Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tarqsgirl

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:13

En ik wou nog wel twee andere foto's van NO plaatsen, Op zich vind ik dat we op een natuurlijke wijze verder aan het discussieren zijn. Vooral omdat al deze boeken die we genoemt hebben (ook die van Nuno Oliveira) nu juist DUITS zijn, zou je toch mogen verwachten dat CW daar wel eens van gehoort heeft!
Ik blijf niet begrijpen waarom ze zo moeilijk doet. En ook op het duitse forum vinden veel mensen het schandelijk dat onze ''Jurys'' dit soort Robotpaarden (want dat worden het uiteindelijk) er niet uit kunnen pikken!
Dat mens heeft héél veel grote toernooien gewonnen! ik zou dan wel eens een filmpje willen zien van hoe ze op een toernooi rijd!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:15

Aafke_ schreef:
En ik wou nog wel twee andere foto's van NO plaatsen, Op zich vind ik dat we op een natuurlijke wijze verder aan het discussieren zijn. Vooral omdat al deze boeken die we genoemt hebben (ook die van Nuno Oliveira) nu juist DUITS zijn, zou je toch mogen verwachten dat CW daar wel eens van gehoort heeft!
Ik blijf niet begrijpen waarom ze zo moeilijk doet. En ook op het duitse forum vinden veel mensen het schandelijk dat onze ''Jurys'' dit soort Robotpaarden (want dat worden het uiteindelijk) er niet uit kunnen pikken!
Dat mens heeft héél veel grote toernooien gewonnen! ik zou dan wel eens een filmpje willen zien van hoe ze op een toernooi rijd!!!

Is ook wel zo, maar er loopt al een discussie over dit onderwerp hier Daar kun je je gehele visie kwijt Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:25

Ja, en dat topic is geopend omdat ik voorzag dat dit topic op zeker moment op slot zou gaan wegens offtopic, en dat zou ik erg jammer vinden. (en eigenlijk zie ik ook niet in waarom de discussie hier niet gevoerd kan worden, maar goed.)

Dit soort dingen kan wel tot een breder bewustzijn bij veel mensen leiden en dan in al zijn oneindige triestheid toch nog een functie hebben.
En dan kun je wel zeggen, dat al die andere ruiters er niet bij gehaald mogen worden, maar wanneer een discussie over omgang met paarden een algemenere ethische strekking krijgt is ze pas nuttig.

Mijn vraag is meer of de algemene tendens in de dressuursport niet leidt tot verminderd welzijn van het paard -een tendens die vanaf het hoogste tot laagste niveau geldt, en of mevrouw W wel die grote uitzondering is... (dat hoop ik toch wel.)

En dat topic staat inderdaad in rijtechnisch: waar het thuishoort. Knipoog

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:51

Ik heb hier gewoon geen woorden voor.
Dit is echt ziek.
Zo ga je gewoon niet met dieren om!
Hier spreek ik schande van

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:29

Priamus gezien in Rotterdam ...
ik zou wel eens een vlieg willen zijn en kijken hoe het er dan op maandagmorgen thuis aan toe gaat Pling
ik praat dit absoluut niet goed maar ik denk dat het er toch vaak zo aan toe gaat als het op concours niet goed is gegaan bvb bij een staker of ééntje die aan de uitgang blijft plakken

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:46

Hoe heet dat topic op rijkundig? Ga ik dáár verder zeuren!
ik heb me ingeschreven op dat Duitse Topic, goed voor m'n duits! Heel Europa is nu geschokt dor mvr. W!

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:54

hier Daar kun je je gehele visie kwijt Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:54

Ik heb gewoon tranen in mn ogen van die foto's Verdrietig
arm arm arm paard Ach gut

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:33

Snap niet hoe ze zo van haar paard kan genieten.

Is het filmpje ergens op internet te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:12

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:56

die update is echt vreselijk om te zien!

wie is deze vrouw nou eigenlijk? en hoe reageerd zij er zelf op?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:55

gadverdamme...
Ik heb (net als zo ongeveer iedereen) zo met dat dier te doen.... Huilen Ach gut
Mijn maag heeft zich net een aantal keren omgedraaid, echt om misselijk van te worden Boos!
Dat arme beestje.... Waarom?...
Gadverdamme...
Dat ze die vrouw maar flink mogen straffen, al zal het in mijn ogen nooit genoeg zijn... Hamer
Als dit de enigste manier zou zijn om de "top" te behalen, dan zou de dressursport voor mij meteen zijn afgedaan!
Ik kan hier echt niet over uit, hoe gruwelijk.... Boos! Verdrietig

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:16

kas_flower schreef:
Snap niet hoe ze zo van haar paard kan genieten.

