Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KellyC

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:05

Hoi allemaal,

Ik ben zeker gaan spingen met Queen! En ze deed het weer geweldig! 's morgens was het jacht parcour (rechtstreeks op tijd en de per balk komen er 4strafsec bij). Daar reden we een razendsnelle rit! Jammer genoeg kregen we een pechfoutje. Maar met die extra 4sec tijd waren we nog 5e geworden!

In de namiddag was het grote prijs. Daar waren we 10e in geworden. Ik zal dus zeker niet klagen!

Dan wou ik het nog even hebben over wat er hier op bokt is geschreven de laatste dagen. Ik heb niemand gevraagd om partij voor mij te kiezen, en dat zal ik zeker nooit doen! Iedereen mag zijn of haar mening hebben. Daar zul je mij nooit iets over horen zeggen, als het maar netjes gebeurd!!!

Dan wordt er gezegd dat ik geen sympathie zou hebben voor de fokkers van Queen. Wel dat heb ik wel, en alana, dan heb jij MIJN berichten niet goed gelezen!!! ik heb hen nooit iets verweten. In tegendeel! Ik heb gezegd dat ik het erg vind voor hen dat hun paard deze zomer al 10jaar geleden toen gestolen was! En dat ik hun eerste reactie heel erg goed begrijp! Ik had gehoopt hen beter te leren kennen en zo tot een oplossing te kunnen komen. Jammer dat zij dat niet willen. Dus moet het via de rechtbank! Dus verwijt mij niet dat ik het op mijn manier wil doen! Want dat is dus alles behalve wat ik wil, alles via de rechtbank! Want een rechtzaak maakt het alleen maar pijnlijker voor beide partijen. Altijd maar verwijten naar elkaar gooien.

Maar een ding is zeker! ik heb nooit ergens over gelogen! heb alles via de eerlijke weg proberen te doen! En dat is iets wat je niet van de fokkers kunt zeggen! Het zijn zij die ermij van beschuldigen dat Queen slecht verzorgd was, dat ze slecht op de voeten was, dat ze slecht gespierd en in slechte conditie was! Dat is fijn om te moeten lezen. Dat ze zelfs in het groot in de krant zetten dat wij wisten dat het om een gestolen paard zou gaan! Wel dat wisten wij niet! En toch heb ik nooit gezegd dat zij slecht voor Queen hebben gezorgt. Omdat ik weet dat ze ook van haar hebben gehouden! Hoe moet ik mij dan voelen he! Leg mij dat dan maar eens uit.

Deze mensen zijn zeker geen boemannen, maar evenzeer een slachtoffer! Dus alana, en al diegene die van die onzin vertellen. Praat over dingen waar je iets van weet! Zonder van die dingen te vertellen waar je niet eens van weet hoe de vork in de steel zit!

Groetjes kelly en Queen

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:17

mmh... misschien moet ik ook eens proberen een jachtparcours te springen Haha! Bij onze wedstrijden krijg je punten voor stijl, en mijn punten waren erg laag Bloos er stond bij dat het leek alsof ik een jacht aan het rijden was hihi...
Tja ben niet zo goed in springen... heb altijd moeite met m'n balans..

ik heb echt respect voor jou (en Queen natuurlijk) dat jullie zo hoog durven! OK dan!

oh en dat andere.... be prepared voor een reactie Rolleyes Knipoog ik hou m'n mond Haha!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:24

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:12

jokari schreef:
Rhiannon schreef:
oh en dat andere.... be prepared voor een reactie Rolleyes Knipoog ik hou m'n mond Haha!

Tssss... Rhiannon... hoe durf je ! Nagelbijten / Gniffelen Haha! Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

uh, is het bij jullie ook zulk lekker weer?? Hier schijnt de zon volop...
Wat fijn dat je weer lekker gereden hebt met Queen.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:18

Lachen Beter dan gisteren in ieder geval.... gister regende het de hele tijd (terwijl ik een festival had Boos!).... vandaag kun je lekker buitenrijden Lachen niet te warm, geen last van beestjes, heerlijk!

