Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:34

Arabesk jij hamert er steeds maar weer op dat we moeten gaan kijken maar wat heeft dat nu voor zin?

De paarden die in beslag zijn genomen zijn er niet meer te zien. Daarvoor hoeven we niet naar dat bedrijf af te reizen.

Misschien ziet de rest van de paarden er beter uit maar dat neemt niet weg dat de paarden die in beslag zijn genomen er beslist niet goed verzorgd uitzagen. Dat je 40 paarden hebt die er wel goed uitzien wil niet zeggen dat je de overige 10 dan maar mag verwaarlozen. Die andere hebben dan gewoon geluk gehad dat ze geen dierenarts nodig hadden in die periode of zijn hoger in rang zodat ze beter het beschikbare eten konden bemachtigen.

Als ik nu een uurtje ga kijken en alles redelijk goed aantref garandeert dat mij niet dat in de toekomst een paard wel de verzorging krijgt die hij nodig heeft.

Wanda kan ons dan wel van alles vertellen maar of dat in de praktijk dan ook gebeurd is afwachten.

Hopelijk heeft ze haar les geleerd en zal ze in de toekomst eerder handelen. Anders is het afwachten tot het volgende paard er slecht bijstaat en wordt weggehaald. Dan kunnen we wel gaan roepen ja maar 3 maand geleden stond dat paard er nog goed bij maar daar heb je dan niets aan.
Het gaat er om hoe hij er dan op dat moment bij staat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:36

Arabesk schreef:
dat zijn mijn meest recente foto's
brechje heeft foto's van twee weken terug, die staan hier ook op bokt

Ubimone is trouwens de exwerkneemster die WAnda heeft aangegeven bij de DB. Cool Even voor de kijkers thuis.

JIJ hebt Arnor helemaal in elkaar geslagen omdat hij niet wilde lopen. Je stond daar met de zweep hem inelkaar te rammen, want daar zou hij wel van leren.

op de foto was ik bezig met Tarka ik heb haar niet vastgebonden maar heb haar vast in mijn handen buiten de foto,

Arabesk... jouw manier van discussieren staat bij mij sowieso al niet hoog in het vaandel, maar dit is wel erg laag. Er is al geTemt las ik... maar goed ook.
Met jou valt soms gewoon geen goed garen te spinnen in een gesprek, je weigerd je ook maar te verdiepen in andermans gedachtegangen en gebruikt alles om jouw gelijk te krijgen... jammer vond het wel een intressant topic om te volgen Scheve mond

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:36

ja omdat t allemaal zo gruwelijk uit zijn fatsoen getrokken word.
maar als arabesk zo gelooft in wanda s onschuld waarom zit ze ze dan zo te verdedigen????

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:38

Mis ik iets? Volgens mij was het Ubimone die hiervoor Arabesk er van beschuldigde een paard te vast te hebben gezet. En ook stopte ze even wat beweringen in haar mond die ze niet gedaan heeft...

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:41

laten we eerlijk zijn ook jij ziet op die foto dat tarqua met dwang vast staat. of vast gehouden word. dat in het midden latend dan maar. dat is toch geen voorbeeld voor natural horsemanship??? lijkt me niet natuurlijk een paard met dwang dingen laten doen toch??????

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:42

ubimone schreef:
ja omdat t allemaal zo gruwelijk uit zijn fatsoen getrokken word.
maar als arabesk zo gelooft in wanda s onschuld waarom zit ze ze dan zo te verdedigen????

Omdat een troep mensen die een handjevol foto's hebben gezien meteen denken dat ze de hele situatie kennen misschien?

Arabesk heeft er zelf toch geen enkel belang bij? Ik vind het juist moedig dat ze dit doet. Ze kan ook gewoon zeggen: laat maar zitten, is mijn zaak niet, Wanda zoekt het maar uit.
Maar daarvoor in de plaats probeert ze de mensen hier wat extra informatie te geven zodat ze een beter oordeel kunnen vellen. Jammer dat er mensen bij zijn die een houding hebben van: Ach, het is Arabesk, vooral niet luisteren!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:42

ubimone schreef:
laten we eerlijk zijn ook jij ziet op die foto dat tarqua met dwang vast staat. of vast gehouden word. dat in het midden latend dan maar. dat is toch geen voorbeeld voor natural horsemanship??? lijkt me niet natuurlijk een paard met dwang dingen laten doen toch??????