Is het filmpje ergens op internet te vinden?

wordt bewijsmateriaal van een moord ook op i'net gezet? nee Lachen

dit dus ook niet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:25

Echt verschrikkelijk! Ik hoop echt dat ze flink gestraft gaat worden, want dit is dierenmishandeling in zijn pure vorm. Arm paard!!!

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:30

ik zou het filmpje best wel eens willen zien..

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:31

Ik snap ook niet helemaal waarom mensen dat willen zien. Kennelijk wint je nieuwsgierigheid het van het feit dat een paard dus gruwelijk mishandeld wordt Verward

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:33

Mahitri schreef:
Ik snap ook niet helemaal waarom mensen dat willen zien. Kennelijk wint je nieuwsgierigheid het van het feit dat een paard dus gruwelijk mishandeld wordt Verward

mee eens!

ik zou het ook absoluuy niet willen zien, dit is toch al erg genoeg?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:57

Mahitri schreef:

Om de simpele reden om te kunnen bepalen of er echt sprake is van mishandeling. Lachen Als mijn paard er een keer vandoor gaat en ik hang uit balans dan kan je daar een foto van maken waar op te zien zou zijn dat ik trek, terwijl dat een simpele momentopname is. Bij een dergelijke zware beschuldiging wil ik persoonlijk graag zien waar het om gaat. In dit geval is er overduidelijk sprake van mishandeling.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:01

MissJ schreef:
Mahitri schreef:

Om de simpele reden om te kunnen bepalen of er echt sprake is van mishandeling. Lachen Als mijn paard er een keer vandoor gaat en ik hang uit balans dan kan je daar een foto van maken waar op te zien zou zijn dat ik trek, terwijl dat een simpele momentopname is. Bij een dergelijke zware beschuldiging wil ik persoonlijk graag zien waar het om gaat. In dit geval is er overduidelijk sprake van mishandeling.

maar als ie er vandoor gaat, en jou houding, dan die je als ruiterzijnde, dat het geen mishandeling is Knipoog
het verschil zie je nu toch ook al?

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:07

Jep inderdaad behoorlijk sneu als je op deze manier goede resultaten wil behalen... Snap ook niet dat je dan trots kunt zijn op je resultaten als je je paard zo heb afgebeuld.

Maar dit is heus niet het enige geval hoor zo zijn dr nog zoveel meer, heb ook zat dingen gezien op stal vroeger toen ik nog jonger was durfde ik nooit wat ervan te zeggen, maar als ik nu zie dat iemand zn paard op zon manier traint dat het gewoon ver van normaal is dan zeg ik er zeker wel wat van.

Heb paarden ook heus wel eens op zn flikker gegeven omdat ze gewoon liepen te kloten maar als je een methode toepast zoals deze ruiter dan ben je behoorlijk ziek bezig denk ik.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:10

EngeltjeS schreef:
maar als ie er vandoor gaat, en jou houding, dan die je als ruiterzijnde, dat het geen mishandeling is Knipoog
het verschil zie je nu toch ook al?

Het verschil zie je zeker. Wat ik meer probeer te zeggen, is dat ik zelf graag bewijzen zie voor ik iets zo maar als waarheid aanneem. Kijk voor de gein eens op HAW. Iedereen die met sporen rijdt of op een correctie manier wat meer van zijn paard vraagt wordt voor mishandelaar uitgemaakt.
Dit is gewoon een geval van mishandeling, dat is absoluut klaar.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:11

En dus is het overbodig om het fimpje te willen zien.
Ik snap jouw punt wel, je moet nooit zomaar iemand beschuldigen van mishandeling en daar ook zeker bewijzen voor hebben om het te kunnen zeggen.
Maar in dit geval wéét je dat ze het paard gruwelijk mishandeld en snap ik gewoon niet waarom er zoveel mensen zijn die dat dan willen zien. In dit geval zijn er dus mensen die kennelijk zo nieuwsgierig zijn dat ze die gruwelijke beelden best wel even willen bekijken Verward

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:12

Oh, op die manier. Nee, de stills van het filmpje zijn imo bewijs genoeg. Ja

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:31

mijn trainer kent die Christine wells, ge moet er hem niet meer over spreken,.....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:40

hoezo zouden we er niet meer over spreken? hun maken anky ook zwart Knipoog