Wijsje schreef:Storm schreef:
Help even anders kan ik niet slapen
Ja flauw, ik weet het

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wijsje schreef:Wolf in Herpt vandaag, liep over een sportaccomodatie. Geen angst voor mensen lijkt mij.
druppeltje schreef:Wijsje schreef:Wolf in Herpt vandaag, liep over een sportaccomodatie. Geen angst voor mensen lijkt mij.
Welke sportaccommodatie was dat, weet je dat?
(ik woon in Herpt, heb de wolf zelf niet gezien).
anjali schreef:Iedereen met maar een heel klein pietsje gezond verstand snapt dat voor wolven geen plek is in nederland zonder zeer grote schade en overlast aan te richten.
Isapaardje schreef:ankep schreef:als we hier de mogelijkheid zouden hebben om een (tijdelijke) stalling te plaatsen zou dat wel kunnen, maar dat mag dus niet van gemeente en waterschap.....
hiermee wil ik dus aangeven dat het niet zo makkelijk is om de passende maatregelen te kunnen nemen om je dieren te beschermen...
dat is dus precies wat veelal speelt in het buitengebied. Je mag niet eens een afdakje plaatsen, laat staan een complete stal. En ook geen hoge hekwerken.
Meestal niet alleen omdat het zichtbepalend is (landschapsvervuiling), maar ook omdat het het wild belemmerd om door te lopen.
Dus al zou je wolfproof willen aanpassen, mag het niet binnen ons landje.
Er zal dus linksom of rechtsom nog veel geregeld moeten worden, wil meneer of mevrouw wolf hier lekker vrij rond kunnen lopen op zoek naar een stuk wild vlees.
Isapaardje schreef:Er zal dus linksom of rechtsom nog veel geregeld moeten worden, wil meneer of mevrouw wolf hier lekker vrij rond kunnen lopen op zoek naar een stuk wild vlees.
druppeltje schreef:@ankep,ik denk dat de gemeente wel een uitzondering maakt, zolang de wolf hier is. Zou ze wel even bellen.
Sclimpre schreef:Als een ree in de weide kan geraken, kan een pony of een veulen er ook uitgeraken. Everzwijnen heb je liever niet in je wei want dan is ze omgeploegd. Een vos kan waarschijnlijk wel onder een stroomdraad door, maar dan moet die maar even een omweg doen. Van wat ik hier in de buurt zie zit het wild meer in akkers en bossen en gaan die niet de moeite nemen om stroomdraad of prikkeldraad te passeren. In de velden zien we regelmatig een ree, maar in een weide heb ik er nog nooit eentje gezien. Dus ik denk eigenlijk niet dat wolvenomheiningen op dat punt een probleem zijn.
Edit : als je bezorgd bant dat hazen en konijnen niet doorkunnen, dan zou schapengaas ook niet mogen. Daar gaan schapenhouders dan weer niet blij mee zijn.
Citaat:als je bezorgd bant dat hazen en konijnen niet doorkunnen, dan zou schapengaas ook niet mogen. Daar gaan schapenhouders dan weer niet blij mee zijn.