Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:28

Maar hebben ze nu niet ook een rusthuis speciaal voor die oudjes? Dan zou het beestje toch daar kunnen vertoeven, eventueel door middel van adoptie of afstand.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:59

KimD schreef:
Maar hebben ze nu niet ook een rusthuis speciaal voor die oudjes? Dan zou het beestje toch daar kunnen vertoeven, eventueel door middel van adoptie of afstand.

Ja dat klopt. Maar daar betaald de eigenaar voor. En niet iedereen wil of kan betalen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:10

Dreamboy schreef:
KimD schreef:

Ja dat klopt. Maar daar betaald de eigenaar voor. En niet iedereen wil of kan betalen.

Dat bedoel ik ook, dan kunnen ze beter een soort adoptie op afstand doen. Dat je €5,- per maand doneert voor 'jouw' paard. Zoals ze dat ook met dierentuin dieren doen. :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:42

Ze hebben nu foto's geplaatst waar Benji ook op staat. En dat hij het zo goed doet. Ondertussen staat hij op deze foto op 3 benen. Dan is een pony dus niet goed. Ook al kijkt hij nog zo fris uit z'n ogen. :n
Ik vind het wel een beetje schandalig...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:10

Earth schreef:
Ze hebben nu foto's geplaatst waar Benji ook op staat. En dat hij het zo goed doet. Ondertussen staat hij op deze foto op 3 benen. Dan is een pony dus niet goed. Ook al kijkt hij nog zo fris uit z'n ogen. :n
Ik vind het wel een beetje schandalig...

Wel iets meer dan een beetje.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 18:15

Ik heb als vrijwilliger bij De Paardenhoefjes gewerkt. Tot ik doorhad hoe er gewerkt werd, meteen weggegaan.

Ik heb vandaag stichting dierenlot een email gedaan met de verontwaardiging op welke voorwaarden zij een organisatie in hun bestand zetten. En dat zij het absoluut niet waard zijn (even nu kort door de bocht gezegd). Ik begrijp nu dat @Axel-Valerie al bezig is met deze zaak. Ik hoop oprecht dat dit tot een goed einde zal komen voor de paarden. En dat zij nooit meer dit mag uitvoeren, wat voor iedereen beter zou zijn.
Ik weet niet wat mijn bijdrage verder kan zijn. Maar ik ben bereid om hier verder mee te helpen.

(Dit als reactie op eerdere post van @Axel-Valerie. Ik weet niet waar dit anders thuis hoort )

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:29

Axel-Valerie is inderdaad al heel lang bezig met de paardenhoejes. Maar dit topic gaat over pzb, een andere stichting dus.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:12

Ik zat weer eens op hun site te kijken maar manmanman… wat een spelfouten.
Dacht dat mijn Nederlands al slecht was, maar dit?

Ook worden namen nog wel eens door elkaar gehaald. De teksten zijn niet echt netjes
En ik als bèta stoor mij enorm aan getallen zonder eenheden, maar dat is een afwijking van mij geloof ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:17

Op Youtube hebben ze een video gezet met hun plannen voor dit jaar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:50

Daar ben ik even voor gaan zitten, 10 plannen:
1: Springparcours kopen (bij voorkeur gesponsord natuurlijk) om zo meer de binnenbak verhuren, opbrengst voor de paardjes natuurlijk
2: Spring en dressuurwedstrijden organiseren. Moeten ze wel een vereniging voor worden, maar met de hoeveelheid wedstrijden die ze rijden, lijkt ze dat wel handig.
3: Mudcontrol platen in de paddock en het tussenstuk tussen de paddock (laten) bestraten
4: Gekregen 2 paards trailer nieuwe bodem in leggen en verkopen
5: Meer rusthuispaarden en vakantiepaarden, daar de focus op
6: wei verharden rond het PP met asfalt of aangetrild grind zodat ze het niet kapot rijden in de winter en de paarden meer op de 'wei' kunnen staan. Er staan er 80 die dus de boel kapot lopen.
7: mestfaalt en hooi/stro opslag is nu verhard met puin, maar willen ze bestraat hebben, daar komt dus een bedrijf voor om dit voor ze te doen, achterkant terrein, 'het is het net niet' zegt ze.
8: de huidige kattenschuur zijn ze aan het verbouwen, nieuw dak, isolatie enz, zodat haar zusje er straks een dagbesteding kan beginnen voor jongeren met een lichte beperking. En ze daar een air B&B in kunnen maken
9: huidige air B&B het terras omheinen met een muur en groen, want wat er nu staat waait om
10: Calijn gaat in december op zichzelf in de huidige air b&b en dan hopen ze die tot die tijd te verhuren, en de andere klaar te hebben voor verhuur.

Zwik aan plannen, ik mijn ogen alleen maar commercieel, hooguit de paddocks verharden en de weide komt ten goede van de non-profit die ze claimen te zijn.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:27

80 paarden? Hoeveel land en stallen hebben ze eigenlijk?
En idd voor opvang? Waar hebben ze dressuurwedstrijden en een springparcours voor nodig? Is er nu echt niemand die dat soort vragen gaat stellen?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:29

Babootje schreef:
En idd voor opvang? Waar hebben ze dressuurwedstrijden en een springparcours voor nodig? Is er nu echt niemand die dat soort vragen gaat stellen?

Dat vroeg ik me ook al af. Geen wonder dat alles stuk gelopen wordt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:32

Nja 10 zijn er al van Calijn hè..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:33

Ben wel benieuwd hoeveel huur die meid gaat betalen :D . En of daar dan ook nog stalgeld bijkomt :Y) .

