Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:30

Dat lijkt me idd de grote vraag. Coby hoeft hier niet de schietschijf te worden, dat is nergens voor nodig.
Moniek schreef:

stond in het gastenboek van coby.
WE mogen dus geen mening hebben hier,en alles word gezien als zwart maken van mevrouw van balen,nou dat slaat nergens op,ik oordeel slechts alleen over de training.

Maar eh... sinds wanneer moet Coby zich tegenover Bokt verantwoorden?
En hoe concludeer jij dat we geen mening mogen hebben?

Ik vind de foto's ook niet mooi, verre van dat. Maar ik weet ook dat Coby een paardenvrouw is in hart en nieren, dus ik ben erg benieuwd naar een volledige verklaring... (die ik wel niet zal krijgen, ze hoeft aan mij ook verantwoording af te leggen, perslot van rekening).

Maar om nou Coby zwart te maken vind ik veel te ver gaan.
Maar het lijkt me wel heel goed om vraagtekens te stellen bij het LDR-systeem... en de bhuidige manieren van trainen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-07 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht van andere website afgehaald, niet relevant voor hier. (in quote)

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:38

Prima verwoordt!! JurybijZ mag het ook Sylvia Ikle zijn

Als publiek tijdens een evenement kun je ook weggaan als er een combinatie in de ring verschijnt,
met welke trainingsmethode je het niet eens bent.

Als het publiek dit massaal gaat doen, lijkt me dit een gekke vertoning voor de ruiter en de jury die
dan mag ik hopen alleen met de combinatie achterblijft. Haha!

Ik doe dit als ik op een evement komt. Ik wil ze niet meer zien. Trouwens op zoveel evenementen kom ik niet meer.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 28-09-07 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:40

Ik kon me ook niet echt vinden in de beginpost van JurybijZ. In de laatste kan ik me grotendeels vinden. De paarden, de toekomstige toppers, waar nooit meer wat van gehoord wordt. Waarom? Omdat ze op zijn op 9 jarige leeftijd? Omdat ze zodanig in de staak zijn gegaan door het systeem en in duitsland staan om daar te kijken of ze er nog wat kunnen maken? Sommige paarden kunnen op hoog niveau geen normale proef/kur meer rijden zonder ergens bol van spanning een protesterende bok te geven. Andere paarden worden lastig genoemd omdat ze weerstand blijven bieden. Om een "correcte" passage/piaffe aan te leren komen er speciale mensen die ze net als een tuigpaard in trainingschoenen zetten.
Is dit dressuur? Ik vraag het me af. Natuurlijk is Coby een ambitieuze paardenvrouw. Er moet er toch een de eerste zijn die een keer onder de loep ligt. Die twijfelachtige eer heeft zij nu. Maar ja als er een schaap over de dam is......

Edit: kleine aanvulling
Laatst bijgewerkt door Nikka op 28-09-07 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:42

Dat is het hem ook , door de hele tendens van steeds maar weer grenzen overschrijden ten bate van de prijzen en ten koste van het paard , krijg je dat mensen zulke dingen gaan doen. Dat ze door een zo gekleurde bril gaan kijken dat ze geeneens meer in de gaten hebben dat je het je beestje niet aan kunt doen om het zo idioot strak te zetten.

Wat mij betreft is het dan ook niet zozeer CvB die aangepakt moet worden , maar de hele paardensport-cultuur die heeft gezorgd voor dit soort acties.

Het zijn de wedstrijdruiters , hoe beginnend ook , die hun paard tekort doen in jacht op de prijzen. Aangezien wedstrijden een gestuurd gebeuren zijn moet je makkelijk kunnen ingrijpen als de rechten van het paard geschonden worden.

De sportbonden zouden eens een lijstje moeten maken met wat niet mag , wel moet , en wat grenzen stellen.

Als je daar vervolgens op wedstrijden ook naar duidelijk naar handelt dan zal dat zijn vruchten afwerpen.
Want in de lagere klasses gaan mensen daar toch ook dingen van overnemen omdat hun grote voorbeelden het zo doen en omdat de waardering van de jury en instructeurs dan ook bijpassend is.

Van mijn part mogen er zelfs punten gegeven worden op de behandeling van het paard buiten de ring , dus al bij het uitladen van de trailer en het opzadelen enzo , dat men daar controle op uitvoert Tong uitsteken

ThePast03

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:56

Hermelientje schreef:
Onze nationale blonde dressuurtrots rijdt een "systeem" men noemt het geloof ik LDR. Zij maakt daar geen geheim van. Er zullen vast mensen zijn die het niet zo'n fijn gezicht vinden, maar de lieftallige blonde en haar man

Hoe bedoel je stemmingmakerij: lieftallige blonde en donkere dressuurdame die blijkbaar niet lieftallig is.

