essie_blue schreef:Ik ben steeds bescheiden geweest in mijn mening. Maar heb het filmpje gezien en nee, ik vind het echt niet goed meer. Ik weet dat het heel moeilijk is om een opgeleid paard weer op te pakken, dat valt in praktijk veelal tegen terwijl mensen denken dat het heel makkelijk is. Meestal zit je alsnog 1 jaar sowieso te klunzen, tenzij de combinatie gewoon heel erg goed is gelijk.
Maar dat het er na 4 jaar nog zo uit ziet vind ik zonde. Ik vind Totilas heel erg achteruit zijn gegaan in zijn aanleuning, hij loopt er vaak achter en soms ook weer met de neus er teveel uit (en dan ook er tegenin). Natuurlijk is het alsnog heel goed, en dat percentage is ook zeker verdiend. Maar toch. Zijn staart draagt hij ook onwijs scheef, een teken van asymmetrie. De fout in de wissels.. tja dat kan gewoon gebeuren! Pakte Rath heel netjes op. Vind Toot zijn achterhand ook minder geworden, vind het nu soms al helemaal gezwabber zonder ruggebruik. Ook al lijkt het extreme nu minder te zijn geworden, ik vind de verhoudingen echt zoek. Voorderest is het wel te zien dat Rath zich rustig houdt en dat hij bij foutjes heel rustig verder gaat, vind ik erg knap. Maar nee, ergens in de basis is iets behoorlijk veranderd. Dat is logisch bij een ruiterwissel, maar het lijkt me dat na zo'n lange tijd dit niet zo zichtbaar moet zijn. Noem me een mierenneuker, maar we hebben het wel over een paard van 15 miljoen waar in het begin een enorme 'poeha' omheen zat.
Je haalt me de woorden uit de mond. Het filmpje en dus de proef zijn niet meer zo dramatisch als die we eerder hebben gezien maar het blijft eruit zien of hij het paard "geleend" heeft van zijn oudere broer. De match tussen paard en ruiter is er gewoon niet.

Vragen om en weten dat is een verschil maar ik hou maar op aangezien ik nu steeds hetzelfde aan het typen ben.
Maarja, daar ben ik Nederlander voor
Wat bedoel je precies met happy? Ik vind totilas er hartstikke ontspannen uit zien en vind Rath ook best wel fijn rijden als ik hem vergelijk met andere wedstrijden die ik wel eens heb gezien.