Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mousmous

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:37

Vind ik ook

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:16

Varekaj schreef:
Vala schreef:
Ik hoop oprecht dat ze er een punt achter zetten. Deze hele soap beschadigd, ten onrechte vind ik, deze mensen alleen maar, ze zullen altijd gezien worden als de mensen rondom de mislukking Totilas. En dat verdienen Matthias en AnnKathrin toch echt niet vind ik.

Schöckemole was niet aanwezig op het EK, die heeft het vanuit zijn luie zetel gevolgd om te zien dat Toot niet goed liep. Sjef gaf aan "we hadden geen keuze". Deze mensen hebben er echt geen belang bij dat Toot nog loopt of niet. Linsenhoff en Rath des te meer, want zij beheren de sportrechten.
Voor Schöckemole is het ook genoeg geweest blijkt intussen, maar het is Linsenhoff die beslist. Zij is diegene die er het meeste op verliest als hij op pensioen gaat. Niet alleen geld, maar ook haar gezicht. Want zij is diegene die zo nodig dat paard, na al dat blessureleed, toch nog wou inzetten.

IEDEREEN zag dat Toot onregelmatig liep: de DA die hem on hold wou zetten, de jury's die lage punten gaven, het publiek, wij als toeschouwer, Schöckemole van thuis uit, Sjef aan de zijlijn. Dan ga je me niet wijsmaken dat Linsenhoff het ook niet zag. En dat Rath het niet gevoeld heeft dat zijn paard op 3 benen stond bij het afgroeten.
Je kan gerust zeggen dat ze een fikse afgang hebben gemaakt.

Ik denk wel dat PS misschien juist extra wil dat die stopt. Hij heeft toch al een jaar niet meer gedekt. Mits je sjef natuurlijk moet geloven. Is diepvries sperma eigenlijk minder goed /goedkoper?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:52

Over dekken en spermakwaliteit bij hengsten weet ik niets :P

Logisch dat hij hem eruit wil. Zou jij fokken met een hengst die gedurig in de kreukels ligt? Niet dat hij na de verkoop nog veel gedaan heeft, maar vraag me stilaan af of het niet eerder ligt aan teveel willen en vragen met overbelasting tot gevolg, dan echt fysiek zo gevoelig zijn. Met alle heisa na de verkoop telde er maar 1 ding voor de nieuwe eigenaars: prijzen bij elkaar knallen. Hoogmoed komt voor de val en eerst leren stappen voor je wil lopen? Waar we dan intussen de gevolgen van zien?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 06:31

MAR was al een Grand Prix ruiter, dus ervaring had ie echt wel.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:18

Ik ben het ermee eens dat deze mensen hem ten onrechte hebben laten lopen Aken, hij was gewoon niet in orde. Maar de hetze is al veel eerder begonnen natuurlijk, en dat vind ik wel kwalijk. Matthias is een vriendelijke ruiter en zijn zogenaamde boze stiefmoeder een vrouw die al heel veel voor de mensheid gedaan heeft. Hoe komen ze dit weer te boven vraag ik me dan af. Best triest, ze zullen voorgoed als de falende mensen rondom dit paard gezien worden. Daarom hoop ik dat ze er nu mee stoppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:24

Varekaj schreef:
Over dekken en spermakwaliteit bij hengsten weet ik niets :P

Logisch dat hij hem eruit wil. Zou jij fokken met een hengst die gedurig in de kreukels ligt? Niet dat hij na de verkoop nog veel gedaan heeft, maar vraag me stilaan af of het niet eerder ligt aan teveel willen en vragen met overbelasting tot gevolg, dan echt fysiek zo gevoelig zijn. Met alle heisa na de verkoop telde er maar 1 ding voor de nieuwe eigenaars: prijzen bij elkaar knallen. Hoogmoed komt voor de val en eerst leren stappen voor je wil lopen? Waar we dan intussen de gevolgen van zien?

Als het van overbelasting is zal het niet van bij MAR zijn.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:39

Vala schreef:
Ik ben het ermee eens dat deze mensen hem ten onrechte hebben laten lopen Aken, hij was gewoon niet in orde. Maar de hetze is al veel eerder begonnen natuurlijk, en dat vind ik wel kwalijk. Matthias is een vriendelijke ruiter en zijn zogenaamde boze stiefmoeder een vrouw die al heel veel voor de mensheid gedaan heeft. Hoe komen ze dit weer te boven vraag ik me dan af. Best triest, ze zullen voorgoed als de falende mensen rondom dit paard gezien worden. Daarom hoop ik dat ze er nu mee stoppen.

Ja mee eens, hun ambities nu al loslaten dat zou goed zijn nietwaar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:00

Ik denk dat Vala bedoelt dat ze Toot niet meer in de sport uit brengen maar zich concentreren op de jongere dieren die ze hebben.