Ik kreeg trouwens laatst een (doorstuur)mailtje over 3 tinkers die gestolen zijn Boos! waarvan 1 nog hoefbevangen ook! schandalig!

edit: het waren er 2, en dat er een hoefbevangen was stond in mijn mail... hier is dat topic wat ik erover vond:
viewtopic.php?f=12&t=419744

Ik vind het echt vreselijk dat dieven het in hun hoofd halen een levend wezen weg te rukken uit hun omgeving! Ik vind het net zoiets als een kind ontvoeren... dat doe je toch ook niet! helaas gebeurd dat ook...
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 06-06-05 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:23

Ik heb voor de middag Kelly aan de lijn gehad, en ze was het paardjes van haar zus aan het rijden, ik denk dat ze nu de andere paarden aan het rijden is, ofwel de stallen aan het gereed maken voor vanavond. Het weer hier is goed, geen zon, 17 graden, zodus....

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:15

vanmorgen regende het hier. maar sinds vanmiddag schijnt af en toe de zon. maar het blijft nu wel droog. straks wandelen in het bos Haha!
groetjes mieke

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:53

maar hoe je het went of keert het blijf een pijlnlijke zaak aan beide kanten
je moet er niet aan denken dat je een paard kwijt raakt en het na negen jaar terug vind
en als nieuwe eigenaar moet je er niet aan denken dat je een hele lange band met zo'n beesje heb en je kan het kwijt raken door dat je ouders vroeger bedonderd zijn
dus zal er altijd een verliezen straks
jammer dat dit soort dingen gebeuren
kan je maar zien hoe slecht sommige mensen zijn en niet nadenken over de gevolgen er van en weten wat er ooit veel verdriet door zal komen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:05

Een ieder uitgepraat over het weer en klaar met zichzelf belachelijk maken???
Dan kunnen we weer on-topic verder Haha!

KellyC schreef:
Hoi allemaal,
Dan wou ik het nog even hebben over wat er hier op bokt is geschreven de laatste dagen. Ik heb niemand gevraagd om partij voor mij te kiezen, en dat zal ik zeker nooit doen! Iedereen mag zijn of haar mening hebben. Daar zul je mij nooit iets over horen zeggen, als het maar netjes gebeurd!!!

Is het ergens niet netjes gebeurd dan?
Dan graag voorbeelden.

KellyC schreef:
Dan wordt er gezegd dat ik geen sympathie zou hebben voor de fokkers van Queen. Wel dat heb ik wel, en alana, dan heb jij MIJN berichten niet goed gelezen!!!

Heb je er al eens aangedacht dat het niet aan de lezer hoeft te liggen dat jouw berichten anders gelezen worden dan jezelf denkt te hebben geschreven?
Als je al mijn boktnaam, voor de zoveelste keer verkeerd schrijft, dan zie ik dat des-intresse in hetgeen ik schrijf en geschreven heb, en dat je niet de moeite neemt om te lezen wat er staat of zelfs maar wat ik bedoel...

KellyC schreef:
ik heb hen nooit iets verweten. In tegendeel! Ik heb gezegd dat ik het erg vind voor hen dat hun paard deze zomer al 10jaar geleden toen gestolen was! En dat ik hun eerste reactie heel erg goed begrijp! Ik had gehoopt hen beter te leren kennen en zo tot een oplossing te kunnen komen. Jammer dat zij dat niet willen. Dus moet het via de rechtbank! Dus verwijt mij niet dat ik het op mijn manier wil doen! Want dat is dus alles behalve
wat ik wil

, alles via de rechtbank!
Je hebt 2 partijen en ieder met hun eigen manier van handelen... jij je eigen zij hun eigen...
Ik zeg ook niet dat hun handelen een schoonheidsprijs verdient, maar zolang je hun reden niet kent kan niemand erover oordelen....
Die mensen kennen je niet, voor hetzelfde geld hadden ze gebeld en had je het paard laten verdwijnen (nee, jij zou dat niet doen, maar genoeg zouden dat wel hebben gedaan, en zij hebben dus deze manier gekozen) tel daarbij dat het een internationaal geschil betreft...

KellyC schreef:
Want een rechtzaak maakt het alleen maar pijnlijker voor beide partijen. Altijd maar verwijten naar elkaar gooien.

Waarom verwijten naar elkaar gooien? Het is een strijd tussen advocaten, en de rechter beslist.

KellyC schreef:
Maar een ding is zeker! ik heb nooit ergens over gelogen!

Ik heb ook nergens gezegd dat je hebt gelogen....

KellyC schreef:
heb alles via de eerlijke weg proberen te doen! En dat is iets wat je niet van de fokkers kunt zeggen! Het zijn zij die ermij van beschuldigen dat Queen slecht verzorgd was, dat ze slecht op de voeten was, dat ze slecht gespierd en in slechte conditie was! Dat is fijn om te moeten lezen.

