Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Vala schreef:Ik hoop oprecht dat ze er een punt achter zetten. Deze hele soap beschadigd, ten onrechte vind ik, deze mensen alleen maar, ze zullen altijd gezien worden als de mensen rondom de mislukking Totilas. En dat verdienen Matthias en AnnKathrin toch echt niet vind ik.
Schöckemole was niet aanwezig op het EK, die heeft het vanuit zijn luie zetel gevolgd om te zien dat Toot niet goed liep. Sjef gaf aan "we hadden geen keuze". Deze mensen hebben er echt geen belang bij dat Toot nog loopt of niet. Linsenhoff en Rath des te meer, want zij beheren de sportrechten.
Voor Schöckemole is het ook genoeg geweest blijkt intussen, maar het is Linsenhoff die beslist. Zij is diegene die er het meeste op verliest als hij op pensioen gaat. Niet alleen geld, maar ook haar gezicht. Want zij is diegene die zo nodig dat paard, na al dat blessureleed, toch nog wou inzetten.
IEDEREEN zag dat Toot onregelmatig liep: de DA die hem on hold wou zetten, de jury's die lage punten gaven, het publiek, wij als toeschouwer, Schöckemole van thuis uit, Sjef aan de zijlijn. Dan ga je me niet wijsmaken dat Linsenhoff het ook niet zag. En dat Rath het niet gevoeld heeft dat zijn paard op 3 benen stond bij het afgroeten.
Je kan gerust zeggen dat ze een fikse afgang hebben gemaakt.

Varekaj schreef:Over dekken en spermakwaliteit bij hengsten weet ik niets
Logisch dat hij hem eruit wil. Zou jij fokken met een hengst die gedurig in de kreukels ligt? Niet dat hij na de verkoop nog veel gedaan heeft, maar vraag me stilaan af of het niet eerder ligt aan teveel willen en vragen met overbelasting tot gevolg, dan echt fysiek zo gevoelig zijn. Met alle heisa na de verkoop telde er maar 1 ding voor de nieuwe eigenaars: prijzen bij elkaar knallen. Hoogmoed komt voor de val en eerst leren stappen voor je wil lopen? Waar we dan intussen de gevolgen van zien?
Vala schreef:Ik ben het ermee eens dat deze mensen hem ten onrechte hebben laten lopen Aken, hij was gewoon niet in orde. Maar de hetze is al veel eerder begonnen natuurlijk, en dat vind ik wel kwalijk. Matthias is een vriendelijke ruiter en zijn zogenaamde boze stiefmoeder een vrouw die al heel veel voor de mensheid gedaan heeft. Hoe komen ze dit weer te boven vraag ik me dan af. Best triest, ze zullen voorgoed als de falende mensen rondom dit paard gezien worden. Daarom hoop ik dat ze er nu mee stoppen.
). 
Ayasha schreef:en die pijn en blessure komt ook ergens van en Totilas sukkelt al van begin af aan. Dus ja, ik vraag me ernstig af of die wel zo gezond was toen ie gekocht was. Of ze niet gewoon gegokt en verloren hebben omdat ie klinisch goed was.![]()
En die vraag stel ik me met in mijn achterhoofd de rapporten van paarden die nog regelmatig over 1.65m gingen.
geerke schreef:Ayasha schreef:en die pijn en blessure komt ook ergens van en Totilas sukkelt al van begin af aan. Dus ja, ik vraag me ernstig af of die wel zo gezond was toen ie gekocht was. Of ze niet gewoon gegokt en verloren hebben omdat ie klinisch goed was.![]()
En die vraag stel ik me met in mijn achterhoofd de rapporten van paarden die nog regelmatig over 1.65m gingen.
de vraag is of zijn lijf de zware trainingen aan kon....het feit dat hij mooie bewegingen heeft wil nog niet zeggen dat zijn gestel het volhoudt.

Het was jouw argument niet het mijne.