Die hetze hebben ze wel over zichzelf geroepen toen ze indertijd kort na de aankoop zo hoog van de toren bliezen. Medailles winnen doe je niet zo maar. Er moet altijd nog gereden worden en het laatste EK toont wel dat zelfs wereldtoppers fouten kunnen maken en vermoeid ogen. Dus niets is zeker ook al koop je de wereldkampioen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:06

dat deden ze niet, dat maakte bokt er van.... Maar onderhand lijkt dat een vaststaand feit te zijn.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:39

Je mag aannemen dat Totilas volledig binnenste buiten is gekeerd voor zijn vertrek dus dat hij in ieder geval blessure vrij is aangekocht (anders had dhr. Schockemohle z'n miljoenen ook wel aan mij mogen schenken, als hij ze zo makkelijk uitgeeft :D ).

Mijn gedachte:
In eerste instantie hebben ze in Duitsland hun eigen pad gevolgd qua training en management van Totilas en daar betalen ze nu de prijs voor! Ze hebben te laat ingegrepen, het kwaad was al geschied. Blessures niet voldoende de tijd gegeven, paard gaat daardoor compenseren in z'n lichaam daardoor heeft hij andere blessures opgelopen.

Totilas was een uniek paard in mijn ogen, maar hij is nu uitgereden en dat alleen puur om dat verdomde k*tgeld! Geluk kun je niet kopen, 1e plaatsen ook niet ..... alles moet kloppen om te winnen! En dat was bij Totilas/MAR helaas niet het geval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:44

Waarom mag dat? :)
Kan je me daar een goede reden voor geven om dat aan te nemen?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:47

Ik ga ervan uit, dan men niet zomaar miljoenen uitgeeft aan een paard wat (klinisch en röntgenologisch) niet goed is. Schockemohle is een zakenman en wil graag z'n investering terug verdienen. En met een "kreupele knol" wordt dat toch een stukje moeilijker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:49

dus dat moeten we dan maar aannemen omdat jij daar van uit gaat?
Als je zag wat glock heeft aangekocht dan ga je zweren dat mensen met geld daar precies toch anders tegen aan kijken. :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:52

Ik zeg niet dat jij dat moet aannemen ... het is mijn gedachte/mening en die hoeft niemand te delen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:15

ayasha, jij neemt toch ook maar aan dat de overbelasting niet bij MAR was. Waar haal jij dat dan vandaan, gewoon nieuwsgierig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:19

Nee hoor, ik neem aan dat ALS het overbelasting is (als), het niet van bij MAR gekomen zal zijn gezien ie daar veel minder gelopen heeft dan bij Gal. Logisch redeneren brengt me dan bij de conclusie dat het vreemd zou zijn dat een paard overbelast zou raken van minder te doen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:25

Overbelasting komt niet altijd van veel lopen ;)
Kan ook komen door het compenseren van het lichaam door pijn/blessure. Door de ene plek te ontzien overbelast hij een andere plek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:32

en die pijn en blessure komt ook ergens van en Totilas sukkelt al van begin af aan. Dus ja, ik vraag me ernstig af of die wel zo gezond was toen ie gekocht was. Of ze niet gewoon gegokt en verloren hebben omdat ie klinisch goed was. ;)
En die vraag stel ik me met in mijn achterhoofd de rapporten van paarden die nog regelmatig over 1.65m gingen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:45

Hij is zowel rontgenologisch als klinisch gekeurd hoor. De hengst is namelijk verzekerd en zonder keuringen is die optie er niet voor zo'n duur paard, maar je koopt zo'n duur paard niet zonder röntgenfoto's hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:46

heb je daar verslagen van of moet ik dat maar van je aan nemen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:50

Dat moet je maar van me aannemen, want ik heb geen tijd om het interview hierover op te zoeken.
Werk is weer begonnen!!!!
Maar als je zelf tijd hebt om te zoeken, dan is het vast wel te vinden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:51

Ayasha schreef:
en die pijn en blessure komt ook ergens van en Totilas sukkelt al van begin af aan. Dus ja, ik vraag me ernstig af of die wel zo gezond was toen ie gekocht was. Of ze niet gewoon gegokt en verloren hebben omdat ie klinisch goed was. ;)
En die vraag stel ik me met in mijn achterhoofd de rapporten van paarden die nog regelmatig over 1.65m gingen.

de vraag is of zijn lijf de zware trainingen aan kon....het feit dat hij mooie bewegingen heeft wil nog niet zeggen dat zijn gestel het volhoudt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:54

geerke schreef:
Ayasha schreef:

de vraag is of zijn lijf de zware trainingen aan kon....het feit dat hij mooie bewegingen heeft wil nog niet zeggen dat zijn gestel het volhoudt.

Ik zei in 2009 ergens "ben benieuwd wat zijn lijf over vier jaar van deze bewegingen vindt" en toen werd ik uit gekotst. :D

Tendance; nee bedankt. Zoveel vertrouwen heb ik niet in bokkers. :) Het was jouw argument niet het mijne.
De rapporten van eurocommerce wil ik je gerust op zoeken (als die nog online staan iig) als je je af vraagt waarom ik er ernstig mijn twijfels bij heb.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:59

Ayasha@Je had het bij het rechte eind...jammergenoeg |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:01

Er is inderdaad een interview geweest waarin vermeld wordt dat totilas volledig rontgen gekeurd is en verzekerd.