Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:44

Dat kan ik me ook zeker voorstellen.

nee het verhaal is idd beknopt, maar wie rijd er nu met een takke knol in de prijzen en houd hem dan ook nog?
En als je weet dat het een takke knol is, is het des te raarder dat het kind daarbij kon komen Lachen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:30

Kan ik heel wat mensenals voorbeeld geven,...meestal mensen met niet al te veel centen, dat een takkeknol wel kan doen lopen. En veel takkeknollen, eenmaal aan het lopen, lopen de sterren van de hemel. Minder geboomte zijn ze daarom niet. Alhoewel sommige eenkennige zeer takkeknollen kunnen zijn tegen iedereen behalve...

Is inderdaad wel groot risico dat dat kind er bij kon komen dan, geen risico dat ik zou nemen.

Edit: ook heel wat probleempaarden, die paarden met problemen zijn en soms is het onderscheid wat dunnetjes. Veel mensen die het voordeel van de twijfel geven(alle geluk)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:41

runningkawa schreef:
Dat kan ik me ook zeker voorstellen.

nee het verhaal is idd beknopt, maar wie rijd er nu met een takke knol in de prijzen en houd hem dan ook nog?
En als je weet dat het een takke knol is, is het des te raarder dat het kind daarbij kon komen Lachen

Dat is zeker waar ja! Ja
Dat eerste is imo nog wel mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:28

Lieke_M schreef:
Mindim schreef:
Mensen moeten eens wat vaker nadenken voor ze uberhaupt dieren of kinderen nemen, scheelt een zooi ellende.

Dus als je een hond koopt, moet je wachten met kinderen tot je hond sterft ofzo.. Clown
En als m'n kind een zware allergie zou hebben voor dieren, nou sorry, ik voel er niets voor om dat kind dagelijks pillen te moeten laten slikken voor een hond!! Zeker als baby lijkt me dat al een moeilijke opdracht. Vork
Optie 1 zou zijn dat de hond niet meer binnen komt, weliswaar onder goede omstandigheden (droge slaapplaatst enzo.
Als optie 1 niet genoeg is, zou ik een goede thuis voor hem zoeken, hoeveel pijn me dat ook zou doen.

Maar ik geloof trouwens dat veel kinderen die reeds van baby af dieren in de buurt hebben gehad, veel resistenter zijn voor allergiën, niet??

Vogens mij begrijp je me wat verkeerd.
Mensen kopen dieren soms uit impuls of een ras puur omdat het er zo mooi uit ziet. Als mensen eerst eens nadenken over wat ze aan gaan schaffen en of het wel bij hun past en of ze het financieel wel kunnen trekken, dan belanden er een hoop minder dieren bij het asiel of slachthuis en verwaarlozing zal ook wat minder worden.
Net als mensen kinderen nemen en er vervolgens geen tijd en aandacht in steken of er zorgeloos mee om springen. Of niet de moeite willen nemen om zowel kind als dier de ruimte en kans te geven om aan elkaar te wennen, zodat geen van beiden tekort komt.

Tuurlijk niet wachten tot de hond dood gaat om dan een kind te nemen. Vork Bezint eer ge begint zeg ik dan maar.
En idd kinderen worden resistenter als ze maar jong genoeg met dieren en ook vuiligheid in aanraking komen. Een kind dat zeeeeer schoon wordt opgevoed, kan sneller ziek zijn en allergieen oplopen. Daarom loopt die van mij met zijn dik anderhalf al met een schepje achter mama door de stallen te zeulen en ja dan struikelen ze nog wel eens in de stal. Nou daar overkomt ze niks van Clown

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:18

DvdKloof schreef:
is ongeveer hetzelfde verhaal over dat 3 jarige kind en die wolfshond.
de ouders lieten dat 3 jarige kind in de tuin met die wolfshond(dus echt puur wolf in het bloed)
dat doe je tog niet??
ze hoorde oppeens iets en lag dat kind in stukken.... Verdrietig

Wolfshonden zijn juist erg lief voor kinderen omdat ze veel meer roedelgericht zijn dan de normale honden rassen....ik ken het verhaal verder niet maar zou mijn kind liever alleen laten met een wolfshond als met een jackrussel...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:40

Das leuk, maar ik vind dat je helemaal geen kind alleen moet laten bij een hond Gestoord

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 02:56

superwoman schreef:
Das leuk, maar ik vind dat je helemaal geen kind alleen moet laten bij een hond Gestoord

Vind ik ook! Hond blijft hond hoe lief deze ook is. Kind blijft kind(lees erg beweeglijk en niet goed de lichaamstaal van een dier kunnen lezen!)
Een hond kan altijd bijten of een snau geven. Ik laat mijn neefje ook nooit alleen met mijn jack russel Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:19

Wat mij betreft is deze discussie onderhand wel uitgekauwd Lachen Alles is wel gezegd wat moest gebeuren...

Slotje dus.