Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:dat zijn mijn meest recente foto's
brechje heeft foto's van twee weken terug, die staan hier ook op bokt
Ubimone is trouwens de exwerkneemster die WAnda heeft aangegeven bij de DB.Even voor de kijkers thuis.
JIJ hebt Arnor helemaal in elkaar geslagen omdat hij niet wilde lopen. Je stond daar met de zweep hem inelkaar te rammen, want daar zou hij wel van leren.
op de foto was ik bezig met Tarka ik heb haar niet vastgebonden maar heb haar vast in mijn handen buiten de foto,
ubimone schreef:ja omdat t allemaal zo gruwelijk uit zijn fatsoen getrokken word.
maar als arabesk zo gelooft in wanda s onschuld waarom zit ze ze dan zo te verdedigen????
ubimone schreef:laten we eerlijk zijn ook jij ziet op die foto dat tarqua met dwang vast staat. of vast gehouden word. dat in het midden latend dan maar. dat is toch geen voorbeeld voor natural horsemanship??? lijkt me niet natuurlijk een paard met dwang dingen laten doen toch??????
arno8 schreef:Mis ik iets? Volgens mij was het Ubimone die hiervoor Arabesk er van beschuldigde een paard te vast te hebben gezet. En ook stopte ze even wat beweringen in haar mond die ze niet gedaan heeft...
arno8 schreef:russel schreef:
Arno, niet voor mij praten of voor andere praten. Iedereen?? Wie is iedereen? Nou dus niet, kijk maar eens goed om je heen.
Hoe kunnen die paarden zo mager zijn dan? Lag er een berg hooi op de wei toen de DB kwam en was het oog al verzorgd?
Op een van de foto's zie je zo'n berg hooi in een paddock liggen, dat zegt natuurlijk niet alles, maar het zegt ook niet niks.
En een paard kan heel makkelijk mager blijven met onbeperkt hooi, daar heb ik in dit topic ook al meer over gelezen.
ubimone schreef:maar als arabesk zo gelooft in wanda s onschuld waarom zit ze ze dan zo te verdedigen????
lindsey schreef:Dat lijkt mij nogal duidelijk. Arabesk gelooft dat Wanda gelijk heeft. Als ik denk dat iemand gelijk heeft zou ik die persoon ook verdedigen als die persoon zou worden aangevallen.
Wat ik alleen niet snap is hoe ze Wanda nog kan geloven nadat ze de foto's heeft gezien en alle feiten tegen haar spreken. Zelfs nadat de paarden zijn weggehaald. Dan moeten je ogen toch opengaan en moet je toch gaan inzien dat Wanda schijnbaar niet zo goed voor de paarden zorgt als Arabesk altijd gedacht heeft. Misschien was er nog niets aan de hand toen Arabesk er voor het laatst is geweest maar dingen kunnen snel verergeren.
timokyana schreef:die groep is dus degelijk wel te zien maar goed,ik ben het terrein niet op geweest, is strafbaar en wat heb ik eraan filou, dit is niet mijn gevecht, maar het gaat om het welzijn van de dieren.
lindsey schreef:Arabesk jij hamert er steeds maar weer op dat we moeten gaan kijken maar wat heeft dat nu voor zin?
De paarden die in beslag zijn genomen zijn er niet meer te zien. Daarvoor hoeven we niet naar dat bedrijf af te reizen.
Cayenne schreef:Daarnaast klopppen de verhalen die ze verteld niet helemaal.
Romy18 schreef:Hmmmz heb niet alles gelezen maar wat ik gelezen heb is dat de db zo verkeerd bezig geweest zou zijn nou echt niet dus groot gelijk dat er eindelijk een keer in gegrepen word iedereen hier uit de omgeving zegt al jaren van dit kan toch niet meer, veulens die op het beton liggen, melk merrie's die verschrikkelijk mager zijn, tijdje terug dat er bijna elke maand een paard dood ging wegens gewoon geen eten krijgen.
Romy18 schreef:Hmmmz heb niet alles gelezen maar wat ik gelezen heb is dat de db zo verkeerd bezig geweest zou zijn nou echt niet dus groot gelijk dat er eindelijk een keer in gegrepen word iedereen hier uit de omgeving zegt al jaren van dit kan toch niet meer, veulens die op het beton liggen, melk merrie's die verschrikkelijk mager zijn, tijdje terug dat er bijna elke maand een paard dood ging wegens gewoon geen eten krijgen. en om dan nu te horen dat mijn kleine ananouska mss wel dood gaat wegens nalatigheid van medische zorg verschrikkelijk zit hier gewoon te janken achter mijn pc... en ja ik ben ook een exwerkneemster van wanda heb daar 2 jaar gewerkt toen ze alleen nog de norikers had en niet de melkerij en toen ging het goed met de paarden zagen ze er netjes uit etc. ben daar toen vanwege een ruzie (met een inwonende werknemer/deels eigenaar destijds van wanda) een paar jaar later is ze die melkerij begonnen en zag ik de paarden achteruit gaan elke keer als ik langs reed schrok ik me weer rot. Ik ben blij dat de db eindelijk een keer actie onderneemt. en mijn kleine nouska mag altijd naar hier komen mits de db dat toe zou laten. hier zal ze iig de medische zorg, liefde en aandacht krijgen die ze nodig heeft.
even een vraagje voor diegene die momenteel nog bij wanda werkt hoe is het met wolkewitje, sneeuwvlokje, aisha, norbert, ruben, truuska, belle 1, katelijn? bergijp dat sissi en mary, ananouska en lucky in beslag zijn genomen. dat waren de paarden die er destijds stonden ananouska, wolkewitje en sneeuwvlokje heb ik nl zadelmak gemaakt met wolkewitje heb ik toen zij 3,5 was nog mee gereden in de brabanthallen.... graag een pbtje over deze paarden.
greetz