Nogmaals... niet alles wat in een krant staat is 100 % waar.... iJe wilt niet weten hoe woorden verdraait worden... Die krant moet verocht worden en dat doe je niet met zoete verhaaltjes....
woorden als: "ik had niet verwacht dat ze in deze conditie zou verkeren" worden algauw: "Ik ben geschrokken van de conditie waarin ze verkeerde" wat dan weer negatief gelezen wordt, of in de krant nog negatiever verwoord wordt.

KellyC schreef:
Dat ze zelfs in het groot in de krant zetten dat wij wisten dat het om een gestolen paard zou gaan! Wel dat wisten wij niet!

Alleen advertentie kun je in de krant laten zetten, de rest is journalisten werk... een stukje waarheid en de rest fantasie en sensatie.

KellyC schreef:
En toch heb ik nooit gezegd dat zij slecht voor Queen hebben gezorgt. Omdat ik weet dat ze ook van haar hebben gehouden! Hoe moet ik mij dan voelen he! Leg mij dat dan maar eens uit.

Ik heb reeds in mijn eerste bericht gezegd dat ik geen standpunt in kan nemen in deze kwestie.. puur omdat er alleen maar verliezers zijn en blijven...

KellyC schreef:
Deze mensen zijn zeker geen boemannen, maar evenzeer een slachtoffer! Dus alana, en al diegene die van die onzin vertellen. Praat over dingen waar je iets van weet! Zonder van die dingen te vertellen waar je niet eens van weet hoe de vork in de steel zit!

Nogmaals JellyC... eerst lezen en dan roepen...
Om mijn mening te verkondigen hoef ik niemand toestemming te vragen of men goedkeurd wat ik vind...
Jouw conclusie raakt kant nog wal puur omdat je niet leest wat ik schrijf...
Dat je mij niet begrijpen wilt, prima... maar dwing me niet een mening erop na te houden waar ik het niet mee eens ben.
Daarnaast is het mischien handiger om je eigen berichten eens na te lezen en te bedenken of het voor anderen begrijpelijk is en dat men niet spoken gaat jagen.
Ik heb mijn 10 jarige dochter mijn reacties laten lezen, haar mening:
het is geen chinees, en vrij duidelijk wat ik bedoel....

dit bericht is om 15.00 uur geschreven... dan volgen nu waarschijnlijk na de nodige verwijten en onzin de sportuitslagen en de weerberichten.... gevolgd door de mensen die het laatste woord willen hebben en/of de opleiding van kerkvoorganger volgen Clown

mikey36

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:06

ik begrijp de reactie van de fokkers wel een beetje. ik kan ook de reactie van kelly begrijpen.
wat ik echter niet begrijp is waar alane zich zo druk over blijft maken. je hebt je mening al in het lang en breed uitgelegd.

om jou mening te verkondigen hoeft idd niemand jou toestemming te vragen of zijn goedkeuring. maar jij hoeft ook niemand te dwingen om het eens te zijn met jou mening. voordat je nu gaat zeggen dat je dat niet doet, waarom blijf je dan eigenlijk zo doorbomen?

ik zie ook niemand fokkers in het algemeen beschrijven als geldwolven en slechte eigenaars, dat is wat jij ervan maakt. ik lees wel het begrip naar Kelly toe, dat zij het liever op een andere mannier had opgelost gezien. wat ook best te begrijpen valt. daar vind ik eigenlijk ook niets mis mee.
mij lijkt dat je er enkel op uit bent om zelf het laatste woord te hebben.

mike

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:46

mischien omdat er reacties beginnen met Alane... en mischien omdat mij dingen in de mond gelegd worden die ik niet gezegd heb???
En niet omdat een ieder het met mij eens moet zijn... dat boeit me voor geen meter.... wat me wel boeit is dat mijn woorden verdraait worden en ik beschuldigd wordt van het verspreiden van leugens en onwaarheden...
En ja als ze een vraag stellen ben ik graag bereid er een antwoord op te geven... Haha!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:21

Hoe vermoeiend. Slapen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:30

Inderdaad een diepe zucht. Én een reactie.

Alane schreef:
Heb je er al eens aangedacht dat het niet aan de lezer hoeft te liggen dat jouw berichten anders gelezen worden dan jezelf denkt te hebben geschreven?

