Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:10

Wijsje schreef:
Storm schreef:

Help even anders kan ik niet slapen :o

Ja flauw, ik weet het :')

:D

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:11

Wijsje schreef:
Wolf in Herpt vandaag, liep over een sportaccomodatie. Geen angst voor mensen lijkt mij.

Welke sportaccommodatie was dat, weet je dat?

(ik woon in Herpt, heb de wolf zelf niet gezien).

@ankep,ik denk dat de gemeente wel een uitzondering maakt, zolang de wolf hier is. Zou ze wel even bellen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:17

druppeltje schreef:
Wijsje schreef:
Wolf in Herpt vandaag, liep over een sportaccomodatie. Geen angst voor mensen lijkt mij.

Welke sportaccommodatie was dat, weet je dat?

(ik woon in Herpt, heb de wolf zelf niet gezien).

Zit net het Brabants Dagblad te lezen: woensdagmorgen om 6 uur op het sportpark in Haarsteeg.
Laatst bijgewerkt door Wijsje op 29-05-20 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:25

anjali schreef:
Iedereen met maar een heel klein pietsje gezond verstand snapt dat voor wolven geen plek is in nederland zonder zeer grote schade en overlast aan te richten.

Die schade en overlast werd in het begin glashard ontkend. Nu we wolven hebben en de overlast een feit is zeggen dezelfde mensen dat hoort er gewoon bij. En dan is dit nog maar het prille begin van wolven in Nederland.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:30

Isapaardje schreef:
ankep schreef:
als we hier de mogelijkheid zouden hebben om een (tijdelijke) stalling te plaatsen zou dat wel kunnen, maar dat mag dus niet van gemeente en waterschap.....
hiermee wil ik dus aangeven dat het niet zo makkelijk is om de passende maatregelen te kunnen nemen om je dieren te beschermen...

dat is dus precies wat veelal speelt in het buitengebied. Je mag niet eens een afdakje plaatsen, laat staan een complete stal. En ook geen hoge hekwerken.
Meestal niet alleen omdat het zichtbepalend is (landschapsvervuiling), maar ook omdat het het wild belemmerd om door te lopen.
Dus al zou je wolfproof willen aanpassen, mag het niet binnen ons landje.

Er zal dus linksom of rechtsom nog veel geregeld moeten worden, wil meneer of mevrouw wolf hier lekker vrij rond kunnen lopen op zoek naar een stuk wild vlees.

Als de wolf hier komt dan veranderd het landschap zo of zo. En als je met een roofdier moet leren leven dan moeten ze het ook mogelijk maken om met de wolf te kunnen leven. De bureacratie is 1 van de onderdelen waardoor de wolf hier in Nederland geen succes kan worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:35

Isapaardje schreef:
Er zal dus linksom of rechtsom nog veel geregeld moeten worden, wil meneer of mevrouw wolf hier lekker vrij rond kunnen lopen op zoek naar een stuk wild vlees.

De reden dat de wolf hier moest komen dat is om de wildstand op peil te houden. Dat gaat niet lukken zolang de hond overal vee kan vinden. Dus als de overheid tegelijkertijd het voor dierenhouders onmogelijk maakt om stallen te bouwen dan zal de wolf niet datgene doen wat de natuurorganisaties voor ogen hebben.

Storm

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:40

Jammer dat het beestje niet naar de Loonse en Drunense duinen trekt. Daar is het al beter voor hem dan waar hij nu zit.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:42

Storm schreef:
Wijsje schreef:

Help even anders kan ik niet slapen :o

[ [url=m/a755Dj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja flauw, ik weet het :')

Hahahah....Verslikt zich spontaan in de koffie......

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:48

Je mag niet zomaar overal gebouwen neerzetten ivm bestemmingsplan ect. Om je dieren bibbeb te kunnen houden. Daarbij loopt ook veel altijd buiten... en heb je veeel gebouwen nodig.

Zo kraal met hoog net tegen wolven.. benieuwd of ze daar juist nog makkelijker prooi hebben dichtbij elkaar.. of er al omheen lopen worden de schapen ook niet rustig van

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:39

maar de natuurorganisaties willen hem zelf ook niet hebben. dat is nou juist de grote grap.
het zijn er maar een paar die het willen en die hebben ergens aan de juiste touwtjes getrokken.

die in haarsteeg, herpt etc, kan best dezelfde wolf zijn, die leggen in een dag tijd veel kilometers af.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:30

Als je de wildstand op peil wilt houden, kan je je beter richten op het versterken van de insecten-populatie. De onderkant van de voedselpyramide versterken en je niet richten op de top van de voedselketen. Die, relatief, paar prooidieren, die de wolven uit de natuur weghalen, kunnen we ook wel met jagers opvangen. Wij mensen zijn juist de top van die pyramide, dat zijn wij de mensen. Daar hebben we geen dieren voor nodig. Die ree of dat wilde zwijn maakt het echt niet uit of ze door een kogel of een wolf gedood worden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:38

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:42

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:00

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:32

druppeltje schreef:
@ankep,ik denk dat de gemeente wel een uitzondering maakt, zolang de wolf hier is. Zou ze wel even bellen.

