toch Sprehe moeten zijn.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:09

Scores waren vreemd, maar om zo te reageren als publiek? Boe geroep en alles... Nee...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:10

Dieuwke_ schreef:
Het is en blijft natuurlijk jurysport, maar ik hoop toch van harte dat er bij de OS een kundigere jury komt te zitten. Of dat dit groepje nog een bijscholing krijgt. Ik kan me in veel scores echt niet vinden. Dujardin op 1, ik ga met de rest mee. Dat had toch Sprehe moeten zijn.

ja hier sluit ik me volledig bij aan. Het is in ieder geval een EK geweest waar weer heel veel is gebeurt haha.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:12

Nee dat gejoel vind ik ook niet kunnen, nergens voor nodig. Lullig ook tegenover de ruiters/amazones, die doen wat ze kunnen en de wat voor score daaruit komt is buiten hun macht.

Dieuwke_

HorseTimeXL schreef:
ja hier sluit ik me volledig bij aan. Het is in ieder geval een EK geweest waar weer heel veel is gebeurt haha.

Dat zeker! En dan nu maar hopen dat veel partijen er iets van geleerd hebben.

FriesWytske

Dat gejoel had inderdaad niet gehoeven

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:15

Dieuwke_ schreef:
HorseTimeXL schreef:

Dat zeker! En dan nu maar hopen dat veel partijen er iets van geleerd hebben.

Ja inderdaad want ik vond inderdaad de jurering echt wel beneden niveau. Dat was volgens mij echt een rommeltje. De jury is wel bekend geloof ik voor de olympische spelen. Weet alleen niet of dezelfde erin zitten.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:17

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:20

Hij zegt dat het bij de prijsuitreiking donderdag al begon, maar waarom neemt hij dan eigenlijk niet gewoon een ander paard mee om even de prijsuitreiking mee te doen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:21

Free2 schreef:
Hij zegt dat het bij de prijsuitreiking donderdag al begon, maar waarom neemt hij dan eigenlijk niet gewoon een ander paard mee om even de prijsuitreiking mee te doen?

Omdat ze pas vlak voor de prijsuitreiking hoorden dat dit mocht, eerder was gezegd dat het niet mocht namelijk.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:23

MiniMouse schreef:

Tuurlijk. Een ruiter op dat niveau voelt elke pas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:25

Jammer dat het in dat interview best duidelijk is dat de interviewer niet echt een paardenman is. Beginnen over paardenpsychologen en constant doorhameren op het feit dat het dan met de OS ook niet gaat lukken... Iemand met verstand van zaken weet ook wel dat paarden soms ook gewoon hun dag niet hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:33

Kon nu ook eindelijk de proef van Edward zien, jeetje wat een bommetje en dan nog zo rijtechnisch blijven rijden en zitten als een huis, knap hoor!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:34

Blij dat we hierna het springen hebben. Geen ergernissen meer wat betreft de jury :')

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:35

Ik kan het wel eens zijn met de uitslag vandaag. Desperados was gister beter dan vandaag. Geen grote fouten, maar ook niet zo vloeiend als valegro. Die had grote fouten in de series, om de 2 heeft ze over gedaan, om de pas niet. Ze was nipt beter, maar dat was ook de uitslag.

Die score van Charlotte gister ging nergens over vond ik.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:36

kamsel schreef:
Ik kan het wel eens zijn met de uitslag vandaag. Desperados was gister beter dan vandaag. Geen grote fouten, maar ook niet zo vloeiend als valegro. Die had grote fouten in de series, om de 2 heeft ze over gedaan, om de pas niet. Ze was nipt beter, maar dat was ook de uitslag.

Die score van Charlotte gister ging nergens over vond ik.

Ze had in de eerste serie eners fouten, die deed ze over en ook in deze had ze fouten. Om de 2 waren goed

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:38

Dieuwke_ schreef:
Blij dat we hierna het springen hebben. Geen ergernissen meer wat betreft de jury :')

Nou idd :Y)
De balk valt of hij valt niet :+