Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:32

Volgens mij was dat dan omdat ze al had afgemeld met als reden dat wondje

Anoniem

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:53

Hij had er af moeten blijven
Los van het wel of niet starten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:02

Soms moet je mensen niet wijzer maken dan ze zijn, zeker in disciplines met een totaal gebrek aan veterinaire controles.

En dat schuiven met de tijd is echt wel heel flexibel van de organisatie. Mag dat eigenlijk op een regiokampioenschap, of komt bij afmelding een reserve in actie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:03

Ik zou die bult trouwens ook weg laten halen
Het zit op een hinderlijke plek en daar gaat hij zich vast vaker aan stoten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:43

Hilli schreef:
Soms moet je mensen niet wijzer maken dan ze zijn, zeker in disciplines met een totaal gebrek aan veterinaire controles.

En dat schuiven met de tijd is echt wel heel flexibel van de organisatie. Mag dat eigenlijk op een regiokampioenschap, of komt bij afmelding een reserve in actie?

Daarom vond ik het dus ook apart. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er bij een kampioenschap zo geschoven kon worden. Hier worden verzoeken qua tijd niet meegenomen bij het maken van de lijst, pure loting. Zelfs bij file oid moet je gewoon op jouw tijd starten. Als ik bij mij in de regio afmeld komt er inderdaad een reserve in actie. Tenminste, als je op tijd afmeld. Ben je later, dan roepen ze geen reserve op (waarschijnlijk omdat op vrijdag avond bellen dat je zaterdag ochtend moet starten of donderdag dat je vrijdag moet niet handig is en mensen dan niks kunnen regelen?) maar vervalt jouw startplek gewoon.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:47

Dat hangt echt van de regio af. Ik had een aantal jaar geleden een starttijd die gelijk viel met het huwelijk van mijn broer. Daar is toen ook in geschoven zodat ik toch naar beide zou kunnen. En niet in iedere regio zijn reservecombinaties die willen of kunnen starten.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:54

We hebben bij ons op de vereniging Haatlemmermeerruiters een super groep fijne vrijwilligers, die hard werken om een fijn sportief kampioenschap NH te organiseren. En de meiden op het secretariaat doen hun uiterste best om binnen de regels de ruiters naar hun zin te maken. Daar waar mogelijk als ruiters in de problemen zijn door files etc.

We proberen ook altijd de middag prijsuitreiking zo vroeg mogelijk te doen, zodat de ruiters van Texel op tijd zijn voor de laatste boot naar huis.

Trots op onze vereniging Haarlemmermeer ruiters

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:58

Oke, dat vind ik in jouw geval mooi, Anoeska. Maar dat heb je waarschijnlijk van te voren aangegeven? En niet zoals in deze aflevering gesuggereerd wordt om kwart over 9 moeten starten en om 10 uur bellen dat je toch nog wel wil starten op een later tijdstip?

Kijk, ik vind het op zich geen probleem dat er hier geen rekening mee gehouden wordt qua voorkeuren oid. Want dan heb je straks mensen die misschien gewoon niet als eerste willen starten. Bij een huwelijk zou ik het wel zo menselijk vinden als er wat geschoven kan worden. Maar waar leg je dan de grens? Ik vind in ieder geval zoals het in deze aflevering lijkt te lopen niet netjes. Het maakt mij niet uit dat het Britt is. Ik had het haar gegund dat ze wel had mogen starten, maar de manier waarop het hier in beeld gebracht wordt vind ik niet kloppend. Daarvan hoop ik dat het wat extra sensatie voor het programma is. ;)

Janouk, wij moesten in ZH vorig jaar eind van de dag terug komen voor de prijsuitreiking en uitreiking van de uitnodigingen van de Hippiade. Ik kon gelukkig paard wel naar huis brengen, omdat ik begin van de middag klaar was, maar uitreiking van de hele dag was dus 's avonds om half 8 oid. Ik weet dat er (jaren geleden al hoor) gedoe was vanwege files/ongeluk en dat diegene gewoon op haar tijd moest starten. Daar werd niet vanaf geweken, maar misschien had dat een andere reden, dat er geen tijd was om later te starten. Dat zou kunnen. Ik weet alleen dat er altijd duidelijk gezegd wordt dat ze niet mee kunnen werken aan verzoeken qua starttijden enzovoorts.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:17

Ach mensen, de serie heeft ook een portie drama nodig.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:05

Boras schreef:

Dit dus! Het staat allemaal in het script. Lekker kijkcijfers scoren met drama.....

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:20

Boras schreef:

Daar heb je ook gelijk in hoor.

Denk je dat ze zo ver gaan dat je Britt met paard laat opdraven terwijl je al weet dat het toch 'voor niets' is?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:23

Ik heb het niet gezien maar ze gaan dus aan de korst zitten wroeten op het concours terrein.

Kijk er naar met je ogen misschien even voelen. Of je geen bloed ip je ging er hebt dan kon ze toch prima rijden. Kijk na de proef nog even weer en klaar.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:18

janouk schreef:
We hebben bij ons op de vereniging Haatlemmermeerruiters een super groep fijne vrijwilligers, die hard werken om een fijn sportief kampioenschap NH te organiseren. En de meiden op het secretariaat doen hun uiterste best om binnen de regels de ruiters naar hun zin te maken. Daar waar mogelijk als ruiters in de problemen zijn door files etc.

