Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:48

Wij dachten doorgegeven te hebben dat wij absoluut niet wilden hebben dat er bij ons geland zou worden... Zou nooit meer gebeuren, volgens meneer ballonvaarder vorig jaar,nadat de hele stal met melkkoeien op zn kop stond omdat er een luchtballon vlak over ging en daarna landde naast een stuk met droge koeien en een stuk met paarden die volledig over de zeik gingen..

Landen er vanavond gewoon twee! En nog een stuk dichterbij dan de vorige keer.

Wat moet je daar nou mee?

Ik kan het even niet terugvinden, maar was er nu al ergens de mogelijkheid om een klacht in te dienen? Of een petitie?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:07

Peppertree schreef:
Wij dachten doorgegeven te hebben dat wij absoluut niet wilden hebben dat er bij ons geland zou worden... Zou nooit meer gebeuren, volgens meneer ballonvaarder vorig jaar,nadat de hele stal met melkkoeien op zn kop stond omdat er een luchtballon vlak over ging en daarna landde naast een stuk met droge koeien en een stuk met paarden die volledig over de zeik gingen..

Landen er vanavond gewoon twee! En nog een stuk dichterbij dan de vorige keer.

Wat moet je daar nou mee?

Ik kan het even niet terugvinden, maar was er nu al ergens de mogelijkheid om een klacht in te dienen? Of een petitie?

Of een jachtgeweer? :D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:09

Heb de (vermeende waak)hond erop af gestuurd... Jammer genoeg vond die het alleen maar gezellig, al die mensen op visite..

Mn oude hondje kon jammer genoeg bijna aan de beademing van de stress.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:42

Pfff, hier was het ook weer raak. Laag overvliegen (50 meter boven ons huis/stal, lekker.gas geven) even een paar weilanden aan de grond staan om vervolgens weer de lucht in te gaan om verder te vliegen.

Ik ga morgen een klacht indienen bij de ballonvereniging en de luchtvaartpolitie. Ik ben er nu helemaal klaar mee.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:47

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:06

Dankjewel voor de link!

In hoeverre kan de luchtvaartpolitie hier iets mee?

Anoniem

Re: Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:30

Afbeelding
Afbeelding

Van de koeien groep op FB.
Ter verduidelijking: neospora is een ziekte veroorzaakt door hondenpoep. Als deze bacterie uit de poep in het gras komt van de koeien, worden ze ziek. Ze verwerpen hun kalf dan en de boer kan de koe wegdoen naar de slacht want zo'n koe komt er nooit meer bovenop.
En dat kost ietsje meer dan 50 euro...

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:34

neospora , ook nog zoiets ja waar ze totaal geen rekening mee houden.
Nee gewoon die ballon dumpen op iemands zijn privé erf. Want ja het mag. Bah bah, krijg elk bericht meer een hekel aan die hobby.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:46

Myrthe3 schreef:
[ [url=m/JUcgFU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tvhH05.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de koeien groep op FB.
Ter verduidelijking: neospora is een ziekte veroorzaakt door hondenpoep. Als deze bacterie uit de poep in het gras komt van de koeien, worden ze ziek. Ze verwerpen hun kalf dan en de boer kan de koe wegdoen naar de slacht want zo'n koe komt er nooit meer bovenop.
En dat kost ietsje meer dan 50 euro...

Wat erg! 50 euro is een lachertje -O-

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:16

Heeft iemand het meldpunt al doorgegeven aan deze persoon op Facebook? Sowieso goed als andere mensen in die groep daar ook van op de hoogte zijn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:18

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:22

"Het is gewoon kicken en nóg lastiger te besturen" Wat een aanwinst :roll:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:27

Palmera schreef:
"Het is gewoon kicken en nóg lastiger te besturen" Wat een aanwinst :roll:

Nou inderdaad. Wat een lelijk ding ook. Begrijp niet dat er mensen zijn die daar naar gaan kijken. Ik vind de lucht zonder dit ontsierende monster een stuk mooier.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:29

Ooh deze staat zo hoog in mijn wensenlijstje om eens in het echt te zien! Is toch toff om zo een ballon te zien gaan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:34

Serieus? Wat is er tof aan? >;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:35

Dat jij je de ogen niet uit je kop schaamt. Ik zou naar een lege planeet emigreren als mijn hobbie zoveel schade aanrichtte.

Het schijnt trouwens dat een storm op mars weer is gaan liggen, wellicht kunnen jullie daar gaan spelen met dat kreng

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:38

Ik kan mij best voorstellen dat voor liefhebbers zo’n aparte vorm balon een bezienswaardigheid is.
Zoals ik lees gaat deze balon in diverse landen de lucht in, dus in Nederland zullen de boeren/paardenhouders er gelukkig niet continue last van hebben. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:42

Voor het publiek is het een echte trekker , gaat de hele wereld over .. Hij vaart niet dagelijks in NL , ballon gaat maar een x aantal vaarten mee dus zuinig mee omgaan

Afbeelding

Gister nog zien opstijgen :) , voor mij vrij normale ballon om te zien . De grootste van Europa , de betreffende piloot had vroeger een nog grotere speciale vorm .

Kan helemaal begrijpen dat je die niet in elk land wil hebben , voor NL is het festival seizoen wel over nu . Misschien nog lokaal dat hij ermee opstijgt , maar hij gaat nog naar Amerika en gok Mexico ermee minimaal

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:56

Froukje schreef:
Ik ben toch potverdikke blij dat de wind niet onze kant op stond.. Je zal dit gevaarte over je land heen krijgen.. Kun je gelijk al je dieren uit de sloot plukken.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/198323/G ... -Groningen

Ze gingen bij onze paardenwei over, maar waren nog behoorlijk hoog, dus geen last van gehad.
Was wel erg leuk om te zien.
Zolang ze hoog genoeg zijn ook geen enkel probleem natuurlijk.

Dat begint pas als ze laag komen en landen.
Dat is wel echt een lastig probleem.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:24

Palmera schreef:
Dat jij je de ogen niet uit je kop schaamt. Ik zou naar een lege planeet emigreren als mijn hobbie zoveel schade aanrichtte.

Het schijnt trouwens dat een storm op mars weer is gaan liggen, wellicht kunnen jullie daar gaan spelen met dat kreng

Ik heb ook een hekel aan laagvliegende luchtballonnen, maar ik vind je reactie wel erg onaardig en fel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:11

Afbeelding

Dankjewel maar weer voor het over de zeik brengen van 110 koeien en 2 paarden!!! Leuk als je ondertussen in je eentje thuis bent!!!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:13

Is dat nu ook nog een for farmers luchtballon? :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:19

xJitskee schreef:
Is dat nu ook nog een for farmers luchtballon? :x

Ja, niet zo forfarmers dus...

Ik heb een pb gehad van een bokker met de naam van de vaarder, hier ga ik even een mailtje aan wagen want dit vind ik niet zo grappig...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:26

En even een klacht indienen bij de ballonvereniging. Dan kunnen ze jullie erf als gevoelig op een kaart zetten.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:44

Gister hier ook weer een laagvliegende ballon over de wei. Heb de voicemail van de piloot ingesproken, maar nog geen reactie gehad.