Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zunzuncito schreef:Ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van de race, maar het is een gemiste kans dat het zo'n overwegend blank westers sfeertje heeft en dat er nog geen enkel Mongoolse familie heeft voorgesteld om zelf ook iemand mee te laten rijden. Zouden ze dat niet mogen of willen ze gewoon niet? Ik kan me voorstellen dat de prestige enorm is om zo'n internationaal bekende wedstrijd te winnen.
Ladybird schreef:Chris en Frederique, hebben jullie er vriendschappen aan overgehouden? Spreken jullie elkaar nog?
Ladybird schreef:Chris en Frederique, hebben jullie er vriendschappen aan overgehouden? Spreken jullie elkaar nog?
ShadowFax schreef:Chris en of Frederique, ik weet niet of jullie dit al geschreven hebben, maar waar keken jullie naar bij het uitzoeken van een paard?
Novalues schreef:Ohja, ik had ook nog een tip: als je met je muis in het trackingscherm rechtsonderin naar het ronde icoontje met die vierkantjes op elkaar gaat en daar klikt op "ESRI World Imagery" dan is Hinke haar lijn veel beter zichtbaar en kun je een beetje zien door wat voor terrein ze rijdt.
FCSA schreef:Ik denk vooral dat de Mongolen geen 10.000+ euro gaan neertellen om te rijden door een land(schap) waar ze al in wonen op paarden die ze al kennen.
Rocamor schreef:Wellicht een domme vraag, maar hoe groot is de kans dat een deelnemer minimaal 1x van een paard valt?
Ik heb het gevoel dat de meesten toch wel meerdere keren de grond van dichtbij bekijken.
Rocamor schreef:Wellicht een domme vraag, maar hoe groot is de kans dat een deelnemer minimaal 1x van een paard valt?
Ik heb het gevoel dat de meesten toch wel meerdere keren de grond van dichtbij bekijken.
Novalues schreef:Rocamor schreef:Wellicht een domme vraag, maar hoe groot is de kans dat een deelnemer minimaal 1x van een paard valt?
99,9%. Niet alleen vanwege de paarden, maar ook aangezien de kans dat je in 1000km (=100 uur rijden minimaal?) er 1x langs ligt groter is dan wanneer je elke dag een uurtje door de bak rijdt. Ik heb een endurancepaard en rijd dus ook behoorlijk wat kilometers en uren. Ik lig er op jaarbasis vaker naast dan iemand die in de bak dressuur rijdt, simpelweg omdat ik meer uren in het zadel maak en over "spannender" terrein ga. Daarnaast heb je in dit geval nog een factor "semi-wilde" paarden. Ik lag er tijdens mijn Derby 1x naast vanwege iets onbenulligs. Ik was even moe dus haalde mijn voeten uit de beugels om even benen te strekken. In plaats van ze gewoon te laten hangen, strekte ik ze naar voren, voorbij het hoofd van het paard.. Tja.. Dat kwam zó onverwachts dat ie schrok en ik ernaast lag.
FCSA schreef:Dat lijkt mij het dan ook weer net nietIn mijn jaar reden er trouwens twee Mongolen mee, maar die waren ingehuurd als chaperones van een Chinese deelnemer (die anders van zijn vrouw niet mocht meedoen)
corine1981 schreef:Hinke lijkt deze eerste etappe een wat langzamer (laten we het vooral niet sloom noemen) paardje te hebben... de rivier is ze al wél over zo te zien.
M_D_H schreef:Hinke lijkt wel stil te staan
Maar ze doet het wel erg goed
Ik ben trouwens ook voor de relaxte boktvorm van de Mongol Derby