superpony schreef:Nogmaals; het topic gaat over een tekort aan brave recreatie paarden. Dus de gemiddelde ruiter die een braaf paard wil. De manege's die zich echt suf zoeken, maar niks kunnen vinden.
En ik snap heel goed dat mensen kijkend naar hun eigen paard, denken dat die niet om kan gaan met een gehandicapt iemand, zoals ik slechts als voorbeeld gaf. Maar na 39jaar omgaan met een zwaar gehandicapt iemand en nog nooit ook maar 1 paard die negatief daarop reageerde, denk ik dat veel mensen echt verbaasd zouden zijn.
En gaat om shetlanders tm GP paarden.........En mijn broer zat ik een elro met knoppen erop, paarden raakten per ongeluk zijn toeter aan, hij had de laatste jaren een spreek computer etc.
Maar dat was ook niet het punt. Het punt ging erom dat mensen die bewust zijn, anders reageren dan puur natuur. Heel veel paarden reageren anders op kinderen die vrij zijn.
Maar goed, ik zie hier hetzelfde als op veel stallen. Mensen zoeken smoesjes, willen geen commentaar of kritiek op hun eigen onkunde en zoeken dan het liefst ook steun bij elkaar. Want dan kan je je eigen onkunde beter verdedigen en is het makkelijker schoppen tegen degene die kritiek durft te geven.
Het is tevens het grootste probleem in de paarden wereld. De zogenaamde experts die zelf nog veel moeten leren. En ik noem nergens namen, want ik ken mensen niet persoonlijk en dat wil ik ook niet.
Gaat om wat ik hier lees en dat zegt genoeg.
Je kent niemand persoonlijk maar je geeft in dezelfde adem wel aan dat je hier hetzelfde leest als overal. Dat sluit gewoon elke mogelijkheid tot discussie of nader tot elkaar komen want je gaat er gewoon van uit dat als iemand het niet met jou alwetendheid eens is, dan kan die persoon geen kritiek verdragen. Ben jij dan geen zelfbenoemde expert die niks aan neemt? Nog één ding en dan kap ik er mee: Als de hele (paarden)wereld/stal tegen je is, dan ligt het misschien niet aan de wereld.