En je punt is.... ?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:43

arno8 schreef:
Mis ik iets? Volgens mij was het Ubimone die hiervoor Arabesk er van beschuldigde een paard te vast te hebben gezet. En ook stopte ze even wat beweringen in haar mond die ze niet gedaan heeft...

Een paard vastzetten vindt ik een minder erge beschuldiging dan mishandelen... of zit ik er nu naast?
Ook grijp ik terug op eerdere discussie ervaringen Knipoog Niet enkel in dit topic.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 26-08-06 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:44

jee mensen,

ik denk dat degene die deze foto,s normaal vinden, paarden alleen wat schraal, en ach dat ook valt wel mee toch

of zelf niet meer weten waar dit topic over gaat of mischien zelf ook maar geen paarden zouden moeten houden.

vooral de foto van het paard met de oogontsteking, ik vind het schandalig dat jullie dat goed proberen te praten hier. een paard met zo,n verwonding hoort thuis in een kliniek, en niet in een box omdat ze haar veulen heeft.

verder hoop ik dat deze paarden weer opknappen en dat de eigenaresse hulp krijgt voor de rest van haar paarden, en mischien kunnen haar ideen over hoe een paard gevoerd wordt wat bijgestelt worden

sas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:45

arno8 schreef:
russel schreef:

Arno, niet voor mij praten of voor andere praten. Iedereen?? Wie is iedereen? Nou dus niet, kijk maar eens goed om je heen.

Hoe kunnen die paarden zo mager zijn dan? Lag er een berg hooi op de wei toen de DB kwam en was het oog al verzorgd?

Op een van de foto's zie je zo'n berg hooi in een paddock liggen, dat zegt natuurlijk niet alles, maar het zegt ook niet niks.
En een paard kan heel makkelijk mager blijven met onbeperkt hooi, daar heb ik in dit topic ook al meer over gelezen.

Arno, als ik die fotoos bekijk in het andere topic, dan kan ik de beller gewoon gelijk geven, dan ben ik blij dat er gebeld is. Als ik ooit, maar dan ooit mijn paard in zo een toestand aantref als hij bij een goedbedoelde pensionhouder in pension staat en onder die hoede komt te liggen, gaat hij ala minuut daar weg. De fotoos liegen er niet om. Er wordt dus stelselmatig omheen gepraat. De overige paarden zien er kennelijk (nog) goed uit, om daar nu steeds over te gaan praten en deze fotoos naar voren te schuiven, doet geen pas. Ik vind de fotoos verschikkelijk, DB waardig, dus waar hebben wij het over.
Het oog hangt er uit, is gespiest en is niet een oogonsteking die we wel eens zien door overvloed van vliegen, dit is too much.

Dat er 10 paarden van de 50 er slecht uitzien is gewoon 10 te veel. Als ik deze fotoos zie, dan snap ik wel waar de DB bij de handelaar bij ons om de hoek niets doet. Het kan dus idd erger dan bij hem en bij hem is het al erg, zeker als je bewust een omweg kiest om er niet langs te hoeven.

Tov het politiebureau in mijn dorp staat ook een mager oud paard, maar dat paard ziet er gewoon veel beter uit, je ziet dat hij oud is, maar zoveel beter. Als een paard geen tanden meer heeft en alleen gras krijgt, ben je dan niet heel wreed bezig? Hij kan toch niet eten? Lijkt als soep eten met een vork. Zo een paard geef je of een spuitje want een paard kan niet zonder ruwvoer of idd vloeibaar eten met toegevoegde vitamines/mineralen, maar het ruwvoer dan? Dat is voor je ogen je paard laten doodhongeren omdat hij niet kan eten. Is dat diervriendelijk? Die hoeven is niet van 6 weken, ook niet van 3 maanden, kom zeg. Zeker als een paard in een hele schrale conditie is, groeien zijn hoeven bijna niet.

In welke mate heeft dat paard met dat oog een infectieziekte opgelopen door niet meteen behandeld te zijn? Hoe weet de eigenarese dat het een tak was, gezien?? Of zat de tak er nog in. Dan behandel je toch meteen? Vliegen zitten er al weken. Nu net de vliegenkap niet meer nodig maar een maand geleden stikte het er van en het regend niet 24 uur per dag, dus tussen de buien door.

