Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeLoVeD schreef:Op zich niet nee natuurlijk, maar deze mensen hebben Swieber vanaf november 2006 geloof ik. Persoonlijk zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen zo'n paard te houden, als ik erachter kwam dat er naar het paard dat ik net had gekocht al 2 jaar iemand op zoek was, het niet terug te laten kopen. Ik weet hoe het voelt om van zo'n dier te houden. En een paar maanden is te overzien, dan zit je nog in de bindingsfase met zo'n dier. Als ik had gehoord dat iemand zoveel moeite ervoor had gedaan om hem terug te krijgen en dat 2 jaar lang..nee ik zou hem echt niet kunnen houden.
Melanieetjuh schreef:Farouche schreef:als Swieber terug is houden we een feestje
Nou en of..!
superwoman schreef:Ik kan me het gevoel van de nieuwe eigenaars ook goed voorstellen.
Daarom vind ik het ook belangrijk dat de wetgeving veranderd moet worden. Wanneer het vermiste paard met chipnr en aftekeningen en foto op een bepaalde site wordt aangegeven. Dat het dan de taak van de koper is om zo'n paard te herkennen en niet te kopen en aan te geven bij de site waar dit paard is aangeboden.
Slagers zullen deze lijst ook bij moeten houden. Zij mogen alleen paarden slachten met chip, dus zal het computertechnisch zeer makkelijk zijn om zo'n paard te herkennen. Een chip eruit halen is en optie, maar je maakt het moeilijker. De kans op een lidteken is groot.
Paarden die dan naar het buitenland gaan, is ook groot, daarom moeten zij ook mee doen. Voordeel EU![]()
Ik denk dat je een hoop leed kan besparen.
superwoman schreef:Ik vind het dus niet zo terrecht dat de nieuwe eigenaren het paard, de pony's mogen houden. Wanneer er geen papieren zijn, dan moet je als koper extra allert zijn.
Misschien kun je de wet (nog) niet veranderen, maar een overzichtelijke site moet te maken zijn.
Dus een lijst met chipnrs bijv, waarbij je op het chipnr kan klikken en de rest van de gegevens kan vinden, van het gestolen paard. Of dat je de chipnrs op kunt vragen van bijv tinkers met een bepaalde hoogte. Dus dat je kunt zoeken op verschillende manieren. Zo kun je jezelf als koper beschermen.
Een D.A kan bij de keuring in de computer het chipnr intoetsen en weet of deze gestolen is.
Voor mensen die op de markt kopen kúnnen misschien met hun telefoon al op internet komen en dus ook het chipnr intoetsen en checken.
ardennen schreef:superwoman schreef:Ik vind het dus niet zo terrecht dat de nieuwe eigenaren het paard, de pony's mogen houden. Wanneer er geen papieren zijn, dan moet je als koper extra allert zijn.
Misschien kun je de wet (nog) niet veranderen, maar een overzichtelijke site moet te maken zijn.
Dus een lijst met chipnrs bijv, waarbij je op het chipnr kan klikken en de rest van de gegevens kan vinden, van het gestolen paard. Of dat je de chipnrs op kunt vragen van bijv tinkers met een bepaalde hoogte. Dus dat je kunt zoeken op verschillende manieren. Zo kun je jezelf als koper beschermen.
Een D.A kan bij de keuring in de computer het chipnr intoetsen en weet of deze gestolen is.
Voor mensen die op de markt kopen kúnnen misschien met hun telefoon al op internet komen en dus ook het chipnr intoetsen en checken.
al eens op http://www.gezocht.napoline.be gekeken? meer overzichtelijk kan volgens mij toch niet hoor