Verder is deze post een perfect voorbeeld van wat ik bedoel: Weer wordt gezegd slaap zacht allemaal, het lieftallige blondje en haar echtgenoot weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
De vele foto's (die heel vaak ook helemaal niets met LDR te maken hebben) van de lieftallige blonde en het filmpje van haar man zijn momentopnames.
Niets om je druk over te maken, zolang je het maar niet probeert na te doen.

En als je, zoals in het verleden wel is geprobeerd, je er wel druk overmaakt word je gewoon afgekocht en krijg je zwijgplicht. Of je wordt hier op bokt voor ondeskundig en penny uitgemaakt.

Mijn mening: Slaap zacht diegene die in het sprookje van de lieftallige blonde geloven.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:08

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:12

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:17

De pony wordt getraind door de topdressuuramazone Coby Van Baalen, die aangeeft dat het gebeurde op de foto 'in totaal nog geen halve minuut' heeft geduurd en dat haar leerling daarvan heeft geleerd hoe het niet moet. De fotograaf in kwestie gaat daar tegenin en zegt dat het veel langer duurde.

dit stond dus op de pagina van de DB. Het wordt steeds korter he. Eerst een minuut, nu een halve minuut en hier leert ze haar leerling hoe het niet moet!?? Op een EK??? Als we nog even wachten is het nooit gebeurd!! Hebben we het ons allemaal verbeeld.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:18

Ulissa schreef:
Citaat:
Slaap zacht diegene die in het sprookje van de lieftallige blonde geloven

Deze partij is ook wakker geschud en gaat de minister ook wakker maken.

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws. ... =1&id=1706

Daar was ik dus al bang voor (zie blz.15-pluizebolpum)

Citaat:
Hoe pakken we de clan dan aan? Hoe bannen we de LDR uit? Hoe peuteren we mensen aan hun verstand dat dit niet de manier is? Hoe krijgen we de jury zo ver dat ze hun ogen gaan openen en anders gaan punten? Hoe?

Nou ja, nog even zo doorgaan en dan lost zich dat vanzelf wel op....

Toch jammer, vooral als je sommige van de laatste stukken leest, waaruit, vind ik tenminste, wel blijkt dat er ook nog mensen zijn die nadenken bij wat ze doen en zien en waarvan ik voor het gemak aanneem dat ze op een verantwoorde wijze met hun dieren omgaan (alhoewel je dat dus tegenwoordig van niemand meer met zekerheid kunt verwachten).
Zoals gewoonlijk geldt weer: de 'goeien' lijden onder de 'slechten'...

JurybijZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:19

Citaat:
Begint u het al een beetje te begrijpen

Wat ik van uw betoog begrijp is dat U een mislukte poging doet om mijn schrijfstijl te kopiëren.

De quintesens van mijn verhaal is nu juist dat we af moeten van incidentbestrijding en een lange termijn visie moeten bepalen en nastreven. Ergo, is het RK-systeem van Anky en Sjef een fenomeen of is het alleen maar geschikt voor de mensen die tien toppaarden tot hun beschikking hebben, en er niet mee zitten als er vijf tot zeven afhaken in deze "rat-race". Sterker nog krijgen we straks weer het feit dat top-dressuur alleen nog maar toegangkelijk is voor de mensen met een zescijferig banksaldo of kan ook zo nu een dan een "nieuweling" opstaan. De essentiële vraag is; moeten we paarden dwingen in een "hulpeloze situatie" waardoor ze alles doen om de meester te plezieren, of moeten we accepteren dat een paard een eigen wil heeft en zijn eigen grenzen stelt, en dan maar lekker op PSG of elk ander niveau blijft lopen. Coby heeft daags na haar ommissie toegegeven dat ze fout was en dat dit niet haar systeem is, in tegenstelling tot A&S die hun manier van trainen tot hun systeem gemaakt hebben en met behulp van de door hun ingehuurde pseudo wetenschappelijke paljassen wereldwijd dit systeem blijven propageren cq verdedigen. Maar waar het werkelijk om gaat is dat ik telkens als er weer een internationale discussie ontstond omtrent de trainingsmethode van Anky en Sjef, de kanariegele Porsche van Sjef Jansen voor de deur van Mariette Withages stond. Kortom topdressuur gaat niet alleen meer om een goed paard, goed kunnen rijden, maar het is minstens zo belangrijk goede kontakten te hebben met de dames en heren die de beslissingen nemen en de regels stellen. Een voorbeeld : De voorlaatste keer in Las Vegas kregen Anky en Edward een gele kaart van de stewards, maar ik heb nog noot Withages met haar dikke kont zo hard zien lopen om dit ongedaan te maken. Helaas zie ik in het huidige systeem geen enkele kans voor de huidge B-ruiter om ooit in de wereldbeker of olympische spelen hun kunsten te kunnen vertonen. EN DAAR MOET WAT AAN VERANDEREN OM DE SPORT LEVEND TE HOUDEN.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:28