vooralsnog is het enige aanbod dat er wordt gedaan de zogenaamde wolvennetten. nog geen toestemming voor het realiseren van stallingsmogelijkheid. wellicht zal dit over een tijdje anders zijn, maar op korte termijn verwacht ik daar niks van....
we zijn aan het overwegen om toch een tijdelijke stalling te realiseren, welke we in de periode dat de schapen niet op de dijk lopen weer kunnen verwijderen. als de gemeente (of waterschap) daar moeilijk over gaat doen wil ik die discussie wel met ze aangaan.....

voor wie er bang is dat de wolf over de door ons gemaakte poort heen kan springen. als hij dat echt wil zal hij het denk ik wel kunnen, maar ik denk niet dat hij dat gaat doen, omdat het voor hem niet duidelijk is wat er achter zit, en om er overheen te springen en het risico te lopen daarmee gevangen te zitten, terwijl het geen gegarandeerde beloning (eten) oplevert lijkt me niet waarschijnlijk...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:45

Help even anders kan ik niet slapen :o[/quote]

Afbeelding

Ja flauw, ik weet het :')[/quote]

En dan de volgende ochtend pas posten hé hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:58

Moderatoropmerking:
Helaas is de sfeer binnen dit topic dusdanig bijgedraaid dat er meerdere reactie's in staan die echt niet toegestaan zijn. Omdat deze reactie's dusdanig verweven zijn in de (pittige) discussie zijn ze blijven staan, maar ik wil benadrukken dat we dergelijke reactie's dus echt niet tolereren. Ik wil jullie dan ook nadrukkelijk verzoeken om heel erg te letten op de woordkeuze en de toon in je berichten om zo de sfeer binnen dit topic weer positief te beïnvloeden.

Zorg ervoor dat je eigen berichten duidelijk zijn en positief of in ieder geval neutraal overkomen. Sneren onder water, al dan niet goed verpakt sarcasme, grove of denigrerende opmerkingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn slopend voor een discussie en daarom niet toegestaan. De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:25

Er wordt altijd makkelijk gezegd van wanneer mensen overlast ondervinden dat ze dan betere afrasteringen moeten neerzetten.

Stel nu zet ik om al het land wat we hebben een hoge ondoordringbare afrastering, hoogstroomnet, draden etc. En alle buren doen dit ook. Hoe gaat dan in godsnaam het andere wild wat we hebben rondlopen van zwijnen, tot reeen tot vossen etc zich dan een weg banen door die weides heen. Dat gaat toch niet? Je krijgt dan nog meer versnippering van leefgebieden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:33

Dat gaat ook niet.
Reeën komen er door onze afrastering niet in.
Maar hazen en konijnen bijvoorbeeld wel.
Die zouden dan ineens ook die plek kwijt zijn. Alleen maar omdat we de wolf willen beschermen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:36

Als een ree in de weide kan geraken, kan een pony of een veulen er ook uitgeraken. Everzwijnen heb je liever niet in je wei want dan is ze omgeploegd. Een vos kan waarschijnlijk wel onder een stroomdraad door, maar dan moet die maar even een omweg doen. Van wat ik hier in de buurt zie zit het wild meer in akkers en bossen en gaan die niet de moeite nemen om stroomdraad of prikkeldraad te passeren. In de velden zien we regelmatig een ree, maar in een weide heb ik er nog nooit eentje gezien. Dus ik denk eigenlijk niet dat wolvenomheiningen op dat punt een probleem zijn.
Edit : als je bezorgd bant dat hazen en konijnen niet doorkunnen, dan zou schapengaas ook niet mogen. Daar gaan schapenhouders dan weer niet blij mee zijn.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 29-05-20 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:42

nog nooit reeën in een weide gezien? Hier lopen zo vaak reeën in onze weides
Afbeelding

Afbeelding

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:46

Sclimpre schreef:
Als een ree in de weide kan geraken, kan een pony of een veulen er ook uitgeraken. Everzwijnen heb je liever niet in je wei want dan is ze omgeploegd. Een vos kan waarschijnlijk wel onder een stroomdraad door, maar dan moet die maar even een omweg doen. Van wat ik hier in de buurt zie zit het wild meer in akkers en bossen en gaan die niet de moeite nemen om stroomdraad of prikkeldraad te passeren. In de velden zien we regelmatig een ree, maar in een weide heb ik er nog nooit eentje gezien. Dus ik denk eigenlijk niet dat wolvenomheiningen op dat punt een probleem zijn.
Edit : als je bezorgd bant dat hazen en konijnen niet doorkunnen, dan zou schapengaas ook niet mogen. Daar gaan schapenhouders dan weer niet blij mee zijn.

Vroeger had ik evenveel reën als fokmerries in de weide staan. En ze kwamen ook altijd even naar de nieuwe veulens spieken. Nee hoor, ze jumpen zo over de omheining. Maar voor 9 uur smorgen waren ze verdwenen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:47

Kinke schreef:
nog nooit reeën in een weide gezien? Hier lopen zo vaak reeën in onze weides
[ [url=m/rTtKfn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sWeW71.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja mooi hè? Dat mis ik hier wel....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:05

Citaat:
als je bezorgd bant dat hazen en konijnen niet doorkunnen, dan zou schapengaas ook niet mogen. Daar gaan schapenhouders dan weer niet blij mee zijn.

Door schapengaas gaan ze doorheen.
Uiteraard niet als zo'n heel net onder stroom staat.
En dat is dus wat ik ook bedoel.
Maak je het wolvenproof kan inderdaad veel gewoon wild ook niet meer.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:07