Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danique_G schreef:OleJon schreef:Dit is waarom de boeren moeten wijken in de Gelderse Vallei.
En dan vertellen ze onder het mom "stikstof"
https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... 0-woningen
Je realiseert je wel dat de bouw van woningen een eenmalige emissie meebrengt en de agrarische sector continue stikstof toevoegt aan de grond?
Vraag me een beetje af wat je boodschap hier exact is
Danique_G schreef:ik kan mij vinden in de frustratie van de boeren. Er is onbehoorlijk met ze omgegaan. Ik zie ook een kans hier voor boeren. Dat het gaat veranderen voor ze staat vast, en dat is nodig. Het zou slimmer zijn als ze een verbond zoeken en zelfstandig opzoek gaan naar nieuwe business modellen met een andere incentive. De overheid weet het niet, dat is juist een kans.
Danique_G schreef:OleJon schreef:Dit is waarom de boeren moeten wijken in de Gelderse Vallei.
Je realiseert je wel dat de bouw van woningen een eenmalige emissie meebrengt en de agrarische sector continue stikstof toevoegt aan de grond?
Zinzi_jewel schreef:Danique_G schreef:
Dit is waarom de boeren moeten wijken in de Gelderse Vallei.
Woningbouw eenmalig ja
En de gezinnen daarna?
Er moet ook eens veel grondiger gekeken worden naar de invoer van " nieuwe" bewoners .
Den Haag haalt overal mensen vandaan , was zelfs sprake van kansloze jongeren uit Frankrijk !
Hoezo ?
Danique_G schreef:ik kan mij vinden in de frustratie van de boeren. Er is onbehoorlijk met ze omgegaan. Ik zie ook een kans hier voor boeren. Dat het gaat veranderen voor ze staat vast, en dat is nodig. Het zou slimmer zijn als ze een verbond zoeken en zelfstandig opzoek gaan naar nieuwe business modellen met een andere incentive. De overheid weet het niet, dat is juist een kans.
Elisa2 schreef:Ik zie echt veel liever meer subsidie voor de boeren, zodat op een andere manier kunnen boeren en daarmee de stikstof uitstoot naar beneden kunnen brengen.
Popstra schreef:Daniqeu heel mooi dat je er voor gestudeerd hebt. Wil nog niet zeggen je maar neerbuigend hoeft te reageren (aan je smilies te zien) op anderen die er kennelijk niet veel van snappen.
Wranglerbutt schreef:elnienjo schreef:Maar bouw verziekt ons landschap,we moeten inzetten op het stoppen van immigratie om massabouw te voorkomen.
Bijzondere redenatie, hoe geef je buitenlanders de schuld van de stikstofcrisis
het zou komisch zijn, als het niet zo verrekte racistisch was
Wranglerbutt schreef:elnienjo schreef:Maar bouw verziekt ons landschap,we moeten inzetten op het stoppen van immigratie om massabouw te voorkomen.
Wranglerbutt schreef:Bijzondere redenatie, hoe geef je buitenlanders de schuld van de stikstofcrisis
Citaat:Al heeft ze er wel voor gestudeerd, zegt mij niks.
Op papier en praktijk zit nog een heel verschil.
Janneke2 schreef:Enne: als we het over bevolkingsgroei door immigratie gaan hebben:
de woestijnen rukken op.
Al decennia lang.
En Darfur was de eerste klimaatoorlog,
Syrië was de tweede - met massa's vluchtelingen naar Europa als gevolg.
En reken maar dat als wij niets doen aan ons wangedrag mbt het milieu,
dat de derde, vierde en vijfde klimaatoorlog
plus vluchtelingenstroom gewoon gaan komen.
Contra El Nieno: ik geef niet de vluchtelingen de schuld.
Het rijke Westen / Noorden veroorzaakt een klimaatcrisis,
met vluchtelingen als gevolg.
En tja - als de woestijn zo oprukt dat de Nijl droogvalt,
God verhoede,
dan moeten we 80 miljoen Egyptenaren elders huisvesten.
('Wij' is wat mij betreft de VN, en svp over de hele wereld, maar ik denk wel dat Europa zo'n tien miljoen mensen gaat krijgen.)