Heb jij er al eens aan gedacht Alane, dat dat omgekeerd ook kan gelden?
Alane schreef:
Als je al mijn boktnaam, voor de zoveelste keer verkeerd schrijft, dan zie ik dat des-intresse in hetgeen ik schrijf en geschreven heb, en dat je niet de moeite neemt om te lezen wat er staat of zelfs maar wat ik bedoel...?

Zoals hier blijkt trek jij conclusies bij een typefout en gaat er voor het gemak meteen maar van uit dat je niet serieus genomen wordt. En dat is niet netjes, om het nog even over netjes reageren te hebben....
Alane schreef:
Je hebt 2 partijen en ieder met hun eigen manier van handelen... jij je eigen zij hun eigen...
Ik zeg ook niet dat hun handelen een schoonheidsprijs verdient, maar zolang je hun reden niet kent kan niemand erover oordelen.......?

Natuurlijk kan je dat niet, maar ieder kan wel met de informatie die ze hebben erop reageren, zoals je al zei, het is een openbaar forum, en als je de inhoud niet bevalt dan reageer je wel òf niet, zoals je zelf weet.
Alane schreef:
Die mensen kennen je niet, voor hetzelfde geld hadden ze gebeld en had je het paard laten verdwijnen (nee, jij zou dat niet doen, maar genoeg zouden dat wel hebben gedaan, en zij hebben dus deze manier gekozen) tel daarbij dat het een internationaal geschil betreft...

Het paard is in beslag genomen geweest hoor.
Alane schreef:
Waarom verwijten naar elkaar gooien? Het is een strijd tussen advocaten, en de rechter beslist.

En die advocaten willen "de zaak" winnen en de kans dat ze over en weer met verwijten komen is reëel.
[/quote]

Alane schreef:

in je reactie op 5 juni om 22.26 heb je het over reacties van een kudde bokkers die klakkeloos aannemen wat anderen schrijven, terecht of onterecht, waarheid of leugen. KellyC zegt ons nu dus dat ze nooit gelogen heeft.

Alane schreef:
Nogmaals... niet alles wat in een krant staat is 100 % waar.... iJe wilt niet weten hoe woorden verdraait worden... Die krant moet verocht worden en dat doe je niet met zoete verhaaltjes....
woorden als: "ik had niet verwacht dat ze in deze conditie zou verkeren" worden algauw: "Ik ben geschrokken van de conditie waarin ze verkeerde" wat dan weer negatief gelezen wordt, of in de krant nog negatiever verwoord wordt.

Daarom worden politici ook nooitop het matje geroepen als ze weer eens iets gezegd hebben. Den-Haag gaat er van uit dat het citaat verdraaid is....NOT dus.

Alane schreef:
Alleen advertentie kun je in de krant laten zetten, de rest is journalisten werk... een stukje waarheid en de rest fantasie en sensatie.

fijne ideëen heb jij van journalisten, bovendien scheer je ze nu allemaal over één kam.

Alane schreef:
Ik heb reeds in mijn eerste bericht gezegd dat ik geen standpunt in kan nemen in deze kwestie.. puur omdat er alleen maar verliezers zijn en blijven...

geen standpunt innemen is ook een standpunt innemen.

Alane schreef:
Om mijn mening te verkondigen hoef ik niemand toestemming te vragen of men goedkeurd wat ik vind...
Dat je mij niet begrijpen wilt, prima... maar dwing me niet een mening erop na te houden waar ik het niet mee eens ben.
Daarnaast is het mischien handiger om je eigen berichten eens na te lezen en te bedenken of het voor anderen begrijpelijk is en dat men niet spoken gaat jagen.

hoe kóm je erbij dat KellyC je dwingt er een mening op na te houden? Je kan misschien wel lezen wat er staat aan letters, maar je interpreteert ze dan toch op een heel bijzondere manier.
Alane schreef:
het is geen chinees, en vrij duidelijk wat ik bedoel.....

aha, zij is dus jouw referentiekader Alane.....
Alane schreef:
dit bericht is om 15.00 uur geschreven... dan volgen nu waarschijnlijk na de nodige verwijten en onzin

ik kan niet voor jou beoordelen of je deze reactie als zin of onzin betiteld, maar het was toch een openbaar forum? Staat vol met zinnige en onzinnige reacties.
Alane schreef:
de sportuitslagen en de weerberichten....gevolgd door de mensen die het laatste woord willen hebben en/of de opleiding van kerkvoorganger volgen Clown
Betekend dit dat dit jouw laatste reactie in dit topic was? En nee, ik volg ook geen opleiding tot kerkvoorganger.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:59

Nagelbijten / Gniffelen
ik moet stiekem toch wel lachen om deze discussie..... vooral omdat ik mijzelf schijnbaar belachelijk maak.... Haha!

