3heathcliff5 schreef:Ik vind het net zo’n vreselijk idee als jullie dat Furion op deze manier vervoerd wordt. Maar ik ben vooral benieuwd wat een DA hiervan vindt en als dit een prima manier van vervoeren is voor het paard in deze situatie, zou ik wel willen weten waarom dit net zo goed is of beter als bijvoorbeeld in een harnas. De kliniek in Bulgarije heeft dit kennelijk goed genoeg gevonden, want het paard is daar geladen en zo vertrokken. Of de mening van de andere kliniek is meegenomen en hetzelfde is weten we niet.
Soms zijn dingen anders dan wij verwachten en logisch vinden beter of net zo goed. Dat er ruim een week later pas geopereerd wordt zou waarschijnlijk ook het geval geweest zijn als Furion wel direct in Frankrijk op de kliniek had gestaan. Vaak gebeurt dit standaard vanwege de zwelling een week tot anderhalve week later pas.
Nu ze eenmaal onderweg zijn, kan ik alleen maar hopen dat de reis voorspoedig verloopt en dat er iemand meereist die de conditie van Furion eerlijk kan monitoren en die direct kan ingrijpen wanneer noodzakelijk.
Wat de maatregelen ook (hadden moeten) zijn, ik geloof niet dat Furion de reis op welke manier dan ook zonder lijden kan afleggen. Ik kan m’n eigen autoritje met flink wat pijnstilling nog herinneren, toen ik een week na het breken van mijn arm voor een operatie naar het ziekenhuis moest. Elke oneffenheid in de weg en elke scherpe bocht kwam de pijn door de pijnstilling heen. Ik ben een vrij nuchter type, maar vond dat een redelijk traumatisch en zwaar vermoeiend ritje van slechts 20 minuutjes.
Alleen daarom al had hij nooit zo'n reis moeten mogen gaan maken.
Ik denk gewoon dat speciaal vervoer te duur voor hem was..
Oh en slachtpaarden naar Italie, ja dat vind ik ook verschrikkelijk.
Als ik me daar ergens hard voor kan maken dan graag.