Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:25

Lief als jij denkt dat jouw pony ook maar in de verste verte lijkt op een Nelson........ qua karakter, kracht, elasticiteit, fitheid, lijf en leden............ dan heb je het toch echt heel erg verkeerd.

Nelson bokt niet eens gemeen daar, dit is gewoon een jolig fit paard Lachen TOPSPORTER Lachen

En daarnaast zit Anky al op dat soort paarden toen jij nog bij je vader met 100.000 miljoen mogelijke broertjes of zusjes woonde....... denk je niet dat simpelweg drijven bij dit kaliber paarden niet echt past??? want als het zo simpel was, dan stonder er niet zoveel sportgefokte paarden niet met twee benen in het slachthuis omdat ze zo onhandelbaar zijn voor ons simpele ruitertjes

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:29

Over aan de kletter gaan (echt angst geen ongehoorzaamheid) daar ben ik heel direct in, daar kun je lief doen wat je wilt daar werkt idd alleen een noodrem bij. Dus zien jullie mischien leef ik toch een beetje in jullie wereld. Scheve mond

Edit kunnen jullie even rustig aan doen met posten, ik moet bijlezen. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:31

Dit is ook geen angst, geen ongehoorzaamheid........ dit is gewoonweg zijn enthousiastme niet in toom kunnen houden....... hij is gewoon TE heet, en gooit zijn "gekkigheid" er zo uit.. Tis geen naar paard, maar wil gewoon te graag

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:33

Mijn bovenstaand argument was niet op dat hele bokgedoe dat was een reactie op iemand (weet niet meer wie) die zei dat hij de kiezen van zijn paard er toch echt uit zou trekken als hij aan de kletter ging. Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:33

Op Kiwiko dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:34

Ik denk inderdaad ook dat veel mensen zich gewoon moeilijk een voorstelling kunnen maken van wat echt superatletische en vlugge paarden voor elkaar kunnen krijgen. En dat is begrijpelijk, want de meesten rijden ook niet met hetzelfde type paard als Anky.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:37

Nu voor iedereen, ik was met xchantjuhx een discussie begonnen die los staat van welke bokken Nelson gaf, jullie zijn mij allemaal aan het ''aanvallen'' maar jullie weten niet eens waar de discussie over gaat. De oorsprong van deze discussie was dat ik mijn pony als hij bokte toch echt net in de mond ging zitten. En nu heb ik opeens iets over Anky gezegd. Verward Meiden lees toch eens, en als jullie het nodig vinden kan ik hier alle quotes neerzetten zodat jullie het zelf kunnen zien. Nu goed?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:39

hmmz staat het filmpje ook nog ergens?! wil eigenlijk niet het hele topic door spitten Haha! hihi

kan `m op youtube niet meer vinden daar is ie afgehaald ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:39

Lara_Silver schreef:
Mijn bovenstaand argument was niet op dat hele bokgedoe dat was een reactie op iemand (weet niet meer wie) die zei dat hij de kiezen van zijn paard er toch echt uit zou trekken als hij aan de kletter ging. Lachen

op mij Lachen Lachen en ik heb ook zo een peerd die uit het niks dezelfde sprongenreeks maakt....... en niet omdat hij naar is, want hij is zo gruwelijk lief, maar gewoon omdat hij heet is Lachen

maar ik heb ook wel in mijn verleden paarden gereden die wel naar waren........ maar hoe dan ook, wel of niet fout bedoeld vanuit het paard.......... IK GA NIET TEGEN DE MUUR OP!!! en als ik daarvoor zijn kiezen uit de baan op moet rapen, dan is dat zo joh!

alles behalve mijn nek!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:40

@ lara_silver: Dit topic GAAT toch over anky, dus dan neemt iedereen aan, dat jij ook over anky praat.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:42

Ilsje_ schreef:
Dit topic GAAT toch over anky, dus dan neemt iedereen aan, dat jij ook over anky praat.

Lijkt me logisch idd.

Overigens is het geen aanval alleen word er op jou antwoord gereageerd dat men daar anders over denkt. Dat heet nou discussie voeren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:45

Weet je wat zo leuk is van dit soort dingen Haha! Iedereen verteld wat je moet doen Haha! Alleen als het je overkomt, en je moet gaan doen wat mensen hier schrijven, voor je dat bedacht hebt lig je allang in het zand Haha!

Wat ik ermee wil zeggen: iedereen reageert in dit soort situaties op intuitie Haha!

Tuurlijk, naar voren schoppen, zijn kiezen eruit trekken enzovoort, maar meestal ben je te laat.