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:12

Succes met alles, fijn dat Queen en jij weer samen zijn.
Ze ziet er goed uit, heb je nu evengoed haar papieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:09

MOHGirl schreef:
Succes met alles, fijn dat Queen en jij weer samen zijn.
Ze ziet er goed uit, heb je nu evengoed haar papieren?

Dat denk ik niet als ik het verhaal vanmiddag in de cap (belgisch paardeblad) goed gelezen heb en begrepen dan kun je papieren alleen maar krijgen als de laatst vermelde eigenaar daar toestemming voor geeft.Tevens stond er ook dat stamboom papieren geen eigendomspapieren waren,dat allen aankoop of chip papieren als eigendoms bewijs gelden.

Maar ja,hoeveel die journalisten hier van gelogen hebben weet ik natuurlijk ook niet Nagelbijten / Gniffelen

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:25

maar zonder papieren is Queen ook heel lief! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:11

Rhiannon schreef:
maar zonder papieren is Queen ook heel lief! Haha!

Mijn paard heeft ook geen papieren ,alé geen stamboek, papieren hebben we een hele stapel .Maar het is het mooiste en liefste paard van heel bokt Haha! Haha! Haha!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:54

Silvana, het klopt stamboekpapieren zijn geen eigendomspapieren, ook krijg je geen dubbel als vreemde, indien de vorige eigenaar niet akkoord gaat. Wat betreft onze Belgische wetgeving zijn wij nog niets vooruit gekomen, geen chip, geen paspoort, geen dna, wij blijven vechten voor dit alles maar wij hollen altijd achterop. Maar kijk nu Swieber heeft een chip, hij is ook niet beginnen te fluiten als hij verleden week samen met Tess gestolen is. Jij kan alleen je paard terugbekomen als je het vindt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er is maar een manier om diefstal te voorkomen, handen eraf van de dieven die betrapt worden bij diefstal. En paarden kopen met een faktuur (als de man daar een vals adres opschrijft zoals in Bussum, of valse stamboekpapieren meegeeft, bruine, zwarte manen en staart, witte bles, Hoeveel lopen er zo rond ?
Het geval van Queen en Kelly is verschrikkelijk. Als je een veulen koopt voor het slachthuis, heeft dit ook geen papier bij, in Belgie een paard kopen, hoe dikwijls krijg je een faktuur ??????
Daarom als alle mensen hun paard, welk geen papier of paspoort bij zich heeft, of geen origineel faktuur naar het slachthuis moesten brengen, wij zouden nooit geen honger meer hebben (ikke zeker niet, want ik eet geen paardenvlees) Daarom iedereen kan iedereen verwijten een gestolen paard gekocht te hebben, ik denk dat er vele zijn, die nog niet eens weten dat zij een gestolen paard gekocht hebben, zoals de ouders van Kelly over 1O jaar (leken, en een dochter van 12 jaar)

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:51

Is inderdaad slim om een factuur te vragen en natuurlijk wel te checken of het adres klopt (maarja, hoe doe je dat)...
Eigenlijk ben je alleen maar zeker van je paard als je het bij een erkende fokker koopt... want papieren kunnen ook vals zijn..

stom eigenlijk...ze zouden inderdaad het systeem een keer grondig onder handen moeten nemen...
het gaat met auto's beter, daar heb je kentekenregistratie en de politie kan zien of iemand met een vals kenteken rijdt (ook wel moeilijk, maar toch, het gáát)
Met paarden ook wel met een chip, maar een chip zie je niet van de buitenkant, en inderdaad zoals iemand al meldde als de chip van een gestolen paard gelezen wordt staat er niet "gestolen" op het beeldschermpje... dat zouden ze eigenlijk wel moeten doen, dan zou er heeeel wat problemen uit de wereld geholpen worden... Míts iedereen netjes het paard laten keuren voordat ze het kopen...

helaas gaat nu deze vlieger niet op...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 00:13

paars schreef:
Inderdaad een diepe zucht. Én een reactie.