Ik vind het echt erg te blijven verdedigen dat er niks aan de hand is. Een heel erg referentiekader om deze fotoos als laster te bestempelen. Bahbah, dan ben ik maar pietjeprecies met mijn paard, maar voor hem nooit, nooit zo een gratenpak, zulke hoeven en sjee over het oog heb ik het maar helemaal niet!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-06 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:46

Ze heeft er hier zelf aandacht aan gegeven, dan is het ook haar eigen risico dat ze dit soort reacties krijgt. Had ze zich stil gehouden, dan was dit topic nooit tot 21 pagina's gekomen Lachen Daarnaast klopppen de verhalen die ze verteld niet helemaal. Dat roept vraagtekens op.

Daarnaast zie ik hier niemand met de houding van "het is Arabesk dus niet luisteren" Ik denk dat de meeste mensen reageren omdat dit gewoon NIET kan, en je moet wel behoorlijk blind zijn om dit te willen goedpraten

Daarnaast loopt het discussienivo zo snel omlaag dat ik snel een slotje verwacht. Gelukkig is er hulp voor de paarden, dat is het allerbelangrijkste. Jammer dat sommige mensen blijkbaar dit soort praktijken niet erg vinden.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:48

ubimone schreef:

Dat lijkt mij nogal duidelijk. Arabesk gelooft dat Wanda gelijk heeft. Als ik denk dat iemand gelijk heeft zou ik die persoon ook verdedigen als die persoon zou worden aangevallen.

Wat ik alleen niet snap is hoe ze Wanda nog kan geloven nadat ze de foto's heeft gezien en alle feiten tegen haar spreken. Zelfs nadat de paarden zijn weggehaald. Dan moeten je ogen toch opengaan en moet je toch gaan inzien dat Wanda schijnbaar niet zo goed voor de paarden zorgt als Arabesk altijd gedacht heeft. Misschien was er nog niets aan de hand toen Arabesk er voor het laatst is geweest maar dingen kunnen snel verergeren.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:48

Als je alles naleest, zeg ik nergens dat ik vind dat de eigenaresse het goed heeft gedaan. Over de situatie zeg ik alleen: volgens mij heeft de DB dit niet goed aangepakt.

En nu moet ik weg.
Veel plezier nog in het gezelligste topic van bokt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:49

Boos!

En die arabest moet even haar roze bril afzetten, dan is er ook geen discussie meer nodig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:50

Vind jij dan wel dat de eigenaar het goed aangepakt heeft Arno?
Als dat nl niet zo is, kon de DB niet anders als ingrijpen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:54

lindsey schreef:
Dat lijkt mij nogal duidelijk. Arabesk gelooft dat Wanda gelijk heeft. Als ik denk dat iemand gelijk heeft zou ik die persoon ook verdedigen als die persoon zou worden aangevallen.

Wat ik alleen niet snap is hoe ze Wanda nog kan geloven nadat ze de foto's heeft gezien en alle feiten tegen haar spreken. Zelfs nadat de paarden zijn weggehaald. Dan moeten je ogen toch opengaan en moet je toch gaan inzien dat Wanda schijnbaar niet zo goed voor de paarden zorgt als Arabesk altijd gedacht heeft. Misschien was er nog niets aan de hand toen Arabesk er voor het laatst is geweest maar dingen kunnen snel verergeren.

Men neme... twee oogkleppen Vork
Het valt gewoon niet goed te praten, dat paard had verzorging nodig. Punt uit...
De redenen erachter kunnen misschien wel verzachtend werken (lijkt mij stug... maar goed).

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:11

Ik heb 't hele topic gelezen (ja, dat duurde even...), en ik vind persoonlijk dat het nooit zo ver had mogen komen... Sommige paarden zien er echt verschrikkelijk uit, wellicht niet allemaal, maar dat zou geen excuus mogen zijn. Bloos

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:16

timokyana schreef:
die groep is dus degelijk wel te zien maar goed,ik ben het terrein niet op geweest, is strafbaar en wat heb ik eraan filou, dit is niet mijn gevecht, maar het gaat om het welzijn van de dieren.