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:38

Eef_Bam schreef:
Ben wel benieuwd hoeveel huur die meid gaat betalen :D . En of daar dan ook nog stalgeld bijkomt :Y) .

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat speculeren niet is toegestaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:43

Kost en inwoning zullen ze wel zeggen. Maar dat mag helemaal niet als stichting toch?

Toch ook leuk. Zo focussen op de airb&b als inkomsten maar wel zelf in een van de huisjes gaan wonen.. beetje dubbel op hè

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:49

Ik zie ook niet in hoe dit ten goede kan komen van de paarden. De air b&b was toch om inkomsten te genereren voor de paarden? Hoezo daar zelf dan gaan wonen? Dat noem ik gewoon profiteren van je goedgelovige donateurs en sponsors.
Datzelfde voor dressuurwedstrijden, puur eigen belang.
Verhuur van de bak en inkomsten weer gebruiken voor de opvang zou ik nog kunnen begrijpen.
Geld van de verkochte gekregen trailer gaat hopelijk ook naar de opvang en niet in eigen zak.

Ik zie op de socials ook een hoop commentaar op de hoge prijzen van de veulens. Pzb is naar mijn mening gewoon een commercieel bedrijf geworden. Prima om daar opvang naast te doen, maar houd het dan gescheiden en zuiver.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 14-03-25 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:55

Dreamboy schreef:
Babootje schreef:

Dat vroeg ik me ook al af. Geen wonder dat alles stuk gelopen wordt.

Ik vraag me af waar al die paarden zijn, rij er wel eens langs. 1 paddock paradise wat bedoeld was voor pensioenpaarden staat al lange tijd leeg. Op de andere paddock zie ik vaak maar handje vol paarden lopen.

Betreft de doelen voor 2024. Lijkt er in mijn ogen op dat het vooral allemaal ten voordele komt van Calijn en haar zusje ipv voor de stichting.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:57

Nyaleti schreef:
Kost en inwoning zullen ze wel zeggen. Maar dat mag helemaal niet als stichting toch?

Toch ook leuk. Zo focussen op de airb&b als inkomsten maar wel zelf in een van de huisjes gaan wonen.. beetje dubbel op hè

Ben wel benieuwd wie inmiddels eigenaar is van het spul. Dan bedoel ik de de stal zelf, die ze zouden huren. Kan me niet voorstellen dat je veel kunt of wil verbouwen op iemand anders zijn eigendom of dat zo'n eigenaar dat zou willen. Geen idee hoe de afspraken zijn. Maar als eigenaar van het hele spul zou ik ook geen 80 paarden willen die het land stuklopen of iemand die flink gaat verbouwen. .
Laatst bijgewerkt door Babootje op 18-03-24 19:04, in het totaal 4 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:58

Annemiekev schreef:
Eef_Bam schreef:

Die meid heeft de tijd van haar leven!!
Gratis wonen, en gratis 10 paarden hebben…
Nja mischien zal ze iets betalen

Vergeet niet de inkomsten uit Social Media.

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:59

Ik heb net een kijkje op de hoofdpagina van PZB genomen. Jemig, wat een bizar slecht staaltje taal bevat dat. Ik heb moeite moeten doen om het te kunnen lezen. Tegenwoordig is het zo makkelijk; je haalt je tekst door ChatGPT of een ander AI-tool en alle schrijf- en spelfouten worden er in een seconde uitgefilterd. Ik zou de eigenaren van PZB dringend verzoeken om hier eens naar te kijken, want dit straalt uiteraard een en al onprofessionaliteit uit.

Over de agenda van PZB heb ik ook weinigs positiefs te zeggen. Dat van de weide lijkt me dan wel weer een goed plan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:07

Ik maak me vooral zorgen om het plan voor mensen met een lichte (verstandelijke) beperking daar een dagbesteding te geven.
Met name haar: "Dan kunnen ze mooi helpen" vond ik nou niet echt hoopgevend en een beetje zorgwekkend.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:44

Cayenne schreef:
Ik maak me vooral zorgen om het plan voor mensen met een lichte (verstandelijke) beperking daar een dagbesteding te geven.
Met name haar: "Dan kunnen ze mooi helpen" vond ik nou niet echt hoopgevend en een beetje zorgwekkend.

Ik ook. Eerder kwam toch ook al naar voren dat ze eigenlijk geen volwassen vrijwilligers willen maar alleen kinderen, nu ook jongeren met een beperking? Op mij komt dat echt neer als: gratis krachten willen hebben waarvan je weet dat ze de kennis, ervaring en/of mogelijkheid niet hebben om kritiek te leveren, plus ze zijn nog eens makkelijk beinvloedbaar. Want jong, en (verstandelijk) beperkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:58

Scheelt dat er aan betaalde dagbesteding aanbieden nog wel wat haken en ogen zitten. Vergunningen, opleidingen, verzekeringen e.d..

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:14

Daihyo schreef:
Ik zie op de socials ook een hoop commentaar op de hoge prijzen van de veulens. Pzb is naar mijn mening gewoon een commercieel bedrijf geworden. Prima om daar opvang naast te doen, maar houd het dan gescheiden en zuiver.

Als ze dit 100% transparant deden waren ze nu niet in al deze ellende. Ik ben het hier zo ontzettend mee eens.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 14-03-25 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Oorspronkelijke bericht aangepast