Ach Paars ik kon je reacties al niet plaatsen in dit topic... tot ik de laatste reactie las van Adri.... wederom voorspelbaar en zeer zielig.
Als je op deze manier zieltjes moet winnen.....

paars schreef:
Alane schreef:

Heb jij er al eens aan gedacht Alane, dat dat omgekeerd ook kan gelden?

Ik ben dit topic niet begonnen Paars... stel geen vragen als je het antwoord niet kunt weten...... je wordt echt steeds voorspelbaarder... Haha!
Ergelijk is dat je meent meer te zijn dan een ander en vragen te moeten beantwoorden die aan een ander worden gesteld... Dat haalt diegeen waaraan de vraag gesteld wordt wel erg neer.... Zou ik laten in het vervolg.. tenzij je zeker weet dat die persoon overschat wordt, en dat lijkt me toch niet. Haha! (Dan had ik de vraag wel aan een ander gesteld Haha! )

paars schreef:
Alane schreef:
Als je al mijn boktnaam, voor de zoveelste keer verkeerd schrijft, dan zie ik dat des-intresse in hetgeen ik schrijf en geschreven heb, en dat je niet de moeite neemt om te lezen wat er staat of zelfs maar wat ik bedoel...?

Zoals hier blijkt trek jij conclusies bij een typefout en gaat er voor het gemak meteen maar van uit dat je niet serieus genomen wordt. En dat is niet netjes, om het nog even over netjes reageren te hebben....

Ah Gossie Paars... lezen was je sterkste punt al niet en zal het ook niet worden.... blijf oefenen Haha!

paars schreef:
Alane schreef:
Ik zeg ook niet dat hun handelen een schoonheidsprijs verdient, maar zolang je hun reden niet kent kan niemand erover oordelen.......?

Natuurlijk kan je dat niet, maar ieder kan wel met de informatie die ze hebben erop reageren, zoals je al zei, het is een openbaar forum, en als je de inhoud niet bevalt dan reageer je wel òf niet, zoals je zelf weet.

Precies Paars... Zijn we het toch een keer met elkaar eens...... Warom blijf je dan reageren op mij??????????????? hoeft niet, moet niet.....
of heb je vandaag nog neit naar buiten gekeken naar het weer????

paars schreef:
Alane schreef:

Het paard is in beslag genomen geweest hoor.

Duh, lezen Paars, lezen...
Wat zou nu de reden kunnen zijn dat ze beslag hebben laten leggen???
[denkerdedenk]
Ze kenden de huidige eigenaar niet!!!!!!!!!!! konden niet weten hoe die zou reageren op contact!!!!!!!!!!!! ze wilden voorkomen dat het paard wederom in het oneindige zou verdwijnen!!!!!!!!!!!!
jeuh... zou dat een geldige reden kunnen zijn???????????\

paars schreef:
Alane schreef:

En die advocaten willen "de zaak" winnen en de kans dat ze over en weer met verwijten komen is reëel.

Gunst Paars je groeit.... en dat die fokkers dan hun vertrouwen schenken aan een advocaat in de hoop dat ze na 9 jaar eindelijk hun paard terug krijgen ... dat maakt ze geen boemannen maar eerder leken die vechten voor hun dier... en geen slechterikken.

paars schreef:
Alane schreef:

in je reactie op 5 juni om 22.26 heb je het over reacties van een kudde bokkers die klakkeloos aannemen wat anderen schrijven, terecht of onterecht, waarheid of leugen. KellyC zegt ons nu dus dat ze nooit gelogen heeft.

Iets verder lezen Paars... je was net zo goed op dreef...
KellyC schreef ook dat ze geen intenties had om met Queen te fokken... en 2 reacties later wel...
Zal ik even de quotes erbij zetten?
Evenals haar verwijten anar de fokkers toe... kan ik zo quoten als het nodig is Haha!

paars schreef:
Alane schreef:

Daarom worden politici ook nooitop het matje geroepen als ze weer eens iets gezegd hebben. Den-Haag gaat er van uit dat het citaat verdraaid is....NOT dus.

Och heb ik wat gemist... ligt het dus niet aan mij maar aan de informatie verstrekking hier in dit topic.... Het was een ongecensureerd life verslag wat werd weergegeven in die krant.... jeuh dat veranderd de zaak aanzienlijk.....
duh.... dit is een particuliere zaak en geen politieke kwestie... geen appels met peren vergelijken.

paars schreef:
Alane schreef:

fijne ideëen heb jij van journalisten, bovendien scheer je ze nu allemaal over één kam.