Het enige wat je dan nog kan doen is trakteren op appeltaart en hopen dat de deuk in je ego snel voorbij is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:47

Tuurlijk Anky is daar gewoon aan het overleven........ en dan reageer je niet met je verstand, dan neemt instinct (voor zover je daar over kan spreken ivm paardrijden) over

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:48

De discussie startte hiermee:
XchantjuhX schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik verwijt haar niks als je goed naar mijn zinsbouw kijkt. Knipoog Ik zeg alleen ALS en nee, als een paard bokt geeft dat geen recht te trekken in de mond en dat geld voor iedereen!

Als je paard zo tekeer gaat denk ik ook enkel maar 'hoofd omhoog' als ik daarvoor even aan de teugels moet trekken... moet dat dan maar.

@Kiwiko:
Lara_Silver schreef:
Over aan de kletter gaan (echt angst geen ongehoorzaamheid) daar ben ik heel direct in, daar kun je lief doen wat je wilt daar werkt idd alleen een noodrem bij. Dus zien jullie mischien leef ik toch een beetje in jullie wereld. Scheve mond

Edit kunnen jullie even rustig aan doen met posten, ik moet bijlezen. Lachen

Vond even geen woord, aanvallen is idd geen goed woord, en ik hou gerust van een stevige discussie maar dan moeten mijn argumenten wel gelezen worden en er niet overheen gewalst worden. Lachen Het moet wel fatsoenlijk blijven en op die manier blijft het niet leuk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:51

Het blijft wel fatsoenlijk. Wanneer het niet in je straatje past, wil dat niet zeggen dat er overheen gewalst wordt en dat de discussie niet fatsoenlijk gaat. Er worden alleen tegenargumenten gegeven, die imo veel meer overeen komen met hoe het werkelijk gegaan is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:00

Cayenne schreef:
Het blijft wel fatsoenlijk. Wanneer het niet in je straatje past, wil dat niet zeggen dat er overheen gewalst wordt en dat de discussie niet fatsoenlijk gaat. Er worden alleen tegenargumenten gegeven, die imo veel meer overeen komen met hoe het werkelijk gegaan is.

Ja maar wel zo veel en zo tegelijkertijd zodat er me geen tijd gelaten werd om argumenten terug te geven. Zeg wat je wilt, ik vind dat dat wel walsen is.

Jezus, je moest Anky maar eens beledigen haha, nou mijn visie komt duidelijk niet overeen met die van jullie en ja ik ben geen fan meer van Anky. Maar ik heb een eigen mening en ervaring genoeg, ik zou niet eens op een van die paarden van Anky willen rijden ik hou het liever bij temperamentvol maar nuchter.

En over die bokken, knap dat ze is blijven zitten hoor, maar waarom zou mijn pony die toeren dan niet uit kunnen halen. Ik rijd nog maar een zielige 11 jaartjes dus in verhouding doe ik het ook best goed. Ik vind mij best met Anky vergelijkbaar, op het vlak van rijden niet (hoeft niet voor mij) maar op het vlak van bokken uitzitten wel. (en met mij nog meer mensen, weet ik zeker)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:04

Dat jij geen Ankyfan bent blijkt uit jou onderschrift maar zoals ik al eerder schreef (misschien overheen gelezen want er kwam geen reactie op?!) je kunt jou pony (en het merendeel van de paarden hier op bokt) niet vergelijken met de paarden die Anky onder haar kont heeft, dat is toch een heel ander type paard dan de paarden en pony's die het merendeel van de mensen hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:06

omdat jouw pony niet in topfitte conditie is, niet over een super elastisch lijf beschikt en niet over de kracht beschikt die Nelson heeft........???

En over bokken uitzitten, lief geloof me dit zit niemand uit

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:08

Mag ik even de discussie onderbreken ?!

en `t filmpje is die nog ergens te vinden of niet??!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:10

Lara_silver: Jij bent de beste in bokken uitzitten. Als jij dat graag wil horen, mag jij dat van mij horen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:10

Is vermeld hier in het topic, moet je toch even zoeken Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:12

Ilsje_ schreef:
Lara_silver: Jij bent de beste in bokken uitzitten. Als jij dat graag wil horen, mag jij dat van mij horen.

ik rij nu een kleine 30 jaar....... waarvan 20 jaar jonge paarden........ jaahaaren niet van paarden gevallen, maar ik moest zo nodig toronto kopen........ ben ik toch een keer of 4 naar naast gegaan joh

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:15

filmpje is er niet meer. Helaas. Maar Nelson getuigde in dat filmpje van een zeer goed getraind, zeer elastisch stukje spier!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:16

Ja Kiwiko je kunt ook gewoon een keer toegeven dat je niet kunt rijden Knipoog ROFL
Is een grapje he Knipoog
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 16-10-07 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:16

bij deze Lachen Lachen Lachen