Afbeelding

Kijk dit is prins, deze foto is een paar dagen voor de inval gemaakt..Mager? Nee zeker niet. En al denk je ribben te zien, moet even beter kijken dan zie je dat dat komt hoe de regendruppels over zijn zij zijn gelopen. Verder zie je op de achtergrond bomen.. achter die bomen liggen weilanden. De kant waarvan de foto is genomen is OP HET TEREIN. Ik vind het heeeeeel erg knap al kan je vanaf ongeveer het einde van het andere weilandan door de bomen heen zien dat dit paard mager is vind ik heel erg knap. Je moet wel degelijk op het terein zijn geweest om dit paard te kunnen hebben gezien.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:18

lindsey schreef:
Arabesk jij hamert er steeds maar weer op dat we moeten gaan kijken maar wat heeft dat nu voor zin?

De paarden die in beslag zijn genomen zijn er niet meer te zien. Daarvoor hoeven we niet naar dat bedrijf af te reizen.

Dit was wat de dierenbescherming berichtte:

De Landelijke Inspectie Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in de gemeente Baarle-Nassau vijftig verwaarloosde paarden aangetroffen.
Dan zou je er toch nog een heel stel moeten aantreffen lijkt me want ze hebben er geen 50 meegenomen. Sterker nog als ik de berichtgeving hier moet geloven waren er niet eens 50 paarden aanwezig op dat bedrijf.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:22

Cayenne schreef:
Daarnaast klopppen de verhalen die ze verteld niet helemaal.

Niet? Een paar pagina's terug beweert iemand ook al dat ze met haar honden wel een soort broodfokkerij zal hebben.
Pure laster die nergens meer over gaat en helemaal niets met dit topic te maken heeft.

De paarden op de foto's van de anonieme, verse bokker zien er niet goed uit, daar is iedereen het over eens. Maar niemand weet wanneer die foto's genomen zijn, kan zo maar door verschillende jare heen zijn en het kunnen zelfs foto's zijn die genomen zijn op de dag van aankomst van betreffende paard.

Als je dan perse wilt oordelen voordat de rechter het doet moet je het doen op basis van foto's van de dag waarop de dierenbescherming heeft ingegrepen.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:25

Hmmmz heb niet alles gelezen maar wat ik gelezen heb is dat de db zo verkeerd bezig geweest zou zijn nou echt niet dus groot gelijk dat er eindelijk een keer in gegrepen word iedereen hier uit de omgeving zegt al jaren van dit kan toch niet meer, veulens die op het beton liggen, melk merrie's die verschrikkelijk mager zijn, tijdje terug dat er bijna elke maand een paard dood ging wegens gewoon geen eten krijgen. en om dan nu te horen dat mijn kleine ananouska mss wel dood gaat wegens nalatigheid van medische zorg verschrikkelijk zit hier gewoon te janken achter mijn pc... en ja ik ben ook een exwerkneemster van wanda heb daar 2 jaar gewerkt toen ze alleen nog de norikers had en niet de melkerij en toen ging het goed met de paarden zagen ze er netjes uit etc. ben daar toen vanwege een ruzie (met een inwonende werknemer/deels eigenaar destijds van wanda) een paar jaar later is ze die melkerij begonnen en zag ik de paarden achteruit gaan elke keer als ik langs reed schrok ik me weer rot. Ik ben blij dat de db eindelijk een keer actie onderneemt. en mijn kleine nouska mag altijd naar hier komen mits de db dat toe zou laten. hier zal ze iig de medische zorg, liefde en aandacht krijgen die ze nodig heeft.

even een vraagje voor diegene die momenteel nog bij wanda werkt hoe is het met wolkewitje, sneeuwvlokje, aisha, norbert, ruben, truuska, belle 1, katelijn? bergijp dat sissi en mary, ananouska en lucky in beslag zijn genomen. dat waren de paarden die er destijds stonden ananouska, wolkewitje en sneeuwvlokje heb ik nl zadelmak gemaakt met wolkewitje heb ik toen zij 3,5 was nog mee gereden in de brabanthallen.... graag een pbtje over deze paarden.

greetz

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:27

Romy18 schreef:
Hmmmz heb niet alles gelezen maar wat ik gelezen heb is dat de db zo verkeerd bezig geweest zou zijn nou echt niet dus groot gelijk dat er eindelijk een keer in gegrepen word iedereen hier uit de omgeving zegt al jaren van dit kan toch niet meer, veulens die op het beton liggen, melk merrie's die verschrikkelijk mager zijn, tijdje terug dat er bijna elke maand een paard dood ging wegens gewoon geen eten krijgen.