Laten we het ervaring noemen... ooit kom je erachter als je een eerlijk verslag in de krant wilt en niet een verslag om iets of iemand te beschadigen Haha!

paars schreef:
Alane schreef:

geen standpunt innemen is ook een standpunt innemen.

... pffff paars als je een hond wilt slaan kun je altijd en stok vinden... jij kunt zoeken tot je een ons weegt maar in dit topic vind jij geen stok... Ach gut

paars schreef:
Alane schreef:

hoe kóm je erbij dat KellyC je dwingt er een mening op na te houden? Je kan misschien wel lezen wat er staat aan letters, maar je interpreteert ze dan toch op een heel bijzondere manier.

En we zijn wer terug bij af in mijn reactie... ligt dat aan de ontvanger of aan de verzender van het bericht?????

paars schreef:
Alane schreef:
het is geen chinees, en vrij duidelijk wat ik bedoel.....

aha, zij is dus jouw referentiekader Alane.....

Je wordt echt zielig Paars.... kom eens met betere argumenten....

paars schreef:
Alane schreef:
dit bericht is om 15.00 uur geschreven... dan volgen nu waarschijnlijk na de nodige verwijten en onzin

ik kan niet voor jou beoordelen of je deze reactie als zin of onzin betiteld, maar het was toch een openbaar forum? Staat vol met zinnige en onzinnige reacties.

Ik weet dat je moite hebt met regels Paars... maar ook een openbaar forum heeft regels... 1 ervan is geen onnodige offtopic reacties plaatsen... of slowchat.... ik heb dit topic proberen te redden van verbanning ivm slowchat Haha! Je zou het kunnen verpesten met offtopic reacties, aan jou de keus

paars schreef:
Alane schreef:
de sportuitslagen en de weerberichten....gevolgd door de mensen die het laatste woord willen hebben en/of de opleiding van kerkvoorganger volgen Clown

Betekend dit dat dit jouw laatste reactie in dit topic was? En nee, ik volg ook geen opleiding tot kerkvoorganger.

Paars, je wordt oud... of forum moe.... als je al geen geintjes mee kunt onderscheiden van ernst.... Dromen

Adri schreef:
het klopt stamboekpapieren zijn geen eigendomspapieren

In Nederland niet, België weet ik niet, maar in Duitsland wel Haha!

Adri schreef:
Maar kijk nu Swieber heeft een chip, hij is ook niet beginnen te fluiten als hij verleden week samen met Tess gestolen is....

Ne die chip begint niet te fluiten... maar DNA ook niet. Het verschil is alleen dat waneer iemand dit paard ter keuring aan bied of wil laten chippen dat de reader wel begint te piepen... en de eigenaar bij dit paard gevonden kan worden :d

@Adri: Het treurige is dat in de dierenhandel en eigenlijk iedere handel je vertrouwen moet schenken aan de verkoper of koper .... dat er valse adressen worden doorgegeven is niet alleen die persoon in Bussum, dat is in Duitsland, België van noord tot zuid en van oost tot west...
Het leek zijn is op zich een eerlijk excuses maar ook een veel misbruikt excuse (en ik zeg niet dat KellyC en haar familie zich daar bewust of onbewust schuldig aan hebben gemaakt) lees de gemiddelde topics ens op bokt over handelaren en verkopers, en zie hoeveel of eigenlijk hoe weinig vertrouwen men heeft in de verkoper, maar ook de koper.
Zolang kopers bereid zijn paarden aan te kopen die geen papieren hebben, zolang heeft een registratiesysteem op zich weinig tot geen zin....in Nederland is zelfs een factuur/betalingsbewijs niet afdoende om je als eigenaar te kenmerken...

@Rhiannon: en hoe herken je dan de fokker van je paard? En hoe weet je dat die erkend is?
Bij een chip staat inderdad niet gestolen, maar je kan aan het chipnummer wel herrkennen waar het dier geregistreerd is... en via dat kun je te weten komen of het dier gestolen is of niet.
Tel daarbij op dat in NL er een paspoort aangekoppeld is.....en voila Haha!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 01:03

Alane, wat was er verkeerd aan de laatste reaktie, waarom zielig ???????? Ik heb geen kind van 1O jaar waar ik kan aan vragen wat U bedoelt,ben misschien niet zooooooooooooooo slim als U, ik voel mij wel gelukkig, ga U niet vertellen wat mijn beroep is, maar ik denk dat de Nederlandse en de Belgische taal voor sommige mensen verschillend zijn. Ik tracht steeds mensen te helpen, belangloos, hulp te bieden bij mensen waarvan de paarden gestolen zijn, is dit verkeerd ?????????? Ik denk dat ik U niet begrijp, maar ja ........