We proberen ook altijd de middag prijsuitreiking zo vroeg mogelijk te doen, zodat de ruiters van Texel op tijd zijn voor de laatste boot naar huis.

Trots op onze vereniging Haarlemmermeer ruiters

En terecht!

Met een grote rubriek is het makkelijker schuiven dan wanneer je maar een paar deelnemers hebt in de groep.

Heeft iemand gezien of de federatievertegenwoordiger witte handschoenen aan had? Op Jumping Amsterdam heb ik wel eens gezien dat de hoofdjury met een witte handschoen langs een paard ging en zo kon iedereen zien dat er inderdaad sprake was van bloed. Als er bij George geen bloedend wondje was dan is ze ten onrechte weg gestuurd.

Die bult is lastig, hij zal hem wel vaker stoten langs de voerbak, halster, en op de auto.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:38

MyWishMax schreef:
Oke, dat vind ik in jouw geval mooi, Anoeska. Maar dat heb je waarschijnlijk van te voren aangegeven? En niet zoals in deze aflevering gesuggereerd wordt om kwart over 9 moeten starten en om 10 uur bellen dat je toch nog wel wil starten op een later tijdstip?

Maar je weet niet wat er tegen haar gezegd is toen ze zicht afgemeld heeft, misschien hadden ze al gezegd dat ze het de volgende ochtend nog even kon aankijken.

Pipodipo schreef:
Heeft iemand gezien of de federatievertegenwoordiger witte handschoenen aan had? Op Jumping Amsterdam heb ik wel eens gezien dat de hoofdjury met een witte handschoen langs een paard ging en zo kon iedereen zien dat er inderdaad sprake was van bloed.

Nee, maar daar zijn ook geen vaste regels voor. Ik heb meestal witte gaasjes bij me omdat ik dat makkelijker controleren vind dan op mijn handen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:39

Popstra schreef:
Ze is ook erg slordig met haar spullen. Hoe ze haar mooie zadel en hoofdstel ook gewoon op de grond tussen de troep gooit in dat mooie wagentje. Maar heel eerlijk, zou dat makkelijke ook niet komen omdat ze toch alles gesponsord krijgt!?
Menig ander is bloedzuinig op zijn dure spullen.
Maar het blijft enig om naar te kijken en die George vind ik echt een gouden paard.

Nee, zo is ze thuis ook zegt ze zelf.
Haar vriend heeft gezegd dat hij met haar wil trouwen zodra ze het huis netjes en schoon kan houden, maar dat is haar tot nu toe ook nog niet gelukt :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:42

Ik ben nu de herhaling aan het kijken. Ik heb diep respect hoe Brit de teleurstelling incasseert van niet mee mogen doen waardoor NK 100% zeker in het water valt.
:Y) Dat zou ik echt niet kunnen temeer daar er met George in mijn ogen niet zoveel aan de hand is.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:09

@pien, daar had ik ook bewondering voor. Vorig jaar kon ik haar huldigen op het regio podium met Eve en dit jaar mocht ze niet starten.
Heel begrijpelijk: de bloedregel is duidelijk. Bloed op het paard, betekent niet starten uitsluiting. En er zijn veel toeschouwers als Britt rijdt, ze wordt achtervolgt door hordes kleine fans. En bloed op een wit paard valt nu eenmaal nog meer op.
Regel is regel. Voor iedereen. Helaas ook voor Britt. Welzijn van de paarden boven alles.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:33

Er was toch helemaal geen bloed te zien

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:43

Ik kom even binnenvallen. Ik vind het een leuke serie. Zo herkenbaar en dat maakt het ook zo leuk, vind ik persoonlijk. Wat een heerlijk mens is Britt en van mij mogen er nog veel meer zo zijn! :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:15

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Christiene op 27-11-19 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:17

Jemig wat een gedoe dat is deels ook gescript voor het programma.

Dat schiefiel op zijn hoofd kan die beter weg halen. Nu stoot die elke keer dat botje.. voerbak vrachtwagen...omheining.

Zelfde met Wendy even daar verschijnen even fietsen erbij.. prachtige tv.

Britt is tenminste nog natuurlijk. Die anderen zie je de botox.. bijvoorbeeld die Maurice de visagist wow

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:07

Mari van de ven, niet maurice, ja die ziet er inderdaad ontzettend nep uit nu terwijl die echt niet lelijk was. Ik lees net dat die al 60 is, wow

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:39

Lynn_Nikita schreef:
Mari van de ven, niet maurice, ja die ziet er inderdaad ontzettend nep uit nu terwijl die echt niet lelijk was. Ik lees net dat die al 60 is, wow

Ik kon het niet helemaal geloven dus heb gegoogled maar wow, echt 60. Dat zou ik er dan ook weer niet van maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:06

Na de reacties op de bloedregel hier in dit topic, vind ik Britt zelf nog het meest sportief reageren van allemaal. Die is zo gek op dat paard dat ze allang blij is dat hij er geen last van heeft.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:20

Jolien87 schreef:
Na de reacties op de bloedregel hier in dit topic, vind ik Britt zelf nog het meest sportief reageren van allemaal. Die is zo gek op dat paard dat ze allang blij is dat hij er geen last van heeft.

Of ze is blij dat ze Z mag blijven starten, terwijl dat eigenlijk niet mag :)* . Over regels gesproken := .