JurybijZ schreef:
Helaas zie ik in het huidige systeem geen enkele kans voor de huidge B-ruiter om ooit in de wereldbeker of olympische spelen hun kunsten te kunnen vertonen. EN DAAR MOET WAT AAN VERANDEREN OM DE SPORT LEVEND TE HOUDEN.

Alweer een ijzersterke post die hoop ik sommige mensen eindelijk de ogen eens opent.

En nu maar hopen en duimen dat je geen proces aan de broek krijgt. Clown

Eirikur

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:32

ThePast03 schreef:
Hoe bedoel je stemmingmakerij: lieftallige blonde en donkere dressuurdame die blijkbaar niet lieftallig is.

Verder is deze post een perfect voorbeeld van wat ik bedoel: Weer wordt gezegd slaap zacht allemaal, het lieftallige blondje en haar echtgenoot weten echt wel waar ze mee bezig zijn. De vele foto's (die heel vaak ook helemaal niets met LDR te maken hebben) van de lieftallige blonde en het filmpje van haar man zijn momentopnames.
Niets om je druk over te maken, zolang je het maar niet probeert na te doen.

En als je, zoals in het verleden wel is geprobeerd, je er wel druk overmaakt word je gewoon afgekocht en krijg je zwijgplicht. Of je wordt hier op bokt voor ondeskundig en penny uitgemaakt.

Mijn mening: Slaap zacht diegene die in het sprookje van de lieftallige blonde geloven.

Euhhh, ThePast03... ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Hermelientje haar post op z'n minst ironisch, zo niet sarcastisch bedoelt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:33

Esperanza schreef:
Nou, ik vond een van zijn eerste posten wat denigrerend en kort door de bocht, maar in dit geval geeft ik je gelijk. Coby van Balen was ook iemand waar ik op een heel andere manier tegenaan keek. Mijn team is het Nederlandse team nooit geweest, ben altijd al van geweest van het Duite. Ook van de Duitse stamboeken, die in mijn ogen veeel meer voorstellen als dat gare KWPN.

Maar goed, deze Excess van Coby had niet mogen gebeuren, maar ik ben het met je eens dat zij niet de schietschijf moeten worden. Ze zijn wel fout (die foto liegt niet, hoe kort het ook was), maar nu de hamvraag....

Hoe pakken we de clan dan aan? Hoe bannen we de LDR uit? Hoe peuteren we mensen aan hun verstand dat dit niet de manier is? Hoe krijgen we de jury zo ver dat ze hun ogen gaan openen en anders gaan punten? Hoe?

Door ook in de inrijring mee te kijken. Kun je je paard niet op een eerlijke manier inrijden? dan volgen minpunten, of zelfs uitsluiting. Doe je dat, dan moet de trainingsmethode in zijn geheel aangepast gaan worden van de ruiter, want ik geloof sterk dat in de inrijring minimaal gebeurt wat ook achter gesloten deuren plaatsvindt..
Laatst bijgewerkt door Angela op 28-09-07 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:36

@ JurybijZ.

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Afgod Afgod Afgod Afgod OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!
Wow ontzettend mooi geschreven en heel mooi verwoord hoe de meeste mensen inclusief mij er over denken.
Drie maal hoera, en nu maar hopen dat dit eens een keer doordringt tot de FEI.
Want niet omdat ik het beter kan, kan ik niet ben nog maar M1 , niet omdat ik jaloers ben ben ik zou absoluut niet willen ruilen, maar alleen om het feit dat ik de huidige topruiters en vooral dat wat ons kikkerlandje vertegenwoordigt meesten slecht zie rijden terwijl er heel veel mensen zijn die dat prachtig vinden.
Ik vraag mij af waarom er velen niet zien zo stond er ook zon slechte foto in in de strengen van een paard in passage met weggedrukte rug, ahhhh en oooohhhh roepen bij passagemomenten die niet alleen niet verzameld zijn maar ook taktonrein met een trekkend achterbeen terwijl dat ahhhhhh moet zijn van verafschuwing terwijl men ahhhh roept van uiterste verwondering hoe mooi het is.
Jammer maar ik ben blij dat er vele ogen open gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-07 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Grote quote verwijderd.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:38

Hmm, beetje vreemde redenatie om LDR te verbannen omdat Coby een pony opgeknoopt laat longeren. Moet niet gekker worden met de conclusies hier.