Zo, dat zijn zware beschuldigingen.
Heb je daar harde bewijzen voor? Anders zou ik maar eens goed nadenken voordat je zoiets op het internet zet.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:33

liever daat de dierenbescherming te vroeg invalt ddan te laat zou ik maar zeggen. ik was laatst nog op een plek waar die dieren worden opgevangen en daar stond me toch een portie ellende bij elkaar. tevens aan de straat een dooie pony...liever maar meteen ingrijpen dan het zover laten komen.
ik vind de fotos overigens geen reclame voor de zaak van wanda van duin. daar zijn er eerder 5 niet mager dan wel. een merrie met een veulen van een paar weken die er zo uitziet??? ik weet niet hoor maar bijvoeren is schijnbaar ook een vak..hoeven zijn ook weinig verzorgd, vacht verzorging doen ze zo te zien in ieder geval niet vaak aan.
dikke duim voor de dierenbescherming. nu maar uitvechten wie er echt gelijk heeft maar als ik het voor het zeggen had: ik heb geen verklaringen van wie dan ook nodig...dieren horen er gewoon niet zo uit te zien...

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:35

Romy18 schreef:
Hmmmz heb niet alles gelezen maar wat ik gelezen heb is dat de db zo verkeerd bezig geweest zou zijn nou echt niet dus groot gelijk dat er eindelijk een keer in gegrepen word iedereen hier uit de omgeving zegt al jaren van dit kan toch niet meer, veulens die op het beton liggen, melk merrie's die verschrikkelijk mager zijn, tijdje terug dat er bijna elke maand een paard dood ging wegens gewoon geen eten krijgen. en om dan nu te horen dat mijn kleine ananouska mss wel dood gaat wegens nalatigheid van medische zorg verschrikkelijk zit hier gewoon te janken achter mijn pc... en ja ik ben ook een exwerkneemster van wanda heb daar 2 jaar gewerkt toen ze alleen nog de norikers had en niet de melkerij en toen ging het goed met de paarden zagen ze er netjes uit etc. ben daar toen vanwege een ruzie (met een inwonende werknemer/deels eigenaar destijds van wanda) een paar jaar later is ze die melkerij begonnen en zag ik de paarden achteruit gaan elke keer als ik langs reed schrok ik me weer rot. Ik ben blij dat de db eindelijk een keer actie onderneemt. en mijn kleine nouska mag altijd naar hier komen mits de db dat toe zou laten. hier zal ze iig de medische zorg, liefde en aandacht krijgen die ze nodig heeft.

even een vraagje voor diegene die momenteel nog bij wanda werkt hoe is het met wolkewitje, sneeuwvlokje, aisha, norbert, ruben, truuska, belle 1, katelijn? bergijp dat sissi en mary, ananouska en lucky in beslag zijn genomen. dat waren de paarden die er destijds stonden ananouska, wolkewitje en sneeuwvlokje heb ik nl zadelmak gemaakt met wolkewitje heb ik toen zij 3,5 was nog mee gereden in de brabanthallen.... graag een pbtje over deze paarden.

greetz

1. Die veulens hoefden niet op het beton te liggen, daar kozen ze voor ze konden gewoon naar binnen om op het stro te gaan liggen (neem aan dat je niet binnen ben gaan kijken)
2. Dat er ene paar paarden achter elkaar gestorven zijn lag niet aan het niet eten krijgen maar aan ziektes elk paard kan ziek worden.. (ik wete niet waar je dat op basseert, heb je het aan wanda gevraagd ofzo?)
3. Dat ananouska misschien dood gaat ligt niet aan wanda, want als je dan eerst eens alles gaat lezen, lees je ook dat ze op advies van DA elke dag een zalfje op het oog smeerde en haar behandelde met antibiotica en dat ze volgende week geopereerd zou worden aan haar oog, maar nu nog te zwak was om geopereerd te worden doordat ze net een veulen heeft gehad en doordat haar been was gebroken nog erg op krachten moest komen én omdat het oog nog te gewollen was om geopereerd te worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:40

Laat het nou gewoon aan de rechter over hoe er beslist wordt.

En wat de voorstanders betreft, zou ik gauw stoppen met het verdedigen. Het enige wat er gebeurt is dat jullie steeds meer informatie geven waaruit blijkt dat er meer aan de hand is dan jullie zelf willen toegeven. Nou zijn er opeens een aantal paarden die achter elkaar overleden aan verschillende ziektes. Hoeveel verschillende toevalligheden komen er in dit geval ondertussen al bij elkaar?