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:30

Adri schreef:
Alane, wat was er verkeerd aan de laatste reaktie, waarom zielig ???????? Ik heb geen kind van 1O jaar waar ik kan aan vragen wat U bedoelt,ben misschien niet zooooooooooooooo slim als U, ik voel mij wel gelukkig, ga U niet vertellen wat mijn beroep is, maar ik denk dat de Nederlandse en de Belgische taal voor sommige mensen verschillend zijn. Ik tracht steeds mensen te helpen, belangloos, hulp te bieden bij mensen waarvan de paarden gestolen zijn, is dit verkeerd ?????????? Ik denk dat ik U niet begrijp, maar ja ........

Wat heeft slim zijn nu met gelukkig te maken???
Ik denk dat we nu langs elkaar heen aan het kletsen zijn..... met mijn opmerking dat ik mijn dochter gevraagd heb of die snapte wat ik bedoel, wilde ik geen mensen onderuit halen en het had niet de betekenis dat jij of anderen niet slim zijn, maar ik wilde voorkomen dat ik iets neerschreef wat een dubbele betekenis kon hebben.... zodat er wederom leen andere conclusie getrokken kon worden.

Ik zeg toch ook niet dat jouw werk onbelangrijk is of je streven onjuist is.... Ik kan alleen niet begrijpen waarom jij enerzijds van mening bent dat een gestolen paard terug moet naar zijn eerste eigenaar, maar als het paard al 9 of 10 jaar bij de 1e eigenaar weg is dan vervalt het eigendomsrecht... omdat het paard zich gehecht heeft aan die nieuwe eigenaar.....
Daaruit concludeer ik dat dus een ieder die na 10 jaar zijn/haar paard verkoopt een 'beul' is en niet van paarden houd....

Verder kan ik ook je standpunt niet begrijpen wat je inneemt tov die fokkers en hoe je hen omschrijft, en dan ook nog eens op een openbaar forum...
Ik begrijp je sympathie wel richting kelly, en snap ook wel de redenen, maar dat is geen excuse om die fokkers te beschuldigen van het pijn willen doen van Kelly.
Achteraf praten is heel gemakkelijk, en dat bedoel ik met Als-en en Maar-en... Geschiedenis kun je niet veranderen, ook niet met praten.
Daarom schreef ik eerder al dat ik geen standpunt in kan nemen waar het paard hoort te zijn...
Waar ik een standpunt over inneem is hoe men over die fokkers praat en oordeelt, dat vind ik niet juist.

Citaat:
Alane, wat was er verkeerd aan de laatste reaktie, waarom zielig ????????

en nu snap ik je opmerking niet over zielig....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:32

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mikey36

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:05

volgens mij trek jij alane misschien te snel een conclusie, waardoor jij dingen gaat zeggen en verkondigen die heel erg fout aankomen.

als jij wel goed gelezen had wat er eerder geschreven staat had je ook gelezen dat die Adri WEL met de fokkers gesproken heeft. zij heeft WEL een poging gedaan om alsnog in deze pijnlijke zaak tot een oplossing te komen. mij lijkt dus dat Adri dan ook het recht heeft omhaar mening over deze fokker neer te schrijven. wat haar beweegredenen zijn om ervoor te streven dat Queen bij Kelly blijft, daar heb jij het gissen naar. ik ben er echter wel van overtuigd dat die dame er een gegronde reden voor heeft.

je mag dan wel vragen een je 10 jarige dochter of zij even wil komen kijken en wil bevestigen of jou teksten in het nederlands geschreven zijn. als ik al zie hoe jij hier in dit topic tekeer gaat, zou ik in haar plaats ook zeggen: ja mama, het is volkomen duidelijk Nederlands, mag ik nu terug met mijn barbie pop gaan spelen?

mij lijkt het wel duidelijk. als niemand jou zinnen wil interpreteren, zoals jij het interpreteerd, dan zijn het allemaal zielige zieltjes.

nee je wil enkele het laatste woord krijgen. waarvoor je nog liever onzin begint neer te pennen, dan een deftige mening. (die je nu echt wel al gegeven hebt)

mike