Een trainingsmethode aan zich kan je eenmaal niet verbieden. Enige wat je kan doen is zorgen dat er een regelgeving komt waar de grenzen zijn.

Daarnaast komt nog dat de Duitsers ook al niet een schone lei hebben wat trainings methodes betreft en dat LDR daar ook wordt beoefend.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:42

Citaat:
Maar waar het werkelijk om gaat is dat ik telkens als er weer een internationale discussie ontstond omtrent de trainingsmethode van Anky en Sjef, de kanariegele Porsche van Sjef Jansen voor de deur van Mariette Withages stond. Kortom topdressuur gaat niet alleen meer om een goed paard, goed kunnen rijden, maar het is minstens zo belangrijk goede kontakten te hebben met de dames en heren die de beslissingen nemen en de regels stellen. Een voorbeeld : De voorlaatste keer in Las Vegas kregen Anky en Edward een gele kaart van de stewards, maar ik heb nog noot Withages met haar dikke kont zo hard zien lopen om dit ongedaan te maken.

JuriebijZ: Zeg me alstublieft dat dit een sarcastisch bedoelt geintje is...

Eleonoor schreef:
Hmm, beetje vreemde redenatie om LDR te verbannen omdat Coby een pony opgeknoopt laat longeren. Moet niet gekker worden met de conclusies hier.

Een trainingsmethode aan zich kan je eenmaal niet verbieden. Enige wat je kan doen is zorgen dat er een regelgeving komt waar de grenzen zijn.

Daarnaast komt nog dat de Duitsers ook al niet een schone lei hebben wat trainings methodes betreft en dat LDR daar ook wordt beoefend.

Ik weet ook niet, zeker zoals _angela_ het beschreef, of het nodig is het hele LDR te verbieden, eerder hoe te handelen als het op een verkeerde manier wordt toegepast, net als elke trainingsmethode en eventuele hulpmiddelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:43

Kunnen we het wel een beetje vriendelijk houden hier en niet te persoonlijk worden? Nagelbijten / Gniffelen

Over het betoog van de DB loopt inmiddels een ander topic op VN, dus dat hoeft hier niet besproken te worden Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:43

Ik snap veel omstanders ook niet. Ze zien een Anky, Coby of wie dan ook rijden, en ze roepen: ohh, wat gaaf, wat een ontspanning, het lijkt vanzelf te gaan, wat mooi!! Ondertussen zien ze alleen niet een constant heftig zwiepende staart, oren in de nek en een paard dat erbij loopt alsof het ieder moment wilt gaan bokken, maar het toch maar niet doet om een heftige straf te ontlopen...

Dorian_Gray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:44

@JurybijZ Leuke posts. Eén punt van opbouwende kritiek: een paar keer op 'enter' drukken (alinea's!!!!) komt de leesbaarheid wel ten goede...

x_britjj_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:48

Dorian_Gray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:51

Egt errug is ook jauw spelling

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:59

x_britjj_x schreef:
http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/read.php?f=1&i=22151&t=22151
egt erig!! als je je paard snel een blesure of pijn wil verorzaken moet je hem egt op deze onnatuurlijkemanier VASTZETTEN!! Boos! als het ana mij ligt vind ik dit niet kunnen!!

Ik begrijp uit je post dat je het sielugh vindt. Maar zou je alsjeblieft in het vervolg je zin nog een keertje willen nalezen voordat je 'm post...? Lachen

JurybijZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:02

Citaat:
: Zeg me alstublieft dat dit een sarcastisch bedoelt geintje is...

Ja, het is zeer sarcastisch bedoeld maar (helaas) wel allemaal waar.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:05

joy76 schreef:
Ik begrijp uit je post dat je het sielugh vindt. Maar zou je alsjeblieft in het vervolg je zin nog een keertje willen nalezen voordat je 'm post...? Lachen
Nalezen heeft alleen nut als je in principe wel weet hoe het moet. Ik zou haar willen aanraden om haar posts in een tekstverwerkingsprogramma te schrijven en er de spellingscontrole op los te laten, alvorens over te gaan tot plaatsing van een door haar geschreven tekst op een publiekelijk toegankelijke internetsite.

Edit: ere wie ere toekomt, ze schrijft "vind ik" wel zonder t achter vind... Afgod OK dan!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:14

De fotograaf krijgt het maar druk met al die Pers, Finland, Zweden, Nederland en Duitsland.